Vanteet (painot ym.)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • eeki
    replied
    Originally posted by Hemi
    Vanteen lujuudella ja sen painolla ei ole suoraa korrelaatiota. Usein on niin että mitä kevyempi=laadukkaampi=kalliimpi vanne on, sitä paremmin se myös kestää ns.arkikäyttöä.
    Vanteen paino on hieman karrikoiden sen laadukkuuden mittari.
    Laadukkuus taas syntyy materiaali ja valmistusteknisistä seikoista.
    Tässähän tämä tuli mitä meinasin replytä, juuri näin.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Vanteen lujuudella ja sen painolla ei ole suoraa korrelaatiota. Usein on niin että mitä kevyempi=laadukkaampi=kalliimpi vanne on, sitä paremmin se myös kestää ns.arkikäyttöä.
    Vanteen paino on hieman karrikoiden sen laadukkuuden mittari.
    Laadukkuus taas syntyy materiaali ja valmistusteknisistä seikoista.

    Leave a comment:


  • dre
    replied
    Originally posted by -Tate-
    Mites sitten kestävyys noissa kevyemmissä vanteissa? Meneekö ne kieroksi heti ekan kerran kun ajaa johonkin terävään kuoppaan?
    Nyt tulee mututietoa, mutta olen ymmärtänyt että kevyemmät ovat "puhtaampaa" seosta ja sen vuoksi olisivat myös kestävempiä kuin painavammat. Tästä syystä myös ilmeisesti korkea hinta. Tämmöistä joku minulle sanoi ja tämän asian totuudesta ei ole mitään varmuutta.

    Leave a comment:


  • -Tate-
    replied
    Mites sitten kestävyys noissa kevyemmissä vanteissa? Meneekö ne kieroksi heti ekan kerran kun ajaa johonkin terävään kuoppaan?

    Leave a comment:


  • NHB
    replied
    Paremmin se vanteiden painoero näkyy jousittamassa kuin pyörivässä massassa. Eli vaikutus suurempi renkaan tiessä pysymiseen kuin auton kiihtyvyyteen. Vaikutuksen kiihtyvyyteen voi jokainen päätellä siitä, että pyörien massassa säästetyt kilot vastavat alle kaksinkertaista massaa kyydissä. Eli jos vaikka onnistuisi hankkimaan viisi kiloa per nurkka kevyemmät pyörät, niin kiihdytyksissä se vastaa alle 40 kiloa takakontissa.

    Leave a comment:


  • Sickness
    replied
    Originally posted by Slow_M3
    Kuulostaa aika mahdottomalta yhtälöltä saada kevyemmät JA halvemmat kun superleggerat, ne on kuitenkin ihan halvimmasta (mitä keveisiin vanteisiin tulee) päästä.. ja keveämpiä ei montaa lajia ole. Ite ostin OZ-vanteet nimenomaan painon takia, hyvät on ja suosittelen. Persedyno näyttää ihan eri lukemia ja lisäks ne näyttää hyvältä ainakin omaan simmuun.
    No, kun ei tiedä niin silloin pitää kysyä

    E34:n alle nuo supeleggerat voi olla vähän kevyen näköiset? Jos jollain on tiedossa, niin paiskatkaahan kuva tuollaisesta yhdistelmästä!

    Nykyiset vanteet on Migliat, joten mun persedynossa voisi tuntua ihan kunnolla...

    Leave a comment:


  • Slow_M3
    replied
    Originally posted by Sickness
    Täytyykin nosta vanha aihe ylös, kun on kiinnostavaa juttua.

    Onkos mitään kevyitä "budjettivanteita"? Näyttivät OZ Superleggerat olevan vähän alle 600 (15") Rengasmaailmassa. Kenelläkään tietoa missä voisi saada vielä vähemmän kiloja pienemmällä hinnalla kokoluokassa 15"?
    Mitäs peltivanteet muuten painaa?
    Kuulostaa aika mahdottomalta yhtälöltä saada kevyemmät JA halvemmat kun superleggerat, ne on kuitenkin ihan halvimmasta (mitä keveisiin vanteisiin tulee) päästä.. ja keveämpiä ei montaa lajia ole. Ite ostin OZ-vanteet nimenomaan painon takia, hyvät on ja suosittelen. Persedyno näyttää ihan eri lukemia ja lisäks ne näyttää hyvältä ainakin omaan simmuun.

    Leave a comment:


  • Sickness
    replied
    Täytyykin nosta vanha aihe ylös, kun on kiinnostavaa juttua.

    Onkos mitään kevyitä "budjettivanteita"? Näyttivät OZ Superleggerat olevan vähän alle 600 (15") Rengasmaailmassa. Kenelläkään tietoa missä voisi saada vielä vähemmän kiloja pienemmällä hinnalla kokoluokassa 15"?
    Mitäs peltivanteet muuten painaa?

    Leave a comment:


  • bmw harrastelija
    replied
    Compomotiven magnesiumvanteilla on hyvät ominaisuudet...

    Leave a comment:


  • Nobody
    replied
    RH x-rad 9,5" x 19" tasan 12kg.

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Moni kakku päältä kaunis..

    Parit mitä olen punninnut henkilövaa-alla:
    7x15" BBS orginellit 7,25kg
    7x16" douple-spoke orginellit 7,75kg

    Nuo ensinmainitut 225/55 ZR15 misukoilla korvattiin 8x17 Superleggeroilla ja 225/45WR17 Contisportcontakteilla -> öbaut 10% keveni.
    Last edited by Calypsocoupe; 02-05-2008, 11:00. Reason: /15 -> /55

    Leave a comment:


  • Laud
    replied
    http://www.wheelweights.net
    1 kg = 2,205 lbs

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Noita vanteiden painoja oli jossain nettisivulla satoja. Listalla oli myös Bemarin omia vanteita.

    Leave a comment:


  • VNT
    replied
    Tuostahan on pdf tiedosto olemassa jossa on runsaasti enemmän vanteita kuin tuossa äskeisessä listassa.

    Leave a comment:


  • biimer327
    replied
    Tuo on tarpeellinen kyllä!
    Eiks tän vois tehä Stickyks et pysyis tossa Tekniikka osion ylhäällä koko ajan näkyvissä?

    Leave a comment:

Working...
X