Tuota, paljonko on 0.81`-astetta...kun jo 0.60`-astetta on yksi minuutti?
1,21`-astetta vai?
Missä casterit ym.? Eli nyt on sellainen nyrkkipaja että kannattaa heti vaihtaa mittaustyön tekevää putiikkia.
Tuota, paljonko on 0.81`-astetta...kun jo 0.60`-astetta on yksi minuutti?
1,21`-astetta vai?
Missä casterit ym.? Eli nyt on sellainen nyrkkipaja että kannattaa heti vaihtaa mittaustyön tekevää putiikkia.
Hmm... minun silmään nuo merkit esim. tuon 0,81 perässä on asteen merkki, ei minuutin eli 0,81 astetta olisi 0,19 astetta alle yhden asteen, ei 81 minuuttia eli 1 aste 21 minuuttia joka olisi asteiden sadasosina ilmoitettuna 1,35 astetta.
Hmm... minun silmään nuo merkit esim. tuon 0,81 perässä on asteen merkki, ei minuutin eli 0,81 astetta olisi 0,19 astetta alle yhden asteen, ei 81 minuuttia eli 1 aste 21 minuuttia joka olisi asteiden sadasosina ilmoitettuna 1,35 astetta.
Kyllä, mutta eihän tässä siitä ole kyse vaan onko tuo tulostettu lappu asteen sadasosina vai asteina ja minuutteina. Kuten tiedät 1,75 ast. on 1 aste 45 min. Kumpana yksikkönä tuo lappu on, mielestäni asteen sadaosina koska esim. ve. camber nollan jälkeen on pilkku eli lukema on 0,81. Jos se olisi aste + min. siinä lukisi 0' 81" ja tällaista arvoa ei ole olemassa kuten itsekin jo aik. totesit. Clear ?
Kyllä, mutta eihän tässä siitä ole kyse vaan onko tuo tulostettu lappu asteen sadasosina vai asteina ja minuutteina. Kuten tiedät 1,75 ast. on 1 aste 45 min. Kumpana yksikkönä tuo lappu on, mielestäni asteen sadaosina koska esim. ve. camber nollan jälkeen on pilkku eli lukema on 0,81. Jos se olisi aste + min. siinä lukisi 0' 81" ja tällaista arvoa ei ole olemassa kuten itsekin jo aik. totesit. Clear ?
Epäilemättä juuri näin, mutta kritisoinkin ko.mittaustapaa ja sen luotettavuutta koska kaikki nykyaikaiset=luotettavat laitteet ilmoittavat tuloksen kokonaisina 60-minuutin asteina.
Tässähän ei oikeastaan ole mitattu kuin auraukset, camberit ja kulkukulmat.
mm.aivan oleellinen caster on mittaamatta, jolloin kaikilla muilla arvoilla voi oikeastaan "pyyhkäistä".
Epäilemättä juuri näin, mutta kritisoinkin ko.mittaustapaa ja sen luotettavuutta koska kaikki nykyaikaiset=luotettavat laitteet ilmoittavat tuloksen kokonaisina 60-minuutin asteina.
Tässähän ei oikeastaan ole mitattu kuin auraukset, camberit ja kulkukulmat.
mm.aivan oleellinen caster on mittaamatta, jolloin kaikilla muilla arvoilla voi oikeastaan "pyyhkäistä".
Juuri näin, tosin aurauksen ymmärtäminen asteina on ainakin minulle käytännön tasolla vaikeaa, no ok, 17" vanteessa 1 aste on 7,5 mm. mutta sisäistäppä tuo työssä (harrastuksessa) kun taasen ilmoittaminen milleinä menee heti aivolohkoon. Esim. autodata ilmoittaa auraukset kaikilla kolmella tavalla lähes kaikkiin/kaikkiin autoihin.
Kävin hakemassa rahat takas, enkä antanut enää heidän yrittää säätää. Nyt on aika varattu perjantaille toisesta paikasta.
Miten muuten tuo etupään camberin säätö onnistuu? Tein soittokierroksen ja monessa paikassa puhuivat heti, ettei sitä voi säätää?
Auton ohjaus tosiaan tuntuu tahmealta eikä palauta.
Kirjoittelen tänne sitten miten homma meni.
Nyt kun me emme tiedä niitä castereita, emme vielä tiedä tuota tahmeuden syytä.
Säädöt täytyy tehdä perssonin yläpäässä ja lisää kiinnityksiä "vinguttamalla" tai säätöosia käyttämällä.
Myös perssonin ja navan kiinnityksestä voi saada pari kymppiä kiristämällä liitos sen ulospäin kohdistuvan paineen alla(+pyörittää personia).
Nythän tuosta tuli parempi. Ohjaustuntuma saisi olla kuitenkin parempi keskialueella. Tuntuu, että siinä olisi hieman ns. tyhjää kohtaa ennen voimakasta vastetta, kun ratista kääntää. Johtuneeko sitten jo ei niin uusista talvirenkaista, nokian hkpl 5? No, huomenna lisää koeajoa..
Liitteenä raportti arvoista. Asentaja kertoi, ettei ne camber arvot ollut oikeasti niin pahasti pielessä. Ilmeisesti siellä toisessa puljussa oli paskat mittalaitteet...
Nythän tuosta tuli parempi. Ohjaustuntuma saisi olla kuitenkin parempi keskialueella. Tuntuu, että siinä olisi hieman ns. tyhjää kohtaa ennen voimakasta vastetta, kun ratista kääntää. Johtuneeko sitten jo ei niin uusista talvirenkaista, nokian hkpl 5? No, huomenna lisää koeajoa..
Liitteenä raportti arvoista. Asentaja kertoi, ettei ne camber arvot ollut oikeasti niin pahasti pielessä. Ilmeisesti siellä toisessa puljussa oli paskat mittalaitteet...
Ällistyttävän oikeat+symmetriset kulmathan siellä lopulta kuitenkin oli ja edellisen putiikin systeemit siis aivan kuin lottokoneesta.
Paljonko sinulla noissa Hkpl5:ssa on painetta(pitäisi olla lähellä 3bar)?
Rengaspaineet on siinä 2.3bar edessä ja takana 2.5bar tällä hetkellä.
Aikaisemmin kokeilin laittaa 2.8bar joka kulmaan, ennen tuota iskari + pusla remppaa. Autosta tuli tosi kiikkerä ja tunnoton.
Mut täytyy koittaa huomenna. Paljonko suosittelisit paineita?
Rengaspaineet on siinä 2.3bar edessä ja takana 2.5bar tällä hetkellä.
Aikaisemmin kokeilin laittaa 2.8bar joka kulmaan, ennen tuota iskari + pusla remppaa. Autosta tuli tosi kiikkerä ja tunnoton.
Mut täytyy koittaa huomenna. Paljonko suosittelisit paineita?
Nuo paineet (etenkin edessä) putoaa kovemmilla pakkasilla jo alle kahteen "baariin".Noksujen veltto runko vielä lisää tuota löysyyden tunnetta.Laita vaan sinne jo kokeilemaasi 2.8bar,niin ollaan aika lähellä.
Nuo paineet (etenkin edessä) putoaa kovemmilla pakkasilla jo alle kahteen "baariin".Noksujen veltto runko vielä lisää tuota löysyyden tunnetta.Laita vaan sinne jo kokeilemaasi 2.8bar,niin ollaan aika lähellä.
Näin, plus että 4 ja 5:s Nokian runko ei kestä koko elinkaartaan tuota 2.3-bar tasoa, vaan runkovika todella helposti kutsuu ennen kuin rengas muuten olisi vaihtokunnossa.
Comment