Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nastat vs. kitkat uudemmassa takavedossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    #61
    Originally posted by opl21 View Post

    Eiköhän rallissakin olisi otettu kitkat käyttöön jo kymmenen vuotta sitten jos niillä olisi jotain tekemistä hyvän ajettavuuden ja talven kanssa...
    Tai nastat.

    Comment

    • Jolli
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 2556
      • Virolahti

      #62
      Originally posted by janke View Post
      pystyykö matalaprofiiliset kitkat (17"-18") kokoluokassa tarjoamaan näitä ominaisuuksia? Kokemuksia?
      Ainakin E61 alla toimivat 18" koossa kitkat lähes samalla tavalla kuin kesärenkaat, meno ei ole huojuvaa tms.
      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
      PM tavoittaa, puhelimella ei.

      Comment

      • opl21
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 320
        • Itävalta

        #63
        Voi jeesus, nasta=lyhyt piikki
        Toinen perustuu siihen että jäähän kohdistetaan pistemäistä painoa ja keskipakoisvoimaa(nasta/piikki) ja toinen taas siihen että yritetään saada mahdollisimman paljon kumia kiinni maahan/joskus myös valitettavasti jäähän

        Kyllä itseänsä saa kusettaa mutta ei faktoja pidä vääristää.
        Voihan joku pitää kesärenkaistakin niin paljon että puollustaa niitä talviajossa mutta mikä tässä nyt on se pointti?
        "mukava silleen heitellä perää niillä kesärenkailla"
        sigpic

        F01 730d -09
        Ex
        E70 x5 3.0d-08
        e39 M5-99
        e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
        (Ego)
        e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
        e39 528ia -97 200hp/290nm
        e36 320i -94
        e30 320i -89

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          #64
          Originally posted by opl21 View Post
          Voi jeesus, nasta=lyhyt piikki
          Toinen perustuu siihen että jäähän kohdistetaan pistemäistä painoa ja keskipakoisvoimaa(nasta/piikki) ja toinen taas siihen että yritetään saada mahdollisimman paljon kumia kiinni maahan/joskus myös valitettavasti jäähän

          Kyllä itseänsä saa kusettaa mutta ei faktoja pidä vääristää.
          Voihan joku pitää kesärenkaistakin niin paljon että puollustaa niitä talviajossa mutta mikä tässä nyt on se pointti?
          "mukava silleen heitellä perää niillä kesärenkailla"

          Mitähän ihmettä sä selität ? Ihan testeissä todistettua FAKTAA, että parhaat kitkat pitävät JÄÄLLÄ paremmin kuin nämä huonommat itämaiset nastat.
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • Micce///M
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2008
            • 3552
            • Hämeenlinna

            #65
            Originally posted by opl21 View Post
            Voi jeesus, nasta=lyhyt piikki
            Toinen perustuu siihen että jäähän kohdistetaan pistemäistä painoa ja keskipakoisvoimaa(nasta/piikki) ja toinen taas siihen että yritetään saada mahdollisimman paljon kumia kiinni maahan/joskus myös valitettavasti jäähän


            Nasta ei ole lyhyt piikki, piikki on piikki ja ajoneuvo makaa piikkien varassa. Mutta piikkiä voidaan myös kutsua nastaksi. Rallissa ei ole mitään tekemistä katulaillisten nastojen kanssa, renkaan toiminta perustuu johonkin ihan muuhun.
            Kitkarenkaassa renkaan suurin maahan kohdistuva renkaan pinta-ala ei ole se oleellinen seikka nykyrenkailla, vaan renkaan lamellien tekniikka ja maksimaalinen hyödyntäminen. Jos lamellien rakenne kiinnostaa enemmänkin, niin googlesta löytyy aika hyvin teoreettista tietoa niistä ja niiden kehityksestä.
            Eli väärin meni sekin, mutta parempi onni ensikerralla.

            Comment

            • Weuli
              BTCF Member
              • Feb 2008
              • 1169
              • Turku

              #66
              Auto bild talvirengastesti 2013 tulokset:

              Testattu koossa 205/55/R16. Viimeinen numero kertoo annetut pisteet.

              Nastat
              Continental ContiIce-Contact 114
              Goodyear UltraGrip Ice Artic 109
              Pirelli Ice Zero 109
              Bridgestone Blizzak Spike-01 103
              Michelin X-Ice North 3 103
              Nokian Hakkapeliitti 8 102
              Kumho I'zen KW22 91

              Kitkat
              Nokian Hakkapeliitta R2 97
              Pirelli Icecontrol 94
              Continental ContiViking-Contact T850 89
              Goodyear UltraGrip Ice+ 89
              Michelin X-Ice X13 87
              Kumho I'zen KW31 84
              Bridgestone Blizzak WS70 83
              Last edited by Weuli; 25-10-2013, 18:42.
              F10 530da xDrive -14
              ----------------
              E92 330d -09
              E93 325i -08
              E92 330d -08
              E61 535d -06
              E91 320d -08
              E46 330Ci -01
              E61 525d -06
              E90 320i -05
              E46 325i -01
              E46 318i -99
              E36 316i -91

              Comment

              • duckland
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2003
                • 418

                #67
                Tänään menee f30 alle nokian nastat. Mietin kitka/nasta, mut parissa rengaskaupassa kysely ja tuloksia lukeminen kun haluaa maksimipitoa ja renkaat, jotka käyttäytyy tasaisesti ilman äkillisiä ongelmia niin nastat tulee ja parhaat sellaset.

                Mä 1 kerran oon tehnyt renkaiden kanssa virheen. Se oli kun keväällä pistin 19" hankookin evot. Tuunasin autoo ja säästin pari sataa ja muistelin hemin kommentteja miten hyvät noin on. Aattelin et hullu maksaa turhasta nyt sit. Ekana noi hankookit ei oo mitkää maailman hiljasimmat. Toiseks niis ei oo pitoa ja kolmanneksi renkaissa on pystyheittoa. Vitun aasi olin ja uskoin. Pistän noi varmaa myyntiin ja laitan ens kesänä sit oikeet renkaat alle. Hemi mul vois olla myynnissä allmighty hankookit.

                Comment

                • _Pietu_
                  BTCF Member
                  • Oct 2005
                  • 3660
                  • Kuopio / Maaninka

                  #68
                  Nokian R 225/40/18 -kitkat toimii e91:ssä hyvin Tosin tulevaksi talveksi alle Nokian R2:et..
                  BMW F25 xDrive 20d
                  ex BMW e91 320dA
                  ex BMW e36 325i
                  - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
                  Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

                  Comment

                  • Kesäromu
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2011
                    • 228
                    • Espoo

                    #69
                    Mulla oli ensimmäistä kertaa kitkat viime talvena, nokian r 245/40-18 kokoisena e60;n alla. Oli kyllä todella positiivinen yllätys miten hyvin pärjäsi talven ja plussana vielä tuo renkaiden hiljaisuus, vetipä nytkin hymyn naamalle kun allelaiton jälkeen ajamaan lähdin, heh.
                    F10 -11
                    E21 315 -83

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #70
                      Originally posted by duckland View Post
                      Mä 1 kerran oon tehnyt renkaiden kanssa virheen. Se oli kun keväällä pistin 19" hankookin evot. Tuunasin autoo ja säästin pari sataa ja muistelin hemin kommentteja miten hyvät noin on. Aattelin et hullu maksaa turhasta nyt sit. Ekana noi hankookit ei oo mitkää maailman hiljasimmat. Toiseks niis ei oo pitoa ja kolmanneksi renkaissa on pystyheittoa. Vitun aasi olin ja uskoin. Pistän noi varmaa myyntiin ja laitan ens kesänä sit oikeet renkaat alle. Hemi mul vois olla myynnissä allmighty hankookit.
                      Mistähän "evosta" nyt olikaan kyse? Mitän tämä nyt muuten liittyy tähän topikkiin?
                      Kai tiedät että Hankook Ventus S1 evo2 K117 on F30:n ensiasennusrengas nykyisin?

