Minulla on ollut aina Nokian Hakkapeliitta 4/5/7 uutena hankittuna koossa 18"-19"! Viime talvena koetin nelivedon turvin Kumhon Kw22:sta ja oli varmasti huonommat kuin kunnon kitkat, poislukien että vollotti helvetisti!
Sohjossa oli niin liukkaat että oli pakko kokeilla veto ja jarrupitoa ihan käytännössä, koska tuntui aina kun työautolla ajoi että tuli kesä! Tässä hiukan faktaa
Normaali jäinen tienpinta, -9astetta
VW Passat Torsen 4Motion 18" Kumhoilla 0-60km/h
Volvo V70 D5 AWD 18" Nokian HKPL 7 0-60kmh
Kummatkin ilman luistonestoa mahd nopeasti kiihdyttäen, Passat jäi 22m
Sama jarruttaessa samalla tieosuudella luonnollisesti! 80-0km/h 30m! KYLLÄ, 30 saatanan metriä, reaktionopeutta ei voi syyttää koska minä Passatissa näytin merkin koska jarrutettaan joten luonnollisesti sain myös paremman reaktion!
Ajoin noilla renkailla yhden talven sisulla ja enää koskaan en kokeile "halpis" talvisia! Enkä myöskään suosittele kenellekään!!!
Kuten joku jo yllä mainitsi, nuo halpis nastat hädintuskin yltää kunnon kitkojen tasolle testeissä ja kaupan päälle saa nastojen vollotuksen
Nimim. 160tkm vuodessa
Sohjossa oli niin liukkaat että oli pakko kokeilla veto ja jarrupitoa ihan käytännössä, koska tuntui aina kun työautolla ajoi että tuli kesä! Tässä hiukan faktaa
Normaali jäinen tienpinta, -9astetta
VW Passat Torsen 4Motion 18" Kumhoilla 0-60km/h
Volvo V70 D5 AWD 18" Nokian HKPL 7 0-60kmh
Kummatkin ilman luistonestoa mahd nopeasti kiihdyttäen, Passat jäi 22m
Sama jarruttaessa samalla tieosuudella luonnollisesti! 80-0km/h 30m! KYLLÄ, 30 saatanan metriä, reaktionopeutta ei voi syyttää koska minä Passatissa näytin merkin koska jarrutettaan joten luonnollisesti sain myös paremman reaktion!
Ajoin noilla renkailla yhden talven sisulla ja enää koskaan en kokeile "halpis" talvisia! Enkä myöskään suosittele kenellekään!!!
Kuten joku jo yllä mainitsi, nuo halpis nastat hädintuskin yltää kunnon kitkojen tasolle testeissä ja kaupan päälle saa nastojen vollotuksen
Nimim. 160tkm vuodessa
Comment