Originally posted by Mikiis
View Post
Jos nyt tätä kirjoittaessa et olisi koskaan kuullut nimeä Michelin, väitän että suhtautumisesti rengasliikkeessä ko.tarjottuun tuotteeseen ihan erilaista kuin nyt.
Se brändi kun vain ei usein toimikkaan ihmisessä tietoisella tasolla, vaan hyvä brändi on ikäänkuin hyvä "perusolettamus" jostakin.
Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että koska brandi on perusolettamus ja silloin kun se on positiivinen, sen mielessämme negatiiviseksi kääntämiseen tarvitaan "todisteita".
Negatiiviseksi mielletyssä brandissä asia on taas vastakkainen perusolettama(esimerkkinä yleisesti vaikkapa: "Kiinalainen rengas"...herättää negaation vaikka emme oikeasti tiedä mistä konkreettisesti on kyse).
Michelin on kuitenkin ensimmäisiä brändejä jotka tässä maailmassa jo nuoruudessa muutaman vuoden ikäisinä sisäistämme ja tulee tutuksi...muuttuu osaksi mielikuvamaailmaamme ja tätä kautta oikeasti sillä brändillä on myös sinulle ja meille kaikille "virkaa" vaikka et sitä tietoisesti ymmärtäisikkään.
Comment