Originally posted by Peltsii
View Post
Talvirengaskeskustelu 3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
http://m.iltasanomat.fi/autot/art-12...f-facebook.comOriginally posted by Antsah View PostMinä taasen uskon, että jollakin aikavälillä tuota nastarenkaiden käyttöä tullaan rajoittamaan EU:n toimesta. Ei ehkä kokonaan, mutta jotain lisämaksua tulee tulevaisuudessa olemaan nastarenkaiden käytöstä.
Ei ehkä tänä tai ensivuonna, mutta 10v päästä.
Eihän tässä maassa ole 10v päästä edes autoja johon laittaa nastarenkaita... pihtiputaallakin mennään töihin lähijunalla ja nautitaan huippunopeasta netistä.
Leave a comment:
-
Siinä tapauksessa nastojen puuttuminen liikennevirrasta pitää vain korvata massiivisella teiden lisäsuolauksella ja enpä usko että mikään hallitus tulee tällaiseen suostumaan.Originally posted by Antsah View PostMinä taasen uskon, että jollakin aikavälillä tuota nastarenkaiden käyttöä tullaan rajoittamaan EU:n toimesta. Ei ehkä kokonaan, mutta jotain lisämaksua tulee tulevaisuudessa olemaan nastarenkaiden käytöstä.
Ei ehkä tänä tai ensivuonna, mutta 10v päästä.
Leave a comment:
-
Minä taasen uskon, että jollakin aikavälillä tuota nastarenkaiden käyttöä tullaan rajoittamaan EU:n toimesta. Ei ehkä kokonaan, mutta jotain lisämaksua tulee tulevaisuudessa olemaan nastarenkaiden käytöstä.
Ei ehkä tänä tai ensivuonna, mutta 10v päästä.
Leave a comment:
-
Ei todellakaan kielletä, koska kuka/mikä ne teille muodostuvat uudet jääpinnat sen jälkeen karhetaisi jos liikennevirrassa ei olisi lainkaan nastarenkaita? Suolalla?Originally posted by VolvoTDi View PostNo kohta ne nastat kielletään, onneksi. Säästyy monta tuulilasia!
Leave a comment:
-
Tuulilasissa on sanallisesti arvioitu tekstiosuuksissa ainakin viime vuonna tuota kitkarenkaiden löysempää ajettavuutta. Nastarenkaan runko on jäykempi.Originally posted by Bmw Master View PostRengastestien mukaan nykyaikaiset kitkat ja nastat ovat aika samalla tasolla asfaltilla. Märällä asfaltilla jarrutuksessa kitkat näyttää olevan parempia.
Leave a comment:
-
Ei vähennä kivien aiheuttamia lasirikkoja. Palasin lomalta ja porukalla talvirengasta alla, niin motarilla ropisi koko ajan kiviä kun tarttuvat lamelleihin. Onneks ei tullut isoja kiviä autoa kohti...Originally posted by VolvoTDi View PostNo kohta ne nastat kielletään, onneksi. Säästyy monta tuulilasia!
Leave a comment:
-
itelle tuli eilen uudet Goodyear Ultra Grip Ice Arctic. 215/55R16
saas nähä millaset sitten on talven mittaa.
ainakin on hiljaiset ja vakaat ajaa.. piti ostaa ku halavalla sai
Leave a comment:
-
Rengastestien mukaan nykyaikaiset kitkat ja nastat ovat aika samalla tasolla asfaltilla. Märällä asfaltilla jarrutuksessa kitkat näyttää olevan parempia.Originally posted by Antsah View Post
Rengastestien mukaan nastarenkaat on vakaammat ajaa kuin kitkat.

Leave a comment:
-
Jep. 205/55-16 on tämän vuodessa testissä ollut malli, jossa enemmän nastoja ja jäykempi runko. Muissa nastoja 62kpl/vierintämetri ja vastaavat viime vuoden testissä ollutta mallia.Originally posted by Fabsu View PostÄlä viiti mies! Onko oikeesti totta?
Leave a comment:
-
Minulla ei ainakaan e39 525i -01 vilkutellut mitään valoja kun talvirenkaina oli m-sport orkkisvanteilla 235/45/17 Bridgestone Noranza Evo2:t. Sulasta asfaltista siis puhuttaessa. Muutenkin kulki todella vakaasti noilla.Originally posted by TJJ View PostOnko olemassa nastarengasta joka toimii E39:ssä niin ettei luistoneston valo pala kiihdytyksissä sulalla kuivalla tiellä? Mikä malli ja koko?
Tuli ajettua vähän maantieajoa noilla Conti Ice Contacteilla (235/45R17). Ohituksen ajan (aloitus 80-90 km/h nopeudesta) luistoneston valo palaa ja meno meinaa hyytyä. Lisäksi auton perä on hiukan epämääräinen ja sivutuulikin heilutti jännästi. Toki tässä nyt ollaan kuitenkin ihan eri tasolla kuin taannoin 15" talvirenkailla, 17" renkaiden ongelmat lähinnä huvittaa kun 15" renkaat pelotti...
Rengastestien mukaan nastarenkaat on vakaammat ajaa kuin kitkat. Nastat tuo jäykkyyttä siihen lamelliin koska se nastan ympäristö pitää olla kovempaa kamaa. Lisäksi taitaa olla koko kitkarenkaan runkokin pehmeämpi kuin nastarenkaassa. Eli siis kysymykseesi vastaus on kyllä. Testeissä on tuota vertailtu.Originally posted by TJJ View PostOnko joku vertaillut kitka- vs. nastarenkaita tuon asian suhteen? Nastarenkaat ovat nykyään lähellä kitkojen lamelleja/pehmeyttä, mutta tuleeko nastoista vielä lisää "pehmeyttä" kulutuspintaan?
En muista, että aikaisempina talvina (3. talvi alkaa samoilla renkailla) tuo luistoneston valo olisi palanut noin paljon, ehkä eilen sitten vaan oli sopivat olosuhteet (tienpinnan ja renkaiden lämpö) ja suhteellisen voimakas tuuli vielä lisäsi ilmiötä. Tai sitten takaiskarit ovat pehmenneet, ne kun vaikutti 15" renkaillakin aika paljon tuohon asiaan.Last edited by Antsah; 25-10-2014, 13:24.
Leave a comment:
-
En usko, että Tuulilasin kestotestiautojen kohdalla on tästä kysymys, koska en ole nähnyt vasta kuin näiden HKPL8 varustettujen kestotestiautojen kohdalla moneen vuoteen kommentteja tuosta etteivät nasta pysy kiinni. Jotakin täytyy siis olla itse renkaassa vikana. Itselle tuo Tuulilasi tullut kuitenkin ainakin 10vuotta.Originally posted by _Pietu_ View PostVarovainen sisäänajo on noissa suht tärkee, sitten ne kestää jonkin verran paremmin..
Leave a comment:
-
Onko joku vertaillut kitka- vs. nastarenkaita tuon asian suhteen? Nastarenkaat ovat nykyään lähellä kitkojen lamelleja/pehmeyttä, mutta tuleeko nastoista vielä lisää "pehmeyttä" kulutuspintaan?Originally posted by deemu79 View PostEi varmaan sellaista näistä nykyrenkaista löydykään, missä ei lamellit myötäilis reippaammissa kiihdytyksisssä.
En muista, että aikaisempina talvina (3. talvi alkaa samoilla renkailla) tuo luistoneston valo olisi palanut noin paljon, ehkä eilen sitten vaan oli sopivat olosuhteet (tienpinnan ja renkaiden lämpö) ja suhteellisen voimakas tuuli vielä lisäsi ilmiötä. Tai sitten takaiskarit ovat pehmenneet, ne kun vaikutti 15" renkaillakin aika paljon tuohon asiaan.
Leave a comment:
Leave a comment: