Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Comfort Access System - epävakaata toimintaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Homebrew
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2011
    • 351
    • Paimio

    #31
    Originally posted by Homebrew View Post
    No nyt on antennivahvistinta kurkittu, päällisin puolin vaikutti kuivalta eikä näkynyt jälkiä että vettä olisi mennyt sisään reunoista. Vahvistimen ja CASin välinen liikenne tuntuu myös olevan ok, koska kaukosäätimet toimivat hyvin. Vielä tarkennuksena vikakuvaukseen, kuskin ja matkustajan puoleisista ovista CA toimii lähes täydellisesti, kuskin paikalta ja takaluukun ulkopuolelta nihkeästi. Kokeilin tuota takaluukun kytkintä painella useasti ovet lukittuna ja ehkä joka kymmenes kerta avaus toimii. CA-purkin suunnalta kuuluu aina releiden naksuntaa kun kytkimestä painaa. Kun tuota CA-purkkia tutkin, niin siellä on tosiaan useampia releitä, joilla ilmeisesti ohjataan avaimelle lähtevä ID-pyyntö eri antenneille vuorotellen. Tuli vaan mieleen josko noista releistä joku tai jotkut alkavat olemaan tiensä päässä ja ID-pyyntö ei tulekaan joka kerralla oikein kaikille antenneille ja sitä kautta avaimelle. Sinällään ongelma voisi olla tuossa kun autolla kuitenkin on jo melkein 300tkm mittarissa ja releiden elinikä on kuitenkin rajallinen (vuosi sitten juuri vaihdoin ecun releen, joka oirehti myös niin että joskus toimi ja toisinaan ei). Tuon saattaisi saada tarkemmin selville jos pääsisi mittaamaan ulkopuolelta avaimelle tulevaa signaalia. Ehkäpä pitää ottaa taas CA-purkki irti ja katsoa jos löytyisi sopivia releitä kokeiltavaksi. Tai sitten ottaa riski ja tilata käytetty CA-purkki ja toivoa parasta. Vai löytyisikö joltain ylimääräistä E9x sopivaa CA-purkkia kokeiltavaksi?

    Sain vihdoin hankittua uuden/käytetyn CA-purkin, mutta ei vaikutusta ongelmaan. Johtosarjojakin tutkittu ja antennivahvistin otettu uudestaan esille, mutta ei ainakaan vettä ole saanut. Olisiko jollain Turun suunnalla E91 ehjää antennivahvistinta lainata että pääsisi kokeilemaan onko vika kuitenkin siinä.. Ei viitsisi kokeilun takia laittaa 250€ kiinni jos vika ei olekaan siinä.. Varsinkin kun juuri laittanut 140€ CA-purkkiin...
    Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
    Ex. E91 330d -07

    Comment

    • Pola
      Bimmer Rookie
      • May 2010
      • 64
      • Hamina

      #32
      Originally posted by Benighted View Post
      Oliko sulla ongelmaa kahvojen toiminnan kanssa? Kaipa noita johtoja voisi yksi kerrallaan irrotella..? Tosin muistan joskus lukeneeni, että joku olisi noita jollain diagnostiikkasoftalla pystynyt seuraamaan. En kyllä kuollaksenikaan muista missä tuosta oli juttua, eikä mulla ole yhtään kokemusta noista INPA yms. kuvioista :|

      edit: tuli mieleen, että mulla nuo on prakannut nyt sen puoli vuotta kun auton oon omistanut, alkanut tosiaan kuskin ovesta. Nyt pesin auton muutama päivä sitten ja sen jälkeen toiminta meni ihan sekaisin, battery dischargea joka käynnistyksellä jos tauko yli 5h ja koko kuskin kahva pimeänä kaikista CAS-toiminnoista. Liekö siellä kuskin kahvassa siis kosteutta/kontaktihäiriötä. Jatketaan tutkailua....

      Selviskö tää keissi? Itellä sekotti kans auton pesu ton kuskin oven. Sen lisäks että ei tahdo comfort accessi pelata, niin naksuttelee välillä itestään ovia lukkoon ja startatessa valittaa tota increase of battery dischargea.
      E60 530 xdA -06

      Comment

      • Benighted
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2015
        • 281
        • Klaukkala

        #33
        Originally posted by Pola View Post
        Selviskö tää keissi? Itellä sekotti kans auton pesu ton kuskin oven. Sen lisäks että ei tahdo comfort accessi pelata, niin naksuttelee välillä itestään ovia lukkoon ja startatessa valittaa tota increase of battery dischargea.
        kappas tämä mennyt ohi. Mulla tosiaan alkoi yhtäkkiä kaikki toimimaan ja toimi koko syksyn ja talven, mutta nyt on kuskinpuolen takaoven kahva totaalisen sekaisin. Aukoo ja sulkee ovia itsestään ja purkaa akkua koko yön. Viimeksi kun oli ongelma kahvan kanssa niin paineilmalla ja renkkaamalla kahvaa yms. valohoidolla kaikki alkoi toimia, nyt ei tunnu auttavan mikään. Pesun jälkeen sekosi nyt pari viikkoa sitten.

        Sulake on toistaiseksi irti ja katotaan taas ens pesun jälkeen uusiksi. On kyllä tosiepävarma toiminta näissä.
        F11 530xdA M-Sport 2014
        Ex. E39 530iA Touring 2001
        Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

        Comment

        • ptikkala
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1571

          #34
          inpalla saa todettua hyvin tuon että tunnistaako se käden sieltä kahvan takaa ja tuon lukituksen siitä kahvan vierestä. Jos nuo pelaa hyvin niin vikaa kannattaa etsiä seuraavaksi johtosarjoista. Vahvistimelta menee yksi johto suoraan CA modulille.

          Comment

          • Benighted
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2015
            • 281
            • Klaukkala

            #35
            Originally posted by ptikkala View Post
            inpalla saa todettua hyvin tuon että tunnistaako se käden sieltä kahvan takaa ja tuon lukituksen siitä kahvan vierestä. Jos nuo pelaa hyvin niin vikaa kannattaa etsiä seuraavaksi johtosarjoista. Vahvistimelta menee yksi johto suoraan CA modulille.
            Ok hyvä tietää tämä. Mulla jäi kuolleeksi tuo takakahva kuskin puolelta, aukeaa mutta ei lukitse. Lopetti onneksi itsestään lukittamisen ja auton jatkuvan herättelyn, joten riittää mulle. Tutkitaan lisää kun jaksaa, ehkä ensi pesun jälkeen taas toimii (tai tod. näk. joku toinen kahva sekoaa).
            F11 530xdA M-Sport 2014
            Ex. E39 530iA Touring 2001
            Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

            Comment

            • ptikkala
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1571

              #36
              RG:ssä on maininta, että jättää avainpulikka virtalukkoon pesun ajaksi niin ei ole CA kytketty päälle ollenkaan.

              Comment

              • -rik
                BTCF Member
                • Nov 2009
                • 827
                • Rovaniemi

                #37
                Lisätäänpä nämä tännekkin ihmeteltäväksi-

                Originally posted by -rik View Post
                Nostetaanpa kun iski omalle kohdalle.

                Toissapäivänä aamulla lähtiessä ei ovet auennu kahvaan koskemalla (comfort access). Myöskään kaken napista ei tapahtunu mitään.

                Tiirikka-avaimella sisään, kaikki ovet aukeavat, eli keskuslukko toimi. Avainmokkula piti tunkea reikään, eli comfort access ei toiminut myöskään auton virtalukkoon.

                Kävin sulakkeet läpi, 56 tai 57 oli paskana (en muista kumpi). Toisen oli jo sakemanni vaihtanut 20A, kuten bmw:n ohje neuvoo, vaihdoin se palaneen 15A tilalle suoraan 20A myös. (Nyt 56 ja 57 sulake 20A, nehän sai molemmat vaihtaa isommiksi..?)

