Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenoneista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J.L
    Minimi-Jakke
    • Oct 2002
    • 846
    • .

    #46
    .............
    Last edited by J.L; 05-12-2013, 18:44.

    Comment

    • bmw e34
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2002
      • 633
      • raahe

      #47
      minä vähän veikkaan että se piilteman satsi on just semmon china-boy :n tekele kun siinä lukevan perusteella se olisi plug&play meiningillä.eikä ne varapolttimotkaan näyttäs olevan kalliita 79 € /kpl,(no kallis ja kallis kun vertaa joihinkin yli 100 €/kpl).

      sikälimikäli oikeen olen hiffanut niin 6000K on väriltään sellainen valko sinertävä ?.

      ei niistä tarkoitus olekkaan saada laillisia kun sehän ei onnistu millään.

      elikkä se xenon polttimon kärki ei ota kiinni siihen DE umpion sisällä olevaan projektorilinssiin ?

      KFZ-koenig : kerroppa tosiaan lisää siitä kahdennus hommasta,meinaatko että hommaa erillisinä samaan rahaan 4 x ballastit ja 4 x HID polttimot ?.mistä saa samaan rahaan nuo kaikki ?.

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #48
        Originally posted by J.L
        Kerro lisää tuosta eli ilmeisesti pitää tilata tarvittavat osat Saksasta Hellan varaosina vai miten?
        Ostin itelle ebayst uudet E65 bi-xenonit 250€:lla ja otin niistä kaikki osat omiin lamppuihin. Toisesta puuttu sytkä, mutta sen ostin jostain primerasta parilla eurolla. Toinen etuvalo oli jenkkimalli ja toinen eu, mutta xenonosat oli niissä samat, onneksi Mun mielestä nyt noita uusien bemujen osia saa ebayst halvalla, koska harva tollasia 100000€ autoja ite korjaa, eli suhteessa noiden E60, E61 ja E65 osat on edullisia noihin E38 ja E39 osiin verrattuna. Ebays on päättyny E38 xenonien hinnat useesti 800€ päälle ja se oli mulle kyllä vähä liikaa. Kiinajuttuja en halunnu hommata periaatesyistä ja onhan noi E65 valot kehuttu tehokkaimmiks sarjatuotantoautojen valoiks Kelpaa ajaa syssyn pimeillä taas

        E65:ssä on paljon pienemmät heijastinkuvut (se linssin takana oleva osa) kuin E38:ssa tai varsinkin E39:ssä ja ne osat on sitten helppo sovittaa muihin malleihin alumiinilevyadapterin avulla. Linssit noissa E65:ssa on kuitenkin isot.

        Ballastin ja releet kiinnitin valokopan pohjaan ja sytkää varten tarvi tehä reikä kanteen ja moldasin siihen kannen reunaan sitten lasikuidusta isomman tilan sytkää varten. Ballastin vieressä oleva pyöree juttu on valokuidun pää eli noista uusien autojen valoista saa ankelitkin sitten samaan rahaan

        Sähkökytkentäkuva mulla on noihin hienosti piirrettynä tietsalla Jartsan ohjeiden mukaan jos joku tarvii ja niitä bi-läppiä ohjataan sit alkup. moottoreilla ja omalla releellä.

        Jos on xenonpolttimot kalliita, niin mulla ois myytävänä uusia saksalaisia D2S Osrameita 35€/kpl.
        Last edited by KFZ-Koenig; 28-08-2005, 23:50.
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #49
          Originally posted by bmw e34
          elikkä se xenon polttimon kärki ei ota kiinni siihen DE umpion sisällä olevaan projektorilinssiin ?
          Ei se ota kiinni ainakaan penareissa, koska polttoväli on D2S-xenoneissa ja halogenessa sama. Mersuissa on jotain kummallista ollut, koska niissä on käytetty D2R-polttimoita, jotka on suunniteltu alunperin mersuja varten.
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • RiiQuu
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1367

            #50
            Originally posted by bmw e34
            minä vähän veikkaan että se piilteman satsi on just semmon china-boy :n tekele
            Niin on, kuten kaikki muutkin Plug & Pray sarjat.


            Originally posted by bmw e34
            sikälimikäli oikeen olen hiffanut niin 6000K on väriltään sellainen valko sinertävä?
            Käyppä chiigaa tuolta: http://www.xenonautovalot.fi/

            Noi satsit pitäisi olla kanssa ihan jees. Tosin jos jännittää kiinapojan tekeleet niin kannattaa varmaan jättää noikin rauhaan.

            H1 sarja 295 €.

            Löytyy näköjään nykyään kanssa 12,000 K.. Aika purppura on.


