Vanteet (painot ym.)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jannmann
    replied
    Originally posted by eeki View Post
    Kuulin että tää voitaa muutenkin kaikki ämkolmoset ainaskin lastutettuna ja pörinäfilsulla. :think

    Eivaan. Ruuvaas tuohon sun talvikinneriisi jotkut 17" mille migliat ja kerro sitten oliko eroa.
    Ymmärrän kyllä pointin keveydessä, mutta miten monelle sillä on oikeasti paskankaan vertaa merkitystä? Kuluneet jarrulevyt, palat ja renkaat vaikuttaa kanssa noihin.
    Mutta käytännössä prosenttuaalisesti kiihtyvyyteen on isompi vaikutus tuuleeko ulkona 5m/s vastaan vai myötäseen...
    Ja mitä tulee jousituksen toimintaan kevyemmällä massalla, onko mitään väliä kun eri autoissa m3 vs. 325i on lähtökohdinkin isot erot jousittamottomissa massoissa? Esim. e36 M3:n jarrut edessä per kulma on 2,3kg painavammat kuin 325i:n jarrut. Takana eroa on myös n. 2,3kg per kulma..
    Silti M3 on parempi ajaa jos molemmissa autoissa on samat vanteet ja renkaat. Johtuen muista alustan ja iskunvaimennuksen(sisään ja ulos vaimennuksen suhteet) eroista.
    Olisi kivaa nähdä erot(ja miehet jotka persedynossa huomaavat eron) 400m kiihdytyksessä jos samaan autoon vaihdetaan ne 2kg/pyörä kevyemmät vanteet samoilla et luvuilla ja renkailla. Veikkaan että jälleen kerran olosuhteet(inhimilliset tekijät) vaikuttaisi enemmän kuin se 8kg pyörivässä massassa. Erot on tossa tapauksessa niin pieniä, että kohta täällä aletaan miettiä millä rengasmerkillä auto kiihtyy 0-100km/h nopeiten kun rengaskoko on sama..

    Moottoripyörän kohdalla ymmärrän kyllä vaikutuksen hyrrävoimissa, mutta 1500kg painavassa peltipurkissa
    Jos taas vertailussa vanteet ja renkaat molemmat vaihtuu, putoaa pohja vertailulta kun eri merkkisten renkaiden runkorakenteet eroaa toisistaan todella paljon ajo-ominaisuuksiltaan.

    Tietysti jos vanteen et luku ja renkaan koko(yhdistettynä hirmuiseen madallukseen väärillä pyöränkulmilla) poikkeaa tehtaan suosituksista, voiko edes olettaa että ajo-ominaisuudet paranee?

    Leave a comment:


  • eeki
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Valaiskaa tyhmälle, miten merkittävä hyöty tolla saadaan ja missä asiassa..?
    Kiihtyykö tolla nyt sitten se 325i kovempaa kuin m3 vai mitä?
    Kuulin että tää voitaa muutenkin kaikki ämkolmoset ainaskin lastutettuna ja pörinäfilsulla. :think

    Eivaan. Ruuvaas tuohon sun talvikinneriisi jotkut 17" mille migliat ja kerro sitten oliko eroa.

    Leave a comment:


  • Vilikki
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Valaiskaa tyhmälle, miten merkittävä hyöty tolla saadaan ja missä asiassa..?
    Kiihtyykö tolla nyt sitten se 325i kovempaa kuin m3 vai mitä?
    vaikuttaa jousittamattomaan massaan eli jousitus tarkentuu sekä iskunvaimennus nopeutuu kun ei tule niin paljon massan hitautta. Ja kiihtyyhän se vähän paremmin ku on 2kg normaalia keveemmät vanteet xD

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by NHB View Post
    No OZ Superleggerat ovat kuitenkin 17 tuumaisina kolmisen kiloa keveämmät.
    Mutta toisaalta OZ:n competition on taas pari kiloa Breytonia painavampi, Superturismon ollessa samaa luokkaa.
    Taottu HRE:n 540 on taasen saman painoinen kuin Breyton inspiration, samoin kuin Taottu BBS:n RS2:nen.
    En nyt siis ainakaan Breytonin Inspiration:ia(joka siis kevein valubreyton) pitäisi minään "malmikasana" vaikka Breytonilla muutama muu onkin luokassaan painavahko.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Valaiskaa tyhmälle, miten merkittävä hyöty tolla saadaan ja missä asiassa..?
    Kiihtyykö tolla nyt sitten se 325i kovempaa kuin m3 vai mitä?

    Leave a comment:


  • NHB
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Juuri tuossa 17" 8.5" inspirationin käytin vaa`alla käytin ja 10.2kg näytti.
    Ei nyt ihan mitään takovanneluokkaa, mutta jos verrataan mm.moniin BBS:n tai mihin tahansa muihin valettuihin tuotteisiin, niin ei nyt kovin huono kuitenkaan.
    No OZ Superleggerat ovat kuitenkin 17 tuumaisina kolmisen kiloa keveämmät.

    Leave a comment:


  • B-lövan
    replied
    Tuli uusien vanteiden paino tarkistettua ennen asennusta..
    Beyern Mesh 9.5 x 18" 10.0kg
    Beyern Mesh 8.5 x 18" ~9.7kg

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    ASA AR1 19" Kromit
    8.5x19" + Nankang NS-2 235/35 23,5kg
    9.5x19" + Nankang NS-2 265/30 24.5kg

    Valitettavasti en saanut noita punnittua erikseen, koska ostin kumit päällä ja myin kumit päällä..
    Last edited by Stone; 04-05-2007, 19:34. Reason: Möin sanaa ei ole suomen kielessä:)

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by e36 View Post
    Joo olen kans lueskellut maailman foorumeilta noista breytonin vanteista ja kyllä ne vaan näyttäis painavan aivan saatanasti...
    Onhan ne hienoja, mutta aivan liian painavia.
    Ei oo kyllä mitään järkeaä laittaa alle vanteita jotka renkaiden kanssa painaa lähemmäs 30kg kpl... Kun ei ne ole edes halpoja. Taitaa katteet olla breytonilla kohillaan?
    Tuota...mikähän breyton mahtaa renkaan kanssa painaa lähemmäs 30kg?
    Juuri tuossa 17" 8.5" inspirationin käytin vaa`alla käytin ja 10.2kg näytti.
    Ei nyt ihan mitään takovanneluokkaa, mutta jos verrataan mm.moniin BBS:n tai mihin tahansa muihin valettuihin tuotteisiin, niin ei nyt kovin huono kuitenkaan.

    Leave a comment:


  • nut
    replied
    ALPINA 8x17 9,2 kg ja 9x17 9,2 kg - nämä siis Softlinen painot. Ronalin tekeleet nuokin molemmat sarjat, jännä että etu- ja takavanteet olivat samanpainoiset - piti oikein pariin otteeseen punnita.

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    Tuota listaa katsellessa onneksi ei viime keväänä tullut hommattua Beyernejä..
    Onhan tuossa kilon parin ero/vanne esim. noihin Ronallin alpinoihin, mutta kun ei hiacella nyt radalla mitään tee muutenkaan ja pari kertaa on ollut tilaisuus ajaa mittari pohjaan niin mitäs noista muutamasta kilosta välittää.:think Ed: No kyllä joku kymmenys tietysi tulee 0-100 jne kiihdytyksissä, mutta sen voi aina selittää vaikka pito-ongelmilla tai vaikka huonolla reaktioajalla..

    Originally posted by Rahu View Post
    Kertoisi ehkä enemmän jos porukka laittaisi painot renkaineen niin olisi helpompi saada vertauksia tänne sillä harvalla on mahdolllisuus punnita pelkkiä vanteita, jos ei sitten kävele vaaka kädessä rengasliikkeeseen ja tee itsestään naurettavaa
    Eiköhän jokaisella sen verran ole laskupäätä, että osaa laskea yhteen kaksi lukua jotka tuohon listaan laitoin.. Parempi olisi punnita juuri erikseen niin pystyisi vertaamaan myös niiden kumien painoja keskenään. Sullakin voi olla vanne 13kg ja kumi 10kg.

    Otin muuten vaa'an Autotekiin kun nuo alle laitettiin ja saahan sille nauraa, mutta on sitä toisaalta naurettavampiakin asioita olemassa.. Tai sitten ei.:think
    Last edited by Stone; 03-05-2007, 23:24.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by Stone View Post
    Alpina 9x20" 11,9kg
    Alpina 10x20" 12,3 kg
    Alpinan vanteiden valmistaja on Ronall

    Falken 235/30 20" 11,3kg
    Falken 275/30 20" 12,1 kg

    Beyern Mesh 8.5x20" 12.5kg
    Beyern Mesh 10x20" 14kg

    Nokia Rsi kitka 235/45 17" 9.9 kg

    BBS RC 090 8x17" 9.7 kg
    Tuota listaa katsellessa onneksi ei viime keväänä tullut hommattua Beyernejä..

    Kertoisi ehkä enemmän jos porukka laittaisi painot renkaineen niin olisi helpompi saada vertauksia tänne sillä harvalla on mahdolllisuus punnita pelkkiä vanteita, jos ei sitten kävele vaaka kädessä rengasliikkeeseen ja tee itsestään naurettavaa

    Jottei men OT:ksi ja joku "vihreä" poistaisi tekstiäni niin laitetaan oma takavanteen paino renkaineen uutena eli M6 vanne 9,5X19+275/30=23,7-8

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Alpina 9x20" 11,9kg
    Alpina 10x20" 12,3 kg
    Alpinan vanteiden valmistaja on Ronall

    Falken 235/30 20" 11,3kg
    Falken 275/30 20" 12,1 kg

    Beyern Mesh 8.5x20" 12.5kg
    Beyern Mesh 10x20" 14kg

    Nokia Rsi kitka 235/45 17" 9.9 kg

    BBS RC 090 8x17" 9.7 kg

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Laitan nyt tähän joskohta ketään kiinnostaa. Lähettelin Matkahuollon kautta kitkarenkaita ja tässä niiden painoja:

    Viking SnowTech M+S 235/45/17 9,9kg / rengas.
    Nokian Hakkapeliitta M+S 255/40/17 11,5kg / rengas.

    Leave a comment:


  • Shuko
    replied
    Originally posted by e36 View Post
    Joo olen kans lueskellut maailman foorumeilta noista breytonin vanteista ja kyllä ne vaan näyttäis painavan aivan saatanasti...
    Onhan ne hienoja, mutta aivan liian painavia.
    Ei oo kyllä mitään järkeaä laittaa alle vanteita jotka renkaiden kanssa painaa lähemmäs 30kg kpl... Kun ei ne ole edes halpoja. Taitaa katteet olla breytonilla kohillaan?
    Breyton Inspiration

    2kpl 8,5x18 ET13
    2kpl 9,5x18 ET19
    +pultit, keskiöt ja soviterenkaat

    1000e postikuluineen Saksasta

    Paino 12,3kg/kpl henkilövaakalla katsottuna

    Edit: Posti toi renkaat

    Kumho KU19 235/40/18 10,2Kg
    Kumho KU15 265/35/18 12Kg
    Last edited by Shuko; 03-05-2007, 16:22.

    Leave a comment:

Working...
X