                      Vai juontaako tästä halpisrengas topikista....pito, pito,pito(niissä bridgestoneissako sitä on enemmän kuin esim.Hankookin Evo S1:ssä?)?

                      Originally posted by duckland
                      Tää ketju on kyl parasta foorumilla. Ihan ku ostostv kattois. Perustellaan kuinka polviin asennettavat mopit on maailman parhaat. Varmasti kun oikein uskottelee niin löytää hyviä puolia myös niistä.

                      Harmi että tää on merkkikerhon foorumi. Varmasti kerrottaisiin kia auton huippuominaisuuksista myös suu vaahdossa.

                      Kaikenkaikkiaan oma mielipide on, että renkaat on yksi tärkeimmistä komponenteista autossa ja bmw omaa parhaat ajo-ominaisuudet normaaliautoluokassa. Jos uraherkkyys on kriteeri, niin miksi ostaa bmw, johon kuuluu yleensä vähän leveemmät renkaat vakiona. Eikä eripari renkaat vielä auta asiaa suomen uraisilla teillä.

                      Mikä on siis painoarvo bmw ajoominaisuuksilla renkaita valitessa ja miksi laittaa vielä normaalia leveämmät renkaat, jos uraherkkyys on päällimäisenä mielessä? Omassa kriteeripussissa lähes kaikki muut ominaisuudet voittaa. Melutasolla ei ole merkitystä eikä uraherkkyydellä. Pito, pito, pito. Noiden 3 ensimmäisen kriteerin jälkeen tulevat melutaso, uraherkkyys, kulutuskestävyys. Noita 3 viimeisen kriteerin kanssa joutuu kärsimään jokatapauksessa kun 3 ensimmäistä on pito sanoja.

                      Bridgestoneilla ajellaan kesällä ja nokian nastoilla talvella. Bridgestoneihin olen niin tyytyväinen, että niitä löytyy parit kotonta. Ensiasennus ja tarvikevanteista. Varmaan olen täysin kahjo kun toiset makaa käyttämättöminä tallissa ja 2te renkaat rullailee auton alla.

                      Kertokaa halpamerkkejä ostavat miksi ostatte kalliit vanteet ja ylikokorenkaat ja mietitte uraherkkyyttä ja kulutuskestävyyttä? Ja ajatte autolla, joka käsittääkseni on tehty ajettavaksi. Parhaat hifistelee vielä brembon jarruja ja kalliita alustasarjoja ja sitten laittaa renkaiksi linglongnangkangit kun ne ei ole niin uraherkät ja kestääkin pitkään.



                      Tuoltahan noita voi lukea millainen rengas on kyseessä. Vähän sama kun laittaisi bmw ja kia vastakkain. On se kia auto, mutta eroja varmasti syntyy
                      Last edited by Hemi; 01-11-2013, 20:20.

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #71
                        Originally posted by alttu View Post
                        Kuitenkin talvella 60% tienpenkalla, kevyen tai vähän rankemman "faceliftauksen" kokeneista autoista, on varustettu nastarenkain...hmm :think
                        Tuon suhteen kesärengas lienee sitten turvallisin, todella harvoissa talvikuukausina ojaan suistuneissa autoissa on kesärenkaat alla.

                        Tilastoja kun voi lukea vaikka miten
                        Olli.

                        Comment

                        • duckland
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2003
                          • 418

                          #72
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Mistähän "evosta" nyt olikaan kyse? Mitän tämä nyt muuten liittyy tähän topikkiin?
                          Kai tiedät että Hankook Ventus S1 evo2 K117 on F30:n ensiasennusrengas nykyisin?

