Mä päätin kokeilla miltä TM:n testissä kohtalaisesti pärjänny Sailunin kitka tuntuu. Maxxikset olisin ottanu, jos ois ollu enemmän tarjontaa mistä verrata hintoja ja tilata. Tällä kertaa oli tärkeempää, että saan oikeen kokoset renkaat 225/55/16, eikä halvimmat jotka vanteelle vielä venyy.
Eipä oo iso riski, kun autolla johon ne tulee, ei oo pakko lähtee pahalla kelillä. Kuluttaa kesällä loppuun sitte jos talvipito ei riitäkään. Jos aikoinaan on ajeltu vanhalla Nissanilla Nokian NR09:t alla katkenneilla nastoilla ja 4mm pinnoilla vesijäätiköllä täydessä lastissa ja päästy perille, niin eiköhän nämä toimi kuitenki paremmin.
Talvirengaskeskustelu 3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jukkae View Post205/55/16 hakusessa nelikutoseen talveksi, nastat pitää olla. Ehdotuksia budjettihintaluokassa, contit, nokiat sun sellaset menee liian kalliiks. Kumhon uusin ainoa ns. Järkiratkasu?
Leave a comment:
-
-
205/55/16 hakusessa nelikutoseen talveksi, nastat pitää olla. Ehdotuksia budjettihintaluokassa, contit, nokiat sun sellaset menee liian kalliiks. Kumhon uusin ainoa ns. Järkiratkasu?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ravermeister View PostVähän ihmetytti että miksi olivat ottaneet tuon vanhan Nordman 4 testiin mukaan kun vitostakin on ollu markkinoilla jo keväästä asti
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zener View PostPyöreä nasta on, myös Nordman 5:ssa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antsah View PostLähinnä tarkoitin, että nastarengas tasaa paremmin olosuhteita erilaisilla jääpinnoilla kuin kitkarengas.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTuollaisia jäisiä vesipintaisia mökkiteitä ei kovin paljon normaalisti ajella. Itse en muista lähivuosina sellaisella ajaneeni. Täällä viime talvina yleisin ollut jäinen kiillottunut maantie ja pakkasta useampi aste.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View PostNiin, tätä mieltähän on 95% kuluttajista, mutta kuitenkin brandien rakentamiseen käytetään järjettömät summat pääomia, koska se kannattaa.
Jos nyt tätä kirjoittaessa et olisi koskaan kuullut nimeä Michelin, väitän että suhtautumisesti rengasliikkeessä ko.tarjottuun tuotteeseen ihan erilaista kuin nyt.
Se brändi kun vain ei usein toimikkaan ihmisessä tietoisella tasolla, vaan hyvä brändi on ikäänkuin hyvä "perusolettamus" jostakin.
Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että koska brandi on perusolettamus ja silloin kun se on positiivinen, sen mielessämme negatiiviseksi kääntämiseen tarvitaan "todisteita".
Negatiiviseksi mielletyssä brandissä asia on taas vastakkainen perusolettama(esimerkkinä yleisesti vaikkapa: "Kiinalainen rengas"...herättää negaation vaikka emme oikeasti tiedä mistä konkreettisesti on kyse).
Michelin on kuitenkin ensimmäisiä brändejä jotka tässä maailmassa jo nuoruudessa muutaman vuoden ikäisinä sisäistämme ja tulee tutuksi...muuttuu osaksi mielikuvamaailmaamme ja tätä kautta oikeasti sillä brändillä on myös sinulle ja meille kaikille "virkaa" vaikka et sitä tietoisesti ymmärtäisikkään.
Ja tässä tämä offtopic
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antsah View PostNoissa nasta/kitka pidossa jäällä tulee myös huomioida, että se mitä ei testata yleensä on se vesipintainen jää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View Posthttp://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...1&postcount=32 Joku voisi lisätä vielä renkaiden mallit ja loppupisteet kun ne unohtui.
Mielenkiintoista luettavaa. Takavuosien huippu nastarengas (Nokian HKPL4, nykyään Nordman) ei pärjää edes kiinalaiselle Maxxis kitkarenkaalle. Aika moni taitaa noitakin ostaa ja henkseleitään paukuttaen kehuvat hyvää pitoa ja haukkuvat kitkarenkaita.
Nokian HKPL8 oli viime talven testeissä hiljainen, nyt taas meluisa kuten Nokian kuuluukin olla.
Michelinin kitka pitää paremmin jäällä jarrutuksessa kuin Michelin nasta, Goodyearin kitka ja nasta hyvin lähellä toisiaan.
Niin ne renkaat kehittyy ja kohta voi nastarenkaat unohtaa kokonaan.
Leave a comment:
-
-
Mulla oli viime talven nuo Misukan XIN3:t 205/60/16 kokoisina ekaa talvea. Eipä kyllä niistä valittamista. Hyvin pitivät minun mielestä. Hiljaiset ovat nastarenkaiksi kuten tuossa TM:n testissäkin näkyy olevan todettu.
En itse ollut edes menossa noita Misukoita ostamaan vaan jotain edullisempaa mallia kuten Kumho, mutta sain noista edullisen tarjouksen ja otin sitten nuo. Ei ole toistaiseksi kaduttanut. Itsellä ei mitään brändi uskoa ole miseliineihin vaan hinta/laatu ratkaisee. Kuten 17" primacy 3 kesänakeista ois pitäny maksaa 850e, ei kiitos.
Pärjäsihän se Miseliini vielä muutama vuosi sitten noissa nastarenkaissakin paremmin jotain XIN1-2 aikaa? XIN2 voitti 2009 vielä nastarengastestin TM:ssä ja taisi olla 4.sijalla vielä TM:ssä 2012, mutta nyt on viimeiset vuodet ollut heikompaa. Liekkö panostettu kitkoihin. Normikäytössä erot on tosiaan aika pieniä kuten kesärenkaissakin minun mielestä.
Noissa nasta/kitka pidossa jäällä tulee myös huomioida, että se mitä ei testata yleensä on se vesipintainen jää. Se on kitkarenkaalle aika vaikea paikka eikä helppo nastallekkaan. Vakaassa talvisäässä jossa on pakkasta reilusti ero on pienempi, sellaisissa olosuhteissa yleensä testataan nuo renkaat.
Hemi: Onhan noissa kesärengastesteissä ainakin märällä jarrutuksessa useamman kymmenenkin metrin eroja huonoimman ja parhaimman välillä. Kuivalla toki ei taida olla.
Last edited by Antsah; 18-09-2014, 19:53.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by deemu79 View PostEnkö sanonut että Nokian kohdalta vois hiukan muuttaa..? Tosin otan senkin kohta takaisin kun pystyheittoisia Hakka Blackkejä tullut niin monet vastaan...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by deemu79 View PostTietysti jos ei koko neljää vuotta ole suolassa liotettu ni voi ollakin vielä pehmeät, ilmeisesti sieltä Savon suunnilta peräisin? Näistä pk-seudun käytetyistä ei yleensä ole kuin kierrätykseen tai ryssille yli 2:n vuoden ikäisinä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: