Originally posted by Bmw Master
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu 3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
-
-
Originally posted by deemu79 View PostEi varmaan sellaista näistä nykyrenkaista löydykään, missä ei lamellit myötäilis reippaammissa kiihdytyksisssä.
En muista, että aikaisempina talvina (3. talvi alkaa samoilla renkailla) tuo luistoneston valo olisi palanut noin paljon, ehkä eilen sitten vaan oli sopivat olosuhteet (tienpinnan ja renkaiden lämpö) ja suhteellisen voimakas tuuli vielä lisäsi ilmiötä. Tai sitten takaiskarit ovat pehmenneet, ne kun vaikutti 15" renkaillakin aika paljon tuohon asiaan.
Comment
-
-
Originally posted by _Pietu_ View PostVarovainen sisäänajo on noissa suht tärkee, sitten ne kestää jonkin verran paremmin..
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostOnko olemassa nastarengasta joka toimii E39:ssä niin ettei luistoneston valo pala kiihdytyksissä sulalla kuivalla tiellä? Mikä malli ja koko?
Tuli ajettua vähän maantieajoa noilla Conti Ice Contacteilla (235/45R17). Ohituksen ajan (aloitus 80-90 km/h nopeudesta) luistoneston valo palaa ja meno meinaa hyytyä. Lisäksi auton perä on hiukan epämääräinen ja sivutuulikin heilutti jännästi. Toki tässä nyt ollaan kuitenkin ihan eri tasolla kuin taannoin 15" talvirenkailla, 17" renkaiden ongelmat lähinnä huvittaa kun 15" renkaat pelotti...
Originally posted by TJJ View PostOnko joku vertaillut kitka- vs. nastarenkaita tuon asian suhteen? Nastarenkaat ovat nykyään lähellä kitkojen lamelleja/pehmeyttä, mutta tuleeko nastoista vielä lisää "pehmeyttä" kulutuspintaan?
En muista, että aikaisempina talvina (3. talvi alkaa samoilla renkailla) tuo luistoneston valo olisi palanut noin paljon, ehkä eilen sitten vaan oli sopivat olosuhteet (tienpinnan ja renkaiden lämpö) ja suhteellisen voimakas tuuli vielä lisäsi ilmiötä. Tai sitten takaiskarit ovat pehmenneet, ne kun vaikutti 15" renkaillakin aika paljon tuohon asiaan.Last edited by Antsah; 25-10-2014, 13:24.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostLue: Ne heikoimmat talvirenkaat.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostNo kohta ne nastat kielletään, onneksi. Säästyy monta tuulilasia!ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostRengastestien mukaan nykyaikaiset kitkat ja nastat ovat aika samalla tasolla asfaltilla. Märällä asfaltilla jarrutuksessa kitkat näyttää olevan parempia.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostMinä taasen uskon, että jollakin aikavälillä tuota nastarenkaiden käyttöä tullaan rajoittamaan EU:n toimesta. Ei ehkä kokonaan, mutta jotain lisämaksua tulee tulevaisuudessa olemaan nastarenkaiden käytöstä.
Ei ehkä tänä tai ensivuonna, mutta 10v päästä.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostMinä taasen uskon, että jollakin aikavälillä tuota nastarenkaiden käyttöä tullaan rajoittamaan EU:n toimesta. Ei ehkä kokonaan, mutta jotain lisämaksua tulee tulevaisuudessa olemaan nastarenkaiden käytöstä.
Ei ehkä tänä tai ensivuonna, mutta 10v päästä.
Eihän tässä maassa ole 10v päästä edes autoja johon laittaa nastarenkaita... pihtiputaallakin mennään töihin lähijunalla ja nautitaan huippunopeasta netistä.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Comment