Tehdäänköhän nuo Interstatet Nankangin tehtaalla? Sonarihan on myös Interstaten merkki ja se tehdään ainakin Nankangin tehtaalla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Antsah View PostTehdäänköhän nuo Interstatet Nankangin tehtaalla? Sonarihan on myös Interstaten merkki ja se tehdään ainakin Nankangin tehtaalla.
Tuossa vertailutestiä "premiumrenkaisiin":
Interstate Sport IXT:
Nankang NS-2:
Last edited by Hemi; 02-07-2014, 15:24.
Comment
-
-
Nankangit on kyllä sateella ihan kusiluistimet. Ihmeen ok käyttörengas kuivalla, oikein yllätyin positiivisesti -mutta sitten kun ajat märällä tiellä, hohhhoh. Yllätti kunnolla kun en osannut edes odottaa- koska ero pidossa märkä vs. kuivaan keliin on niin suuri. Joskus ennenkin kun on ajanut joillain halpisrenkailla on huomannut sadekelin huonouden kun jo kuivana rengas on ollut huonohko pidoltaan mutta Nankang pääsi yllättämään.
Ja vaikka asian tietäisi ja pitäisi ylimääräistä turvaväliä, märällä kelillä ja varsinkin kovassa sateessa jos tulee yllättävä tilanne voin kuvitella että renkaan yllättäessä lisää syntyy silti helposti kurjaa jälkeä - saatikka sitten jos autoa ajaa joku joka ei tiedä renkaan märkä- vs. kuiva-ominaisuuksista :(.
Bemarissa oli saksan jäljiltä eagle f1:t ja hommasin sellaiset uudet tilalle eikä ole kyllä kaduttanut yhtään. Renkaassa on sopivasti särmää ja kuitenkin mukava ajella. Halpa henkivakuutus kun on rengas mikä on sateella ja huonoissa oloissa hyvä ajaa, ajamisen ilo kohdallaan, pito huippuluokkaa ja turvallisuus samoin myös sateella. Jos ei itseään arvosta niin läheisiä jotka autolla ajavat. Eipä minun autossa ole juuri muita kuin rakkaita ihmisiä kyydissä tai ratissa. Muutaman satasen säästö siitä että jonain päivänä sitä rakasta ihmistä ei ole? Moni kyllä ostaa isoa lippivannetta ja sitten venyttelee halpakumia vanteelle..
Ihme höpinää "premium" renkaita vastaan - rengas on aika halpa vakuutus hengelle. Onko käyttöautoon sopivaa halparengasta missä olisi märänkin kelin pito kohdallaan?? Täällä suorastaan joidenkin toimesta asetetaan jalustalle näitä halpiksia ja haukutaan "premiumia" mikä on kyllä jonkinlainen karhunpalvelus turvallisuutta kohtaan.
Tuon nankang kokemuksen jälkeen en kyllä varauksetta suosittele kenellekkään halparengasta, tai ainakaan nankangia . Eipä tulisi mieleen antaa puolison lasten kanssa ajella autolla jossa on tuollaiset renkaat mutta jokainen tekee miten tykkää..E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
Comment
-
-
Originally posted by kani View PostOnko käyttöautoon sopivaa halparengasta missä olisi märänkin kelin pito kohdallaan??
Vesiliirto kaarteessa - paras
Vesiliirto suoralla - 3.paras (parempi kuin esim. Michelin, Goodyear, Nokian...)
Jarrutus märällä - sijoitus 11., kuitenkin parempi kuin esim. Michelin.
Käsittelyrata märällä - 8.
Hintaa aavistus enemmän kuin Nankangilla, kuitenkin selvästi vähemmän kuin "merkkirenkailla".
Testissä oli 50 rengasta joista 15 parasta pääsi jatkoon. Nankang NS-20 oli sijalla 21., kuitenkin parempi kuin esim. Vredestein tai Yokohama.
Comment
-
-
Originally posted by kani View PostTuon nankang kokemuksen jälkeen en kyllä varauksetta suosittele kenellekkään halparengasta, tai ainakaan nankangia . Eipä tulisi mieleen antaa puolison lasten kanssa ajella autolla jossa on tuollaiset renkaat mutta jokainen tekee miten tykkää..
Kierrosaika/slalom märällä radalla:
1 Goodyear 63,1 sek
2 Dunlop 63.2
3 Vredestein 63,9
4 Interstate 64,9
5 Michelin 65,0
6 Toyo 65,2
Jarrutus 30-0 Km/h märkä
1 Interstate 23,8 metriä
2 Vredestein 24,4
3 Toyo 25,6
4 Michelin 27,2
5 Goodyear 28,0
6 Dunlop 28,7
Jarrutus 100-0kmh märällä:
1 Goodyear 39,8 metriä
2 Vredestein 40,1
3 Michelin 41,0
4 Dunlop 41,6
5 Interstate 41,9
6 Toyo 42,7Last edited by Hemi; 02-07-2014, 16:07.
Comment
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostSamaa mieltä. NS2 sutii tosi herkästi märällä. Muuten ihan ok rengas.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Sutiminen ei ole ongelma. Huono märkäpito ja vesiliirto-ominaisuudet on ja epätasaiset yllättävät ominaisuudet.. On tullut aika monella loppu olevalla ja vanhallakin "premium" renkaalla ajettua muttei mikään ole noin yllättänyt sateellakaan. Normaalissa tieliikenteessä on tärkeää ominaisuuksien tasaisuus ja ennakoitavuus missä halparenkaat ei juuri pääse loistamaan.
Jokainen voi myös jarrutusmatkoja märällä katsoessaan miettiä kuinka pitkälle keula menisi seinän sisään, rekan tai bussin kylkeen jos testin paras pysähtyisi juuri niin että selviää säikähdyksellä. Tai mikä ero silloin on törmäysnopeudessa. Sillä voi olla vaikutus nouseeko autosta vielä vai ei.E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
Comment
-
Comment