memebuy23buy

Takarenkaat suoraan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jukka_
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 156
    • finland Keski-suomi

    #31
    Originally posted by Hemi View Post
    Joku "kummitus" tässä nyt pitää olla?
    Takana camber ei mitenkään voi olla 3.00`samalla kun epäkeskoista loppuu varat? Jotenkin tuntuu että nyt on säädetty väärään suuntaan....ja niin että varat ovat loppuneet tuohon kolmeen asteeseen???
    Nimittäin kuten Nokileka jo totesi, tuolla madalluksella orggispalikoilla säätövaran pitää riittää sinne 1.40`-1.45`tasoon, joka on jo ko.rengastukselle hyväksyttävissä rajoissa.
    Toisaalta, tuota parin asteen etu camberiakaan ei kyllä pysty mitenkään kunnossa olevilla orkkisosilla selittämään, kun topparit poistamalla pitäisi päästä 0.40`?

    Pitänee kysyä paljonko laakkonen velottaa suuntauksesta ja viedä sinne.

    Tuossa vielä kuva autosta.
    Last edited by Jukka_; 29-09-2009, 21:40.
    Bmw X5 3.0DA 2005

    Comment

    • Radon
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 463
      • Suomi-Finland

      #32
      Originally posted by Jukka_ View Post

      Tähän kyllä sopii varsin mainiosti tuo "Turvallista matkaa"

      Comment

      • FroZ
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 298
        • jkl

        #33
        Kannattaa Jyväskylässä kysyä myös täältä -> http://www.mikaorbinski.fi/
        Hyvää palvelua ja hommat OSATAAN tehdä! Eikä ole mikään ryöstöhintainen paikka!

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #34
          Originally posted by Jukka_ View Post
          etupäätä eivät osaa säätää/ole säätötyökalua.
          Siihen tarvittavat työkalut on tuurna ja vasara tapin alaslyömistä varten ja 13mm avain tolpan yläpään muttereille , sekä viitseliäisyyttä. Ko työvaihe tehdään kuten edellä olen selostanut.

          Originally posted by Peltsii View Post
          Itse käytän noin 1m rautatankoa. Miten muuten ne voi säätää? Toinen vaihtoehto olis toki 4kg pajavasara:think
          Originally posted by Spiddu View Post
          niin sen tosiaan unohdin sanoa että kaksi kaveria vääntää kyseistä tankoa minkä jaksavat. ja pultithan olivat olleen etellisenä päivänä auki

          Edit:
          ja 10000 km myöhemin eräs nimeltä mainitsematon foorumilainen suoritti autooni suuntauksen uudelleen ei takapään kulmiin tarvittu 2m rautatankoa eikä kahta kaveria vääntämään vaan alle 1m mittainen tanko ja yksi kaveri riittivät vallan mainiosti
          Originally posted by Peltsii View Post
          Siis eihän se iso tukivarsi voi liikkua mihinkään ilman hakkaamista. En kyllä ymmärrä miten sitä voi vääntää sitä tankoa siinä, järkevin on hakata. Ja joskus se tuppaa olemaan vähän jumissa. Ilman mietoa tai kovaa väkivaltaa sitä ei saa säädettyä, pultit auki ja lyödään tukivartta jotta se siirtyy sivuttain..
          E46 takapään auraus ainakin säätyy varsin vähällä voimalla , muistaakseni napauttelen tukivarren pään kiinnityspisteeseen (siihen kehtoon josta on ruuvit läpi koriin) , en itse tukivarteen.

          Eikö kolmekutosen kynkkä ole aika samanlainen.. Mut enivei , mitään hampaat irvessä vääntämistä tai muuta väkisin ruhjomista hommaan ei liity.
          Last edited by petrolhead; 29-09-2009, 22:28.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7060
            • Turenki

            #35
            Originally posted by petrolhead View Post




            E46 takapään auraus ainakin säätyy varsin vähällä voimalla , muistaakseni napauttelen tukivarren pään kiinnityspisteeseen (siihen kehtoon josta on ruuvit läpi koriin) , en itse tukivarteen.

            Eikö kolmekutosen kynkkä ole aika samanlainen.. Mut enivei , mitään hampaat irvessä vääntämistä tai muuta väkisin ruhjomista hommaan ei liity.
            Joo, siihenhän minäkin lyön, ei ole mihinkään muualle toki järkeä lyödä. Ei toki väkisin ruhjomista, mutta 250tkm/10v suolapaskassa uitetussa autossa se voi olla aluksi vähän jumissa vaikka pultit on hyvin auki, eli voi vaatia joskus kovemman alkunapautuksen..
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • tmee
              Bimmer Rookie
              • Jan 2010
              • 63
              • 05-09

              #36
              En ihmettele että jättävät helposti takapään camberin säätämättä........

              Ajattelin kulmien säätöön oman e46 viedä.. Meinasin että katon ensin eestä&takaa että camber-säädöissä on varaa, ja tarvittaessa 'teen' lisää varaa jos ei ole.. Molemmissa päissä reilusti varaa..Mutta...Takaa ei kerenny kun toista puolta availla -> pultti poikki ja se ei tuu sieltä mihinkää kirveelläkää...uittelin kyllä enemmän kuin riittävästi crc:ssä kaikki paikat..

