Asia selvä. Eli ei muuta kuin katsastukseen vain xenonit pois ja sen jälkeen takaisin. Vaikka nuo bilteman xenonit ovatkin näitä vinkuintiaanien kyhäämiä, niin eiköhän ne silti ole paremmat kuin e34:sen vakiovalot.
Xenoneista
Collapse
X
-
Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
-
Kyllä ne varmaan paremmat on. Putsaa samalla pölyt pois heijastinpinnoilta ja laseista, niin valoteho paranee siitäkin lisää.Originally posted by bemari320miesAsia selvä. Eli ei muuta kuin katsastukseen vain xenonit pois ja sen jälkeen takaisin. Vaikka nuo bilteman xenonit ovatkin näitä vinkuintiaanien kyhäämiä, niin eiköhän ne silti ole paremmat kuin e34:sen vakiovalot.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
Originally posted by KFZ-KoenigPhilips, Osram ja GE ja yksikään niistä ei sitten tee niitä H-kannalla olevia xenoneita. Ne on aina tehty tuolla kaukoidässä ja laatu voi olla sitten mitä vaan.
Noi löytyi osoitteesta http://www.xenonvalot.com, sisältyy niiden ns. high quality sarjaan, jossa myös Hellan ballastit. Hintaa kertyy vähän enemmän eli alkaen 525 EUR.
Tuolla -> http://www.xenonvalot.com/newh4bixenon.html näyttäisi olevan OSRAM:in valmistamat polttimot H4 Bi-Xenon kiinapoika sarjassa.
Mä olen kyllä sitä mieltä, että aivan sama missä ne on tehty, kunhan toimivat niinkuin pitääkin. En minä ainakaan viitsisi ostaa läjä varaosia ja viritellä/modifioida ne vaivalla omaan autoon, kun saa niin helpolla ja halvalla toimivia settiä kiinanpojalta jotka sopivat suoraan. Mutta kaikki tekee tavallaan.
Orkkisviritykset ovat yleensä 4250 Kelvinisillä poltimoilla, mitkä näyttävät aika kusenkeltaisilta verrattuna esim. juuri sopivan sini/valkoiseen 6000 K. Toki esim. tuolta Xenonvalot.commista saa ostaa uusia korkeamman värilämmön omaavia D2S ja D2R polttimoita, jolloin orkkisvirityksiinkin saa ne "oikeat" xenonit eli 6000 K >
"Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
- - -
E30 325i Cabrio M-Technic I 1990 Cäbi©
E36 M3 Coupé 1996
G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

Comment
-
tuossa ETK :ssa näyttäisi olevan E32 olleen saatavilla aikanaan bosch :n sekä hella :n jälkiasennus xenon-sarjoja lähivaloihin,voi olla melko mitään sanomaton tieto mutta eikö E30 / E32 / E34 umpiot ole aikalailla yksi yhteen,samanlaisia keskenään meinaan ?.
Comment
-
No eipä niitä taida tarvita putsata. Meinaan alkukesästä ostetut lamput.Originally posted by KFZ-KoenigKyllä ne varmaan paremmat on. Putsaa samalla pölyt pois heijastinpinnoilta ja laseista, niin valoteho paranee siitäkin lisää.
Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
Comment
-
Myyntimiehen puhetta! Jos noi kuvan kikkurat ois GE:n tekemät, niin miks niissä ei lue sitä? Yleensähän brändi näkyy joka kuvassa, vai? Saat 50€ jos näytät mulle merkkivalmistajan tekemät xenonit H-kannalla ja tietysti tehdasvalmisteiset, eikä jonkun Zian Lee Houn puukolla nävertämät ja kynsiviilalla viimeistelemät + räkäpalloilla uudet muodot hakemalla.Originally posted by RiiQuu
Noi löytyi osoitteesta http://www.xenonvalot.com, sisältyy niiden ns. high quality sarjaan, jossa myös Hellan ballastit. Hintaa kertyy vähän enemmän eli alkaen 525 EUR.