                Päivän toimi taas kaikki, comfort access, kake jne.

                Seuraavana päivänä taas pimeänä kaikki, ei muutaku avvaimella kuskin ovesta sisään. Kävin sulakkeet läpi - ehjiä olivat (myös 3 muuta lukon sulaketta).

                Sisällä olevasta lukkonapista kaikki ovet saa lukkoon, mutta ei auki. Ovesta avaimesta kääntämällä aukeaa ja lukkiutuu kaikki...

                Mistähän lähtisi vikaa kaivamaan?

                Takalasia en saa auki, pyyhin poistettu ja ohjelmoitu aukeamaan kakesta. Löytyykö inpasta esim. Funktiota jotta pääsis tutkimaan sen antenninvahvistimen?

                Eniten ihmetyttää tuo, että ovet saa auki lukosta kääntämällä, muttei sisältä napista...

                E: ovet aukeaa ja sulkeutuu normaalisti sisänapista ja ulkoa avaimella kääntämällä
                Originally posted by -rik View Post
                Noniin, toisinaan toimii, toisinaan ei. Inpa ei anna vikakoodia ollenkaan, ista löytää: CA: aerail, bumber 00A06B.

                Mitään havaintoa mikä tuo nyt sit todella on, ei viittis turhaan ostella sitä takalasinlipan alla olevaa antennia, jos tuo on joku muu.

                Semmonen paska täsä on, että en kyllä pääse takalasin lippaan käsiksi, inpasta ei löytyny 3-sarjan kohdalla takaluukun ikkunalle aukaisukäskyä, saakohan tuon jollakin muulla auki..
                Last edited by -rik; 26-05-2016, 20:29.
                ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                Comment

                • Benighted
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2015
                  • 281
                  • Klaukkala

                  #38
                  Originally posted by Benighted View Post
                  Ok hyvä tietää tämä. Mulla jäi kuolleeksi tuo takakahva kuskin puolelta, aukeaa mutta ei lukitse. Lopetti onneksi itsestään lukittamisen ja auton jatkuvan herättelyn, joten riittää mulle. Tutkitaan lisää kun jaksaa, ehkä ensi pesun jälkeen taas toimii (tai tod. näk. joku toinen kahva sekoaa).
                  No voin päivittää taas omaa tilannetta, eli nyt toimii 100% kaikki kahvat - avaaminen ja sulkeminen. Mitään ei ole tehty, paitsi sulake oli irti viikon pari.

                  On tää melkosta arpomista Toisaalta ilmeisen helpolla pääsen, kun ei tartte kun irrotella sulaketta ja antaa valohoitoa, niin alkaa toimimaan.
                  F11 530xdA M-Sport 2014
                  Ex. E39 530iA Touring 2001
                  Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                  Comment

                  • Zoppa
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 238
                    • Espoo

                    #39
                    Originally posted by Benighted View Post
                    No voin päivittää taas omaa tilannetta, eli nyt toimii 100% kaikki kahvat - avaaminen ja sulkeminen. Mitään ei ole tehty, paitsi sulake oli irti viikon pari.

                    On tää melkosta arpomista Toisaalta ilmeisen helpolla pääsen, kun ei tartte kun irrotella sulaketta ja antaa valohoitoa, niin alkaa toimimaan.
                    Tuota voisin itsekkin kokeilla, oma auto on vaan e92 mistähä saisi selville mikä sulake pitää ottaa irti? Itelläni ovet aukeaa kyllä hyvin, mutta sulkeminen ja takaluukku välillä vähän takkuaa...
                    E92 335i M-Sport -07
                    EX: E85 Z4 3.0i

                    Comment

                    • Benighted
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2015
                      • 281
                      • Klaukkala

                      #40
                      Originally posted by Zoppa View Post
                      Tuota voisin itsekkin kokeilla, oma auto on vaan e92 mistähä saisi selville mikä sulake pitää ottaa irti? Itelläni ovet aukeaa kyllä hyvin, mutta sulkeminen ja takaluukku välillä vähän takkuaa...
                      Tjaa, googlaamalla en nyt heti löytänyt sun autoosi, mutta varmaan kun jaksaa etsiä niin löytyy. Noita sulakekaavioita löytyi kyllä, mutta ne saattavat olla aika kryptisiä lukea.

