Takapään camberit ei oikein pysy aisoissa ja kuluttaa renkaita aika lailla sisäreunasta, ei ihme ku camberit ovat olleet aika pirusti poskellaan:
- - - - - - - - - - - - - - - - -
Taka-akseli ENNEN:
Vas. camber: -2.54º
Vas. auraus: +00.38º
Oik. camber: -2.45º
Oik. auraus: +00.18º
Etuakseli ENNEN:
Vas. camber: -1.23º
Vas. auraus: +00.37º
Oik. camber: -0.88º
Oik. auraus: +00.37º
- - - - - - - - - - - - - - - - -
Kävin nelipyöräsuuntauksessa ja annoin arvot takapäälle jotka bongasin tuolta toisesta topicista:
Taka-akselin camberit -1.25º ja aurausta +0.05º
Etuakselin camberit -0.20º ja aurausta +0.03º
Olivat kovin ihmeissää moisista arvoista ja lapussa olis nyt tämmöset arvot:
Taka-akseli JÄLKEEN:
Vas. camber: -2.05º
Vas. auraus: +00.06º
Oik. camber: -1.99º
Oik. auraus: +00.06º
Etuakseli JÄLKEEN:
Vas. camber: -1.02º
Vas. auraus: +00.03º
Oik. camber: -1.02º
Oik. auraus: +00.03º
- - - - - - - - - - - - - - - - -
..ja casterit laitan samalla jos niissä olis jotain ihmellistä:
Vas. caster: +4.55º
Oik. caster: +4.70º
Renkaat siis Hankook S1 Evo 225/40-18" ja 255/35-18" ja alustana H&R CupKit 55/35mm.
Taka-akselin cambereita ei saatu pystymmäksi, säätöpultti menee seuraavaksi jo yli...eli onko seuraava projekti vaihtaa nuo taka-alatukivarren etummaiset puslat vai missä mättää ettei cambereita saa pystymmäksi?
Yritin tossa duunissa nosturilla ottaa kuvia tosta pultista, mutta otinkohan oikeasta pultista nyt edes kuvat??
Olen aika varma että nuo takatukivarren puslat ovat kaput ja meinasin ne jo muutenkin vaihtaa, mutta lähinnä mua kiinnosta se että vaikuttaako se miten paljon camberin "pysyvyyteen" kun auton laskee maahan ja vaikkapa kuormaa takana, kulahtaneilla vakiopuslillahan camberit taitaa seilata ties miten paljon?
..takapumput + jouset taitaa olla jo kierrätyskelpoista metallia, sekin vaikuttaa cambereihin, pompahtaa/pohjaa ikävästi jo ihan kevyeelläkin kuormalla.
Mutta, missä mättää ettei taka-akselin camberit seilaa tuolla -1.25º hujakoilla?
Auton siis E46 330i Touring vm. ´02
- - - - - - - - - - - - - - - - -
Taka-akseli ENNEN:
Vas. camber: -2.54º
Vas. auraus: +00.38º
Oik. camber: -2.45º
Oik. auraus: +00.18º
Etuakseli ENNEN:
Vas. camber: -1.23º
Vas. auraus: +00.37º
Oik. camber: -0.88º
Oik. auraus: +00.37º
- - - - - - - - - - - - - - - - -
Kävin nelipyöräsuuntauksessa ja annoin arvot takapäälle jotka bongasin tuolta toisesta topicista:
Taka-akselin camberit -1.25º ja aurausta +0.05º
Etuakselin camberit -0.20º ja aurausta +0.03º
Olivat kovin ihmeissää moisista arvoista ja lapussa olis nyt tämmöset arvot:
Taka-akseli JÄLKEEN:
Vas. camber: -2.05º
Vas. auraus: +00.06º
Oik. camber: -1.99º
Oik. auraus: +00.06º
Etuakseli JÄLKEEN:
Vas. camber: -1.02º
Vas. auraus: +00.03º
Oik. camber: -1.02º
Oik. auraus: +00.03º
- - - - - - - - - - - - - - - - -
..ja casterit laitan samalla jos niissä olis jotain ihmellistä:
Vas. caster: +4.55º
Oik. caster: +4.70º
Renkaat siis Hankook S1 Evo 225/40-18" ja 255/35-18" ja alustana H&R CupKit 55/35mm.
Taka-akselin cambereita ei saatu pystymmäksi, säätöpultti menee seuraavaksi jo yli...eli onko seuraava projekti vaihtaa nuo taka-alatukivarren etummaiset puslat vai missä mättää ettei cambereita saa pystymmäksi?
Yritin tossa duunissa nosturilla ottaa kuvia tosta pultista, mutta otinkohan oikeasta pultista nyt edes kuvat??
Olen aika varma että nuo takatukivarren puslat ovat kaput ja meinasin ne jo muutenkin vaihtaa, mutta lähinnä mua kiinnosta se että vaikuttaako se miten paljon camberin "pysyvyyteen" kun auton laskee maahan ja vaikkapa kuormaa takana, kulahtaneilla vakiopuslillahan camberit taitaa seilata ties miten paljon?
..takapumput + jouset taitaa olla jo kierrätyskelpoista metallia, sekin vaikuttaa cambereihin, pompahtaa/pohjaa ikävästi jo ihan kevyeelläkin kuormalla.
Mutta, missä mättää ettei taka-akselin camberit seilaa tuolla -1.25º hujakoilla?
Auton siis E46 330i Touring vm. ´02
Comment