Kerropas miten tuo bi-xenon-sarja toimii noilla Osram-polttimoilla? Siinä sivun yläreunassa on sellanen valkonen muovischeisse, jossa liikkuu sisäosa ja sillä säädetään lyhyt ja pitkä. Osramin polttimolla sä et voi säätää lyhyen ja pitkän välillä millään, ilman niitä alkuperäsiä solenoideja, jotka siirtää sitä läppää siellä linssin edessä. Väitän edelleen, ettei tohon sarjaan tule Osrameita, vaan noi valkoset kikkurat, joissa kaikenlisäks näyttäs olevan muovirunko vinossa suhteessa tohon lasiosaanOriginally posted by RiiQuuTuolla -> http://www.xenonvalot.com/newh4bixenon.html näyttäisi olevan OSRAM:in valmistamat polttimot H4 Bi-Xenon kiinapoika sarjassa.
Totta! Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Jos haluu ostaa autoonsa italialaiset nivelet niin siitä vaan. Kyllähän noi kiinasetit on tehokkaampia kuin halogenit, joten on niistä jotain vastinetta rahalle. Yritin tuoda omaa mielipidettä esiin alussa siitä, että hyvät kaupat tekemällä voi saada todella halvalla hyvät valot autoonsa. Ei noi kiinasetitkään mitään ilmasia ole.Originally posted by RiiQuuMä olen kyllä sitä mieltä, että aivan sama missä ne on tehty, kunhan toimivat niinkuin pitääkin. En minä ainakaan viitsisi ostaa läjä varaosia ja viritellä/modifioida ne vaivalla omaan autoon, kun saa niin helpolla ja halvalla toimivia settiä kiinanpojalta jotka sopivat suoraan. Mutta kaikki tekee tavallaan.
Orkkisviritykset ovat yleensä 4250 Kelvinisillä poltimoilla, mitkä näyttävät aika kusenkeltaisilta verrattuna esim. juuri sopivan sini/valkoiseen 6000 K. Toki esim. tuolta Xenonvalot.commista saa ostaa uusia korkeamman värilämmön omaavia D2S ja D2R polttimoita, jolloin orkkisvirityksiinkin saa ne "oikeat" xenonit eli 6000 K >
Mua ei paljoo haittaa onko kusenkeltaset valot vai ei, kunhan näkee ajaa ja sitä paitsi ainakin omat orkkis-Philipsit näyttää ihan valkosta valoa
Jos oisin halunnu vaan katu-uskottavuussiniset lyhdyt ja haistattanut vitut valoteholle, niin oisin ostanut vitosella sinistä valoa näyttävät halogeenit ja liimannu High Quality Xenon Power -tarran takalasiin. Nooh jos nyt joku päättää ostaa tollasen kiinasetin, niin kandee varmaan ostaa toinen varaosiks, jos jotain hajoo, sillä noilla voi heittää vesilintua jos esim. ballasti päättää hajota... Orkkiksiin saa sentään kaiken erikseen uutena tai käytettynä.
Itse asiassa kattelin aikanaan noita kiinasettien valmistajien sivuja ja kelasin kannattaako niitä alkaa tuomaan maahan ja myymään, mutta en viittinyt alkaa pelaa kaman kanssa, jonka merkkiä ei kehtaa ääneen sanoa
Eikä herneitä tästä hommasta kiitos. Ei kandee kommentoida enää, rautalanka loppu just kesken...
Last edited by KFZ-Koenig; 29-08-2005, 23:24.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
En tunne tota sarjaa, enkä sitä miten se polttimo kiinnitetään sitten lopulta umpioon. Joka tapauksessa E32:een oli saatavana alkuaikoina xenoneita, jotka oli tehty vain E32:ta varten ja niissä oli polttimon kanta upotettu suoraan ballastiin ja koko hoito valettu sitten hartsiin. Varaosia hajoinneiden polttimoiden tilalle löytyi sitten 1500$ kappalehintaanOriginally posted by bmw e34tuossa ETK :ssa näyttäisi olevan E32 olleen saatavilla aikanaan bosch :n sekä hella :n jälkiasennus xenon-sarjoja lähivaloihin,voi olla melko mitään sanomaton tieto mutta eikö E30 / E32 / E34 umpiot ole aikalailla yksi yhteen,samanlaisia keskenään meinaan ?.
Tiedä sitten oliko tollanen viritys tuo jälkiasennus vai joku kehittyneempi. Saattaahan se olla, että tuolloin oli jo adaptereita saatavana H->Xenon, koska saahan esim. Saksasta alkuperäsiä uusia korvakkeita hajonneisiin etu-umpion kupuihin kolarikorjauksia varten. Suomessa enkä etkassa ole tuollaisiin kertaakaan törmännyt...
