Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kumpi on parempi Meyle vai Lemförder?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jusaus
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1124
    • Kajaani

    #16
    Originally posted by zener View Post
    Ei taida nivelien suojakumien ikään vaikuttaa, vaikka tukivarret asentelis väärin. Toki jos puukolla viiltelee jo valmiiks riekaleiksi...
    Kah, minä luin sitte suojakumit puslina..
    Nyk: GSX1300R -00
    Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
    ---------------------------------------------
    -Official member of BTCF-Sauna Team-
    ---------------------------------------------

    Comment

    • Marko.K
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1193
      • Helsinki

      #17
      itellä kesti meyle reaktiotangon nivelpää puolvuotta edellisessä e39:sissä, siksi sinne nyt ostinki lemförderit
      F11 535d -11 367hv/728nm
      E39 M5 -99 Alpine White II
      E65 730da -02
      E60 530da -03
      E39 530da -03 240hv/600nm
      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
      E38 740iaL -95
      E39 530d -99 245hv/528nm

      Comment

      • Pekuz
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2008
        • 687
        • Pirkanmaa

        #18
        Itse on tullut uusittua powerflexejä lukuunottamatta koko alusta vähän kerrallaan MOOGin osilla eikä ole pahaa sanottavaa..

        MOOG

        Näitä myydään ihan suomessa ja öörumi on maahantuoja moogin osille.
        ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14354
          • Oulu

          #19
          Nyt kun on merkeistä keskustelu, niin onko pitempi aikaista kokemusta Ruvillen alustan osista? Itse olen pariin E32:een niitä laittanut ja yleinen laatu vaikutelma on ollut hyvä.

          Pitemmät ajosarkamat on jäänyt kuitenkin tekemättä. Tarkoitus ois nytkin ruvillen taka-alatukivarren nivelet E34:een laittaa.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            #20
            Onko nyt tosiaan näin, että Meyle HD on täyttä skeidaa? Nimittäin ainakin e38:n omistajien keskuudessa ne ovat mielestäni pelanneet aivan hyvin. Tai ainakin moni on hommannut Saksasta sellaisen reilun 450€:n etupään setin ja jos ne todella ovat kuraa, niin kai niistä jo sanomista olisi joltakin tullut? Mutta onko noita Lemfördereitä sitten edes tarjolla mihinkään pakettihintaan, kun yksittäin maksavat varsin riittävästi.

            Comment

            • Marko.K
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1193
              • Helsinki

              #21
              ei taida löytyä koko setteinä mutta on nuo ebayn lemförderit selvästi halvempia mitä suomessa ylipäätänsä missään
              F11 535d -11 367hv/728nm
              E39 M5 -99 Alpine White II
              E65 730da -02
              E60 530da -03
              E39 530da -03 240hv/600nm
              E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
              E38 740iaL -95
              E39 530d -99 245hv/528nm

              Comment

              • wta
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 641
                • ------

                #22
                Olen alkanut kallistumuaan noiden Meylen HD:n kannalle, kun niissä on tuo vaihdettava alapallo. Tuntuu, ettei näissä vehkeissä mikään kestä niin jatkossa pääsee vähän halvemmalla kun voi vaihtaa pelkästään tuon alapallon. Onko missään muuten ohjeita pelkästään tuon alapallon vaihtamiseen?

                Edit: löytyi ohjeet. Ei vaikuta pahalta rastilta, itse asiassa pystyy näimmä vaihtamaan tuon alapallon irroittamatta tukivartta. Tuossa jääkin tuo tukivarsirempan vaikein/vittumaisin kohta, eli sisemmän pallon irroitus, pois.

                Last edited by wta; 13-06-2011, 07:27.

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6935
                  • N/A

                  #23
                  Originally posted by wta View Post
                  Olen alkanut kallistumuaan noiden Meylen HD:n kannalle, kun niissä on tuo vaihdettava alapallo. Tuntuu, ettei näissä vehkeissä mikään kestä niin jatkossa pääsee vähän halvemmalla kun voi vaihtaa pelkästään tuon alapallon. Onko missään muuten ohjeita pelkästään tuon alapallon vaihtamiseen?

                  Edit: löytyi ohjeet. Ei vaikuta pahalta rastilta, itse asiassa pystyy näimmä vaihtamaan tuon alapallon irroittamatta tukivartta. Tuossa jääkin tuo tukivarsirempan vaikein/vittumaisin kohta, eli sisemmän pallon irroitus, pois.

                  http://www.ecstuning.com/stage/edoc/...02.2003_en.pdf
                  Pakko kommentoida "tuntuu ettei näissä vehkeissä mikään kestä"

                  En tiedä millaisella käytöllä autosi ovat, mutta isäni osti vuonna 2005 uuden E46 faceliftin ja käytti sitä päivittäin työajoihin (ostoesimies metsäpuolella) = ajeli hiekkateitä ja mettäteitä päivät. Nyt autossa on 175tkm mittarissa ja siihen on vaihdettu eteen alatukivarren puslat+koiranluut. Muut osat ovat alkuperäisiä. Joten mielestäni voisi sanoa että alatukivarsi/pallo/raidetangot ovat vähintäänkin kestävää kamaa. Minulla sitävastoin on 2003 E46 facelifti missä on myöskin alkuperäiset alatukivarret. Osissa on 2003 stanssaukset. Ajomäärä 147tkm. Takapuslat + koiranluut on vaihdettu tietysti hiljattain kun alkoi pientä oireilua olemaan.
                  Summasummarum, e46 alusta alunperin on melkoisen vahvaa kamaa. Alatukivarren puslat on se heikoin lenkki.

