Originally posted by Maxine
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ratti vinossa....
Collapse
X
-
En ole varma. Talvella ja keväällä syttyi merkkivalo ja mootyorin lämmöt kerran lävähti punaiselle saakka. Nyt eilen ei valo palanut ja nestettä meni pari desiä arviolta. Talvella kaadoin enemmän, ehkä vajaan litran.
Täytin niin että tikku nousi ylälaidan yli. Aloittaessani lojui pohjassa kiinni. Kone viileä.
Comment
-
-
Onko muilla ollut ongelmia saada rattia suoraan kulmien säädätyksessä. Nyt jo kolmannen kerran joudun menemään takuusäädätykseen kun ratti vain jää joka kerta vinoon vasemmalle vaikka olen vieressä seisonut ja katsonut kun asentaja sen passilla suoraan laittaa. Viimmeksi auto käynnissä, koska tehostin voi vaikuttaa jotain ?
Comment
-
-
Originally posted by Gräns View PostOnko muilla ollut ongelmia saada rattia suoraan kulmien säädätyksessä. Nyt jo kolmannen kerran joudun menemään takuusäädätykseen kun ratti vain jää joka kerta vinoon vasemmalle vaikka olen vieressä seisonut ja katsonut kun asentaja sen passilla suoraan laittaa. Viimmeksi auto käynnissä, koska tehostin voi vaikuttaa jotain ?
Comment
-
-
Itsellä vaikutti apukuskin puoleinen narinahela niin paljon, että ratti oli vinossa noin 15 astetta. Helan vaihdoin ja ratti suoristui itsestään.Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
Originally posted by Telehell View PostItsellä vaikutti apukuskin puoleinen narinahela niin paljon, että ratti oli vinossa noin 15 astetta. Helan vaihdoin ja ratti suoristui itsestään.
Ja tosiaan ratti meni pois hyvästä kun takavanne otti kesölomalla pienen kanttarikosketuksen, voisiko helakin sitten siitä ottaa itseensä ?
Comment
-
-
Originally posted by Gräns View PostPitääpä käydä alusta läpi, narinahelat 50tkm sitten vaihdettu, mutta isot pyörät ja suomen tiet niin kaippa nuo sitten niin nopeasti voivat mennä. Pyöränsuuntauksen tehnyt liike kyllä väitti että ei nivelissä väljää olisi, mutta aika suurpiirteinen se tarkastus on. Epäilivät jo oman laitteensa kalibrointia, koska toukokuun alussa kävin säädättämässä ja silloin lähdin ratti suorana.
Ja tosiaan ratti meni pois hyvästä kun takavanne otti kesölomalla pienen kanttarikosketuksen, voisiko helakin sitten siitä ottaa itseensä ?
Toki vika voi olla jokin tuennan pehminnyt puslakin(ei tarvitse olla riekaleina).
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTaka-akselisto tähän on kuitenkin useimmiten syynä ja sieltä todennäköisin vika narinahelojen jälkeen on takakelkan puslat?
Toki vika voi olla jokin tuennan pehminnyt puslakin(ei tarvitse olla riekaleina).
Comment
-
-
Originally posted by Gräns View PostEi kyllä omalla retuutuksella väljää löytynyt takapäästä, tuntuu että yhtä puuta on Voiko ohjausvaihteessa olla häikkää ? Kilometriä 370tkm joten voihan tuo olla jotenkin tiensä päässä. Pitää nyt kolmannene kerran vielä käydä suuntauksessa, sama korjaamo sai kyllä auton menemään suoraa keväällä.
Nämä kyllä tarkistetaan aina ensimmäisenä ennen suuntaukseen ryhtymistä.
Oletko irroittanut takakelkan pultteja/prikkoja ja kurkannut alle onko ne kumit oikeasti ehjät(ei siis säteittäisiä murtumia)?
Eli tässäkin pätee se sama kuin reaktiotankojen vanhoissa puslissa, vaikka ”tuntuvat” ehjiltä väänneltäessä, eivät sitä vain välttämättä ole.
Ok, voi se vika olla muuallakin, mutta jotain siellä on pakko olla mikäli suuntauksessa ratin nollaus on ok ja kuitenkaan ajaessa se ei sitä ole (eli kulkukulma ajaessa eri kuin mittaustilanteessa rasittamattomana)?
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostSiis alustan tutkimen huolella on suoritettava AINA ennen kulmien säätöön viemistä. Muuten maksaa turhasta. Tosin oikea ammattimies tekee homman aina nosturilla ennen kuin edes alkaa kiinnittämään laitteita pyöriin.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostKuinka monessa paikassa tämä tutkiminen tosiaan tehdään ajatuksella eikä vain silmäillä vähän ja sitten aletaan siihen hommaan mistä voi ottaa asiakkaalta rahat pois ?
Comment
-
Comment