Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kummin päin Zimmerman rei'itetyt jarrulevyt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    Kummin päin Zimmerman rei'itetyt jarrulevyt?

    Eli tuli ostettua tuohon e30:iin tuommosen Zimmerman rei'itetyt jarrulevyt. Kumminkohan päin ne pitäisi asentaa. Levyistä en löytänyt mitään nuolia. Jäähdytys "rivoitus" levyn sisällä näytti olevan suorassa, eikä mitenkään kaartuva, kun luin jostain et et pitäisi laittaa niin päin et se kaartuva osa ns. "haukkaa" ilmaa ulkokehältä pyöriessään eteenpäin. Mutta tuossa kun en ainakaan pimeässä äkkiseltään mitään kaartumista noissa urissa havainnut niin osaisko joku sanoa varmuutta?

    Vai laitanko vaan niin päin kuin näyttää paremmalta? Ajattelin laittaa niin päin että levyn sivusta katsottuna rei'istä muodostuva "sirppi" ns. haukkaa ilmaa eteenpäin pyöriessään. Levyt Audi TT 312 x 25mm.

    Toinen kysymys:

    Mitä öljyä tulisi laittaa Getrag 260 vaihelaatikkoon? Vaihelaatikon tutkein, mutta minkään väristä tarraa en mistään ainakaan löytänyt. Castrollin öljy hakusessa, joten mitä tuonne tarttis tunkea? Auto käyttöautona kesäisin, satunnaisesti ulkoilutetaan ratapäivillä kesän mittaan mahdollisuuksien mukaan, mutta öljyn pitäisi soveltua ympärivuotiseen käyttöön, jos tuolla joskus vaikka tulee vielä pakkasilla ajettua.

    Toiv. joku sai edes jonkulaista tolkkua tuosta ja kiitos jo etukäteen vastauksista
    Last edited by Make H.; 28-04-2009, 19:19.
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Mä laittaisin niin että "sirpin" teroittamaton puoli pyörii edellä...
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • wta
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2008
      • 641
      • ------

      #3
      Mitään hajua mulla ei ole mutta jotenkin tuntuu luonnolliselta laittaa sillai, että jarrulevyt pyörivät "myötäkarvaan"...

      Lähdin ajattelemaan, että mitenhän noissa oikeissa urheiluautoissa nuo on ja googlasin sitten tällaisen kuvan...

      näyttäis jotenkin "tekniseltä" kuvalta, joten luulis että siinä on laitettu reiät oikein.

      Heh, eikös tullut ammattimaisen oloinen vastaus. Tosiaan mulla ei ole mitään havaintoa.

      Comment

      • 928 GTS
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1559
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by wta View Post
        luulis että siinä on laitettu reiät oikein.
        Kyllä ne oikein on eli juuri noin päin pitää asentaa levyt missä on kaarevat valut levyn keskellä.
        Attached Files
        -92 928 GTS
        -98 550 Maranello

        Comment

        • Nilsson
          Bimmer Rookie
          • Jun 2004
          • 65
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Make H. View Post

          Mitä öljyä tulisi laittaa Getrag 260 vaihelaatikkoon? Vaihelaatikon tutkein, mutta minkään väristä tarraa en mistään ainakaan löytänyt. Castrollin öljy hakusessa, joten mitä tuonne tarttis tunkea? Auto käyttöautona kesäisin, satunnaisesti ulkoilutetaan ratapäivillä kesän mittaan mahdollisuuksien mukaan, mutta öljyn pitäisi soveltua ympärivuotiseen käyttöön, jos tuolla joskus vaikka tulee vielä pakkasilla ajettua.

          Toiv. joku sai edes jonkulaista tolkkua tuosta ja kiitos jo etukäteen vastauksista
          Joku Dexron II tai parempi. Jos Castrol pitää olla niin, sit Transmax Z
          ATF TQ DIII, 3 litraa.
          Tiedot löytyy www.castrol.fi ja sieltä työkalut-> Voiteluainesuositukset

          Comment

          • Make H.
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1278
            • Kokkola

            #6
            Originally posted by wta View Post
            Mitään hajua mulla ei ole mutta jotenkin tuntuu luonnolliselta laittaa sillai, että jarrulevyt pyörivät "myötäkarvaan"...

            Lähdin ajattelemaan, että mitenhän noissa oikeissa urheiluautoissa nuo on ja googlasin sitten tällaisen kuvan...

            näyttäis jotenkin "tekniseltä" kuvalta, joten luulis että siinä on laitettu reiät oikein.

            Heh, eikös tullut ammattimaisen oloinen vastaus. Tosiaan mulla ei ole mitään havaintoa.
            Heh, hyvä kun tuli kysyttyä, itse nimittäin järkeilin sen juuri päinvastoin . Eiköhän ne sitten tohi noin niinku "myötäkarvaan" nuo sirpit laittaa, aluks kun ajattelin et olis jotenki "vastakarvaan" laitettuna toimivammat

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Originally posted by Nilsson View Post
              3 litraa.
              Ei kai nyt sentään.

              Comment

              • gubbe89
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2008
                • 315
                • Mouhijärvi

                #8
                1,3 litraa menee Getrag 260:een. Laitoin omaani varmuuden vuoksi piirun verran yli.
                nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                ex. E34 525 TDS Touring -93
                ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                ex. Yamaha YZF 1000R -02
                ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                ex. E34 535i -88
                ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #9
                  Castrol TAF-X pyörii omassa askissa, eikä voi ainakaan valittaa.
                  Turha ylitäyttää, eli se määrä mitä manuaalissa lukee. Samalla kannattaa tarkistaa, että huohotus toimii.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • Make H.
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1278
                    • Kokkola

                    #10
                    Originally posted by gubbe89 View Post
                    1,3 litraa menee Getrag 260:een. Laitoin omaani varmuuden vuoksi piirun verran yli.
                    Jep, ohjekirja antaa tarkaksi määräksi 1,25L

                    Comment

                    • Make H.
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1278
                      • Kokkola

                      #11
                      Originally posted by jannmann View Post
                      Castrol TAF-X pyörii omassa askissa, eikä voi ainakaan valittaa.
                      Turha ylitäyttää, eli se määrä mitä manuaalissa lukee. Samalla kannattaa tarkistaa, että huohotus toimii.
                      Miten on talvipakkasilla toiminut kun näyttää olevan ihan manuaalivaihdelaatikkoöljy?

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Mutta jos jäähdytysteho ei riitä , älä käännä levyjä vaan laita järeämmät
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Make H.
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1278
                          • Kokkola

                          #13
                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Mutta jos jäähdytysteho ei riitä , älä käännä levyjä vaan laita järeämmät
                          Eiköhän ne anneta sielä sitten niin päin pyöriä kun ne sinne laitetaan Enkä usko että ihan heti tarvii järeempiä laittaa.

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

                            #14
                            Onko noissa Zimmermanin rei'itetyissä levyissä eri levyt oikealle ja vasemmalle puolelle? Joskus edelliseen autoon noita laitoin ja silloin paketissa oli kaksi ihan samanlaista levyä, eli autoon asennettuna vasemmalla puolella reiät toiseen suuntaan ja oikealla toiseen. Eipä tullut silloin kyseltyä oliko nuo eriparia.
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • Make H.
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1278
                              • Kokkola

                              #15
                              Originally posted by markok View Post
                              Onko noissa Zimmermanin rei'itetyissä levyissä eri levyt oikealle ja vasemmalle puolelle? Joskus edelliseen autoon noita laitoin ja silloin paketissa oli kaksi ihan samanlaista levyä, eli autoon asennettuna vasemmalla puolella reiät toiseen suuntaan ja oikealla toiseen. Eipä tullut silloin kyseltyä oliko nuo eriparia.
                              Enpäs ole muuten tuota tarkistanut vielä. Voisi olla hyvin mahdollista, sillä nuo "jäähdytyskanavat" levyn sisällä eivät kierry mihinkään suuntaan noiden porattujen reikien tai tähän topicciin 1. sivulle postattujen kuvien tapaan, vaan ovat täysin suorat keskiötä kohden. Näinollen ajatellen ei sillä ole mitään väliä kummin päin ne laittaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