Säädettäviä taka-alatukivarsia löytyy esim. D2 Racingin valikoimasta. Itse ostin race.fi.
Takarenkaat suoraan.
Collapse
X
-
No niin nyt on käytetty uudestaan suuntauksessa ja pyörät on edelleen päin p....tä. Asentajan mukaan takapäässä loppu säätö kesken ja etupäätä eivät osaa säätää/ole säätötyökalua.
Otin vielä selville mitkä jouset tuossa autossa on ja ne on weitec -40mm
kuva uudesta säätölapusta
Last edited by Jukka_; 29-09-2009, 16:42.Bmw X5 3.0DA 2005
Comment
-
-
Originally posted by Jukka_ View PostNo niin nyt on käytetty uudestaan suuntauksessa ja pyörät on edelleen päin p....tä. Asenjan mukaan takapäässä loppu säätö kesken ja etupäätä eivät osaa säätää/ole säätötyökalua.
Otin vielä selville mitkä jouset tuossa autossa on ja ne on weitec -40mm
kuva uudesta säätölapusta
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2dhi...aatolappu.htmlBMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
Comment
-
-
Kannattaa jo tuossa vaiheessa vaihtaa pajaa.. Jos etupään camberia ei osaa säätää niin kannattaisi jättää koko säätöhommat..
edit. Eipä silti, hyvin monessa paikassa tuntuu menevän sormi suuhun näissä hommissa. Viimeksi piti asentajaa kädestä pitäen opastaa.. Ainoa paikka missä ovat osanneet homman, oli merkkiliike, mutta jotta itse ehtisi sinne, niin pitäisi ottaa vapaata töistä, joten on joutunut käyttämään siellä missä on vehkeet lähellä.Last edited by NokiLeka; 29-09-2009, 15:30."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostSäädettäviä taka-alatukivarsia löytyy esim. D2 Racingin valikoimasta. Itse ostin race.fi.
Täytyy tilata eka tukivarret kerta niitä on saatavana ja viedä sitten säätöön jonnekkin missä ymmärretään näitten päälle.
Menee hermot näihin vehkeisiinLast edited by Jukka_; 29-09-2009, 15:38.Bmw X5 3.0DA 2005
Comment
-
-
Originally posted by Jukka_ View PostTäytyy tilata eka tukivarret kerta niitä on saatavana ja viedä sitten säätöön jonnekkin missä ymmärretään näitten päälle.
suosittelen sit mitä tahansa muuta paikka kun vianor. nimimerkillä sivusta seuraneenna kun oman pommin takapään auraukset säädetään 2m rautatankoa käyttäen.BMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
Comment
-
-
Sinuna minä nyt katsoisin että onko ne takapään epäkeskopultit ääriasennossaan?Vai onko tässä taas rahastettu turhasta,eikä ole edes yritetty säätää.Jotenkin on sellainen tunne että kyllä pyörät pitäisi pystympään saada vakio-osillakin,vaikkakin olisi-40mm pudotettu.Ja kun tota jälkimmäistäkin lappua katselee,niin vaikuttaa ettei mitään muuta ole tehty kuin laitettu vehkeet kiinni ja nosteltu autoa ja otettu rahat pois.
Comment
-
-
Originally posted by kuukankorpi View PostSinuna minä nyt katsoisin että onko ne takapään epäkeskopultit ääriasennossaan?Vai onko tässä taas rahastettu turhasta,eikä ole edes yritetty säätää.Jotenkin on sellainen tunne että kyllä pyörät pitäisi pystympään saada vakio-osillakin,vaikkakin olisi-40mm pudotettu.Ja kun tota jälkimmäistäkin lappua katselee,niin vaikuttaa ettei mitään muuta ole tehty kuin laitettu vehkeet kiinni ja nosteltu autoa ja otettu rahat pois.Bmw X5 3.0DA 2005
Comment
-
-
Originally posted by Jukka_ View PostTakaa on yritetty säätää mutta sieltä loppu epäkeskosta vara."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by Spiddu View Postsuosittelen sit mitä tahansa muuta paikka kun vianor. nimimerkillä sivusta seuraneenna kun oman pommin takapään auraukset säädetään 2m rautatankoa käyttäen.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostItse käytän noin 1m rautatankoa. Miten muuten ne voi säätää? Toinen vaihtoehto olis toki 4kg pajavasara:think
Edit:
ja 10000 km myöhemin eräs nimeltä mainitsematon foorumilainen suoritti autooni suuntauksen uudelleen ei takapään kulmiin tarvittu 2m rautatankoa eikä kahta kaveria vääntämään vaan alle 1m mittainen tanko ja yksi kaveri riittivät vallan mainiostiLast edited by Spiddu; 29-09-2009, 17:06.BMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
Comment
-
-
Originally posted by Spiddu View Postniin sen tosiaan unohdin sanoa että kaksi kaveria vääntää kyseistä tankoa minkä jaksavat. ja pultithan olivat olleen etellisenä päivänä auki
Siis eihän se iso tukivarsi voi liikkua mihinkään ilman hakkaamista. En kyllä ymmärrä miten sitä voi vääntää sitä tankoa siinä, järkevin on hakata. Ja joskus se tuppaa olemaan vähän jumissa. Ilman mietoa tai kovaa väkivaltaa sitä ei saa säädettyä, pultit auki ja lyödään tukivartta jotta se siirtyy sivuttain..DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostSiis eihän se iso tukivarsi voi liikkua mihinkään ilman hakkaamista. En kyllä ymmärrä miten sitä voi vääntää sitä tankoa siinä, järkevin on hakata. Ja joskus se tuppaa olemaan vähän jumissa. Ilman mietoa tai kovaa väkivaltaa sitä ei saa säädettyä, pultit auki ja lyödään tukivartta jotta se siirtyy sivuttain..
ehdit näemmä vastata ennen kun editoin aikaisempaa viestiäniBMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
Comment
-
-
Originally posted by Jukka_ View PostTakaa on yritetty säätää mutta sieltä loppu epäkeskosta vara.
Takana camber ei mitenkään voi olla 3.00`samalla kun epäkeskoista loppuu varat? Jotenkin tuntuu että nyt on säädetty väärään suuntaan....ja niin että varat ovat loppuneet tuohon kolmeen asteeseen???
Nimittäin kuten Nokileka jo totesi, tuolla madalluksella orggispalikoilla säätövaran pitää riittää sinne 1.40`-1.45`tasoon, joka on jo ko.rengastukselle hyväksyttävissä rajoissa.
Toisaalta, tuota parin asteen etu camberiakaan ei kyllä pysty mitenkään kunnossa olevilla orkkisosilla selittämään, kun topparit poistamalla pitäisi päästä 0.40`?
Comment
-
-
Muistan tässä taannoin erään E46, jota oli hiukan madallettu, TOISELTA puolelta loppui takaa camber säätövara ~-1.70(1/100)kohdille. Muistaisin että näin käynyt myös joskus E36:ssa, tiedä sitten mistä johtuu? Ehkä jokin osa saanut hiukan kipeää aikojen saatossa?Että toi säätöjen "kesken" loppuminen vakio epäkeskoilla voi olla mahdollista miedostikin madalletuissa autoissa..
DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Comment