memebuy23buy

Rengaskoon vaikutus DSC:n toimintaan..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tejuka
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 692
    • Ilmajoki

    Rengaskoon vaikutus DSC:n toimintaan..

    Eli miten tämä nyt menee, kun olen kuullut niin monta eri versiota tästä.. Eli pitääkö rengaskoko vannekoon muutoksen myötä olla suurinpiirtein sama kuin alkuperäisestikin, vai onko se ihan sama kunhan edessä ja takana vaan on samankokoiset/vierintäkehäiset kumit? Kun alkuperäiset tossa on 225/45/17 ja 245/40/17 ja tarkoitus olis laittaa esim. 215/35/18 ja 235/30/18??? Ei tekis mieli laittaa mitään traktorin renkaita
  • JTP
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 506
    • Hpj

    #2
    Originally posted by Tejuka View Post
    Eli miten tämä nyt menee, kun olen kuullut niin monta eri versiota tästä.. Eli pitääkö rengaskoko vannekoon muutoksen myötä olla suurinpiirtein sama kuin alkuperäisestikin, vai onko se ihan sama kunhan edessä ja takana vaan on samankokoiset/vierintäkehäiset kumit? Kun alkuperäiset tossa on 225/45/17 ja 245/40/17 ja tarkoitus olis laittaa esim. 215/35/18 ja 235/30/18??? Ei tekis mieli laittaa mitään traktorin renkaita
    Nuo mainitsemasi 18" rengaskoot kyllä näyttää lastenvaunun renkailta e46:n alla...
    e90 330i lci -09
    Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
    Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

    Comment

    • bulk
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 324
      • Sink Hell

      #3
      Alkuperäinen koko on myös 225/40/18 ja 255/35/18, noilla se on jo auton näköinen.
      [130i E81 M-Sport Limited Edition 2007]

      Comment

      • Tejuka
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2007
        • 692
        • Ilmajoki

        #4
        Joo no arvasin et tää menee tähän.. Tiedän miltä se näyttää noilla kumeilla, makuja on monia .. Mutta vieläkun saisin vastauksen tuohon kysymykseeni..

        Comment

        • JTP
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2008
          • 506
          • Hpj

          #5
          Originally posted by Tejuka View Post
          Joo no arvasin et tää menee tähän.. Tiedän miltä se näyttää noilla kumeilla, makuja on monia .. Mutta vieläkun saisin vastauksen tuohon kysymykseeni..
          Ei vaikuta ABS/DSC:n toimintaan jos etu/takarenkaiden vierintäkehä on sama...
          e90 330i lci -09
          Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
          Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by JTP View Post
            Ei vaikuta ABS/DSC:n toimintaan jos etu/takarenkaiden vierintäkehä on sama...
            Ja millä perusteella ei vaikuta? Renkaan kehänopeuden ja napanopeuden suhde muuttuu, jolloin ainakaan ihan niin ajonhallinta eikä jarrut toimi kuin niiden on suunniteltu toimivan. Moottorin säätöelektroniikka myöskään ei ole optimi koska kokonaisvälitys muuttuu. Automaattilaatikonhan jo tiedämme menevän sekaisin useimmissa tapauksissa kun vierintäkehä muuttuu.
            Toisaalta, kysytyllä rengastuksella ko.auton optiikka kärsii näitä varmasti enemmän.

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              #7
              Originally posted by Tejuka View Post
              Eli miten tämä nyt menee, kun olen kuullut niin monta eri versiota tästä.. Eli pitääkö rengaskoko vannekoon muutoksen myötä olla suurinpiirtein sama kuin alkuperäisestikin, vai onko se ihan sama kunhan edessä ja takana vaan on samankokoiset/vierintäkehäiset kumit? Kun alkuperäiset tossa on 225/45/17 ja 245/40/17 ja tarkoitus olis laittaa esim. 215/35/18 ja 235/30/18??? Ei tekis mieli laittaa mitään traktorin renkaita
              Eikä noiden renkaiden halkaisija ole lähellekään sama. 235 on selvästi matalampi. Auto kuvittelee koko ajan että takapyörät sutii... Leveämpää taakse, niin halkaisijakin menee kohdalleen.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Lallevihtinen
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 690
                • Tampere

