Siinähän saattaa olla se auki/lukkoon-nappi rikki, jos kerran se takakontin aukaisu toimii normaalisti. Kokeilitko jo avaimen uudelleen ohjelmointia?
Joo kokeilin ohjelmointia, mutta epäilinkin jo valmiiksi ettei taida olla siitä kyse kun takakontti aukeaa. Oiskohan siitä piirilevystä sitten rikki ne mikrokytkimet vai mitkä ovatkaan? Oiskohan tietoa voiko niitä vaihtaa? Olettavasti tulis halvemmaksi kuin uusi avain.
Mikähän mahtaa olla vikana toisessa avaimessa kun siinä ei toimi kuin takakontin aukaisu? Ovet ei mene nappuloista lukkoon/kiinni. Käyntiin auto kyllä lähtee avaimella.
Auttaako tähän akun vaihto vai onkohan tuosta jotain muuta rikki? Pystyykö joku korjaamaan?
Siinähän saattaa olla se auki/lukkoon-nappi rikki, jos kerran se takakontin aukaisu toimii normaalisti. Kokeilitko jo avaimen uudelleen ohjelmointia?
Mikähän mahtaa olla vikana toisessa avaimessa kun siinä ei toimi kuin takakontin aukaisu? Ovet ei mene nappuloista lukkoon/kiinni. Käyntiin auto kyllä lähtee avaimella.
Auttaako tähän akun vaihto vai onkohan tuosta jotain muuta rikki? Pystyykö joku korjaamaan?
muillaki ollu onkelmia..
itellä ei salmiakki avain.. purin tänään yhen avaimista ja sielt löyty vl2020 akku. puolasta löyty samanlaisia akkuja mut saako suomesta, tietääkö joku?
saako avaimen kaukolukituksen toimimaan normaalisti akun vaihdon jälkeen?
ei muutes lähteny käyntiin " puolikkaalla " avaimella eli vaatii toisenkin puolikkaan jossa on piirilevy + akku, yritin startata kaks kertaa eikä tapahtunu mmitään paitti virrat tuli kyl kaikkiin mut ei startannu.. hain toisen avaimen ja läks samantien, tosin busines soitin ei o inahtanutkaan sen jälkeen, mikä helvetti siihen tuli??
Paikallisessa akkuliikkeessä kävin vaihdattamassa tuon akun ja hintaa tuli 4 euroa.
Avaimen joutuu halkaisemaan pientä väkivältaa käyttäen, mutta kun aloittaa aukaisun avaimenlenkin päästä, niin aukeaa kohtuu helposti. Akun vaihdon jälkeen muoviosien puhdistus vanhasta liimasta (puolikaat on liimattu yhteen) ja puhtaat puolikkaat liimataan yhteen vaikkapa kaksikomponettiliimalla.
toimivuuden testaus on vielä tekemättä, avaimen koodausohjeet hukassa?
Miten E60 avaimeen vaihdetaan patteri vai onko siinä joku akku? Mulla kävi niin että pudotin avaimen talvella kelkan koeajon yhteydessä ja löysin ne tällä viikolla kun lumet oli sulaneet. Auton saa käyntiin avaimella mutta keskuslukituksen kaukokäyttö ei onnistu.
Tuli tuossa just mieleen, että kun mulla on nyt tuo toinen avain palasina ja olen just lähdössä akkukauppaan, että pitääkö siinä uudessa akussa olla jonkin verran virtaa, kun tuota ohjelmointia tehdään?
EDIT: Vein BR2020:n takaisin Oulun Akkutaloon, ei kuulemma saa VL2020:sta kuin 1000 kappaleen erässä. Otin CR2025:n tilalle, muistaakseni joku mainitsi että toimii.
EDIT2: Ai niin, toi uudelleenohjelmointi toimi ihan ok.
-Kähmy
Mutta eikös tuo CR2025 ole ei-ladattava. Warning: Do not recharge
Toimii avain. Molempiin avaimiin on laitettu akkuliikkeessä uudet akut edellämainitun mukaisesti ja avaimet koodattu onnistuneesti autoon. Pikkuisen vain aiheutti päänvaivaa tuo ohjelmoiminen, kun se pitää tapahtua pilkuntarkasti ohjeen mukaan. Retze:n ohjeen mukaan mennään, mutta ensin pitää avata etuovi avaimella ja sen jälkeen istua autoon ja lyödä ovi kiinni.. Arvatkaa montako kertaa on tullut harrastettua koodauksen kokeilua, kun on suoraan astunut lukitsemattomaan autoon
-Kaasu
Tuli tuossa just mieleen, että kun mulla on nyt tuo toinen avain palasina ja olen just lähdössä akkukauppaan, että pitääkö siinä uudessa akussa olla jonkin verran virtaa, kun tuota ohjelmointia tehdään?
EDIT: Vein BR2020:n takaisin Oulun Akkutaloon, ei kuulemma saa VL2020:sta kuin 1000 kappaleen erässä. Otin CR2025:n tilalle, muistaakseni joku mainitsi että toimii.
EDIT2: Ai niin, toi uudelleenohjelmointi toimi ihan ok.
Itsekin odottelen tähän vastausta, koska mulla tuli auton mukana kaksi kuollutta avainta ja onneksi yksi toimiva...
Kaasuttajaaaaa!!!
-Kähmy
Moro!
Toimii avain. Molempiin avaimiin on laitettu akkuliikkeessä uudet akut edellämainitun mukaisesti ja avaimet koodattu onnistuneesti autoon. Pikkuisen vain aiheutti päänvaivaa tuo ohjelmoiminen, kun se pitää tapahtua pilkuntarkasti ohjeen mukaan. Retze:n ohjeen mukaan mennään, mutta ensin pitää avata etuovi avaimella ja sen jälkeen istua autoon ja lyödä ovi kiinni.. Arvatkaa montako kertaa on tullut harrastettua koodauksen kokeilua, kun on suoraan astunut lukitsemattomaan autoon
Leave a comment: