Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sachs iskareiden laatu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biimerrrrville
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 296
    • Suomi

    #61
    iskarit

    Originally posted by Tome View Post
    ei noihin tien saumoihin paljon iskarit reagoi. Puslat ne tuollaiset iskut vastaanottaa joten ite lähtisin vikaa etsimään vaikkapa takakelkan puslista ja takapään nivelistä.
    takakelkan ja napakannattimien puslat vaihdoin uusiin jo joskus syksyllä koska olivat päässeet aika heikkoon kuntoon 2 niveltä ja loput puslat totesin ehjiksi joten kyllä se nuista iskareista vaan johtuu. uusilla renkailla muuttu vähän paremmaksi mutta jytiseee vieläkin, eivätkä vanhat/uudet ole mitään matalan rofiilin (vielä). ja edelliseen viestiin sen verta että enno tarkemmin iskarien tarkempaa mallia kattonut, veikkaisin että ovat joskus vaihetut ja tehtaaltahan tuo m-sport alustalla lähtenyt joskus on
    Last edited by biimerrrrville; 16-04-2013, 05:01.

    Comment

    • bemu530
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 163
      • Ekenäs

      #62
      Sa 556 473

      Originally posted by Lefis View Post
      Nyt olen kyllä löytänyt aika paljon huonoa palautetta bilsteineista niin ehkä pitää laittaa alkuperäisrojut.
      Omassa 350 tkm ajetussa toukassa (automaattinen tasonsäätö, pappa-alusta (=vakio) ja -renkaat) on alla alkuperäiset takaiskunvaimentimet, mutta kummankin alakiinnityspisteen silmukassa olevan helan vulkanointi on pettänyt, eli hela on tavallaan irrallaan silmukassa.

      Pähkäilin pitkään, hankinko Bilsteinit, mutta päädyin lopulta kuitenkin alkuperäisiin Sachs (SA 556 473)-iskareihin. Samalla meni vaihtoon sekä ylätukilaakerit, pölysuojat että pohjaanlyöntikumit, edelleenkin kaikki Sachsilta.
      Last edited by bemu530; 15-02-2014, 18:33.
      BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
      BMW 320dA -09

      Comment

      • huppu
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2010
        • 423
        • Rovaniemi

        #63
        On tässä viiden vuoden aikana tullut vaihdettua noita iskareita. Eteen laitettu Sachsit, mitkä kestäny ihan hyvin. Takapäähän vaihdettu ekalla kerralla Bilsteinit, mitkä antautu vajaassa kahdessa vuodessa. Seuraavaksi laitoin sinnekin Sachsit. Katsotaan nyt sitten miten kauan nuo kestää.

        Vaikuttaisi siltä että Sachs saattaisi olla parempi, vaikka KL-varaosissa toisin päin puhuivatkin Bilsteiniltä saattoi olla aivan hyvin maanantaikappale/-eet
        Last edited by huppu; 16-02-2014, 10:44. Reason: korjaus
        BMW E46 318d 10/04

        Comment

        • Merkki
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2012
          • 452
          • Uusikaupunki

          #64
          Vaihdoin omaan (madallettuun) e34 m5 sachsin madallukseen tarkoitetut sportti iskarit eteen, heitin testilenkin ja totesin että toimii.. No autoa tullut roplattua tallissa nyt kuukaudenverran iskarien vaihdosta ja kas kummaa kuskinpuolen iskunvaimennin jo päästänyt mehut pihalle Ajettu ~5km jäi kyllä paskanmaku suuhun noista sachsin iskareista.. Käyttis e34 525 vaihoin viimevuonna kyb:in ei madallus iskarit madallettuun autoon ja edelleen tarjoaa pehmeää kyytiä +10tkm jälkeen.
          Tässä vain omat kokemukset sachs ja kyb iskareista.
          Last edited by Merkki; 23-07-2014, 19:41.
          e32 730i
          e34 m5
          e34 525i

          Comment

          • bemu530
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 163
            • Ekenäs

            #65
            Reilu 5 tkm ajettu noilla taakse vaihdetuilla iskareilla, eikä ole esiintynyt mitään ongelmia. Kesäkuussa menivät myös etupään iskarit (yläpään laakereineen, pohjaanlyönti- ja suojakumien kera) vaihtoon, ja Sachs:illa jatkettiin; tällä kertaa mallilla SA 556 832 (Super Touring). Samalla vaihdettiin eteen myös uudet vakiojouset.

            Takana olevat SA 556 473 (Super Touring) yhdessä automaattisen tasonsäädön kanssa tuntuvat tosin omaan makuun kenties jopa hieman liian kovilta, ainakin ilman kuormaa ajettuna.
            BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
            BMW 320dA -09

            Comment

            • MikaSS
              BTCF Member
              • Sep 2010
              • 202
              • Kokkola

              #66
              Pitäis tuohon sigun E39 toukkaan uusia eteen iskunvaimentimet ja olen miettinyt että laitanko bilsteinin b4 vai sachs onko se nyt sitten super touring vai mikä? Jousiksi olisi tulossa -40mm h&r. Bilsteinin B6 laittaisi koska haluan säilyttää ajomukavuuden.
              nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
              Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

              Comment

              • Bomb5
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2011
                • 726
                • Kivijärvi

                #67
                Mulla on nyt vähän yli vuoden verran ollut Sachsin Super Touring-iskarit (E39 vakioalustan numeroilla) ja M-Sport jouset. On toiminut hyvin ja vaimentaa ihan samalla tavalla kuin viime kesänä uusina laiton jälkeen. Jämäkkä, mutta silti leppoinen. Tosin viime talvikin oli leuto, että ei sekään iskareita paljoa kuormittanut. Päädyin noihin vakioalutan Sachseihin sen takia, kun niin paljon luin m-sport iskareiden ja Bilstenien hajoamisista. Näiden vakioiskareiden pitäisi ainakin kestää paremmin ja toimii madallusjousienkin kanssa hyvin, kuten on mm. hemikin maininnut pariinkin kertaan eri topikeissa. Sachseja saa edullisesti profiteilestä saksasta ja idir autoteilestä italiasta.
                E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