Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avaimen patterin vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jMh
    replied
    Omassa -97:ssa oli toinen vanhemman mallisista avaimista päässyt heikkoon kuntoon, eikä tuo parinsadan euron uusi avain tuntunut oikein houkuttelevalta vaihtoehdolta. Hommasin foorumilta uudemman salmiakkimallisen avaimen ja talliin dremelin kanssa. Purin molemmat avaimet ja siirsin vanhasta avaimesta rautaosan ja ajoneston piirin uudempaan runkoon, vaati hieman hiomista ja lopuksi rautaosa runkoon epoksilla kiinni. Paristoksi hommasin prismasta cr2025:n. Kannen taiteilin kiinni pienillä ruuveilla (vanhat silmälasit sai uhrautua), jotta pariston vaihto tulevaisuudessa olisi helpompaa kuin jos olisin liimannut sen takaisin.
    Tämän jälkeen uudelleenkoodaus ja kaikki toimii niinkuin pitääkin.

    Tästä löytyy hieman parempia kuvia operaatiosta jos jollakulla kiinnostaa alkaa näpertelemään.
    Toimiva fiksumman mallinen avain kymmenesosa hinnalla verrattuna uuteen.
    Vielä pitäisi vaihtaa nuo kaksi isokantaista ruuvia hieman pienempiin.

    Leave a comment:


  • Kähmy
    replied
    Originally posted by bob9 View Post
    Joko Kaasuttajan avain toimii??
    Itsekin odottelen tähän vastausta, koska mulla tuli auton mukana kaksi kuollutta avainta ja onneksi yksi toimiva...

    Kaasuttajaaaaa!!!

    -Kähmy

    Leave a comment:


  • bob9
    replied
    e39 uudempiavain

    Joko Kaasuttajan avain toimii??

    Leave a comment:


  • J.O.
    replied
    Originally posted by Dr_ink View Post
    Ei taida alle minuutissa mennä, suunnitteluunkin on kulunut jo useampi vuorokausi. Täytyy siis varautua ohjelmointiin.

    Jep, kiitoksia neuvosta. Vielä ku jaksais hakee patterit tohon... eikös se malli ollu CR2016?
    Joo, CR2016 on. Saa muistaakseni alle 5 euroa/2 kpl kaupasta. Enkä oikein keksi, miten sen vaihtoon sais kulumaan muutamaa sekuntia kauempaa. Siis se aika, minkä se patteri on irti avaimesta. Erittäin helppo homma sanoisin.

    Leave a comment:


  • Dr_ink
    replied
    Originally posted by Retze View Post
    Muistaakseni alle minuutissa jos vaihdat ni ei häviä kaukokäyttö muistista, mut jos pelaat varman päälle ni suoritat vaihdon alle 30 sekkaa kestävässä operaatiossa. Mut jos silti häviää ni ei tartte muuta ku ohjelmoida uusiks.

    Ei taida alle minuutissa mennä, suunnitteluunkin on kulunut jo useampi vuorokausi. Täytyy siis varautua ohjelmointiin.

    Jep, kiitoksia neuvosta. Vielä ku jaksais hakee patterit tohon... eikös se malli ollu CR2016?

    Leave a comment:


  • Retze
    replied
    Muistaakseni alle minuutissa jos vaihdat ni ei häviä kaukokäyttö muistista, mut jos pelaat varman päälle ni suoritat vaihdon alle 30 sekkaa kestävässä operaatiossa. Mut jos silti häviää ni ei tartte muuta ku ohjelmoida uusiks.

    Leave a comment:


  • Dr_ink
    replied
    Mora! Eli auto on 11/97. Avain ei salmiakin muotoinen vaan samanlainen mikä on täältä foorumilta löytyvässä koodausohjeessa. Takakannessa luukku jonka alta paljastuu kaksi ruuvinkantaa. Pitääkö tän kanssa olla erityisen sähäkkä ton pariston vaihdon kanssa? Jos ei vauhti riitä niin onko edessä kenties vaan uusi ohjelmointi em. ohjeessa kerrotulla tavalla vai jotain isompaa?

    eDIT. Tässä viel toi ohje

    Leave a comment:


  • Retze
    replied
    Olikohan näin että istut autoon,ovet kaikki kiinni,käytät avainta virtalukossa radioasennossa,avain irti painat lukkojen avausnapin avaimesta pohjaan ja heti perään painat bemarinmerkkiä kolme kertaa peräkkäin tietysti pitäen edelleen sen avausnapin pohjassa.Jos koodaus onnistuu niin auto kuittaa käyttämällä ovia lukossa. Onnistuneen koodauksen jälkeen muut salmiakkiavaimet on myös koodattava samalla lailla käyttämättä välillä virtoja.

    Leave a comment:


  • Kaasuttaja
    replied
    etenee

    Moro,

    Paikallisessa akkuliikkeessä kävin vaihdattamassa tuon akun ja hintaa tuli 4 euroa.
    Avaimen joutuu halkaisemaan pientä väkivältaa käyttäen, mutta kun aloittaa aukaisun avaimenlenkin päästä, niin aukeaa kohtuu helposti. Akun vaihdon jälkeen muoviosien puhdistus vanhasta liimasta (puolikaat on liimattu yhteen) ja puhtaat puolikkaat liimataan yhteen vaikkapa kaksikomponettiliimalla.

    toimivuuden testaus on vielä tekemättä, avaimen koodausohjeet hukassa?

    Leave a comment:


  • tompeso
    replied
    Avain rikki

    Mullakin on toinen vara-avain rikki. Ei suostu lähtemään sillä käyntiin. Avain on aika uuden näköinen, mikä lie tullut. Uusi maksaisi kuulemma n. 180 euroa, joten ei ole kauheata hinkua uutta ostamaan. Ei taida tuolle rikkinäiselle pystyä mitään tekemään. Akku siitä ei ole loppu, koska oli käytössä kun hajosi.

    Leave a comment:


  • bob9
    replied
    Mitähän kuuluu Kaasuttajan projektille saitko toimimaan??

    Leave a comment:


  • bob9
    replied
    Avain

    Miten sait siististi avaimen auki??

    Kerrohan kuinka projekti etenee kun saat lisää tietoutta.

    Leave a comment:


  • Kaasuttaja
    replied
    Nostetaas tämmöinen Väinämöisen aikainen juttu pinnalle jos ei ole tullut kenellekkään vastaan..

    Räjäytin tuollaisen e39 -01 vuotisen salmiakkiavaimen halki ja sieltähän löytyi vaihdettava akku. Akku on tinattu kiinni piirilevyyn ja ainakin saksassa kauppaavat sitä hintaan 7.95 eur.

    Testaan avainta kun saan uuden akun paikoilleen (jos jollakin aikataululla suomesta saa),koska epäilynä on että molempien avaimien akut on loppu.

    Akun malli on Panasonic VL 2020.
    Josko tästä olisi apua muillekkin, ettei tarvitsisi aina tilata kallista avainta

    Leave a comment:


  • KFZ-Koenig
    replied
    Jossain toisessa topicissa kirjotin miten pitää tehä. Löytyy searchilla ja siellä oli myös linkki avaimen uudelleeninitialisointiin.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by TINTTI
    Entäpäs jos se EI ole tsalniakin muotoinen. Siiskyseessä E46 vm98. Avaimen toisella lappeella kansi, jonka alla patterit näkyy. Hukkaakos tää avain tyyppi jotain tietoa jos itse vaihtaa patskut???

    T:TINTIN
    Jostain aikaisemmasta topiikista olin lukevinani,että kun patterit vaihtaa,pitää hommasta suoriutua alle 30sek/paristo (=2kpl).Jos paristo on pitempään irti avaimesta,joutuu sen jotenkin koodaamaan.Saattaa olla ihan bs:ä,mutta noin muistan lukeneeni.Korjatkaa viisaammat.
    Itse vaihdatin juuri omaani kellosepällä (patterien hinnalla) ko. ohjeistuksella.
    Last edited by Heguli 31; 02-10-2006, 21:16.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