            Originally posted by bmw e34
            elikkä se xenon polttimon kärki ei ota kiinni siihen DE umpion sisällä olevaan projektorilinssiin?
            Ei pitäisi ottaa. Ainakin valokuvio on täsmälleen samanlainen kuin orkkis H1 polttimoilla.
            "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
            - - -
            E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
            Cäbi©

            E36 M3 Coupé 1996
            G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

            Comment

            • J.L
              Minimi-Jakke
              • Oct 2002
              • 846
              • .

              #51
              ...........
              Last edited by J.L; 05-12-2013, 18:43.

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11694
                • Kouvola

                #52
                Mulla on kestäny jo toista vuotta noi teidän "kiinapolttimot" suoraan H1 kannalla
                ja kavereilla jo about pari vuotta

                asennus kiitos H1 kantojen on about 15min homma ja katsastusta varten vaihto tavallisiin halogeeni H1:iin on 5min homma!

                saksassa alkaa pyöriä jo todella alhaalla noi xenon-settien hinnat...puhutaan luokassa 200-250€ ja saat millä kannalla tahansa ne polttimot vrt vuosi sitten samanlaisista seteistä joutu pulittamaan vielä 400€

                Comment

                • bmw e34
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2002
                  • 633
                  • raahe

                  #53
                  just soitin piiltemaan ja kysyin että saako tuota pöttiä suomesta ja vastaus oli että kyllä saa.vissiin jonkin sortin sammakko tai ankka tuo nettisivujen kommentti "ei olla myymäsä suomesa tätä".vielä kun sinni antas periksi ja raottais lombuukin nyörejä sen 300 € verran.onhan tuo kuitenki 1800 mk vanhoissa oravannahkoissa...,toisaalta elämähän tunnetusti on mitä on.

                  Comment

                  • Ha2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1786
                    • Oulu

                    #54
                    Tuolla http:www.xenonautovalot.fi on tuotteesta tällänen kuva:



                    Eli jos tuollaset hankkii niin ei niitä tartte ruuvata katsastukseen pois, niin kuin Esko joutuu ilmeisesti omiansa ruuvaileen. Vai onko tuo "oikea" E-hyväksyntä?

                    Piru ku itellä on sen verran himmenneet lasit valoissa, että ei tiedä pitäskö ostaa uudet umpiot vai parantasko tuollanen xenon-setti valotehoa... Samanhintaisia ratkaisuja ovat.
                    E61 525d LCI

                    Comment

                    • jmp2002
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 5727
                      • Rovaniemi

                      #55
                      eiköhän tuon esko:nki laitteiston saa lailliseksi, kun laittaa automaattisen valojen korkeuden säädön + valojen pesurit.

                      Mutta miten saako noihin esim h1-kannalla oleviin vaihdettua pelkästään polttimon jos palaa, vai pitääkö ostaa koko roska uudestaan??
                      E30 325i Touring -89
                      E30 325i touring -88 m50tbo
                      G20 330e M-Sport -20

                      Comment

                      • Rockwell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 1713
                        • Helsinki

                        #56
                        Myydään siellä pelkkiä lamppujakin.
                        BMW F31 330d M-Sport -13
                        ex. BMW F21 116i -13
                        ex. BMW 540i(g) Touring -01
                        ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                        ex. BMW 316g -99
                        ex. BMW M5 Touring -92
                        ex. BMW 535i -91
                        ex. BMW M5 -91
                        ex. BMW 325i Touring -90

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11694
                          • Kouvola

                          #57
                          Originally posted by jmp2002
                          eiköhän tuon esko:nki laitteiston saa lailliseksi, kun laittaa automaattisen valojen korkeuden säädön + valojen pesurit.

                          Mutta miten saako noihin esim h1-kannalla oleviin vaihdettua pelkästään polttimon jos palaa, vai pitääkö ostaa koko roska uudestaan??

                          Joo kyllä varmasti, mutta miellummin kyllä revin ne katsastukseen irti ku laitan ne pyyhkijät siihen (anti-tuning) puhumattakaan korkeudensäädöstä joka on jo harvinaisuus, jos toimii vielä

                          en tiiä sanoisko konttorilla setä sitte mitään jos menis ihan pokkanaan vaa katsastamaan xenonien kanssa noi...kattoohan se aina ton konehuoneenkin läpi ja ballastit on aika selvästi näkyvillä siinä, mutta ei ole kiinnittäny niihin edes huomiota

                          ja kuinka tarkkaan se katsastussetä muistaa noi artiklat...
                          "jaa sulla on tässä xenonit. korkeudensäätö ja pesurit löytyy kanssa?"
                          Last edited by Esko; 29-08-2005, 17:04.

                          Comment

                          • RiiQuu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 1367

                            #58
                            Originally posted by jmp2002
                            eiköhän tuon esko:nki laitteiston saa lailliseksi, kun laittaa automaattisen valojen korkeuden säädön + valojen pesurit.
                            Tuolla juttua lakiasioiden kanssa: http://ffp-motorsport.com/tuning/pdf/xenon_ake.pdf

                            "Lyhyesti sanottuna 1.1.1995 ja sen jälkeen käyttöön otetuissa ajoneuvoissa täytyy olla lähivalojen suuntauksen säätölaite ja 10.10.1998 ja sen jälkeen käyttöön otetuissa toiminnaltaan automaattinen suuntauksen säätölaite... Lisäksi Xenon-ajovaloissa on aina oltava pesulaite..."

                            Lainaus: EPD-Motorsport
                            URL: http://www.xenonautovalot.fi/faq.htm

                            Kyllä ne ehkä vähän säätämällä saisi lailliseksi.. Muistin vähän väärin tuon hyväksyntä jutun. Eli käykää chiigaa toi AKE:n lausunto, ellei jo tiedossa.
                            "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
                            - - -
                            E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
                            Cäbi©

                            E36 M3 Coupé 1996
                            G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

                            Comment

                            • bemari320mies
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 788
                              • Suodenniemi

                              #59
                              Meinaan ostaa e34:seen xenonit, kun ei noilla halogeeneilla näy syksypimeillä mitään. Siinä on jo asennettuna xenonvalot.comista ostetut angeleyes-umpiot halogeeneilla (399€). Ebaysta saa xenon-muuntosarjan 220€. Kannataakohan ostaa saksasta vai ostaako biltemasta? Ebayssa olisi halpaa, mutta jos tuote ei miellytä tai siihen tulee vikaa, niin mites takuuasiat? Biltemassa on hivenen kallimpaa, mutta on palautusoikeus sekä takuu. Eikös nuo bilteman xenonit ole samoilla sytyttimillä kuin philips? Mites sitten kun multa löytyy toimiva korkeudensäätö (manuaalinen) sekä toimivat pesurit, niin saako katsastettua xenoneilla?
                              Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                              EX: BMW E34 525i -90
                              EX: BMW E28 528iA -85
                              EX: BMW 320i Taxi -86

                              Comment

                              • KFZ-Koenig
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2900

                                #60
                                Originally posted by Ha2
                                Tuolla http:www.xenonautovalot.fi Eli jos tuollaset hankkii niin ei niitä tartte ruuvata katsastukseen pois, niin kuin Esko joutuu ilmeisesti omiansa ruuvaileen. Vai onko tuo "oikea" E-hyväksyntä?
                                Vaikka tuotteessa olisi E-hyväksyntä, niin se ei tarkoita sitä, että sun vanhat halogeeniumpiot + E-hyväksytyt xenonit olisi yhdessä E-hyväksytyt. Tuolla http://www.xenonautovalot.fi/faq.htm :ssa lukee, ” Näillä valosarjoilla on E13-hyväksyntä eli niitä voi käyttää ajovaloissa, jotka autonvalmistaja on erityisesti suunnitellut Xenon-polttimosovelluksiin.” Tuon minä ymmärrän niin, että jos sulla on tehtaan alkuperäiset xenonumpiot, niin voit korvata ballastit, sytkäboksit ja polttimot tuolla sarjalla ja tällöin se on laillinen, muutoin ei.

                                Originally posted by bemari320mies
                                Eikös nuo bilteman xenonit ole samoilla sytyttimillä kuin philips?
                                Bilteman vinkuintiasarja ei ole Philipsiä nähnytkään ja toinen juttu on sitten se, että maailmassa ei ole kuin kolme virallista valmistajaa xenonpolttimoille: Philips, Osram ja GE ja yksikään niistä ei sitten tee niitä H-kannalla olevia xenoneita. Ne on aina tehty tuolla kaukoidässä ja laatu voi olla sitten mitä vaan. Netistä löytyy joitain puolueettomia jenkkisaitteja, joissa noita kiinasarjoja on testattu ja niissä on kaikissa selvinnyt, että alkuperäiset xenonit on aina valoteholtaan parempia kuin ei-alkuperäiset/ei-Hellat.

                                Originally posted by bemari320mies
                                Mites sitten kun multa löytyy toimiva korkeudensäätö (manuaalinen) sekä toimivat pesurit, niin saako katsastettua xenoneilla?
                                Jos hommaat alkuperäiset xenonumpiot, joissa E-hyväksyntä, niin sitten on ok. Halogeeneista tehdyt xenonit eivät ole laillisia, vaikka lasissa lukeekin E
                                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