Originally posted by zener
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kumpi on parempi Meyle vai Lemförder?
Collapse
X
-
Nyk: GSX1300R -00
Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
---------------------------------------------
-Official member of BTCF-Sauna Team-
---------------------------------------------
-
-
Nyt kun on merkeistä keskustelu, niin onko pitempi aikaista kokemusta Ruvillen alustan osista? Itse olen pariin E32:een niitä laittanut ja yleinen laatu vaikutelma on ollut hyvä.
Pitemmät ajosarkamat on jäänyt kuitenkin tekemättä. Tarkoitus ois nytkin ruvillen taka-alatukivarren nivelet E34:een laittaa.
Comment
-
-
Onko nyt tosiaan näin, että Meyle HD on täyttä skeidaa? Nimittäin ainakin e38:n omistajien keskuudessa ne ovat mielestäni pelanneet aivan hyvin. Tai ainakin moni on hommannut Saksasta sellaisen reilun 450€:n etupään setin ja jos ne todella ovat kuraa, niin kai niistä jo sanomista olisi joltakin tullut? Mutta onko noita Lemfördereitä sitten edes tarjolla mihinkään pakettihintaan, kun yksittäin maksavat varsin riittävästi.
Comment
-
-
ei taida löytyä koko setteinä mutta on nuo ebayn lemförderit selvästi halvempia mitä suomessa ylipäätänsä missäänF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Olen alkanut kallistumuaan noiden Meylen HD:n kannalle, kun niissä on tuo vaihdettava alapallo. Tuntuu, ettei näissä vehkeissä mikään kestä niin jatkossa pääsee vähän halvemmalla kun voi vaihtaa pelkästään tuon alapallon. Onko missään muuten ohjeita pelkästään tuon alapallon vaihtamiseen?
Edit: löytyi ohjeet. Ei vaikuta pahalta rastilta, itse asiassa pystyy näimmä vaihtamaan tuon alapallon irroittamatta tukivartta. Tuossa jääkin tuo tukivarsirempan vaikein/vittumaisin kohta, eli sisemmän pallon irroitus, pois.
Last edited by wta; 13-06-2011, 07:27.
Comment
-
-
Originally posted by wta View PostOlen alkanut kallistumuaan noiden Meylen HD:n kannalle, kun niissä on tuo vaihdettava alapallo. Tuntuu, ettei näissä vehkeissä mikään kestä niin jatkossa pääsee vähän halvemmalla kun voi vaihtaa pelkästään tuon alapallon. Onko missään muuten ohjeita pelkästään tuon alapallon vaihtamiseen?
Edit: löytyi ohjeet. Ei vaikuta pahalta rastilta, itse asiassa pystyy näimmä vaihtamaan tuon alapallon irroittamatta tukivartta. Tuossa jääkin tuo tukivarsirempan vaikein/vittumaisin kohta, eli sisemmän pallon irroitus, pois.
http://www.ecstuning.com/stage/edoc/...02.2003_en.pdf
En tiedä millaisella käytöllä autosi ovat, mutta isäni osti vuonna 2005 uuden E46 faceliftin ja käytti sitä päivittäin työajoihin (ostoesimies metsäpuolella) = ajeli hiekkateitä ja mettäteitä päivät. Nyt autossa on 175tkm mittarissa ja siihen on vaihdettu eteen alatukivarren puslat+koiranluut. Muut osat ovat alkuperäisiä. Joten mielestäni voisi sanoa että alatukivarsi/pallo/raidetangot ovat vähintäänkin kestävää kamaa. Minulla sitävastoin on 2003 E46 facelifti missä on myöskin alkuperäiset alatukivarret. Osissa on 2003 stanssaukset. Ajomäärä 147tkm. Takapuslat + koiranluut on vaihdettu tietysti hiljattain kun alkoi pientä oireilua olemaan.
Summasummarum, e46 alusta alunperin on melkoisen vahvaa kamaa. Alatukivarren puslat on se heikoin lenkki.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostPakko kommentoida "tuntuu ettei näissä vehkeissä mikään kestä"
Summasummarum, e46 alusta alunperin on melkoisen vahvaa kamaa. Alatukivarren puslat on se heikoin lenkki."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
No aikaisemmin kun on normaaleilla autoilla ajellut niin ei ole tarvinnut miettiä noita alustan osia ollenkaan kum ne on kestänyt sen 200 tkm. Nyt Z4:ssä ensimmäiset vaihdettiin 55 tkm:n kohdalla ja nyt on 90 tkm lasissa ja vaihto taas edessä. Kai tuossa on joku madallussarja vakiona joka syö noita alustan osia.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostNyt kun on merkeistä keskustelu, niin onko pitempi aikaista kokemusta Ruvillen alustan osista? Itse olen pariin E32:een niitä laittanut ja yleinen laatu vaikutelma on ollut hyvä.
Pitemmät ajosarkamat on jäänyt kuitenkin tekemättä. Tarkoitus ois nytkin ruvillen taka-alatukivarren nivelet E34:een laittaa.
Mulla on ruvilleista ihan hyviä kokemuksia, Niitä on tullut laiteltua kun saan ostettua niitä suoraan kahalta. Alatukivarret on ollu nyt kolme vuotta ja hyvin pelaa vielä ja kumit on ehjät, Reaktiotangotkin oli vielä ihan iskussa kun talvella vaihdoin uudet koska panin powerflexia alustaan enkä jaksanu metsästää prässiä että ois saanu flexit vanhoihin varsiin ! Asentaessa kannattaa tosin käyttää suojakumit auki ja lisätä vaseliinia, sitä niissä on aika hintsusti.540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
Audi A6 C7 S-Line ABT
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostMadallus tuntuu olevan se tuhoava tekijä. Mulla oli -00 valmistetussa autossa vielä -06 alkuperäinen alusta paikoillaan, mutta madalluksen jälkeen alkoi alatukivarsia mennä kuin leipää. Nyt alla on Lemförderin M-sport II varret ja vuosi takana ajoa, katsotaan miten kauan nuo kestävät.
Comment
-
-
Lemförder kestää oman kokemuksen mukaan parhaiten.BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH
Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
Team vier Zylinder!
Comment
-
-
näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
Comment