Olisi kiva tietää mitä nuo "Korkeajännitemuuntaja HELLA ja sytytin Hella" Pitävät sisällään.
Voisi semmoset itsekkin tehä jos osista ei kauheen suuria kustannuksia tule.
Siitäpä bisnes tulisi. Tosin saisi vaan WT hyväksynnän mukaan
Olisi kiva tietää mitä nuo "Korkeajännitemuuntaja HELLA ja sytytin Hella" Pitävät sisällään.
Voisi semmoset itsekkin tehä jos osista ei kauheen suuria kustannuksia tule.
Siitäpä bisnes tulisi. Tosin saisi vaan WT hyväksynnän mukaan
Saahan sitä yrittää, mutta pelkäänpä ettei ole ihan helppo juttu.
muuntajayksikkö työntää sytytysvaiheessa ~25kV ja tiputtaa jännitteen syttymisen jälkeen johonkin 110V kieppeille.
Nää TURHAT kommentit vois jättää kyllä pois myyntipalstalta.
Mitä tuo käytännössä tarkoittaa että saa käymään H7 ja H1 tilalle?? Leikkaamista ja liimaamista? Vai onko jonkinlainen adapteri?
Polttimon paikkaa umpiossa pitää modata että xenon-polttimon saa menemään siihen. Sitten tulee sellainen probleema että käytettäessä modaamatonta polttimoa ainakin H1:sen tilalla, niin sen valokaaren paikka on erikohdassa kuin entisen polttimon hehkulanka..
Sorry, vähän mutta pelkastään sytyttymien hyväksyntä ei riitä Suomessa jos haluaa xenonit "laillisesti" jälkiasentaa, mutta kyllähän ne voi aina leimalle pois ottaa. Eli jos haluaa "lailliset" xenonit jälkiasentaa autoon niin pitää olla automaattinen valojen korkeudensäätö, toisin sanoen etu- ja taka-askelissa on tunnistimet minkä mukaan valojen säätö toimii...
Eli tästä selviää varsin yksiselitteisesti että automaattista tasonsäätöä ei tarvitse olla ennen 1.10.2000 rekisteröidyissä autoissa jos Xenonit ovat E-hyväksytyt, manuaalinen riittää!
http://personal.inet.fi/koti/petri/b5/xenon_ake.pdf
Eli tästä selviää varsin yksiselitteisesti että automaattista tasonsäätöä ei tarvitse olla ennen 1.10.2000 rekisteröidyissä autoissa jos Xenonit ovat E-hyväksytyt, manuaalinen riittää!
Mites tää nyt näin meni? emmä kyllä mitään omaa aihetta tehny.. Turisin vaan turhaan tonne myydään palstalle. Ei se nyt mitään haittaa mutta ihmettelin vähän miten tämmönen aihe tuli
Mites tää nyt näin meni? emmä kyllä mitään omaa aihetta tehny.. Turisin vaan turhaan tonne myydään palstalle. Ei se nyt mitään haittaa mutta ihmettelin vähän miten tämmönen aihe tuli
Calypso varmaan siirsi aiheen tänne, koska myyntipalstalla ollut kysymys voi olla monia kiinnostava :wink:
Vähän mietinkin jo tota miten hankalan kautta se saattas onnistua:
Miten sitten nostamaan jännitettä? Ekana tuli mieleen jos hommais dc/ac inverterin saisi sen 230v ja siitä laskis tohon 110v dc ja teksi sen startin että se antaa kunnon jännitepiikin lampuille.
Ajoneuvohallintokeskus muistuttaa, että Xenon-ajovaloilla on aina oltava pesulaite. Tämä koskee luonnollisesti myös jälkiasennettavia Xenon-ajovaloja.
No tämänhän jo tiesinkin...
Originally posted by AKE Tiedote 5/2003
Kuitenkin mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOT-hyväksytyillä ajovaloilla ja niiden tilalle vaihdetaan DOT-hyväksytyt Xenon-ajovalot, niin autossa ei vaadita suuntauksen säätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta."
Mitäs tämä nyt tarkoittaa suomeksi? Mitä ovat DOT-hyväksytyt ajovalot tai DOT-hyväksytyt Xenon-ajovalot?
DOT = deparment of traffic eli jenkkilän liikenneministeriö. Eli jos jotain autoa on tuotu maahan vain DOT-hyväksytyillä valoilla, niin ne saa korvata vastaavilla xenoneilla.
DOT = deparment of traffic eli jenkkilän liikenneministeriö. Eli jos jotain autoa on tuotu maahan vain DOT-hyväksytyillä valoilla, niin ne saa korvata vastaavilla xenoneilla.
OK, eli ei vaikuta E36:een :( Olishan se ollutkin aivan liian helppoa saada lailliset kirkkaat valot.
Comment