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #37
                Originally posted by tmee View Post
                En ihmettele että jättävät helposti takapään camberin säätämättä........

                Ajattelin kulmien säätöön oman e46 viedä.. Meinasin että katon ensin eestä&takaa että camber-säädöissä on varaa, ja tarvittaessa 'teen' lisää varaa jos ei ole.. Molemmissa päissä reilusti varaa..Mutta...Takaa ei kerenny kun toista puolta availla -> pultti poikki ja se ei tuu sieltä mihinkää kirveelläkää...uittelin kyllä enemmän kuin riittävästi crc:ssä kaikki paikat..
                Suht normaalia. Jos ei ole lähivuosina/koskaan säädetty niin kannattaa suosiolla varata uudet pultit.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • tmee
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 63
                  • 05-09

                  #38
                  Originally posted by JJT View Post
                  Suht normaalia. Jos ei ole lähivuosina/koskaan säädetty niin kannattaa suosiolla varata uudet pultit.
                  juu ei siinä mitään..mutta kun suostuis se pultti tulemaan vielä jotenkii pois sieltä...no, eiköhän se huomenna muutaman asennusoluen kera sieltä ulostaudu

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #39
                    Originally posted by JJT View Post
                    Suht normaalia. Jos ei ole lähivuosina/koskaan säädetty niin kannattaa suosiolla varata uudet pultit.
                    Lieneekö itelle sattunut sitten sellaiset miinat lavetille joita on säädelty mutta en muista että olis e46:ia suunnatessa koskaan katkennu ruuvit tai olleen vaikeuksia löysäämisessä .
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      #40
                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Lieneekö itelle sattunut sitten sellaiset miinat lavetille joita on säädelty mutta en muista että olis e46:ia suunnatessa koskaan katkennu ruuvit tai olleen vaikeuksia löysäämisessä .
                      No joo, en oo ite koskaan e46:sta raplannu, kuullut vaan noita katkeilleen, emt.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • tmee
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2010
                        • 63
                        • 05-09

                        #41
                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Lieneekö itelle sattunut sitten sellaiset miinat lavetille joita on säädelty mutta en muista että olis e46:ia suunnatessa koskaan katkennu ruuvit tai olleen vaikeuksia löysäämisessä .
                        Ehkä se on sittenkin siitä löysääjästä kiinni... eli tuus availee noi mun pultit

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #42
                          Originally posted by JJT View Post
                          No joo, en oo ite koskaan e46:sta raplannu, kuullut vaan noita katkeilleen, emt.
                          Ei mut ihan hyvä kun kertoo ni osaa varoa. Joutuu nimittäin mahollisesti taas yhtä nelikutosta suuntailemaan. Ilmeisesti puhutaan takakynkän kolmesta ruuvista jotka menee korin pohjaan helman vieres..
                          Originally posted by tmee View Post
                          Ehkä se on sittenkin siitä löysääjästä kiinni... eli tuus availee noi mun pultit
                          Kirjoitinko että saan pultin kuin pultin katkomatta auki? Ei oo vaan kohalle sattunut , pelkästään nelikutosia tähän mennessä puolenkymmentä suunnanneena.

                          -Jarno Ojalehto
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Freak
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 2566
                            • .

                            #43
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Ilmeisesti puhutaan takakynkän kolmesta ruuvista jotka menee korin pohjaan helman vieres..
                            Luulisin kuitenkin olevan kyse alemman poikittaistukivarren ulommasta pultista, jossa on takarenkaan camber-säätö. Itsellä ko. pultti napsahti e36:sta poikki eräänä perjantai-iltana vähän ennen kymmentä, kun seuraavana aamuna piti olla Ahvenistolla BMW klubin ratapäivillä.
                            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                            Vanha Uuden liiton mies...

                            Comment

                            • tmee
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2010
                              • 63
                              • 05-09

                              #44
                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Ei mut ihan hyvä kun kertoo ni osaa varoa. Joutuu nimittäin mahollisesti taas yhtä nelikutosta suuntailemaan. Ilmeisesti puhutaan takakynkän kolmesta ruuvista jotka menee korin pohjaan helman vieres..

                              Kirjoitinko että saan pultin kuin pultin katkomatta auki? Ei oo vaan kohalle sattunut , pelkästään nelikutosia tähän mennessä puolenkymmentä suunnanneena.

                              -Jarno Ojalehto
                              Et kirjottanu, ei tarvi olla noin totinen ei nää oo ku autoja....

                              Originally posted by Freak View Post
                              Luulisin kuitenkin olevan kyse alemman poikittaistukivarren ulommasta pultista, jossa on takarenkaan camber-säätö. Itsellä ko. pultti napsahti e36:sta poikki eräänä perjantai-iltana vähän ennen kymmentä, kun seuraavana aamuna piti olla Ahvenistolla BMW klubin ratapäivillä.
                              Mulla kyseessä ainakin juuri kyseinen pultti......

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                #45
                                Originally posted by Freak View Post
                                Luulisin kuitenkin olevan kyse alemman poikittaistukivarren ulommasta pultista, jossa on takarenkaan camber-säätö. Itsellä ko. pultti napsahti e36:sta poikki eräänä perjantai-iltana vähän ennen kymmentä, kun seuraavana aamuna piti olla Ahvenistolla BMW klubin ratapäivillä.
                                Joo tätä tarkoitin.
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X