Vanteet (painot ym.)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Petri.Kekkonen
    replied
    Henkilövaa'alla punnittuna:
    BMW M Parallel Spoke 66 8"x17" + Dunlop SP Sport 2000 E 235/45-17 = 19,9kg
    BMW M Parallel Spoke 66 8"x17" + Maxxis MA-Z1 Victra 225/45-17 = 20,5kg
    BMW M Parallel Spoke 66 9"x17" + Nankang NS-II 235/45-17 = 21,0kg

    BMW E39 7x15" peltivanne + loppuun ajettu GoodYear UG400 = 18,5kg

    Ei taida olla kovin kevyt nuo 66-mallin vanteet, vaikkei ne mitenkään raskailta näytäkään.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 21-10-2006, 11:04.

    Leave a comment:


  • racediesel
    replied
    motegi trak lite 7x17 6.5kg

    Leave a comment:


  • jamoc8
    replied
    persdyno

    Originally posted by TurboD
    e39 peltialu + 205/65 Michelin x-ice = 15,1 kg. Veikkaisin, että vanne painaa alle 7kg. Kyllä muuten kulkee kevyesti, jos vertaa johonkin yli 20kg painavaan 17" 235/45 settiin. Persdynon mittaama tehohävikki n. 30hv.


    Mitä arvioit hidaannukseksi sataseen, vai oletko jopa kellottanut? Tottakai tuntuu, että kun on suurempi massa renkaissa, niin hitaammin kiihtyy, mutta häviääkö jopa sekuntitolkulla? Ei kai nyt sentään
    Last edited by jamoc8; 01-06-2006, 07:19.

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Onko kellään tietoa mitä breytonin spirit 19"x9.5" vanne painaa? Itse selailin jenkkien sivuja ja joku siellä väitti, että 38lbs eli n.17kg. Voiko tuo pitää paikkansa kertokaahan, koska jää nuo ko. vanteet kyllä ostamatta jos tuo paino on tuota luokkaa!!!

    Ed: siis tuo 17kg oli ilman rengasta
    Last edited by Stone; 11-04-2006, 20:08.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by JiiP
    No, E34 M5 erilevyiset etu- ja takavanteet ovat myös samanpainoiset, suunnittelu kysymys. Ei tarvitse uudestaan miettiä minkään painon vaikutusta rakenteisiin/ajattavuuteen/insinöörisetteihin kun tuota M5 on saanu myös samanlevyisillä vanteilla.
    E32 Style20 (E34 M5 turbiini) 8" vanne 9,0 kg ilman kapselia.
    E32 Style20 (E34 M5 turbiini) 9" vanne 9,2 kg ilman kapselia.
    Mitattu matkahuollon puntarilla.
    Last edited by Freak; 16-03-2007, 09:43.

    Leave a comment:


  • teme e30 320i
    replied
    Henkilövaa'alla:
    Brock b1 7.5x16" 10.6kg
    Brock b1 9x16" 10.3kg
    Jännä homma leveempi vanne on kevyempi
    Renkaina Falken ze 512 saapuivat tänään.
    etu 205 45 16" 8.1kg (vanne+rengas 18.7kg)
    taka 225 40 16" 8.6kg (vanne+rengas 18.9kg)
    Last edited by teme e30 320i; 13-04-2006, 17:20.

    Leave a comment:


  • Antza
    replied
    Henkilövaa'alla:

    BMW Style 45 7*16" + Continental Viking Contact 2 205/55/16 = 19kg

    BBS RC 8.5*18" + Dunlop SP9000 225/40/18 = 18.5kg

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Balle
    Niin, sehän riippuu aivan mitä fiksu mies hakee rengastukseltaan...

    Bottom line; fiksu mies ostaa juuri sellaiset vanteet ja renkaat kuin itse haluaa/tarvitsee...
    No, tämähän juurikin oli pointtini. Jos tätä tai montaa muuta foorumia selaa niin saa sen kuvan näistä "mahtuuko pyörimään"-topikeista, että keskimäärin mennään isoimpaan ja leveimpään vaihtoehtoon sen enempää miettimättä tai kokeilematta miten fillarit ajossa toimii.
    Last edited by petrolhead; 09-04-2006, 10:02.

    Leave a comment:


  • Balle
    replied
    Originally posted by petrolhead
    Jos minulta kysytään niin fiksu mies ei valitse leveintä ja matalaprofiilisinta kumia ja suurinta vannetta alunperinkään.
    Niin, sehän riippuu aivan mitä fiksu mies hakee rengastukseltaan...

    Jos haluaa ulkonäköä niin suorituskyvyn ja ajettavuudenkin menettämisen uhalla saatetaan sinne veivata todella matalaprofiiliset ja leveät renkaat + isot vanteet.

    Jos taas haetaan ultimate suorituskykyä niin eipä leveän kumin voittajaa ole. (tietty jossain kohtaa tulee raja, varsinkin jos heitetään R-compoundit alle). Mutta halkaisijassa saa kyllä sitten tulla alas noista thyyning mitoista roimasti. Yhtä tärkeää on tietenkin vanteen paino, jolla on valtava merkitys suorituskykyyn. Puhutaan kuitenkin jousittamattomasta ja pyörivästä massasta...

    Tästä syystä mäkin laitoin mun HRE:t 19":na. Kakskyt tuumaset olis ollu paljon agressiivisemmat mutta mä en halunnut tinkiä suorituskyvystä.
    Kumit ja vanteet leveni alkuperäisestä mutta halkaisija pysyi samana. Ja koska noi competition sarjan HRE:t on vitusti kevyemmät kuin bemun alkup. CSL vanteet niin nettosin siinä samalla vähän painonsäästöäkin vaikka leveät renkaat hieman enemmän painaakin.

    Samaan syssyyn vedin muuten BMW:n 225/255 rengastus suhteen vessasta alas ja heitin keulille 265:t kun takana on vain 10mm leveämmät. Tällä sain aliohjautuvuutta hyvin kuriin...

    Bottom line; fiksu mies ostaa juuri sellaiset vanteet ja renkaat kuin itse haluaa/tarvitsee...

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Sickness
    Onko eri renkaiden painoista missään tietoa? Aina puhutaan vain vanteiden painoista, mutta eiköhän renkailla ole ihan yhtälailla eroja?
    Samankokoisissa renkaissa ei varmaankaan ole yhtä suuria eroja kuin vanteiden välillä, ja rengasvalintaan vaikuttaisi (ainakin minulla) toiset tekijät kuin niiden paino; pito, tuntuma, mukavuus, melu, kestöikä, mikä nyt olisi etusijalla.
    Jos minulta kysytään niin fiksu mies ei valitse leveintä ja matalaprofiilisinta kumia ja suurinta vannetta alunperinkään.
    Last edited by petrolhead; 08-04-2006, 14:18.

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Originally posted by Tojopa
    Ostin Benzino-nimimerkiltä otsikon mukaiset vanteet ja niitä nostellessa huomio kiinnittyi kevyeen painoon verrattaessa joihinkin tarvikevanteisiin. No pitihän ne sitten punnata ja vaaka näytti 10,3kg. Hassuinta tässä oli että sekä 8" etuvanne, että 9,5" takavanne painoi saman verran..
    Kumho Ecsta Supra 712 235/40-18 renkailla takavanne painaa 21,3 kg ja etuvanne 21,0 kg.

    Ja sitten vaan odottamaan kelejä..

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Originally posted by JiiP
    No, E34 M5 erilevyiset etu- ja takavanteet ovat myös samanpainoiset, suunnittelu kysymys. Ei tarvitse uudestaan miettiä minkään painon vaikutusta rakenteisiin/ajattavuuteen/insinöörisetteihin kun tuota M5 on saanu myös samanlevyisillä vanteilla.
    Tarvikevanteissa harvemmin 8" ja 9,5" vanteet on saman painoiset, eli siinä mielessä oli pieni ylläri. Tosin täysin järkeenkäypä ratkaisu, vaikka ei varmastikaan halvin

    Edit: häröjä
    Last edited by Tojopa; 04-04-2006, 16:12.

    Leave a comment:


  • Sickness
    replied
    Onko eri renkaiden painoista missään tietoa? Aina puhutaan vain vanteiden painoista, mutta eiköhän renkailla ole ihan yhtälailla eroja?

    Leave a comment:


  • JiiP
    replied
    Ostin Benzino-nimimerkiltä otsikon mukaiset vanteet ja niitä nostellessa huomio kiinnittyi kevyeen painoon verrattaessa joihinkin tarvikevanteisiin. No pitihän ne sitten punnata ja vaaka näytti 10,3kg. Hassuinta tässä oli että sekä 8" etuvanne, että 9,5" takavanne painoi saman verran..
    No, E34 M5 erilevyiset etu- ja takavanteet ovat myös samanpainoiset, suunnittelu kysymys. Ei tarvitse uudestaan miettiä minkään painon vaikutusta rakenteisiin/ajattavuuteen/insinöörisetteihin kun tuota M5 on saanu myös samanlevyisillä vanteilla.

    Leave a comment:


  • anssip
    replied
    kiitos!eipä tässä auta muu kuin alkaa etsiä peltialuja.

    Leave a comment:

Working...
X