Originally posted by anssip
Vanteet (painot ym.)
Collapse
X
-
-
BMW E38 750i -95 alkuperäinen 7,5" x 16" ET 20 vanne keskikupilla ja Avonin 235/60/16 kitkarenkaalla noin 19,5 kiloa kappale.
Leave a comment:
-
HRE Competition C20:
19x9" 7.8kg
19x10" 8.8kg
BMW ZCP (CSL):
19x8" 10.9kg (CSL vanne 19x8.5")
19x9" 11.8kg
Leave a comment:
-
viitsiikö joku punnita sellaiset e39:n peltialut?kiinnostaisi kovasti tietää,onko ne niin kevyet mitä kehutaan.
Leave a comment:
-
Schmidt Revolution racelite, 8"x17" + 235/45/17 yokohama kumi,en muista mallia= 21Kg !!!
Leave a comment:
-
Toora T190 17"*8" vanne + Falken ZE512 225/45/17 kumi painaa 22,3 Kg. Paljon vai vähän? Ainakin alkuperäinen BMW 16" double spoke vanne + nokian 205/55/16 kumi tuntuu nostaessa puolet kevyemmältä, painoa en ole mitannut. Tosin onhan siinä kapoisemmat kumit ja tuumaa pienempi vanne, mutta silti.
Leave a comment:
-
18" M Parallelspeiche (styling 37)
Ostin Benzino-nimimerkiltä otsikon mukaiset vanteet ja niitä nostellessa huomio kiinnittyi kevyeen painoon verrattaessa joihinkin tarvikevanteisiin. No pitihän ne sitten punnata ja vaaka näytti 10,3kg. Hassuinta tässä oli että sekä 8" etuvanne, että 9,5" takavanne painoi saman verran..
Leave a comment:
-
BBS RS
9x16" + 205/40-16 kumho =14,0kg
9,5x16" + 215/40-16 kumho = 14,4kg
Leave a comment:
-
Ac Schnitzer 1 7x15" 7,8kg
AZEV A ja C 17x8 n.13,5kg
AZEV A ja C 18x8,5 n.14,5kg
Zender Monza 17x7,5 n.13,5kg
OZ Futura 17x8,5 n.11kg
Toora t190 18" oli nexen 225 kumin kanssa 24kg
ASA AR1 näyttäis ton ekan sivun lista mukaan todella kevyeltä... 16" n.8kg ja 18x8,5" 10,4kg!!Last edited by bemu2000; 12-12-2006, 00:18.
Leave a comment:
-
No ei oikeastaan. Laadukkaampi perusmateriaali on luonnollisesti toki puhtaampaakin kuin heikompilaatuinen tavara, mutta lähinnä kyse on seosmetalleista. Eli laadukkaampi tavara on huomattavasti seostetumpaa ja tätä kautta enemmän lujuusoptimoitua kuin "perushuttu".
Nykyiset huippurasitetut lentokonealumiinit lähentelevät jo seostitaanien lujuusarvoja mahdollistaen nykyisin mm.aseiden osien valmistuksen "alumiinista". Hintaa toki kilolle voi tulla x30 jos sitä verrataan perusvalutavaraan. Eri valmistustekniikat voivat vaatia täysin erilaisen perustavaran/seoksen(vrt.taottu peruskappale sushteessa valettuun peruskappaleeseen.
Taottu rakenne=vanne, on aina pääsääntöisesti lujempi/sitkeämpi kuin valettu vastaava.
Leave a comment:
Leave a comment: