Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Hankookin hyvät testitulokset pätevät VAIN kokoon 205/55-16. Se on ainut koko jossa suurempi nastamäärä. Ilmeisesti ovat säästäneet ja teettäneet yliajotestit vain myydyimpään kokoon. Muun kokoisissa ilmeisesti alle 50 nastaa per vierintämetri.
    Älä viiti mies! Onko oikeesti totta?
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by deemu79 View Post
      Ei varmaan sellaista näistä nykyrenkaista löydykään, missä ei lamellit myötäilis reippaammissa kiihdytyksisssä.
      Onko joku vertaillut kitka- vs. nastarenkaita tuon asian suhteen? Nastarenkaat ovat nykyään lähellä kitkojen lamelleja/pehmeyttä, mutta tuleeko nastoista vielä lisää "pehmeyttä" kulutuspintaan?

      En muista, että aikaisempina talvina (3. talvi alkaa samoilla renkailla) tuo luistoneston valo olisi palanut noin paljon, ehkä eilen sitten vaan oli sopivat olosuhteet (tienpinnan ja renkaiden lämpö) ja suhteellisen voimakas tuuli vielä lisäsi ilmiötä. Tai sitten takaiskarit ovat pehmenneet, ne kun vaikutti 15" renkaillakin aika paljon tuohon asiaan.
      E39 528iA

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        Originally posted by _Pietu_ View Post
        Varovainen sisäänajo on noissa suht tärkee, sitten ne kestää jonkin verran paremmin..
        En usko, että Tuulilasin kestotestiautojen kohdalla on tästä kysymys, koska en ole nähnyt vasta kuin näiden HKPL8 varustettujen kestotestiautojen kohdalla moneen vuoteen kommentteja tuosta etteivät nasta pysy kiinni. Jotakin täytyy siis olla itse renkaassa vikana. Itselle tuo Tuulilasi tullut kuitenkin ainakin 10vuotta.

        Comment

        • Antsah
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1776
          • Oulu

          Originally posted by TJJ View Post
          Onko olemassa nastarengasta joka toimii E39:ssä niin ettei luistoneston valo pala kiihdytyksissä sulalla kuivalla tiellä? Mikä malli ja koko?

          Tuli ajettua vähän maantieajoa noilla Conti Ice Contacteilla (235/45R17). Ohituksen ajan (aloitus 80-90 km/h nopeudesta) luistoneston valo palaa ja meno meinaa hyytyä. Lisäksi auton perä on hiukan epämääräinen ja sivutuulikin heilutti jännästi. Toki tässä nyt ollaan kuitenkin ihan eri tasolla kuin taannoin 15" talvirenkailla, 17" renkaiden ongelmat lähinnä huvittaa kun 15" renkaat pelotti...
          Minulla ei ainakaan e39 525i -01 vilkutellut mitään valoja kun talvirenkaina oli m-sport orkkisvanteilla 235/45/17 Bridgestone Noranza Evo2:t. Sulasta asfaltista siis puhuttaessa. Muutenkin kulki todella vakaasti noilla.

          Originally posted by TJJ View Post
          Onko joku vertaillut kitka- vs. nastarenkaita tuon asian suhteen? Nastarenkaat ovat nykyään lähellä kitkojen lamelleja/pehmeyttä, mutta tuleeko nastoista vielä lisää "pehmeyttä" kulutuspintaan?

          En muista, että aikaisempina talvina (3. talvi alkaa samoilla renkailla) tuo luistoneston valo olisi palanut noin paljon, ehkä eilen sitten vaan oli sopivat olosuhteet (tienpinnan ja renkaiden lämpö) ja suhteellisen voimakas tuuli vielä lisäsi ilmiötä. Tai sitten takaiskarit ovat pehmenneet, ne kun vaikutti 15" renkaillakin aika paljon tuohon asiaan.
          Rengastestien mukaan nastarenkaat on vakaammat ajaa kuin kitkat. Nastat tuo jäykkyyttä siihen lamelliin koska se nastan ympäristö pitää olla kovempaa kamaa. Lisäksi taitaa olla koko kitkarenkaan runkokin pehmeämpi kuin nastarenkaassa. Eli siis kysymykseesi vastaus on kyllä. Testeissä on tuota vertailtu.
          Last edited by Antsah; 25-10-2014, 13:24.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by Fabsu View Post
            Älä viiti mies! Onko oikeesti totta?
            Jep. 205/55-16 on tämän vuodessa testissä ollut malli, jossa enemmän nastoja ja jäykempi runko. Muissa nastoja 62kpl/vierintämetri ja vastaavat viime vuoden testissä ollutta mallia.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by Antsah View Post


              Rengastestien mukaan nastarenkaat on vakaammat ajaa kuin kitkat.
              Rengastestien mukaan nykyaikaiset kitkat ja nastat ovat aika samalla tasolla asfaltilla. Märällä asfaltilla jarrutuksessa kitkat näyttää olevan parempia.


              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Bmw Master View Post
                ... Märällä asfaltilla jarrutuksessa kitkat näyttää olevan parempia.
                Lue: Ne heikoimmat talvirenkaat.

                Comment

                • BMW323
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 994
                  • kempele

                  itelle tuli eilen uudet Goodyear Ultra Grip Ice Arctic. 215/55R16
                  saas nähä millaset sitten on talven mittaa.
                  ainakin on hiljaiset ja vakaat ajaa.. piti ostaa ku halavalla sai
                  Nissan Stagea NM35 -01
                  2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
                  harrastepohjalta E21 316

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Lue: Ne heikoimmat talvirenkaat.
                    No kohta ne nastat kielletään, onneksi. Säästyy monta tuulilasia!
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • Smistik
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 1130
                      • Kanta-Häme

                      Originally posted by VolvoTDi View Post
                      No kohta ne nastat kielletään, onneksi. Säästyy monta tuulilasia!
                      Ei vähennä kivien aiheuttamia lasirikkoja. Palasin lomalta ja porukalla talvirengasta alla, niin motarilla ropisi koko ajan kiviä kun tarttuvat lamelleihin. Onneks ei tullut isoja kiviä autoa kohti...
                      ex E91 320d käsiaskilla
                      ex E46 330dat
                      japski
                      ranu

                      ex E30 316i 4d

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Rengastestien mukaan nykyaikaiset kitkat ja nastat ovat aika samalla tasolla asfaltilla. Märällä asfaltilla jarrutuksessa kitkat näyttää olevan parempia.
                        Tuulilasissa on sanallisesti arvioitu tekstiosuuksissa ainakin viime vuonna tuota kitkarenkaiden löysempää ajettavuutta. Nastarenkaan runko on jäykempi.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by VolvoTDi View Post
                          No kohta ne nastat kielletään, onneksi. Säästyy monta tuulilasia!
                          Ei todellakaan kielletä, koska kuka/mikä ne teille muodostuvat uudet jääpinnat sen jälkeen karhetaisi jos liikennevirrassa ei olisi lainkaan nastarenkaita? Suolalla?

                          Comment

                          • Antsah
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1776
                            • Oulu

                            Minä taasen uskon, että jollakin aikavälillä tuota nastarenkaiden käyttöä tullaan rajoittamaan EU:n toimesta. Ei ehkä kokonaan, mutta jotain lisämaksua tulee tulevaisuudessa olemaan nastarenkaiden käytöstä.

                            Ei ehkä tänä tai ensivuonna, mutta 10v päästä.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by Antsah View Post
                              Minä taasen uskon, että jollakin aikavälillä tuota nastarenkaiden käyttöä tullaan rajoittamaan EU:n toimesta. Ei ehkä kokonaan, mutta jotain lisämaksua tulee tulevaisuudessa olemaan nastarenkaiden käytöstä.

                              Ei ehkä tänä tai ensivuonna, mutta 10v päästä.
                              Siinä tapauksessa nastojen puuttuminen liikennevirrasta pitää vain korvata massiivisella teiden lisäsuolauksella ja enpä usko että mikään hallitus tulee tällaiseen suostumaan.

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7061
                                • Turenki

                                Originally posted by Antsah View Post
                                Minä taasen uskon, että jollakin aikavälillä tuota nastarenkaiden käyttöä tullaan rajoittamaan EU:n toimesta. Ei ehkä kokonaan, mutta jotain lisämaksua tulee tulevaisuudessa olemaan nastarenkaiden käytöstä.

                                Ei ehkä tänä tai ensivuonna, mutta 10v päästä.
                                http://m.iltasanomat.fi/autot/art-12...f-facebook.com

                                Eihän tässä maassa ole 10v päästä edes autoja johon laittaa nastarenkaita... pihtiputaallakin mennään töihin lähijunalla ja nautitaan huippunopeasta netistä.
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