memebuy23buy

Talvirengaskeskustelu 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    http://m.iltasanomat.fi/autot/art-12...f-facebook.com

    Eihän tässä maassa ole 10v päästä edes autoja johon laittaa nastarenkaita... pihtiputaallakin mennään töihin lähijunalla ja nautitaan huippunopeasta netistä.
    Tuo Risikko pitäisi kyllä viedä saunan taakse.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Minä taasen uskon, että jollakin aikavälillä tuota nastarenkaiden käyttöä tullaan rajoittamaan EU:n toimesta. Ei ehkä kokonaan, mutta jotain lisämaksua tulee tulevaisuudessa olemaan nastarenkaiden käytöstä.

    Ei ehkä tänä tai ensivuonna, mutta 10v päästä.
    http://m.iltasanomat.fi/autot/art-12...f-facebook.com

    Eihän tässä maassa ole 10v päästä edes autoja johon laittaa nastarenkaita... pihtiputaallakin mennään töihin lähijunalla ja nautitaan huippunopeasta netistä.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Minä taasen uskon, että jollakin aikavälillä tuota nastarenkaiden käyttöä tullaan rajoittamaan EU:n toimesta. Ei ehkä kokonaan, mutta jotain lisämaksua tulee tulevaisuudessa olemaan nastarenkaiden käytöstä.

    Ei ehkä tänä tai ensivuonna, mutta 10v päästä.
    Siinä tapauksessa nastojen puuttuminen liikennevirrasta pitää vain korvata massiivisella teiden lisäsuolauksella ja enpä usko että mikään hallitus tulee tällaiseen suostumaan.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Minä taasen uskon, että jollakin aikavälillä tuota nastarenkaiden käyttöä tullaan rajoittamaan EU:n toimesta. Ei ehkä kokonaan, mutta jotain lisämaksua tulee tulevaisuudessa olemaan nastarenkaiden käytöstä.

    Ei ehkä tänä tai ensivuonna, mutta 10v päästä.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    No kohta ne nastat kielletään, onneksi. Säästyy monta tuulilasia!
    Ei todellakaan kielletä, koska kuka/mikä ne teille muodostuvat uudet jääpinnat sen jälkeen karhetaisi jos liikennevirrassa ei olisi lainkaan nastarenkaita? Suolalla?

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Rengastestien mukaan nykyaikaiset kitkat ja nastat ovat aika samalla tasolla asfaltilla. Märällä asfaltilla jarrutuksessa kitkat näyttää olevan parempia.
    Tuulilasissa on sanallisesti arvioitu tekstiosuuksissa ainakin viime vuonna tuota kitkarenkaiden löysempää ajettavuutta. Nastarenkaan runko on jäykempi.

    Leave a comment:


  • Smistik
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    No kohta ne nastat kielletään, onneksi. Säästyy monta tuulilasia!
    Ei vähennä kivien aiheuttamia lasirikkoja. Palasin lomalta ja porukalla talvirengasta alla, niin motarilla ropisi koko ajan kiviä kun tarttuvat lamelleihin. Onneks ei tullut isoja kiviä autoa kohti...

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Lue: Ne heikoimmat talvirenkaat.
    No kohta ne nastat kielletään, onneksi. Säästyy monta tuulilasia!

    Leave a comment:


  • BMW323
    replied
    itelle tuli eilen uudet Goodyear Ultra Grip Ice Arctic. 215/55R16
    saas nähä millaset sitten on talven mittaa.
    ainakin on hiljaiset ja vakaat ajaa.. piti ostaa ku halavalla sai

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    ... Märällä asfaltilla jarrutuksessa kitkat näyttää olevan parempia.
    Lue: Ne heikoimmat talvirenkaat.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Antsah View Post


    Rengastestien mukaan nastarenkaat on vakaammat ajaa kuin kitkat.
    Rengastestien mukaan nykyaikaiset kitkat ja nastat ovat aika samalla tasolla asfaltilla. Märällä asfaltilla jarrutuksessa kitkat näyttää olevan parempia.


    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Älä viiti mies! Onko oikeesti totta?
    Jep. 205/55-16 on tämän vuodessa testissä ollut malli, jossa enemmän nastoja ja jäykempi runko. Muissa nastoja 62kpl/vierintämetri ja vastaavat viime vuoden testissä ollutta mallia.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Onko olemassa nastarengasta joka toimii E39:ssä niin ettei luistoneston valo pala kiihdytyksissä sulalla kuivalla tiellä? Mikä malli ja koko?

    Tuli ajettua vähän maantieajoa noilla Conti Ice Contacteilla (235/45R17). Ohituksen ajan (aloitus 80-90 km/h nopeudesta) luistoneston valo palaa ja meno meinaa hyytyä. Lisäksi auton perä on hiukan epämääräinen ja sivutuulikin heilutti jännästi. Toki tässä nyt ollaan kuitenkin ihan eri tasolla kuin taannoin 15" talvirenkailla, 17" renkaiden ongelmat lähinnä huvittaa kun 15" renkaat pelotti...
    Minulla ei ainakaan e39 525i -01 vilkutellut mitään valoja kun talvirenkaina oli m-sport orkkisvanteilla 235/45/17 Bridgestone Noranza Evo2:t. Sulasta asfaltista siis puhuttaessa. Muutenkin kulki todella vakaasti noilla.

    Originally posted by TJJ View Post
    Onko joku vertaillut kitka- vs. nastarenkaita tuon asian suhteen? Nastarenkaat ovat nykyään lähellä kitkojen lamelleja/pehmeyttä, mutta tuleeko nastoista vielä lisää "pehmeyttä" kulutuspintaan?

    En muista, että aikaisempina talvina (3. talvi alkaa samoilla renkailla) tuo luistoneston valo olisi palanut noin paljon, ehkä eilen sitten vaan oli sopivat olosuhteet (tienpinnan ja renkaiden lämpö) ja suhteellisen voimakas tuuli vielä lisäsi ilmiötä. Tai sitten takaiskarit ovat pehmenneet, ne kun vaikutti 15" renkaillakin aika paljon tuohon asiaan.
    Rengastestien mukaan nastarenkaat on vakaammat ajaa kuin kitkat. Nastat tuo jäykkyyttä siihen lamelliin koska se nastan ympäristö pitää olla kovempaa kamaa. Lisäksi taitaa olla koko kitkarenkaan runkokin pehmeämpi kuin nastarenkaassa. Eli siis kysymykseesi vastaus on kyllä. Testeissä on tuota vertailtu.
    Last edited by Antsah; 25-10-2014, 12:24.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by _Pietu_ View Post
    Varovainen sisäänajo on noissa suht tärkee, sitten ne kestää jonkin verran paremmin..
    En usko, että Tuulilasin kestotestiautojen kohdalla on tästä kysymys, koska en ole nähnyt vasta kuin näiden HKPL8 varustettujen kestotestiautojen kohdalla moneen vuoteen kommentteja tuosta etteivät nasta pysy kiinni. Jotakin täytyy siis olla itse renkaassa vikana. Itselle tuo Tuulilasi tullut kuitenkin ainakin 10vuotta.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by deemu79 View Post
    Ei varmaan sellaista näistä nykyrenkaista löydykään, missä ei lamellit myötäilis reippaammissa kiihdytyksisssä.
    Onko joku vertaillut kitka- vs. nastarenkaita tuon asian suhteen? Nastarenkaat ovat nykyään lähellä kitkojen lamelleja/pehmeyttä, mutta tuleeko nastoista vielä lisää "pehmeyttä" kulutuspintaan?

    En muista, että aikaisempina talvina (3. talvi alkaa samoilla renkailla) tuo luistoneston valo olisi palanut noin paljon, ehkä eilen sitten vaan oli sopivat olosuhteet (tienpinnan ja renkaiden lämpö) ja suhteellisen voimakas tuuli vielä lisäsi ilmiötä. Tai sitten takaiskarit ovat pehmenneet, ne kun vaikutti 15" renkaillakin aika paljon tuohon asiaan.

    Leave a comment:

Working...
X