memebuy23buy

spacerit..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jani
    replied
    Originally posted by jare ///M3 View Post
    se tässä tarkoitus olisi että ne paikallaan pysyisi jatkossakin..
    ajelinko ohi sinusta vahingossa vai kattelitko keittiön ikkunasta? ainakaa autostas en oo ohi menny vissiiin kiire taas töihin itellä ollu...
    keittiön ikkunasta...

    Leave a comment:


  • jarci
    replied
    Originally posted by jani View Post
    ja ilmeiseti renkaat pysyy paikallaan kovemmassakin vauhdissa, ainakin havaintojeni perusteella ( iisalmi - vieremä osuudella )
    se tässä tarkoitus olisi että ne paikallaan pysyisi jatkossakin..
    ajelinko ohi sinusta vahingossa vai kattelitko keittiön ikkunasta? ainakaa autostas en oo ohi menny vissiiin kiire taas töihin itellä ollu...

    paljonpa nyt on tullu juttua tännekiin. kattelin noita adaptereita niin huoletta kärsii sorvata ainakin 5mm. vanne ei tule edes adapteriin pultilla kiinni kuin noin reilu 10mm matkalta! luulin että läpi asti on kierre mutta ei. vanteestahan kärsisi vielä ottaa 5mm siivun. saisin vanteet sitten sen 10mm sisempään...enpä sitten tiiä jaksaako tuon kanssa tuhrata..
    Last edited by jarci; 28-05-2008, 18:23.

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Originally posted by Ricracing View Post
    Tekniikan suunnittelu/toteutus on hiukan edistynyt sitten viime vuosisadan.

    Luulisi että järki sanoisi, kun tuollaisia pultti/pultti virityksiä käytetään, ettei se ole paras mahdollinen / viisain / kestävin / tasapainoisin vaihtoehto.

    Possu on ehkä joutunut aikoinaan käyttämään näitä "köyhän miehen ratkaisuja".
    Mutta se, että joku autotehdas aikoinaan tuskissaan keksi halvan hätäratkaisun, eikä suunnitellut taka-akselia ja vanteita oikein/uudestaan ei tarkoita sitä, että nykyajassa elävä Bemari tuuneri käyttäisi samaa, pitkällä tähtäimellä huonoksi todettua "fiksausta".
    Höpö höpö. Se, että sinulla sattuu olemaan huonoja kokemuksia bilteman spacereista ei tarkoita että kaikki spacerit olisivat huonoja. Hyvin mitoitettu spaceri on lähes yhtä hyvä ratkaisu kuin suoraan pyörän napaan pultattu vanne.
    Kuten kaikessa muussakin, spacereissakin on eroja. Toki mitä kauemmas pyörän navasta viet vannetta, sitä suuremmat rasitukset laakereille jne kohdistuvat mutta se on aivan eri asia. Spaceri & vanne pysyvät satavarmasti pyörän navassa kiinni kun ne on mitoitettu oikein ja kiinnitetty asianmukaisesti

    Kaikenmaailman neekeriviritykset erikseen (laikattua jarrulevyä "spaceriksi" jne jne)

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by jare ///M3 View Post
    eikä rh:n. täysin lailliset adapterit mitkä mullakii nyt on.
    ja ilmeiseti renkaat pysyy paikallaan kovemmassakin vauhdissa, ainakin havaintojeni perusteella ( iisalmi - vieremä osuudella )

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by Ricracing View Post
    Tekniikan suunnittelu/toteutus on hiukan edistynyt sitten viime vuosisadan.

    Luulisi että järki sanoisi, kun tuollaisia pultti/pultti virityksiä käytetään, ettei se ole paras mahdollinen / viisain / kestävin / tasapainoisin vaihtoehto.

    Possu on ehkä joutunut aikoinaan käyttämään näitä "köyhän miehen ratkaisuja".
    Mutta se, että joku autotehdas aikoinaan tuskissaan keksi halvan hätäratkaisun, eikä suunnitellut taka-akselia ja vanteita oikein/uudestaan ei tarkoita sitä, että nykyajassa elävä Bemari tuuneri käyttäisi samaa, pitkällä tähtäimellä huonoksi todettua "fiksausta".
    EURO 7.2 direktiivi tulee 2014. Tällöin vanne tulee napaan kiinteäksi. Rengasliikkeet ovat esittäneet jyrkän vastalauseen direktiiville, koska se asettaisi rengasliikkeille huomattavia investointi ja koulutus kustannuksia. Lisäksi kuluttujat ovat ilmaisseet huolensa kun rengastöitä ei enää voi tehdä itse.

    Leave a comment:


  • Ricracing
    replied
    Tekniikan suunnittelu/toteutus on hiukan edistynyt sitten viime vuosisadan.

    Luulisi että järki sanoisi, kun tuollaisia pultti/pultti virityksiä käytetään, ettei se ole paras mahdollinen / viisain / kestävin / tasapainoisin vaihtoehto.

