Henkilövaa'alla punnittuna:
BMW M Parallel Spoke 66 8"x17" + Dunlop SP Sport 2000 E 235/45-17 = 19,9kg
BMW M Parallel Spoke 66 8"x17" + Maxxis MA-Z1 Victra 225/45-17 = 20,5kg
BMW M Parallel Spoke 66 9"x17" + Nankang NS-II 235/45-17 = 21,0kg
BMW E39 7x15" peltivanne + loppuun ajettu GoodYear UG400 = 18,5kg
Ei taida olla kovin kevyt nuo 66-mallin vanteet, vaikkei ne mitenkään raskailta näytäkään.
Vanteet (painot ym.)
Collapse
X
-
persdyno
Originally posted by TurboDe39 peltialu + 205/65 Michelin x-ice = 15,1 kg. Veikkaisin, että vanne painaa alle 7kg. Kyllä muuten kulkee kevyesti, jos vertaa johonkin yli 20kg painavaan 17" 235/45 settiin. Persdynon mittaama tehohävikki n. 30hv.
Mitä arvioit hidaannukseksi sataseen, vai oletko jopa kellottanut? Tottakai tuntuu, että kun on suurempi massa renkaissa, niin hitaammin kiihtyy, mutta häviääkö jopa sekuntitolkulla? Ei kai nyt sentäänLast edited by jamoc8; 01-06-2006, 07:19.
Leave a comment:
-
Onko kellään tietoa mitä breytonin spirit 19"x9.5" vanne painaa? Itse selailin jenkkien sivuja ja joku siellä väitti, että 38lbs eli n.17kg.Voiko tuo pitää paikkansa kertokaahan, koska jää nuo ko. vanteet kyllä ostamatta jos tuo paino on tuota luokkaa!!!
Ed: siis tuo 17kg oli ilman rengastaLast edited by Stone; 11-04-2006, 20:08.
Leave a comment:
-
Originally posted by JiiPNo, E34 M5 erilevyiset etu- ja takavanteet ovat myös samanpainoiset, suunnittelu kysymys. Ei tarvitse uudestaan miettiä minkään painon vaikutusta rakenteisiin/ajattavuuteen/insinöörisetteihin kun tuota M5 on saanu myös samanlevyisillä vanteilla.
E32 Style20 (E34 M5 turbiini) 9" vanne 9,2 kg ilman kapselia.
Mitattu matkahuollon puntarilla.Last edited by Freak; 16-03-2007, 09:43.
Leave a comment:
-
Henkilövaa'alla:
Brock b1 7.5x16" 10.6kg
Brock b1 9x16" 10.3kg
Jännä homma leveempi vanne on kevyempi
Renkaina Falken ze 512 saapuivat tänään.
etu 205 45 16" 8.1kg (vanne+rengas 18.7kg)
taka 225 40 16" 8.6kg (vanne+rengas 18.9kg)Last edited by teme e30 320i; 13-04-2006, 17:20.
Leave a comment:
-
Henkilövaa'alla:
BMW Style 45 7*16" + Continental Viking Contact 2 205/55/16 = 19kg
BBS RC 8.5*18" + Dunlop SP9000 225/40/18 = 18.5kg
Leave a comment:
-
Originally posted by BalleNiin, sehän riippuu aivan mitä fiksu mies hakee rengastukseltaan...
Bottom line; fiksu mies ostaa juuri sellaiset vanteet ja renkaat kuin itse haluaa/tarvitsee...Last edited by petrolhead; 09-04-2006, 10:02.
Leave a comment:
-
Originally posted by petrolheadJos minulta kysytään niin fiksu mies ei valitse leveintä ja matalaprofiilisinta kumia ja suurinta vannetta alunperinkään.
Jos haluaa ulkonäköä niin suorituskyvyn ja ajettavuudenkin menettämisen uhalla saatetaan sinne veivata todella matalaprofiiliset ja leveät renkaat + isot vanteet.
Jos taas haetaan ultimate suorituskykyä niin eipä leveän kumin voittajaa ole. (tietty jossain kohtaa tulee raja, varsinkin jos heitetään R-compoundit alle). Mutta halkaisijassa saa kyllä sitten tulla alas noista thyyning mitoista roimasti. Yhtä tärkeää on tietenkin vanteen paino, jolla on valtava merkitys suorituskykyyn. Puhutaan kuitenkin jousittamattomasta ja pyörivästä massasta...
Tästä syystä mäkin laitoin mun HRE:t 19":na. Kakskyt tuumaset olis ollu paljon agressiivisemmat mutta mä en halunnut tinkiä suorituskyvystä.
Kumit ja vanteet leveni alkuperäisestä mutta halkaisija pysyi samana. Ja koska noi competition sarjan HRE:t on vitusti kevyemmät kuin bemun alkup. CSL vanteet niin nettosin siinä samalla vähän painonsäästöäkin vaikka leveät renkaat hieman enemmän painaakin.
Samaan syssyyn vedin muuten BMW:n 225/255 rengastus suhteen vessasta alas ja heitin keulille 265:t kun takana on vain 10mm leveämmät. Tällä sain aliohjautuvuutta hyvin kuriin...
Bottom line; fiksu mies ostaa juuri sellaiset vanteet ja renkaat kuin itse haluaa/tarvitsee...
Leave a comment:
-
Originally posted by SicknessOnko eri renkaiden painoista missään tietoa? Aina puhutaan vain vanteiden painoista, mutta eiköhän renkailla ole ihan yhtälailla eroja?
Jos minulta kysytään niin fiksu mies ei valitse leveintä ja matalaprofiilisinta kumia ja suurinta vannetta alunperinkään.Last edited by petrolhead; 08-04-2006, 14:18.
Leave a comment:
-
Originally posted by TojopaOstin Benzino-nimimerkiltä otsikon mukaiset vanteet ja niitä nostellessa huomio kiinnittyi kevyeen painoon verrattaessa joihinkin tarvikevanteisiin. No pitihän ne sitten punnata ja vaaka näytti 10,3kg. Hassuinta tässä oli että sekä 8" etuvanne, että 9,5" takavanne painoi saman verran..
Ja sitten vaan odottamaan kelejä..
Leave a comment:
-
Originally posted by JiiPNo, E34 M5 erilevyiset etu- ja takavanteet ovat myös samanpainoiset, suunnittelu kysymys. Ei tarvitse uudestaan miettiä minkään painon vaikutusta rakenteisiin/ajattavuuteen/insinöörisetteihin kun tuota M5 on saanu myös samanlevyisillä vanteilla.
Edit: häröjäLast edited by Tojopa; 04-04-2006, 16:12.
Leave a comment:
-
Onko eri renkaiden painoista missään tietoa? Aina puhutaan vain vanteiden painoista, mutta eiköhän renkailla ole ihan yhtälailla eroja?
Leave a comment:
-
Ostin Benzino-nimimerkiltä otsikon mukaiset vanteet ja niitä nostellessa huomio kiinnittyi kevyeen painoon verrattaessa joihinkin tarvikevanteisiin. No pitihän ne sitten punnata ja vaaka näytti 10,3kg. Hassuinta tässä oli että sekä 8" etuvanne, että 9,5" takavanne painoi saman verran..
Leave a comment:
Leave a comment: