OK. Minun kinkkimunkit ostin ihan paikallisesta rengasliikkeestä. Eivät edes myy Sailuneita tai muita nimettömiä kinuskeja, mutta Linglongit olivat löytyneet mukaan, toki huomattavasti halvemmalla kuin muut merkkirenkaat. Täytyy käydä jokupäivä taas jäkättämässä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onhan noihin säädöt ja standardit ym. mutta ei se nyt vielä takaa etteikö markkinoille pääsisi sekundaa. Tuskin ne kuitenkaan jokaista rengasta tarkastaa ennen markkinoille pääsyä vaan epäilen, että laatua valvotaan pistotarkastuksin. Joten ei niitä kaikkia heittoja nyt välttämättä kannata laittaa rengasliikkeen ammattitaidottomuuden/haluttomuuden piikkiin netistä ostettujen renkaiden kohdalla. Tällöinhän sama ammattitaidottomuus/haluttomuus pitäisi näkyä myös netistä ostettujen merkkirenkaiden kohdalla.
Mutta eikös se nyt toimi sillä tavalla, että jos rengas on viallinen niin myyjältä rahat takaisin tai uusi rengas tilalle. Jos sen sijaan vika on renkaan vanteelle laittajassa niin rahat takaisin tai asennus vanteelle siten, että heittoja ei ole.Last edited by Hunt; 15-04-2014, 17:55.
Comment
-
-
Originally posted by öpel View PostOK. Minun kinkkimunkit ostin ihan paikallisesta rengasliikkeestä. Eivät edes myy Sailuneita tai muita nimettömiä kinuskeja, mutta Linglongit olivat löytyneet mukaan, toki huomattavasti halvemmalla kuin muut merkkirenkaat. Täytyy käydä jokupäivä taas jäkättämässä
Ling Long on aina ollut huonointa kiinan tasoa. Nyt ovan onnistuneet tekemään renkaaseen kohtuulliset ominaisuudet, mutta ei se poista sitä totuutta että ne renkaat on muuten paskat Samaa kastia kuin esim. sunny, triangle ym.
Comment
-
-
Ei mitään valitttamista Sunnyistä(SN3970). Radalla ehkä oli hieman "tail happy", mut muuten pito ollu hyvä, jopa erinomainen kuivalla asfaltilla ja 600+ tehoilla. Pito on jopa niin hyvä lähdöissä et perä antautui ennen kuin lähti mitenkään holtittomasti sutimaan.Last edited by Thuppu; 16-04-2014, 07:15.
Comment
-
-
Oma kokemus viime kesältä Nangkang NS-2 255/40-18":
Takarenkaan eivät pysyneet vanteella paikallaan, vaan pyörähtivät pikkuhiljaa eri asentoon, jolloin tasapainoitus meni luonnollisesti täysin metsään. Renkaat tasapainoitettiin 4-5 kertaa uudestaan Point-S:llä ja suunnattiinkin kerran uudestaan, kun ei oikein uskoneet että rengas pyörii vanteella. Laitoin tussilla merkit renkaaseen ja vanteeseen josta asia selvisi.
En nyt varsinaisesti tiedä johtuiko tämä Nangkangeista vai mistä. Vanteet oli BMW:n alkuperäiset 18" vanteet ja auto 335i +360hv. Vaikka olikin tehokkaampi auto, niin eikös nuo renkaat normaalisti pysy paikoillaan?e39 M5
Comment
-
-
Eipä kyllä mulla ainakaan oo ollu tuommosta ongelmaa, vaikka nakangeja on pyöriny alla puolenkymmentä sarjaa.
Eihän autolle annettu kenkää ennenkö rengas kerkes kunnolla asettua vanteella ja ne liukasteet kuivua?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by harossi View PostOma kokemus viime kesältä Nangkang NS-2 255/40-18":
Takarenkaan eivät pysyneet vanteella paikallaan, vaan pyörähtivät pikkuhiljaa eri asentoon, jolloin tasapainoitus meni luonnollisesti täysin metsään. Renkaat tasapainoitettiin 4-5 kertaa uudestaan Point-S:llä ja suunnattiinkin kerran uudestaan, kun ei oikein uskoneet että rengas pyörii vanteella. Laitoin tussilla merkit renkaaseen ja vanteeseen josta asia selvisi.
En nyt varsinaisesti tiedä johtuiko tämä Nangkangeista vai mistä. Vanteet oli BMW:n alkuperäiset 18" vanteet ja auto 335i +360hv. Vaikka olikin tehokkaampi auto, niin eikös nuo renkaat normaalisti pysy paikoillaan?Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!
Comment
-
-
Originally posted by harossi View PostVanne oli BMW:n alkuperäinen, leveys taisi olla 8,5" ja alkuperäinen rengaskoko.
Rengas pyöri vanteella vielä useamman viikon jälkeen asennuksesta.
Itse merkitsen AINA vahaliidulla renkaan+vanteen sisäpuolelle markkerin josta näkee mahdollisen pyörähtämisen, mutta oikeasti se vaikuttaa käytännön tasapainoon vasta jos pyörähdystä tapahtuu yli 1/5.
Kova nopeavauhtinen abs jarrutus kuivalla asfaltilla voi saada jopa eturenkaat hieman pyörähtämään juuri asennetuilla renkailla, joten kannattaa ottaa tavaksi merkata kaikki neljä pyörää jokaisen asennuksen jälkeen ja tsekata muutaman viikon ajon jälkeen tilanne(muutaman sentin liikkuminen normaalia).
Vähän vielä tehokkaammissa autoissa ongelma ratkaistaan ruuvaamalla peltiruuvit vanteen läpi syvälle renkaan reunaan:
Last edited by Hemi; 17-04-2014, 13:58.
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostOotko renkaat tilaillu jo? Ajattelin pistää tuolta e-tyrestä nexen n6000 ja n8000 tilaukseen, toiset eteen ja toiset taakse, en muista kumminpäin. Ei varmaan halvemmalla rahteineen muualta saa, 460€ ja risat.Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
-
Itelle tuli tälle kesälle accelera phi renkaat. Ei mitään moittimista normaali ajossa. Hiljaiset eikä vetele. Edelliset sport contact 3:set veteli niin perkeleesti noihin verrattuna. Tosin jos ruvetaan oikeen ajamaan niin kyllähän siinä pito eroa tulee mutta eihän näillä perheen kuljettimilla nyt kisatae61 530da
Comment
-
-
Uniroyal RainSport 3
Muutamia viikkoja nyt ollut M5:ssa alla ja todella hyviltä kyllä tuntuvat. Mielestäni erittäin hiljaiset. Kulkevat suoraan jopa Helsinki -Hämeenlinna välissä motarilla. Kuivalla pitoja tuntuisi olevan todella hyvin ja samoin pääsin viikko sitten kokeilemaan ensimmäisiä sade kelejä kylmillä renkailla, niin sanoinsin, että tartunta märkään pintaan on kyllä todella hyvä. Renkaathan oli koko
245/35/19 9,5x19 vanteella
275/30/19 10,5x19 vanteella
Pientä germaania noihin tulee, sillä renkaan profiili on jo itsessään aika pyöreä. Hieman olen miettinyt, minkälaisia rengas paineita noissa kannattaisi nyt pitää, tuon pienen venytyksen takia. Aikaisemmin ei ole gyntheriä ollut....E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
Comment