    Possu on ehkä joutunut aikoinaan käyttämään näitä "köyhän miehen ratkaisuja".
    Mutta se, että joku autotehdas aikoinaan tuskissaan keksi halvan hätäratkaisun, eikä suunnitellut taka-akselia ja vanteita oikein/uudestaan ei tarkoita sitä, että nykyajassa elävä Bemari tuuneri käyttäisi samaa, pitkällä tähtäimellä huonoksi todettua "fiksausta".

    Leave a comment:


  • 928 GTS
    replied
    Originally posted by Ricracing View Post
    Kun jo speisserit ovat Suomessa kielletyt (vain vannetta ulospäin haluttaessa - joihin siis viittasin), niin mitä sitten sovitusspeisserit ovat (jotka kiinnitetään hubiin, jotta "väärällä" pulttijaolla oleva vanne saadaan kiinni)?

    Sanoisin vaaralliset.
    Voivat olla vaaralliset ja laittomat Suomessa mutta niin vaan on olleet tietyissä autoissa vakiona kiinni jo tehtaan hihnalla. Esimerkkinä vaikka Porsche 928:t missä on ollut lisävarusteena ja vakiona takapäässä niin 17mm pultattavaa kun 21mm ja 37mm läpireijillä ja napaan asennetuilla ylipitkillä pinnapulteilla kiinni laitettavaa spaceria. Aivan sama mitä laki sanoo, noilla mennään täälläkin kun Hans ja Fritz on kerran mennyt baanalla jo kun autot oli uusia.

    Eli niin autotehdas kun aftermarket vanteen valmistajatkin voi speksata spacesit osaksi varustusta tai vannepakettia soveltuvaksi tiettyyn automalliin ja ne on myös täällä Suomessa hyväksyttävä. Oikein tehtynä toimivat ilman mitään ongelmia.

    Leave a comment:


  • jarci
    replied
    Originally posted by jani View Post
    Sulla ilmeisesti ei ole mitään tietoa Artecin vanteista ?

    eikä rh:n. täysin lailliset adapterit mitkä mullakii nyt on.

    Leave a comment:


  • Mystinen
    replied
    Komeesti on kulkenu 20mm normi ja 30mm pultattava speissi. Ihan toinen juttu on jos jotain bilteman 5mm kolikoita alkaa kasaamaan montaa päällekkäin
    Eipähän katsastusmies sanonu mitään spacereistä. Eikö huomannu/kiinnostanu, en tiedä :think

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by Ricracing View Post
    Kun jo speisserit ovat Suomessa kielletyt (vain vannetta ulospäin haluttaessa - joihin siis viittasin), niin mitä sitten sovitusspeisserit ovat (jotka kiinnitetään hubiin, jotta "väärällä" pulttijaolla oleva vanne saadaan kiinni)?

    Sanoisin vaaralliset.
    Sulla ilmeisesti ei ole mitään tietoa Artecin vanteista ?

    Leave a comment:


  • Ricracing
    replied
    Kun jo speisserit ovat Suomessa kielletyt (vain vannetta ulospäin haluttaessa - joihin siis viittasin), niin mitä sitten sovitusspeisserit ovat (jotka kiinnitetään hubiin, jotta "väärällä" pulttijaolla oleva vanne saadaan kiinni)?

    Sanoisin vaaralliset.

    Leave a comment:


  • lmattila
    replied
    autotek.fi

    Leave a comment:


  • jarci
    replied
    mistä kannattas kysellä 15mm. spacereita tai siis adaptereita. vanteissahan jako taitaa olla se 5x112 ja autossahan on tietysti 5x120.? kyllähän sillä vähän sais sisempään vannetta.

    jooh..vai vanteen kehillä..ei sitä nyt pelkästään niillä pelata.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Ricracing View Post
    Laadukkaat speisserit tulevat pidennetyillä pulteilla ja TUV hyväksynnällä!

    Speissereiden kanssa ei pidä pelleillä ollenkaan!

    Kaikki yli 10 mm rupeaa olemaan kyseenalaista hommaa, vanteet sen ulostulon mukaan mieluummin.
    vai että oikeen pidennetyt pultit ei ne napaan pultattavat palikat mitään kyseenalaisia ole, kun ei tarvi edes mitään ylipitkiä pultteja.

    Leave a comment:


  • kama
    replied
    Nyrkkisääntöhän on että kierrettä pitäs olla vähintään pultin paksuuden verran.
    Kannattaa ostaa ennemmin 15mm 'tehdastekoiset' adapterit. Kyllä niitä on saatavana, ite just möin yhden parin ku oli ylimääräisenä.
    Ainakin noihin Artec vanteisiin käy myös korkeampikantaiset pultit, niissäkun on vanteessa upotukset pulttien kohdalla.

    Noissa koottavissa vanteissahan on se etu, että kehiä vaihtamalla saa sopivat vanteet...
    Last edited by kama; 23-05-2008, 22:42.

    Leave a comment:

Working...
X