                #8
                Mulla oli E46 farkussa kesällä edessä ja takana 225/40/18 ja näytti hyvälle ja toimi hyvin. Miksi lähteä 10mm rengas leveys eroilla mahdollisesti "huonontamaan" autoa? Todennäkösesti tulee myös kalliimmaksi..:think
                sigpic
                BMW E93 335i & BMW M550Dx
                EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  Originally posted by Lallevihtinen View Post
                  Mulla oli E46 farkussa kesällä edessä ja takana 225/40/18 ja näytti hyvälle ja toimi hyvin. Miksi lähteä 10mm rengas leveys eroilla mahdollisesti "huonontamaan" autoa? Todennäkösesti tulee myös kalliimmaksi..:think
                  Eikös nuo olekkin ihan ok kokoiset? Ei se leveys vaan korkeus joka niitä ongelmia aiheuttaa.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Eikös nuo olekkin ihan ok kokoiset? Ei se leveys vaan korkeus joka niitä ongelmia aiheuttaa.
                    ...mutta kun se leveys vaikuttaa renkaan korkeuteen.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #11
                      Originally posted by Hemi View Post
                      ...mutta kun se leveys vaikuttaa renkaan korkeuteen.
                      Kyllähän minä sen ymmärrän, mutta edellinen ei ilmeisesti.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Kyllähän minä sen ymmärrän, mutta edellinen ei ilmeisesti.
                        Ymmärsin että ymmärsit...eli juuri näin.

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7551
                          • Jyväshyvä

                          #13
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Ja millä perusteella ei vaikuta? Renkaan kehänopeuden ja napanopeuden suhde muuttuu, jolloin ainakaan ihan niin ajonhallinta eikä jarrut toimi kuin niiden on suunniteltu toimivan. Moottorin säätöelektroniikka myöskään ei ole optimi koska kokonaisvälitys muuttuu. Automaattilaatikonhan jo tiedämme menevän sekaisin useimmissa tapauksissa kun vierintäkehä muuttuu.
                          Toisaalta, kysytyllä rengastuksella ko.auton optiikka kärsii näitä varmasti enemmän.
                          Kuten jo aiemmassa topicissa väiteltiin,
                          väitän edelleen että joku 5% korkeusero renkaassa ei käytännössä muuta käytöstä mitenkään, ainut huonopuoli on mittarivirhe...

                          Oma E61 535dA LCI ei ollut moksiskaan vaikka pistin alle +5% isommat renkaat,
                          eikä yhtään isompia enää olisi saanutkaan mahtumaan alle.
                          Vaihdot pysyivät samassa kohtaa kun aiemminkin (kierroslukuun suhteutettuna) ja kokonaiskulutus laski karvan varran.
                          Kiihtyvyys tietysti huononi 80-120 välillä marginaalisesti koska
                          välityssuhteet muuttui...

                          Ja siitä että vaihtokohdat jne. on optiomitu, tuskin sillä on merkitystä
                          että vaihtaako joku max. 150 rpm eri kohdalla kuin aiemmin (jos reaalinopeuteen suhteutetaan)... Ja Tuo 5% erohan on jo liki puolet siitä mikä ero on kuluneella ja uudella renkaalla.

                          Edelleenkään se auto ei voi tietää että minkäkorkuiset renkaat sulla on alla jos molemmissa päissä on yhtä korkeat.

                          Väitän että jarrujen ja DSC:n toimintaan vaikuttaa paljon enemmän rengasmerkki ja renkaan leveys kun sen kokeus...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Lallevihtinen
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 690
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Kyllähän minä sen ymmärrän, mutta edellinen ei ilmeisesti.
                            Kyllä minä sen ymmärsin mutta topicin alottaja meinasi 215/35/18 ja 235/30/18 kumeja, tähän vertasin omiani jotka olivat oikean kokosia että miksi lähteä kikkailemaan leveyksillä kun se johtaa huonompaa suuntaan juuri korkeuden osalta. Aloittaja ei halua "monsteri" renkaita joten oletan että siksi haluaisi kapeampia...kuin esim nämä oikeat 225/40/18 kumit.
                            sigpic
                            BMW E93 335i & BMW M550Dx
                            EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                            XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17797
                              • Jämsä

                              #15
                              mahtaako riittää edes kantavuus 215/35-18 kumilla E46 touringiin?
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              Working...
                              X