                  Comment

                  • NokiLeka
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2341
                    • Eurajoki

                    #24
                    Originally posted by Antti O View Post
                    Pakko kommentoida "tuntuu ettei näissä vehkeissä mikään kestä"

                    Summasummarum, e46 alusta alunperin on melkoisen vahvaa kamaa. Alatukivarren puslat on se heikoin lenkki.
                    Madallus tuntuu olevan se tuhoava tekijä. Mulla oli -00 valmistetussa autossa vielä -06 alkuperäinen alusta paikoillaan, mutta madalluksen jälkeen alkoi alatukivarsia mennä kuin leipää. Nyt alla on Lemförderin M-sport II varret ja vuosi takana ajoa, katsotaan miten kauan nuo kestävät.
                    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                    Comment

                    • Bouma
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 3108
                      • Tampere

                      #25
                      Madallus, isot vanteet/matalat renkaat, runflat renkaat autoissa mihin ne ei kuulu, pyöränkulmat yms yms... Onhan noita vaikuttavia tekijöitä niin paljon siihen alapallonivelen/jonkin toisen kumipuslan käyttöikään.
                      MB CLS-12 350CGI AMG

                      MYSTINEN.FI

                      Comment

                      • wta
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2008
                        • 641
                        • ------

                        #26
                        No aikaisemmin kun on normaaleilla autoilla ajellut niin ei ole tarvinnut miettiä noita alustan osia ollenkaan kum ne on kestänyt sen 200 tkm. Nyt Z4:ssä ensimmäiset vaihdettiin 55 tkm:n kohdalla ja nyt on 90 tkm lasissa ja vaihto taas edessä. Kai tuossa on joku madallussarja vakiona joka syö noita alustan osia.

                        Comment

                        • Cock
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 752
                          • Tsadi

                          #27
                          Originally posted by zener View Post
                          Nyt kun on merkeistä keskustelu, niin onko pitempi aikaista kokemusta Ruvillen alustan osista? Itse olen pariin E32:een niitä laittanut ja yleinen laatu vaikutelma on ollut hyvä.

                          Pitemmät ajosarkamat on jäänyt kuitenkin tekemättä. Tarkoitus ois nytkin ruvillen taka-alatukivarren nivelet E34:een laittaa.

                          Mulla on ruvilleista ihan hyviä kokemuksia, Niitä on tullut laiteltua kun saan ostettua niitä suoraan kahalta. Alatukivarret on ollu nyt kolme vuotta ja hyvin pelaa vielä ja kumit on ehjät, Reaktiotangotkin oli vielä ihan iskussa kun talvella vaihdoin uudet koska panin powerflexia alustaan enkä jaksanu metsästää prässiä että ois saanu flexit vanhoihin varsiin ! Asentaessa kannattaa tosin käyttää suojakumit auki ja lisätä vaseliinia, sitä niissä on aika hintsusti.
                          540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                          Audi A6 C7 S-Line ABT

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6935
                            • N/A

                            #28
                            Originally posted by NokiLeka View Post
                            Madallus tuntuu olevan se tuhoava tekijä. Mulla oli -00 valmistetussa autossa vielä -06 alkuperäinen alusta paikoillaan, mutta madalluksen jälkeen alkoi alatukivarsia mennä kuin leipää. Nyt alla on Lemförderin M-sport II varret ja vuosi takana ajoa, katsotaan miten kauan nuo kestävät.
                            Meillä on tosiaan autoissa "sport suspension settings", isällä m-sport 1 paketti ja minulla m-sport II. Ei mitään aftermarket madalluksia. Minulla pyörii 18" ///M Styling 135 vanteet ja isällä 16" alkuperäispyörät.

                            Comment

                            • M_Power
                              Moderator
                              • Jul 2003
                              • 2758
                              • Espoo, HML

                              #29
                              Lemförder kestää oman kokemuksen mukaan parhaiten.
                              BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                              BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                              Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                              Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                              Team vier Zylinder!

                              Comment

                              • OneAndOnly
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2009
                                • 441
                                • Nurmes

                                #30
                                Itsekkin juuri pähkäilen kumman paketin tilaisin Meylen vai Lemförderin...
                                Mutta jos samalla uusisi noi iskarin yläpäät niin onko se nyt tälläinen osakapistus?



                                Parempia vaihtoehtoja?
                                näillä mennään:
                                Bmw e46 320d
                                Suzuki Hayabusa 1300R

                                Ex:
                                Volvo XC70 D5 AWD -10
                                Volvo V70 D5 -02
                                Volvo V70 T5 -98
                                VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                                BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                                -----------------------------

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