                      Suosittelisin kuitenkin googlaamaan, josko löytyisi.
                      F11 530xdA M-Sport 2014
                      Ex. E39 530iA Touring 2001
                      Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                      Comment

                      • Zoppa
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 238
                        • Espoo

                        #41
                        Originally posted by Benighted View Post
                        Tjaa, googlaamalla en nyt heti löytänyt sun autoosi, mutta varmaan kun jaksaa etsiä niin löytyy. Noita sulakekaavioita löytyi kyllä, mutta ne saattavat olla aika kryptisiä lukea.

                        Suosittelisin kuitenkin googlaamaan, josko löytyisi.
                        Juu guugeli on ensimmäinen paikka mistä lähden vikaa kuin vikaa selvittämään, mutta ei nyt ainakaan 15min etsimisellä löytynyt kuin niitä kryptisiä kaavioita missä on jotain tarkoittavia kuvia, joten kysyin sitten täältä jos joku ois tiennyt. Kiitos kuitenkin yrityksestä.
                        E92 335i M-Sport -07
                        EX: E85 Z4 3.0i

                        Comment

                        • ptikkala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1571

                          #42
                          rik-, tuolla takapuskurissa on puskurimuovin alla yksi antenni. Koita kattoa inpalla esmes niitä kahvoja miten ne reagoi.

                          Comment

                          • Juspa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1239
                            • Pori

                            #43
                            Korjasin topicin otsikosta "ratkaistu" -tekstin pois kun täällä laajemmiltikin keskusteltu ongelmasta.

                            Minulla siis alkuperäinen ongelma ratkesi uudella antennivahvistimella.
                            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                            Ex.
                            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                            E90 320d -05 Schwartz 2
                            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                            E36 352i -91 Diamantschwartz

                            Comment

                            • -rik
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 827
                              • Rovaniemi

                              #44
                              Originally posted by ptikkala View Post
                              rik-, tuolla takapuskurissa on puskurimuovin alla yksi antenni. Koita kattoa inpalla esmes niitä kahvoja miten ne reagoi.
                              Joo pitäs joku päivä tutkailla, yksin kun kokeilin yks päivä kuskin penkillä läppäri sylissä ja sieltä hipelöin kuskin kahvaa niin tunnisti sen ainakin, inpa kyllä sulkeutu melkee heti ku oven aukas, varmaa pitäs olla kaveri hipelöimässä kahvoja ulkoa ettei ovia auota?

                              Antenninvahvistin tilattu nyt, hinta yli tuplaantunu muutaman vuoden aikana
                              ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                              Comment

                              • Zoppa
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 238
                                • Espoo

                                #45
                                -rik: ilmotteletko sitten miten kävi..

                                Voiko muuten olla että ikkunoiden tummennukset haittaa tuota toimintaa? Tässä kun aloin miettimään, niin minun ongelmat alkoi suurinpiirtein samoihin aikoihin kun tummensin kaikki lasit paitsi tuuliilasin.. Äsken kävi kokeilemassa miten toimii, jos avaa kuskin sivuikkunan, ja tuo ovien avaus ja sulkemin toimi täysin moitteetta, kun pistin ikkunan takaisin kiinni niin johan alkoi taas toimimaan miten sattuu :think
                                Last edited by Zoppa; 01-06-2016, 19:25.
                                E92 335i M-Sport -07
                                EX: E85 Z4 3.0i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