Mullakin on toinen vara-avain rikki. Ei suostu lähtemään sillä käyntiin. Avain on aika uuden näköinen, mikä lie tullut. Uusi maksaisi kuulemma n. 180 euroa, joten ei ole kauheata hinkua uutta ostamaan. Ei taida tuolle rikkinäiselle pystyä mitään tekemään. Akku siitä ei ole loppu, koska oli käytössä kun hajosi.
Paikallisessa akkuliikkeessä kävin vaihdattamassa tuon akun ja hintaa tuli 4 euroa.
Avaimen joutuu halkaisemaan pientä väkivältaa käyttäen, mutta kun aloittaa aukaisun avaimenlenkin päästä, niin aukeaa kohtuu helposti. Akun vaihdon jälkeen muoviosien puhdistus vanhasta liimasta (puolikaat on liimattu yhteen) ja puhtaat puolikkaat liimataan yhteen vaikkapa kaksikomponettiliimalla.
toimivuuden testaus on vielä tekemättä, avaimen koodausohjeet hukassa?
Olikohan näin että istut autoon,ovet kaikki kiinni,käytät avainta virtalukossa radioasennossa,avain irti painat lukkojen avausnapin avaimesta pohjaan ja heti perään painat bemarinmerkkiä kolme kertaa peräkkäin tietysti pitäen edelleen sen avausnapin pohjassa.Jos koodaus onnistuu niin auto kuittaa käyttämällä ovia lukossa. Onnistuneen koodauksen jälkeen muut salmiakkiavaimet on myös koodattava samalla lailla käyttämättä välillä virtoja.
Mora! Eli auto on 11/97. Avain ei salmiakin muotoinen vaan samanlainen mikä on täältä foorumilta löytyvässä koodausohjeessa. Takakannessa luukku jonka alta paljastuu kaksi ruuvinkantaa. Pitääkö tän kanssa olla erityisen sähäkkä ton pariston vaihdon kanssa? Jos ei vauhti riitä niin onko edessä kenties vaan uusi ohjelmointi em. ohjeessa kerrotulla tavalla vai jotain isompaa?
Muistaakseni alle minuutissa jos vaihdat ni ei häviä kaukokäyttö muistista, mut jos pelaat varman päälle ni suoritat vaihdon alle 30 sekkaa kestävässä operaatiossa. Mut jos silti häviää ni ei tartte muuta ku ohjelmoida uusiks.
Muistaakseni alle minuutissa jos vaihdat ni ei häviä kaukokäyttö muistista, mut jos pelaat varman päälle ni suoritat vaihdon alle 30 sekkaa kestävässä operaatiossa. Mut jos silti häviää ni ei tartte muuta ku ohjelmoida uusiks.
Ei taida alle minuutissa mennä, suunnitteluunkin on kulunut jo useampi vuorokausi. Täytyy siis varautua ohjelmointiin.
Jep, kiitoksia neuvosta. Vielä ku jaksais hakee patterit tohon... eikös se malli ollu CR2016?
Ei taida alle minuutissa mennä, suunnitteluunkin on kulunut jo useampi vuorokausi. Täytyy siis varautua ohjelmointiin.
Jep, kiitoksia neuvosta. Vielä ku jaksais hakee patterit tohon... eikös se malli ollu CR2016?
Joo, CR2016 on. Saa muistaakseni alle 5 euroa/2 kpl kaupasta. Enkä oikein keksi, miten sen vaihtoon sais kulumaan muutamaa sekuntia kauempaa. Siis se aika, minkä se patteri on irti avaimesta. Erittäin helppo homma sanoisin.
Omassa -97:ssa oli toinen vanhemman mallisista avaimista päässyt heikkoon kuntoon, eikä tuo parinsadan euron uusi avain tuntunut oikein houkuttelevalta vaihtoehdolta. Hommasin foorumilta uudemman salmiakkimallisen avaimen ja talliin dremelin kanssa. Purin molemmat avaimet ja siirsin vanhasta avaimesta rautaosan ja ajoneston piirin uudempaan runkoon, vaati hieman hiomista ja lopuksi rautaosa runkoon epoksilla kiinni. Paristoksi hommasin prismasta cr2025:n. Kannen taiteilin kiinni pienillä ruuveilla (vanhat silmälasit sai uhrautua), jotta pariston vaihto tulevaisuudessa olisi helpompaa kuin jos olisin liimannut sen takaisin.
Tämän jälkeen uudelleenkoodaus ja kaikki toimii niinkuin pitääkin.
Tästä löytyy hieman parempia kuvia operaatiosta jos jollakulla kiinnostaa alkaa näpertelemään.
Toimiva fiksumman mallinen avain kymmenesosa hinnalla verrattuna uuteen.
Vielä pitäisi vaihtaa nuo kaksi isokantaista ruuvia hieman pienempiin.
Itsekin odottelen tähän vastausta, koska mulla tuli auton mukana kaksi kuollutta avainta ja onneksi yksi toimiva...
Kaasuttajaaaaa!!!
-Kähmy
Moro!
Toimii avain. Molempiin avaimiin on laitettu akkuliikkeessä uudet akut edellämainitun mukaisesti ja avaimet koodattu onnistuneesti autoon. Pikkuisen vain aiheutti päänvaivaa tuo ohjelmoiminen, kun se pitää tapahtua pilkuntarkasti ohjeen mukaan. Retze:n ohjeen mukaan mennään, mutta ensin pitää avata etuovi avaimella ja sen jälkeen istua autoon ja lyödä ovi kiinni.. Arvatkaa montako kertaa on tullut harrastettua koodauksen kokeilua, kun on suoraan astunut lukitsemattomaan autoon
Toimii avain. Molempiin avaimiin on laitettu akkuliikkeessä uudet akut edellämainitun mukaisesti ja avaimet koodattu onnistuneesti autoon. Pikkuisen vain aiheutti päänvaivaa tuo ohjelmoiminen, kun se pitää tapahtua pilkuntarkasti ohjeen mukaan. Retze:n ohjeen mukaan mennään, mutta ensin pitää avata etuovi avaimella ja sen jälkeen istua autoon ja lyödä ovi kiinni.. Arvatkaa montako kertaa on tullut harrastettua koodauksen kokeilua, kun on suoraan astunut lukitsemattomaan autoon
-Kaasu
Tuli tuossa just mieleen, että kun mulla on nyt tuo toinen avain palasina ja olen just lähdössä akkukauppaan, että pitääkö siinä uudessa akussa olla jonkin verran virtaa, kun tuota ohjelmointia tehdään?
EDIT: Vein BR2020:n takaisin Oulun Akkutaloon, ei kuulemma saa VL2020:sta kuin 1000 kappaleen erässä. Otin CR2025:n tilalle, muistaakseni joku mainitsi että toimii.
EDIT2: Ai niin, toi uudelleenohjelmointi toimi ihan ok.
Comment