Ebays on myynnissä alumiinista tehtyjä tukevannäkösiä H->Xenon -adaptereita muutamalla eurolla, jos haluu asentaa merkkixenonpolttimot ja vaikka Hellan ballastit.
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
Originally posted by KFZ-KoenigJos noi kuvan kikkurat ois GE:n tekemät, niin miks niissä ei lue sitä?Kunhan heitin suorat linkit missä myyntimiehet niin väittävät.Originally posted by KFZ-KoenigKerropas miten tuo bi-xenon-sarja toimii noilla Osram-polttimoilla?
Tästähän voidaan spekuloida vaikka mitä. Ideanahan voisi olla myös se että (näissä kahdessa tapauksessa) se BURNER eli lasinen osa (siis se osa polttimosta, jossa valo syntyy), on peräisin ko. firmojen tuotannosta. Kiinapoika (tai tyttö
) sitten viimeistelee ne tuohon asuun. Mene ja tiedä. Etenkin kun lasissa sitä leimaa ei hirveästi esiinny.
Miten niin? Kun osat ovat kopioita niin merkkituotteiden vastaavat ei yhtäkkiä toimi varaosina vai? Toimii esim. Bilteman kitissä Hellan muuntaja yhtä hyvin varaosana. Eri asia on sitten polttimot, joita saa.. Niin.. Aikamoisella vaivalla samasta liikkeestä kun sen sarjankin (viittaen tässä tapauksessa Suomalaisiin kiinapoikasarjojen myyjiin, esim. EPD, Xenonvalot.com ja Biltema.) Tosin kyllä kalliimmalla kuin vastaavat D2S varaosapolttimot Saksasta.Originally posted by KFZ-KoenigNooh jos nyt joku päättää ostaa tollasen kiinasetin, niin kandee varmaan ostaa toinen varaosiks, jos jotain hajoo, sillä noilla voi heittää vesilintua jos esim. ballasti päättää hajota...
Muita osia ei sitten hirveästi jääkään, kuin johdot. Kyllähän nekin voi varmaan tilata alkuperäisosina jostain, jos tuntuu paremmalta. Todennäköisesti kiinapoikasettien johdot ovat paljon huonompia.
Ei tietenkään mitään herneitä. Tämähän on keskustelupalsta. Ja mielenkiintoista keskusteluahan tämä on. Toinen asia mikä myös olisi mielenkiintoista olisi joskus nähdä tätä huimaa väitettyä eroa valotehoissa, toimivan konversiosarjan ja orkkis normi-xenonien välillä.Originally posted by KFZ-KoenigEikä herneitä tästä hommasta kiitos. Ei kandee kommentoida enää, rautalanka loppu just kesken...
Vertailukohteeksi reilu olisi juuri esim. alkuperäiset E38 xenonvalot ja samaan autoon asennettu jälkiasennussarja. Umpiot pitäisi olla samat."Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
- - -
E30 325i Cabrio M-Technic I 1990 Cäbi©
E36 M3 Coupé 1996
G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

Comment
-
Tuohan on hemmetin hyvä vaihtoehto kiinapoikasarjalle. Edellyttäen vaan että merkkipolttimo päätyy tuon adapterin kanssa oikealle paikalle umpiossa ja että mahdollisuudet asentaa se itse umpioon kiinni (tila, alkup. kiinnityksen rakenne ym. tekijät) ovat samat kuin alkuperäisellä kannalla. Muuten joutuu taas virittämään sitä kiinnitystä.Originally posted by KFZ-KoenigEbays on myynnissä alumiinista tehtyjä tukevannäkösiä H->Xenon -adaptereita muutamalla eurolla, jos haluu asentaa merkkixenonpolttimot ja vaikka Hellan ballastit."Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
- - -
E30 325i Cabrio M-Technic I 1990 Cäbi©
E36 M3 Coupé 1996
G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

Comment
-
Mä tilasin itelleni aikoinaan tuolta H1 adapterin. Adapteri olikin kyllä H4:lle. Eskohan niitä kokeili ja totesi ettei todellakaan käy.
Ei kyllä ole tuon näköinen mutta olisiko tuo sitten oikea? Miten tuo tulee kiinni?
edit: selvennystä
Last edited by Rockwell; 30-08-2005, 09:09.BMW F31 330d M-Sport -13
ex. BMW F21 116i -13
ex. BMW 540i(g) Touring -01
ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
ex. BMW 316g -99
ex. BMW M5 Touring -92
ex. BMW 535i -91
ex. BMW M5 -91
ex. BMW 325i Touring -90
Comment
-
Tuleekohan noista purppuranvärisistä sanomista? Tuskin kuitenkaan ihan ton väriset miltä kuvassa näyttää. Pitääkin heti kun saan auton pajalta niin alkaa askartelemaan xenoneita siihen. Kun osais päättää ottaako 8300k vai 12000k.BMW F31 330d M-Sport -13
ex. BMW F21 116i -13
ex. BMW 540i(g) Touring -01
ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
ex. BMW 316g -99
ex. BMW M5 Touring -92
ex. BMW 535i -91
ex. BMW M5 -91
ex. BMW 325i Touring -90
Comment
-
Kyllähän ne saattaa olla vähän silmiinpistävät.. Kuvat on yleensä vähän liioteltuja, mutta ns. vivahdeväri voi olla juuri tuontapainen. Muissa sarjoissa noi on pitäny hyvin paikkaansa, ohjeellisesti.Originally posted by RockwellTuleekohan noista purppuranvärisistä sanomista? Tuskin kuitenkaan ihan ton väriset miltä kuvassa näyttää. Pitääkin heti kun saan auton pajalta niin alkaa askartelemaan xenoneita siihen. Kun osais päättää ottaako 8300k vai 12000k.
Tuo 8300 K on myös sitten jo aika sininen (siis oikeesti ihan hemmetin sininen), meinaan jo 6000 K on ihan erilainen valoltaan kuin orkkis-normi-jokapäivä-ksennnonnit. IMO 6000 K on aivan riittävästi, jos ajatellaan hommaa järkevästi.
Paa privaa jos tarviit asennusapuja.
"Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
- - -
E30 325i Cabrio M-Technic I 1990 Cäbi©
E36 M3 Coupé 1996
G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

Comment
-
No kysyin tuolta myyjältä niin se sano että sen mielestä on liian purppuraiset.
Otin sit tommoset 8300K. Ois kyl ollu vähän ehkä törkeet tommoset lilat..
Täytyykin vähän seurata ebaystä mihin hintaan noita kauppoja noista H1 xenon brennereistä sulkeutuu. Jos halvalla lähtee niin ehkä ostaa sit vaaleemmat. Jos noi on liian siniset.Last edited by Rockwell; 30-08-2005, 18:45.BMW F31 330d M-Sport -13
ex. BMW F21 116i -13
ex. BMW 540i(g) Touring -01
ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
ex. BMW 316g -99
ex. BMW M5 Touring -92
ex. BMW 535i -91
ex. BMW M5 -91
ex. BMW 325i Touring -90
Comment
-
no niin sanoista tekoihin eli tuli tilapäisessä mielenhäiriössä napattua piiltemasta mukaan tollainen H1 --> HID-muuntosarja,jonka tyrkkäsin samointein tulille ja lopputulokseen olen tyytyväinen.hakkaa alkuperäiset halogeenit valotehossa 6-0,varsinkin märällä tiellä ero halogeeneihin verrattuna on huomattava.kyllä sen satsin komponentit kaikinpuolin näyttää ihan laadukkailta tosin polttimot ei ole 6500 K kuten mainostavat vaan 6000 K joka sattuu olemaan sopivasti bling bling !,sama värilämpö kuin E39 :n alkuperäisissä xenoneissa
.kukaan vastaan tulija ei ole vielä välkäytellyt valoja merkiksi häikäisystä ja miksi olisikaan kun valokuvio ei muuttunut,ainoastaan terävöityi ulkolaidoilta.asennuksessa meni n.1 tunti ja tarvittaessa (polttimo palaa tienpäällä tai katsastus) ei mene kuin 10 minuuttia ja H1 :set on taas paikallaan eikä siihen hommaan tarvitse edes työkaluja.ainoa pettymys oli (joskin oli odotettavissa) että "revese-engineering" ei ole mahdollista kun se ballastin elektroniikka on valettu epoksiin kauttaaltaan elikkä sitä ei pysty korjaamaan jos laukeaa vaan joutuu ostaan uuden ballastin.kalliithan ne oli mutta jos vaan kestävät niin ei kaduta hankinta yhtään.
Comment
Comment