En jaksa tälle iltaa noita koodeja tutkia mutta mostin viat ei liity tähän mitenkään. Kokeile resetoida se cas ilman virtoja tai lähellä olevaa avainta, moduuliin tulee jatkuva syöttö sulakerasialta. Tai siis ensin virrat päälle ja sitten pois & avain kauemmas, korimoduulin gateway pysyy päällä muistaakseni pari minuuttia virtojen sammutuksen jälkeen.
E60 Comfort Access System - epävakaata toimintaa
Collapse
X
-
-
Tähän(kin) auttoi uusi antennivahvistin. Eli nyt rokkaa CAS ja kaukkari.E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
Hyvä homma että ratkesi. Itsellä samanlaista ongelmaa e91:n kanssa. Lueskelin tarkemmin e9x sähköistä (http://www.shrani.si/f/G/fL/2lp3YVG1...hicle-elet.pdf) ja sain sen käsityksen että näissä ei ovilta tulevat antennisignaalit kulje antennivahvistimen kautta vaan menevät suoraan Passive Go ohjausyksikölle ja sieltä Can-väylää pitkin CASille. Vikakoodejakin lueskelin, mutta tähän liittyviä koodeja ei löytynyt. Passive go purkki vastailee iloisesti ja INPAlla ajettu antennitestikin menee läpi. Otin vielä tuon purkin irti ja tarkastin juotokset ja vaihdoin elkotkin uusiin, mutta ei apuja... Mikähän tässä vielä voisi olla? Radio ja kaukosäätimet siis toimivat normaalisti, mutta CA tökkii...
Edit. Vielä kun tuota dokumenttia tavasin uudestaan läpi, niin taitaa kuitenkin mennä myös e9x:ssä nuo antennisignaalit antennivahvistimen kautta. " The coded 125 kHz radio signal enables the ID transmitter to transmits coded 315 MHz high frequency validation signal that is received by the remote control receiver and forwarded to the CAS2, which determines if the ID Transmitter as valid and belongs to the vehicle."Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
Otitko siis antennivahvistimen irti ja tsekkasit sen? Farkuissahan tuo usein saa kosteutta ja se tekee tehtävänsä. Myöskin takaluukun johtosarja kannattaa haitarikumin alta katsoa, saattaa olla johtoja poikki.Originally posted by Homebrew View PostHyvä homma että ratkesi. Itsellä samanlaista ongelmaa e91:n kanssa. Lueskelin tarkemmin e9x sähköistä (http://www.shrani.si/f/G/fL/2lp3YVG1...hicle-elet.pdf) ja sain sen käsityksen että näissä ei ovilta tulevat antennisignaalit kulje antennivahvistimen kautta vaan menevät suoraan Passive Go ohjausyksikölle ja sieltä Can-väylää pitkin CASille. Vikakoodejakin lueskelin, mutta tähän liittyviä koodeja ei löytynyt. Passive go purkki vastailee iloisesti ja INPAlla ajettu antennitestikin menee läpi. Otin vielä tuon purkin irti ja tarkastin juotokset ja vaihdoin elkotkin uusiin, mutta ei apuja... Mikähän tässä vielä voisi olla? Radio ja kaukosäätimet siis toimivat normaalisti, mutta CA tökkii...
Edit. Vielä kun tuota dokumenttia tavasin uudestaan läpi, niin taitaa kuitenkin mennä myös e9x:ssä nuo antennisignaalit antennivahvistimen kautta. " The coded 125 kHz radio signal enables the ID transmitter to transmits coded 315 MHz high frequency validation signal that is received by the remote control receiver and forwarded to the CAS2, which determines if the ID Transmitter as valid and belongs to the vehicle."E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
En vielä ottanut antennivahvistinta irti, pitäisi yrittää ehtiä.. Johtosarjaa jo kertaalleen korjattu, voi olla että sielläkin taas jotain häikkää. Tänään vielä katsastuksessa pomppas kun toinen etuiskari vuotaa ja takapyörän laakeri väljä.. Alkaa olemaan taas vikalistaa..Originally posted by Juspa View PostOtitko siis antennivahvistimen irti ja tsekkasit sen? Farkuissahan tuo usein saa kosteutta ja se tekee tehtävänsä. Myöskin takaluukun johtosarja kannattaa haitarikumin alta katsoa, saattaa olla johtoja poikki.Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
Otappa yhteyttä jos paikkakunta pitää kutinsa
ellei siis korjaajaa ole tiedossa.
sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
No nyt on antennivahvistinta kurkittu, päällisin puolin vaikutti kuivalta eikä näkynyt jälkiä että vettä olisi mennyt sisään reunoista. Vahvistimen ja CASin välinen liikenne tuntuu myös olevan ok, koska kaukosäätimet toimivat hyvin. Vielä tarkennuksena vikakuvaukseen, kuskin ja matkustajan puoleisista ovista CA toimii lähes täydellisesti, kuskin paikalta ja takaluukun ulkopuolelta nihkeästi. Kokeilin tuota takaluukun kytkintä painella useasti ovet lukittuna ja ehkä joka kymmenes kerta avaus toimii. CA-purkin suunnalta kuuluu aina releiden naksuntaa kun kytkimestä painaa. Kun tuota CA-purkkia tutkin, niin siellä on tosiaan useampia releitä, joilla ilmeisesti ohjataan avaimelle lähtevä ID-pyyntö eri antenneille vuorotellen. Tuli vaan mieleen josko noista releistä joku tai jotkut alkavat olemaan tiensä päässä ja ID-pyyntö ei tulekaan joka kerralla oikein kaikille antenneille ja sitä kautta avaimelle. Sinällään ongelma voisi olla tuossa kun autolla kuitenkin on jo melkein 300tkm mittarissa ja releiden elinikä on kuitenkin rajallinen (vuosi sitten juuri vaihdoin ecun releen, joka oirehti myös niin että joskus toimi ja toisinaan ei). Tuon saattaisi saada tarkemmin selville jos pääsisi mittaamaan ulkopuolelta avaimelle tulevaa signaalia. Ehkäpä pitää ottaa taas CA-purkki irti ja katsoa jos löytyisi sopivia releitä kokeiltavaksi. Tai sitten ottaa riski ja tilata käytetty CA-purkki ja toivoa parasta. Vai löytyisikö joltain ylimääräistä E9x sopivaa CA-purkkia kokeiltavaksi?Originally posted by Homebrew View PostEn vielä ottanut antennivahvistinta irti, pitäisi yrittää ehtiä.. Johtosarjaa jo kertaalleen korjattu, voi olla että sielläkin taas jotain häikkää. Tänään vielä katsastuksessa pomppas kun toinen etuiskari vuotaa ja takapyörän laakeri väljä.. Alkaa olemaan taas vikalistaa..Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
Päivää, lainaanpa topiccia.
Mulla reistaa vain ja ainoastaan kuskin puolen kahva ja sekin 50/50, eli toimii ja ei toimi. Varsinkin lukitseminen onnistuu aika huonolla prosentilla. Radio pelaa ok ja vahvistin on katsottu kuivaksi pari kk sitten, avaimen patteri myös ok.
Onko näissä ollut jotain kosketus- tms. ongelmaa, joka aiheuttaisi vain yksittäisen kahvan oikuttelun? Meniskö jollain kahvan purulla tms. kuntoon, ettei koko kahvaa tarvi uusia. Onko millainen homma purkaa?
Kiitokset tietäjille.F11 530xdA M-Sport 2014
Ex. E39 530iA Touring 2001
Ex. E61 530dA Edition Sport 2009
Comment
-
e60:ssähän ei kahvaa tarvitse uusia vaan oven sisältä se carrier osa... realoemstä näkee tuon hyvin. Viimeksi kun CA vermeitten kanssa taistelin niin RG:ssä oli vinkki, että CAS modulin resetointi voi auttaa asiaan ja niinhän se teki. Eli kys. autossa toimi vähän niin ja näin CA ovien avaus.
Toki ei olisi ensimmäinen kerta, että noita murtuneita johtoja löytyy myös oven johtonipusta...
Comment
-
Jees kiitoksia, tuosta CAS-resetistä löytyikin threadin alkupäästä. Pitääpä kaivella joku osaaja käsiin, joskos tuon saisi tehtyä. Tutkaillaan sitten lisää.Originally posted by ptikkala View Poste60:ssähän ei kahvaa tarvitse uusia vaan oven sisältä se carrier osa... realoemstä näkee tuon hyvin. Viimeksi kun CA vermeitten kanssa taistelin niin RG:ssä oli vinkki, että CAS modulin resetointi voi auttaa asiaan ja niinhän se teki. Eli kys. autossa toimi vähän niin ja näin CA ovien avaus.
Toki ei olisi ensimmäinen kerta, että noita murtuneita johtoja löytyy myös oven johtonipusta...F11 530xdA M-Sport 2014
Ex. E39 530iA Touring 2001
Ex. E61 530dA Edition Sport 2009
Comment
-
Nyt kun tuota accessia renkkasin enemmänkin toissapäivänä, niin myös takaovi alkoi reistaamaan. Etuovi lakkasi myös kokonaan toimimasta, ei ole toiminut siis enää kertaakaan. Samoin aamulla ja työpäivän jälkeen joka startilla heittää increased battery dischargea, kerran oli vetänyt myös aktiiviohjauksen yms. sähköjä sekaisin, esim. takaluukku ei auennut kahvasta ollenkaan. Vikakoodit nollamalla bmwhatilla alkoi muut paitsi ca kahvoista toimia. Takakahva toimii nyt siis joskus/todella huonosti ja etukahva ei lainkaan. Apparin puolelta kaikki ok.
Mikäs helvetti tässä nyt on? Voisiko tuo kuskin kahva olla jotenkin oikosulussa tms? Oisko Pk-seudulla ketään, kuka osaisi tuota tsekata?F11 530xdA M-Sport 2014
Ex. E39 530iA Touring 2001
Ex. E61 530dA Edition Sport 2009
Comment
-
Auttaiskos testimielessä ottaa jokin sulake irti, joka disabloisi koko CA:n? Voisi sitten tsekkailla, mitä laite meinaa.Originally posted by Benighted View PostNyt kun tuota accessia renkkasin enemmänkin toissapäivänä, niin myös takaovi alkoi reistaamaan. Etuovi lakkasi myös kokonaan toimimasta, ei ole toiminut siis enää kertaakaan. Samoin aamulla ja työpäivän jälkeen joka startilla heittää increased battery dischargea, kerran oli vetänyt myös aktiiviohjauksen yms. sähköjä sekaisin, esim. takaluukku ei auennut kahvasta ollenkaan. Vikakoodit nollamalla bmwhatilla alkoi muut paitsi ca kahvoista toimia. Takakahva toimii nyt siis joskus/todella huonosti ja etukahva ei lainkaan. Apparin puolelta kaikki ok.
Mikäs helvetti tässä nyt on? Voisiko tuo kuskin kahva olla jotenkin oikosulussa tms? Oisko Pk-seudulla ketään, kuka osaisi tuota tsekata?
Akku tuosta alkaa olla vaihtokunnossa, mutta ei kai se tuolla tavoin pitäisi reistata, että CA menee huonommaksi ja huonommaksi?
Vikakoodeja tänään, nuo samat parilla bonuksella tulee joka kerta, kun akku kyykkää. Näistä ei taida mikään suoranaisesti liittyä tuohon CA:n toimintaan? :think
0. Motor Control:
<--------------------------->
Engine / Motor:
- Fault: unknown failure
- Code: 003EED
<===========================>
4. Instrumentation:
<--------------------------->
Instrument cluster / Kombiinstrument:
- Fault: Terminal shutdown
- Code: 00A559
<===========================>
5. Light/Rain Control:
<--------------------------->
Light / Licht:
- Fault: unkown failure
- Code: 00E518
- Fault: sorry, unknown DTC fault
- Code: 009CC5
<===========================>
11. Audio / Navigation / Communication:
<--------------------------->
Phone / Telefon:
- Fault: Ring break diagnosis error
- Code: 00D690
<===========================>
16. Body:
<--------------------------->
Automatisches Front Steering:
- Fault: driver's steering wheel angle
- Code: 006140
EDIT: tällaista löytyi, katotaanpa mitä masiina sanoo jos nyppää F36 irti:
Rear fuse box near battery
F51 - Alarm, Comfort access door, electrochromic mirror
F53 - Comfort Access, Outer door handle electronic modules (build 9/2004 - 9/2006)
Front Fuses (behind glovebox)
F36 - Comfort Access control module, outer door handle electronic modulesLast edited by Benighted; 31-07-2015, 08:02.F11 530xdA M-Sport 2014
Ex. E39 530iA Touring 2001
Ex. E61 530dA Edition Sport 2009
Comment
-
Täälä vastaavia ongelma CAS:n kanssa. Viime talvena tuli jatkuvasti "battery discharge" ilmoitusta käynnistäessä ja välillä oli kellot nollilla. Talvella otin F36 sulakkeen pois jolloin CAS oli pois pelistä ja ei tullut enään virhettä. Keväälllä laitoin sulakkeen taas paikalleen ja nyt "battery discharge" ilmoitusta ei ole tullu kuin sattunnaisesti. Muuten CAS tuntuu pelittävän ok. Joku kahva ilmeisesti herättelee välillä autoa turhaa. Jotenkin tuntuu, että kostealla säällä ongelmia olis ollut useammin. Kuinka ongelma kahvan saisi selvitettyä?E60 535dA LCI -07 M-sport
E39 530dAT -99 "M-sport"
Comment
-
Oliko sulla ongelmaa kahvojen toiminnan kanssa? Kaipa noita johtoja voisi yksi kerrallaan irrotella..? Tosin muistan joskus lukeneeni, että joku olisi noita jollain diagnostiikkasoftalla pystynyt seuraamaan. En kyllä kuollaksenikaan muista missä tuosta oli juttua, eikä mulla ole yhtään kokemusta noista INPA yms. kuvioista :|Originally posted by MakeJ View PostTäälä vastaavia ongelma CAS:n kanssa. Viime talvena tuli jatkuvasti "battery discharge" ilmoitusta käynnistäessä ja välillä oli kellot nollilla. Talvella otin F36 sulakkeen pois jolloin CAS oli pois pelistä ja ei tullut enään virhettä. Keväälllä laitoin sulakkeen taas paikalleen ja nyt "battery discharge" ilmoitusta ei ole tullu kuin sattunnaisesti. Muuten CAS tuntuu pelittävän ok. Joku kahva ilmeisesti herättelee välillä autoa turhaa. Jotenkin tuntuu, että kostealla säällä ongelmia olis ollut useammin. Kuinka ongelma kahvan saisi selvitettyä?
edit: tuli mieleen, että mulla nuo on prakannut nyt sen puoli vuotta kun auton oon omistanut, alkanut tosiaan kuskin ovesta. Nyt pesin auton muutama päivä sitten ja sen jälkeen toiminta meni ihan sekaisin, battery dischargea joka käynnistyksellä jos tauko yli 5h ja koko kuskin kahva pimeänä kaikista CAS-toiminnoista. Liekö siellä kuskin kahvassa siis kosteutta/kontaktihäiriötä. Jatketaan tutkailua....F11 530xdA M-Sport 2014
Ex. E39 530iA Touring 2001
Ex. E61 530dA Edition Sport 2009
Comment
-
Tjaa nyt on menty kolmatta päivää ilman valitusta, kun sulake irti. Katotaan joskus myöhemmin, saisko nuo kahvat korjailtua jossain. Tämä lienee aika selvä, että kontaktivikaa siellä jossain on - todennäköisesti kuskin kahvassa.F11 530xdA M-Sport 2014
Ex. E39 530iA Touring 2001
Ex. E61 530dA Edition Sport 2009
Comment
Comment