memebuy23buy

Takarenkaat suoraan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    #16
    Säädettäviä taka-alatukivarsia löytyy esim. D2 Racingin valikoimasta. Itse ostin race.fi.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • Jukka_
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 156
      • finland Keski-suomi

      #17
      No niin nyt on käytetty uudestaan suuntauksessa ja pyörät on edelleen päin p....tä. Asentajan mukaan takapäässä loppu säätö kesken ja etupäätä eivät osaa säätää/ole säätötyökalua.
      Otin vielä selville mitkä jouset tuossa autossa on ja ne on weitec -40mm

      kuva uudesta säätölapusta
      Last edited by Jukka_; 29-09-2009, 16:42.
      Bmw X5 3.0DA 2005

      Comment

      • Spiddu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 3555
        • Nla

        #18
        Originally posted by Jukka_ View Post
        No niin nyt on käytetty uudestaan suuntauksessa ja pyörät on edelleen päin p....tä. Asenjan mukaan takapäässä loppu säätö kesken ja etupäätä eivät osaa säätää/ole säätötyökalua.
        Otin vielä selville mitkä jouset tuossa autossa on ja ne on weitec -40mm

        kuva uudesta säätölapusta
        http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2dhi...aatolappu.html
        paljasta nyt jo ihmeessä tämän osaamattoman yrityksen nimi
        BMW F30 330e 2017

        Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
        e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          #19
          Kannattaa jo tuossa vaiheessa vaihtaa pajaa.. Jos etupään camberia ei osaa säätää niin kannattaisi jättää koko säätöhommat..

          edit. Eipä silti, hyvin monessa paikassa tuntuu menevän sormi suuhun näissä hommissa. Viimeksi piti asentajaa kädestä pitäen opastaa.. Ainoa paikka missä ovat osanneet homman, oli merkkiliike, mutta jotta itse ehtisi sinne, niin pitäisi ottaa vapaata töistä, joten on joutunut käyttämään siellä missä on vehkeet lähellä.
          Last edited by NokiLeka; 29-09-2009, 15:30.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • Jukka_
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 156
            • finland Keski-suomi

            #20
            Originally posted by NokiLeka View Post
            Säädettäviä taka-alatukivarsia löytyy esim. D2 Racingin valikoimasta. Itse ostin race.fi.

            Täytyy tilata eka tukivarret kerta niitä on saatavana ja viedä sitten säätöön jonnekkin missä ymmärretään näitten päälle.
            Menee hermot näihin vehkeisiin
            Last edited by Jukka_; 29-09-2009, 15:38.
            Bmw X5 3.0DA 2005

            Comment

            • Spiddu
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 3555
              • Nla

              #21
              Originally posted by Jukka_ View Post
              Täytyy tilata eka tukivarret kerta niitä on saatavana ja viedä sitten säätöön jonnekkin missä ymmärretään näitten päälle.

              suosittelen sit mitä tahansa muuta paikka kun vianor. nimimerkillä sivusta seuraneenna kun oman pommin takapään auraukset säädetään 2m rautatankoa käyttäen.
              BMW F30 330e 2017

              Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
              e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

              Comment

              • kuukankorpi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 634

                #22
                Sinuna minä nyt katsoisin että onko ne takapään epäkeskopultit ääriasennossaan?Vai onko tässä taas rahastettu turhasta,eikä ole edes yritetty säätää.Jotenkin on sellainen tunne että kyllä pyörät pitäisi pystympään saada vakio-osillakin,vaikkakin olisi-40mm pudotettu.Ja kun tota jälkimmäistäkin lappua katselee,niin vaikuttaa ettei mitään muuta ole tehty kuin laitettu vehkeet kiinni ja nosteltu autoa ja otettu rahat pois.

                Comment

                • Jukka_
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 156
                  • finland Keski-suomi

                  #23
                  Originally posted by kuukankorpi View Post
                  Sinuna minä nyt katsoisin että onko ne takapään epäkeskopultit ääriasennossaan?Vai onko tässä taas rahastettu turhasta,eikä ole edes yritetty säätää.Jotenkin on sellainen tunne että kyllä pyörät pitäisi pystympään saada vakio-osillakin,vaikkakin olisi-40mm pudotettu.Ja kun tota jälkimmäistäkin lappua katselee,niin vaikuttaa ettei mitään muuta ole tehty kuin laitettu vehkeet kiinni ja nosteltu autoa ja otettu rahat pois.
                  Takaa on yritetty säätää mutta sieltä loppu epäkeskosta vara.
                  Bmw X5 3.0DA 2005

                  Comment

                  • NokiLeka
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2341
                    • Eurajoki

                    #24
                    Originally posted by Jukka_ View Post
                    Takaa on yritetty säätää mutta sieltä loppu epäkeskosta vara.
                    Ei pidä paikkaansa. Kyllä tuollakin madalluksella alle kahden pääsee takana vakio-osilla. Mulla 330mm kaareen takana ja vakiovarsilla päästiin -1.45'. Säädettävillä meni ääriasennossa plussan puolelle +1.05'.
                    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7060
                      • Turenki

                      #25
                      Originally posted by Spiddu View Post
                      suosittelen sit mitä tahansa muuta paikka kun vianor. nimimerkillä sivusta seuraneenna kun oman pommin takapään auraukset säädetään 2m rautatankoa käyttäen.
                      Itse käytän noin 1m rautatankoa. Miten muuten ne voi säätää? Toinen vaihtoehto olis toki 4kg pajavasara:think
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • Spiddu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 3555
                        • Nla

                        #26
                        Originally posted by Peltsii View Post
                        Itse käytän noin 1m rautatankoa. Miten muuten ne voi säätää? Toinen vaihtoehto olis toki 4kg pajavasara:think
                        niin sen tosiaan unohdin sanoa että kaksi kaveria vääntää kyseistä tankoa minkä jaksavat. ja pultithan olivat olleen etellisenä päivänä auki

                        Edit:
                        ja 10000 km myöhemin eräs nimeltä mainitsematon foorumilainen suoritti autooni suuntauksen uudelleen ei takapään kulmiin tarvittu 2m rautatankoa eikä kahta kaveria vääntämään vaan alle 1m mittainen tanko ja yksi kaveri riittivät vallan mainiosti
                        Last edited by Spiddu; 29-09-2009, 17:06.
                        BMW F30 330e 2017

                        Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                        e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7060
                          • Turenki

                          #27
                          Originally posted by Spiddu View Post
                          niin sen tosiaan unohdin sanoa että kaksi kaveria vääntää kyseistä tankoa minkä jaksavat. ja pultithan olivat olleen etellisenä päivänä auki

                          Siis eihän se iso tukivarsi voi liikkua mihinkään ilman hakkaamista. En kyllä ymmärrä miten sitä voi vääntää sitä tankoa siinä, järkevin on hakata. Ja joskus se tuppaa olemaan vähän jumissa. Ilman mietoa tai kovaa väkivaltaa sitä ei saa säädettyä, pultit auki ja lyödään tukivartta jotta se siirtyy sivuttain..
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • Spiddu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 3555
                            • Nla

                            #28
                            Originally posted by Peltsii View Post
                            Siis eihän se iso tukivarsi voi liikkua mihinkään ilman hakkaamista. En kyllä ymmärrä miten sitä voi vääntää sitä tankoa siinä, järkevin on hakata. Ja joskus se tuppaa olemaan vähän jumissa. Ilman mietoa tai kovaa väkivaltaa sitä ei saa säädettyä, pultit auki ja lyödään tukivartta jotta se siirtyy sivuttain..
                            minähän näistä oikeasti mitänä tiedä, mutta ainakin minulle suoritettiin takapään suuntaus ilman mitään väkivaltaa

                            ehdit näemmä vastata ennen kun editoin aikaisempaa viestiäni
                            BMW F30 330e 2017

                            Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                            e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              Originally posted by Jukka_ View Post
                              Takaa on yritetty säätää mutta sieltä loppu epäkeskosta vara.
                              Joku "kummitus" tässä nyt pitää olla?
                              Takana camber ei mitenkään voi olla 3.00`samalla kun epäkeskoista loppuu varat? Jotenkin tuntuu että nyt on säädetty väärään suuntaan....ja niin että varat ovat loppuneet tuohon kolmeen asteeseen???
                              Nimittäin kuten Nokileka jo totesi, tuolla madalluksella orggispalikoilla säätövaran pitää riittää sinne 1.40`-1.45`tasoon, joka on jo ko.rengastukselle hyväksyttävissä rajoissa.
                              Toisaalta, tuota parin asteen etu camberiakaan ei kyllä pysty mitenkään kunnossa olevilla orkkisosilla selittämään, kun topparit poistamalla pitäisi päästä 0.40`?

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7060
                                • Turenki

                                #30
                                Muistan tässä taannoin erään E46, jota oli hiukan madallettu, TOISELTA puolelta loppui takaa camber säätövara ~-1.70(1/100)kohdille. Muistaisin että näin käynyt myös joskus E36:ssa, tiedä sitten mistä johtuu? Ehkä jokin osa saanut hiukan kipeää aikojen saatossa? Että toi säätöjen "kesken" loppuminen vakio epäkeskoilla voi olla mahdollista miedostikin madalletuissa autoissa..
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X