Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avaimen patterin vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bob9
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 92
    • Leppävirta

    #16
    Avain

    Miten sait siististi avaimen auki??

    Kerrohan kuinka projekti etenee kun saat lisää tietoutta.

    Comment

    • bob9
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 92
      • Leppävirta

      #17
      Mitähän kuuluu Kaasuttajan projektille saitko toimimaan??

      Comment

      • tompeso
        Newbiemmer
        • Feb 2006
        • 29
        • Suomi

        #18
        Avain rikki

        Mullakin on toinen vara-avain rikki. Ei suostu lähtemään sillä käyntiin. Avain on aika uuden näköinen, mikä lie tullut. Uusi maksaisi kuulemma n. 180 euroa, joten ei ole kauheata hinkua uutta ostamaan. Ei taida tuolle rikkinäiselle pystyä mitään tekemään. Akku siitä ei ole loppu, koska oli käytössä kun hajosi.
        BMW 535iA 11/99 E39 V8

        Comment

        • Kaasuttaja
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 211
          • Rajalla

          #19
          etenee

          Moro,

          Paikallisessa akkuliikkeessä kävin vaihdattamassa tuon akun ja hintaa tuli 4 euroa.
          Avaimen joutuu halkaisemaan pientä väkivältaa käyttäen, mutta kun aloittaa aukaisun avaimenlenkin päästä, niin aukeaa kohtuu helposti. Akun vaihdon jälkeen muoviosien puhdistus vanhasta liimasta (puolikaat on liimattu yhteen) ja puhtaat puolikkaat liimataan yhteen vaikkapa kaksikomponettiliimalla.

          toimivuuden testaus on vielä tekemättä, avaimen koodausohjeet hukassa?
          Pitää olla veekasi

          Comment

          • Retze
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 422
            • Keski-Suomi

            #20
            Olikohan näin että istut autoon,ovet kaikki kiinni,käytät avainta virtalukossa radioasennossa,avain irti painat lukkojen avausnapin avaimesta pohjaan ja heti perään painat bemarinmerkkiä kolme kertaa peräkkäin tietysti pitäen edelleen sen avausnapin pohjassa.Jos koodaus onnistuu niin auto kuittaa käyttämällä ovia lukossa. Onnistuneen koodauksen jälkeen muut salmiakkiavaimet on myös koodattava samalla lailla käyttämättä välillä virtoja.
            nyk. jalkapelillä
            ex BMW 320i

            Comment

            • Dr_ink
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 402
              • Vantaa

              #21
              Mora! Eli auto on 11/97. Avain ei salmiakin muotoinen vaan samanlainen mikä on täältä foorumilta löytyvässä koodausohjeessa. Takakannessa luukku jonka alta paljastuu kaksi ruuvinkantaa. Pitääkö tän kanssa olla erityisen sähäkkä ton pariston vaihdon kanssa? Jos ei vauhti riitä niin onko edessä kenties vaan uusi ohjelmointi em. ohjeessa kerrotulla tavalla vai jotain isompaa?

              eDIT. Tässä viel toi ohje
              - Trying is the first step towards Failure -

              Comment

              • Retze
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 422
                • Keski-Suomi

                #22
                Muistaakseni alle minuutissa jos vaihdat ni ei häviä kaukokäyttö muistista, mut jos pelaat varman päälle ni suoritat vaihdon alle 30 sekkaa kestävässä operaatiossa. Mut jos silti häviää ni ei tartte muuta ku ohjelmoida uusiks.
                nyk. jalkapelillä
                ex BMW 320i

                Comment

                • Dr_ink
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 402
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by Retze View Post
                  Muistaakseni alle minuutissa jos vaihdat ni ei häviä kaukokäyttö muistista, mut jos pelaat varman päälle ni suoritat vaihdon alle 30 sekkaa kestävässä operaatiossa. Mut jos silti häviää ni ei tartte muuta ku ohjelmoida uusiks.

                  Ei taida alle minuutissa mennä, suunnitteluunkin on kulunut jo useampi vuorokausi. Täytyy siis varautua ohjelmointiin.

                  Jep, kiitoksia neuvosta. Vielä ku jaksais hakee patterit tohon... eikös se malli ollu CR2016?
                  - Trying is the first step towards Failure -

                  Comment

                  • J.O.
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 35
                    • Espoo

                    #24
                    Originally posted by Dr_ink View Post
                    Ei taida alle minuutissa mennä, suunnitteluunkin on kulunut jo useampi vuorokausi. Täytyy siis varautua ohjelmointiin.

                    Jep, kiitoksia neuvosta. Vielä ku jaksais hakee patterit tohon... eikös se malli ollu CR2016?
                    Joo, CR2016 on. Saa muistaakseni alle 5 euroa/2 kpl kaupasta. Enkä oikein keksi, miten sen vaihtoon sais kulumaan muutamaa sekuntia kauempaa. Siis se aika, minkä se patteri on irti avaimesta. Erittäin helppo homma sanoisin.

                    Comment

                    • bob9
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2004
                      • 92
                      • Leppävirta

                      #25
                      e39 uudempiavain

                      Joko Kaasuttajan avain toimii??

                      Comment

                      • Kähmy
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 422
                        • Kempele

                        #26
                        Originally posted by bob9 View Post
                        Joko Kaasuttajan avain toimii??
                        Itsekin odottelen tähän vastausta, koska mulla tuli auton mukana kaksi kuollutta avainta ja onneksi yksi toimiva...

                        Kaasuttajaaaaa!!!

                        -Kähmy
                        e46 325xi
                        Yamaha FZR 1000 EXUP
                        ex-e39 530i Touring

                        Comment

                        • jMh
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2005
                          • 167
                          • Napapiirin tuntumassa...

                          #27
                          Omassa -97:ssa oli toinen vanhemman mallisista avaimista päässyt heikkoon kuntoon, eikä tuo parinsadan euron uusi avain tuntunut oikein houkuttelevalta vaihtoehdolta. Hommasin foorumilta uudemman salmiakkimallisen avaimen ja talliin dremelin kanssa. Purin molemmat avaimet ja siirsin vanhasta avaimesta rautaosan ja ajoneston piirin uudempaan runkoon, vaati hieman hiomista ja lopuksi rautaosa runkoon epoksilla kiinni. Paristoksi hommasin prismasta cr2025:n. Kannen taiteilin kiinni pienillä ruuveilla (vanhat silmälasit sai uhrautua), jotta pariston vaihto tulevaisuudessa olisi helpompaa kuin jos olisin liimannut sen takaisin.
                          Tämän jälkeen uudelleenkoodaus ja kaikki toimii niinkuin pitääkin.

                          Tästä löytyy hieman parempia kuvia operaatiosta jos jollakulla kiinnostaa alkaa näpertelemään.
                          Toimiva fiksumman mallinen avain kymmenesosa hinnalla verrattuna uuteen.
                          Vielä pitäisi vaihtaa nuo kaksi isokantaista ruuvia hieman pienempiin.

                          E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
                          Ex: E39 528i Touring 1997

                          Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

                          Comment

                          • Kaasuttaja
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2003
                            • 211
                            • Rajalla

                            #28
                            Originally posted by Kähmy View Post
                            Itsekin odottelen tähän vastausta, koska mulla tuli auton mukana kaksi kuollutta avainta ja onneksi yksi toimiva...

                            Kaasuttajaaaaa!!!

                            -Kähmy
                            Moro!

                            Toimii avain. Molempiin avaimiin on laitettu akkuliikkeessä uudet akut edellämainitun mukaisesti ja avaimet koodattu onnistuneesti autoon. Pikkuisen vain aiheutti päänvaivaa tuo ohjelmoiminen, kun se pitää tapahtua pilkuntarkasti ohjeen mukaan. Retze:n ohjeen mukaan mennään, mutta ensin pitää avata etuovi avaimella ja sen jälkeen istua autoon ja lyödä ovi kiinni.. Arvatkaa montako kertaa on tullut harrastettua koodauksen kokeilua, kun on suoraan astunut lukitsemattomaan autoon

                            -Kaasu
                            Pitää olla veekasi

                            Comment

                            • Retze
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 422
                              • Keski-Suomi

                              #29
                              Jeah, se pääsi unohtumaan
                              nyk. jalkapelillä
                              ex BMW 320i

                              Comment

                              • Kähmy
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2007
                                • 422
                                • Kempele

                                #30
                                Originally posted by Kaasuttaja View Post
                                Moro!

                                Toimii avain. Molempiin avaimiin on laitettu akkuliikkeessä uudet akut edellämainitun mukaisesti ja avaimet koodattu onnistuneesti autoon. Pikkuisen vain aiheutti päänvaivaa tuo ohjelmoiminen, kun se pitää tapahtua pilkuntarkasti ohjeen mukaan. Retze:n ohjeen mukaan mennään, mutta ensin pitää avata etuovi avaimella ja sen jälkeen istua autoon ja lyödä ovi kiinni.. Arvatkaa montako kertaa on tullut harrastettua koodauksen kokeilua, kun on suoraan astunut lukitsemattomaan autoon

                                -Kaasu
                                Tuli tuossa just mieleen, että kun mulla on nyt tuo toinen avain palasina ja olen just lähdössä akkukauppaan, että pitääkö siinä uudessa akussa olla jonkin verran virtaa, kun tuota ohjelmointia tehdään?

                                EDIT: Vein BR2020:n takaisin Oulun Akkutaloon, ei kuulemma saa VL2020:sta kuin 1000 kappaleen erässä. Otin CR2025:n tilalle, muistaakseni joku mainitsi että toimii.

                                EDIT2: Ai niin, toi uudelleenohjelmointi toimi ihan ok.

                                -Kähmy
                                Last edited by Kähmy; 27-03-2007, 13:44.
                                e46 325xi
                                Yamaha FZR 1000 EXUP
                                ex-e39 530i Touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