Originally posted by tmth
View Post
BBS vanteiden kasaaminen KIIRE!
Collapse
X
-
Vanhaa topiccia lainaten.
Kyseessä BBS RC 092/093 vanteet. Kehät on nyt kiillotettu ja keskiöt maalattu. Haittaako tuo maalikerros + lakka tuossa kiinnityspinnassa, vai vedänkö sen puhtaaksi ennen kasausta?
Mikä se momentti nyt näihin kehäpultteihin on? Jossain lukee 12Nm ja toisaalla 20Nm?
Tack.E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
Se maalikerros, varsinkin tuoretta, kyllä aiheuttaa että kiristys tapahtuu huolisesti, eli momentiavain kanssa tarkistetaan että kaikki on kireä, ja parikin kierosta varmuuden vuoksi. Itse kyllä käytän 30nm vääntöätässä tapauksessa.Originally posted by Alpina E34 View PostVanhaa topiccia lainaten.
Kyseessä BBS RC 092/093 vanteet. Kehät on nyt kiillotettu ja keskiöt maalattu. Haittaako tuo maalikerros + lakka tuossa kiinnityspinnassa, vai vedänkö sen puhtaaksi ennen kasausta?
Mikä se momentti nyt näihin kehäpultteihin on? Jossain lukee 12Nm ja toisaalla 20Nm?
Tack.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
OK, eli maali ei haittaa välissä.E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
Minä purin BBS LM:t viikonloppuna ja kyllä ne pultit oli täynnä sinistä ruuvilukitetta. Itse ajattelin vedellä ne samalla tavaralla ennen kiinni laittoa. Lemmarreissa on ainakin titaani pultit, ei niitä kannata vaihdella muihin.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
Joo locktite on selvä, mutta lähinnä ajattelin tuota kehän ja keskiön välistä liitosta. Että haitanneeko siellä ohut maalikerros välissä.E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
Itselläni on BBS RT 245 ja 246 malliset vanteet.
Ovatko nuo 3 vai 2 osaiset vanteet?
Lähinnä kiinnostaa voiko kehän vaihtaa vai pitääkö korjata kanttarin iskut?
Saksan ebayssä kyllä myynnissä ko. vanteet mutta netistä en tietoa löydä.nyt: E61 535dAt
EX Carbon Schwarz
M-Sport 530d
sigpic
Comment
-
jos vain ovat samanlaset kun bbs rt 242 niin kehä ei ole vaihdettavissa erikseen... ja ovat 2-osaisetOriginally posted by APA530 View PostItselläni on BBS RT 245 ja 246 malliset vanteet.
Ovatko nuo 3 vai 2 osaiset vanteet?
Lähinnä kiinnostaa voiko kehän vaihtaa vai pitääkö korjata kanttarin iskut?
Saksan ebayssä kyllä myynnissä ko. vanteet mutta netistä en tietoa löydä.E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
Ei se haittaa, mutta kuten sanoin, pitää olla tarkka kiristyksen kanssa. Eli tehdä pari kiristys kieroksia mielummin kun vaan yksi...Originally posted by Alpina E34 View PostJoo locktite on selvä, mutta lähinnä ajattelin tuota kehän ja keskiön välistä liitosta. Että haitanneeko siellä ohut maalikerros välissä.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
Originally posted by jmp2002 View Postjos vain ovat samanlaset kun bbs rt 242 niin kehä ei ole vaihdettavissa erikseen... ja ovat 2-osaiset
joo lähes tulkoon samaa mallia bbs rt246 ovatnyt: E61 535dAt
EX Carbon Schwarz
M-Sport 530d
sigpic
Comment
-
Milläs ruuveilla te ootte noita rc090:ia kasanneet? Vanhat kun alkaa oleen aika hapokkaassa kunnossa niin uudet kiinnostais, noita ton mallisia vaan tuppaa löytymään huonosti. Kyseessä siis TÄMÄN näköset ruuvit/pultit. Laittaisin mieluiten kromin väriset, mutta jos hinnat on tota luokkaa niin taitaa jäädä haaveeks o_O
Pointtina siis lähinnä että kun noissa alkuperäisissa ruuveissa on noi boorit joilla ruuvi keskittää ja lukittuu vanteeseen, niin voinko korvata ne ihan tavallisilla, samaan käyttöön tarkotetuilla pulteilla, vai mennäänkö siinä vaiheessa jossain pahasti pieleen?e60 530iA -04 Olivine Grün
e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
e34 540iA -94 Arktissilber///ex
Comment
-
No eikös noilta sivuilta saa tilattua? Omissa vanteissa oli pultit myös hapettuneet. Vein ne paikalliseen niklaamoon. Siellä ne ui jossain hapossa ja sitten uusi kromaus päälle. Koko lysti 50€.Originally posted by eldrin View PostMilläs ruuveilla te ootte noita rc090:ia kasanneet? Vanhat kun alkaa oleen aika hapokkaassa kunnossa niin uudet kiinnostais, noita ton mallisia vaan tuppaa löytymään huonosti. Kyseessä siis TÄMÄN näköset ruuvit/pultit. Laittaisin mieluiten kromin väriset, mutta jos hinnat on tota luokkaa niin taitaa jäädä haaveeks o_O
Pointtina siis lähinnä että kun noissa alkuperäisissa ruuveissa on noi boorit joilla ruuvi keskittää ja lukittuu vanteeseen, niin voinko korvata ne ihan tavallisilla, samaan käyttöön tarkotetuilla pulteilla, vai mennäänkö siinä vaiheessa jossain pahasti pieleen?E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
Itse laitoin tavalliset pallokantaiset kuusiokoloruuvit, eikä ollut mitään ongelmia.Originally posted by eldrin View PostMilläs ruuveilla te ootte noita rc090:ia kasanneet? Vanhat kun alkaa oleen aika hapokkaassa kunnossa niin uudet kiinnostais, noita ton mallisia vaan tuppaa löytymään huonosti. Kyseessä siis TÄMÄN näköset ruuvit/pultit. Laittaisin mieluiten kromin väriset, mutta jos hinnat on tota luokkaa niin taitaa jäädä haaveeks o_O
Pointtina siis lähinnä että kun noissa alkuperäisissa ruuveissa on noi boorit joilla ruuvi keskittää ja lukittuu vanteeseen, niin voinko korvata ne ihan tavallisilla, samaan käyttöön tarkotetuilla pulteilla, vai mennäänkö siinä vaiheessa jossain pahasti pieleen?Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
Kehäpulttien erikoisavain
Lainaan hieman tätä threadia kun en löytänyt sopivampaa nopealla haulla, eli tietääkös porukka mistä saisi vastaavaa avainta Suomesta: http://www.titanium-touch.de/shop/pr...f25beb34b55bf2 . Tarvitsisi nuo Styling 42:t purkaa:think. Täällä Forssan seudun kaupoissa ei tunnetusti myydä kuin eioota...Nyk. E36 328i Cabrio M-Sport Individual
ex. E36 328i Coupe Madeiraviolett
Comment
Comment