                          Vai juontaako tästä halpisrengas topikista....pito, pito,pito(niissä bridgestoneissako sitä on enemmän kuin esim.Hankookin Evo S1:ssä?)?
                          Niin. Mäkii aattelin et onhan noi f30 ensiasennuskumit vaikka mun auto toimitettiin kyllä pirellin kumeilla(tiedä sit missä nää on ensiasennuskumeina kun noin mainostetaan). Sit Hemin hehkutus ja menin retkuun. Okei ei noi nyt linglongit oo, mut ohjaus on epätarkka. Hidas reagoimaan toi rengas. Pitoa puuttuu viimeinen silaus. Rengasmelu on huonolla asvaltilla ärsyttävän taajuista. Ehkä desibeleinä ei isompaa, mut ärsyttävää. Eli suomeks säästin 200 ja sain joka suhteessa paskaa käteen siihen että oisin uskonut itteeni ja laittanut potenzat tai pilotit alle.

                          Mut joo piti maksaa touhutonni siitä että voinpa sanoa ääneen omalla kokemuksella, ettei noi renkaat pärjää premiummerkeille. En ikinään missään tilanteessa pistäis talvukumeiks tuolla merkillä varustettuja renkaita enkä kyl toiste kesärenkaiksikaan.

                          Sieltä halpisketjusta vuosien takaa tää tilitys.

                          Comment

                          • duuk
                            Moderator
                            • Dec 2006
                            • 10501
                            • Saaressa

                            #73
                            Kinastelkaa niistä perkeleen halpis kesärenkaista niille varatussa topicissa..

                            Tässä kuten otsikosta voinee lukea keskustellaan nasta vs kitkarenkaista uudemmissa takavedoissa

                            duke's garage:
                            Suzuki R50
                            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                            S38 S54 S62

                            instagram: _duuk

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #74
                              Originally posted by duckland View Post
                              Niin. Mäkii aattelin et onhan noi f30 ensiasennuskumit vaikka mun auto toimitettiin kyllä pirellin kumeilla(tiedä sit missä nää on ensiasennuskumeina kun noin mainostetaan). Sit Hemin hehkutus ja menin retkuun. Okei ei noi nyt linglongit oo, mut ohjaus on epätarkka. Hidas reagoimaan toi rengas. Pitoa puuttuu viimeinen silaus. Rengasmelu on huonolla asvaltilla ärsyttävän taajuista. Ehkä desibeleinä ei isompaa, mut ärsyttävää. Eli suomeks säästin 200 ja sain joka suhteessa paskaa käteen siihen että oisin uskonut itteeni ja laittanut potenzat tai pilotit alle.

                              Mut joo piti maksaa touhutonni siitä että voinpa sanoa ääneen omalla kokemuksella, ettei noi renkaat pärjää premiummerkeille. En ikinään missään tilanteessa pistäis talvukumeiks tuolla merkillä varustettuja renkaita enkä kyl toiste kesärenkaiksikaan.

                              Sieltä halpisketjusta vuosien takaa tää tilitys.
                              Kuten jo todettua, tämä on nyt väärä topikki tilittää ja itkeskellä elämän kurjuutta..."kun hemi pakotti isoa miestä"...., varsinkin kertomatta mistä ihmeen renkaasta on kyse?
                              Eli jos sinulla on näistä nyt oikeasti jotakin keskusteltavaa, niin vaihda topikkia ja keskustellaan.

                              Comment

                              • AKSU
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2003
                                • 402
                                • Nivala

                                #75
                                kolmas sarja contin kitkoja alla, eikä oo koskaan ollut mielessä vaihtaa merkkiä. Omassa autossa toimiva rengas. Ja mikä parasta, voi ajaa keväällä surutta pitkälle jos ei ehdi heti kesärenkaita vaihtaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