Originally posted by jare ///M3
View Post
spacerit..
Collapse
X
-
Originally posted by jani View Postja ilmeiseti renkaat pysyy paikallaan kovemmassakin vauhdissa, ainakin havaintojeni perusteella ( iisalmi - vieremä osuudella )
ajelinko ohi sinusta vahingossa vai kattelitko keittiön ikkunasta? ainakaa autostas en oo ohi mennyvissiiin kiire taas töihin itellä ollu...
paljonpa nyt on tullu juttua tännekiin. kattelin noita adaptereita niin huoletta kärsii sorvata ainakin 5mm. vanne ei tule edes adapteriin pultilla kiinni kuin noin reilu 10mm matkalta! luulin että läpi asti on kierre mutta ei. vanteestahan kärsisi vielä ottaa 5mm siivun. saisin vanteet sitten sen 10mm sisempään...enpä sitten tiiä jaksaako tuon kanssa tuhrata..Last edited by jarci; 28-05-2008, 18:23.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ricracing View PostTekniikan suunnittelu/toteutus on hiukan edistynyt sitten viime vuosisadan.
Luulisi että järki sanoisi, kun tuollaisia pultti/pultti virityksiä käytetään, ettei se ole paras mahdollinen / viisain / kestävin / tasapainoisin vaihtoehto.
Possu on ehkä joutunut aikoinaan käyttämään näitä "köyhän miehen ratkaisuja".
Mutta se, että joku autotehdas aikoinaan tuskissaan keksi halvan hätäratkaisun, eikä suunnitellut taka-akselia ja vanteita oikein/uudestaan ei tarkoita sitä, että nykyajassa elävä Bemari tuuneri käyttäisi samaa, pitkällä tähtäimellä huonoksi todettua "fiksausta".
Kuten kaikessa muussakin, spacereissakin on eroja. Toki mitä kauemmas pyörän navasta viet vannetta, sitä suuremmat rasitukset laakereille jne kohdistuvat mutta se on aivan eri asia. Spaceri & vanne pysyvät satavarmasti pyörän navassa kiinni kun ne on mitoitettu oikein ja kiinnitetty asianmukaisesti
Kaikenmaailman neekeriviritykset erikseen (laikattua jarrulevyä "spaceriksi" jne jne)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ricracing View PostTekniikan suunnittelu/toteutus on hiukan edistynyt sitten viime vuosisadan.
Luulisi että järki sanoisi, kun tuollaisia pultti/pultti virityksiä käytetään, ettei se ole paras mahdollinen / viisain / kestävin / tasapainoisin vaihtoehto.
Possu on ehkä joutunut aikoinaan käyttämään näitä "köyhän miehen ratkaisuja".
Mutta se, että joku autotehdas aikoinaan tuskissaan keksi halvan hätäratkaisun, eikä suunnitellut taka-akselia ja vanteita oikein/uudestaan ei tarkoita sitä, että nykyajassa elävä Bemari tuuneri käyttäisi samaa, pitkällä tähtäimellä huonoksi todettua "fiksausta".
Leave a comment:
-
-
Tekniikan suunnittelu/toteutus on hiukan edistynyt sitten viime vuosisadan.
Luulisi että järki sanoisi, kun tuollaisia pultti/pultti virityksiä käytetään, ettei se ole paras mahdollinen / viisain / kestävin / tasapainoisin vaihtoehto.
Possu on ehkä joutunut aikoinaan käyttämään näitä "köyhän miehen ratkaisuja".
Mutta se, että joku autotehdas aikoinaan tuskissaan keksi halvan hätäratkaisun, eikä suunnitellut taka-akselia ja vanteita oikein/uudestaan ei tarkoita sitä, että nykyajassa elävä Bemari tuuneri käyttäisi samaa, pitkällä tähtäimellä huonoksi todettua "fiksausta".
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ricracing View PostKun jo speisserit ovat Suomessa kielletyt (vain vannetta ulospäin haluttaessa - joihin siis viittasin), niin mitä sitten sovitusspeisserit ovat (jotka kiinnitetään hubiin, jotta "väärällä" pulttijaolla oleva vanne saadaan kiinni)?
Sanoisin vaaralliset.
Eli niin autotehdas kun aftermarket vanteen valmistajatkin voi speksata spacesit osaksi varustusta tai vannepakettia soveltuvaksi tiettyyn automalliin ja ne on myös täällä Suomessa hyväksyttävä. Oikein tehtynä toimivat ilman mitään ongelmia.
Leave a comment:
-
-
Komeesti on kulkenu 20mm normi ja 30mm pultattava speissi. Ihan toinen juttu on jos jotain bilteman 5mm kolikoita alkaa kasaamaan montaa päällekkäin
Eipähän katsastusmies sanonu mitään spacereistä. Eikö huomannu/kiinnostanu, en tiedä :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ricracing View PostKun jo speisserit ovat Suomessa kielletyt (vain vannetta ulospäin haluttaessa - joihin siis viittasin), niin mitä sitten sovitusspeisserit ovat (jotka kiinnitetään hubiin, jotta "väärällä" pulttijaolla oleva vanne saadaan kiinni)?
Sanoisin vaaralliset.
Leave a comment:
-
-
Kun jo speisserit ovat Suomessa kielletyt (vain vannetta ulospäin haluttaessa - joihin siis viittasin), niin mitä sitten sovitusspeisserit ovat (jotka kiinnitetään hubiin, jotta "väärällä" pulttijaolla oleva vanne saadaan kiinni)?
Sanoisin vaaralliset.
Leave a comment:
-
-
mistä kannattas kysellä 15mm. spacereita tai siis adaptereita. vanteissahan jako taitaa olla se 5x112 ja autossahan on tietysti 5x120.? kyllähän sillä vähän sais sisempään vannetta.
jooh..vai vanteen kehillä..ei sitä nyt pelkästään niillä pelata.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ricracing View PostLaadukkaat speisserit tulevat pidennetyillä pulteilla ja TUV hyväksynnällä!
Speissereiden kanssa ei pidä pelleillä ollenkaan!
Kaikki yli 10 mm rupeaa olemaan kyseenalaista hommaa, vanteet sen ulostulon mukaan mieluummin.ei ne napaan pultattavat palikat mitään kyseenalaisia ole, kun ei tarvi edes mitään ylipitkiä pultteja.
Leave a comment:
-
-
Nyrkkisääntöhän on että kierrettä pitäs olla vähintään pultin paksuuden verran.
Kannattaa ostaa ennemmin 15mm 'tehdastekoiset' adapterit. Kyllä niitä on saatavana, ite just möin yhden parin ku oli ylimääräisenä.
Ainakin noihin Artec vanteisiin käy myös korkeampikantaiset pultit, niissäkun on vanteessa upotukset pulttien kohdalla.
Noissa koottavissa vanteissahan on se etu, että kehiä vaihtamalla saa sopivat vanteet...Last edited by kama; 23-05-2008, 22:42.
Leave a comment:
-
Leave a comment: