Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Akun elvytys c-tekillä akku kytkettynä
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by tabasco View PostVarmasti on viisasta odottaa se 16 min auton nukahtamista, ennen kuin akkua alkaa irrottamaan. Tuskinpa vaan kovinkaan moni näin tekee, varsinkaan korjaamot, mitä nyt on sivusta seurannut. Se, että autosta jotain hajoaisi tämän seurauksena, vaikuttaisi jotenkin puolitiehen jääneeltä sähköpuolen suunnittelulta. Tai se, että elvytystoiminnon 16V rikkoisi jotain. Täysin eri juttu on se, jos vaikka akku pääsisi irti laturin vielä toimiessa (ja käsittääkseni tuollainenkin tilanne yleensä huomioidaan autosähköjen suunnittelussa jollain tavoin).e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Kyllähän 16v on autossa jo niin korkea jännite että alkaa paikkoja hajoamaan.
Eipä tuollaista akun elvytystoimintoa ole varmastikkaan tarkoitettua käyttämään silloin akku on kiinni autossa vaan autosta irrotettuna elvytellään jne.
Appiukko on apustartterilla saanu pamautettua parista autosta kaikki polttimot ja siinäkään ei jännite ole ku reilu 15v pahimmassa tapauksessa on saattanu mennä sinne 16v puolellekkin.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostKyllähän 16v on autossa jo niin korkea jännite että alkaa paikkoja hajoamaan.
Eipä tuollaista akun elvytystoimintoa ole varmastikkaan tarkoitettua käyttämään silloin akku on kiinni autossa vaan autosta irrotettuna elvytellään jne.
Appiukko on apustartterilla saanu pamautettua parista autosta kaikki polttimot ja siinäkään ei jännite ole ku reilu 15v pahimmassa tapauksessa on saattanu mennä sinne 16v puolellekkin.
Comment
-
-
Originally posted by nappe74 View PostMutta eikös E60 pitäsi olla aina virran päässä... myös kun akkua vaihdetaan?? Muistelin lukeneeni ettei autoa saisi päästää virrattomaksi... :think
Itsekin ajattelin c-tekillä ladata oman auton akkua jossain vaiheessa koska kylmäkäynnistyksiä ja lyhyttä ajoa !!
Mitenkä tuo sitten oikeaoppisesti tehdään...
Ainakin jotku c mallin meset on semmosia että jos irrotti ja kytki akun ilman apuvirran käyttöä, suuri vaara että joku purkki meni paskaks. Yksityiskohdat vähän hämäränpeitossa mutta näin valisti paikallinen autosähkäri kun siltä kyselin juurikin tuosta e60 akun irrotuksesta.
Comment
-
-
Originally posted by JJtalo View PostEi tarvi antaa hyppyvirtaa, turvallisin mielin voi irrottaa akunkengät. Aktiiviohjaus jos on niin ratti pitää veivata laidasta laitaan kun virrat laitetaan päälle, eli opettaa rajat uusiks.
Ainakin jotku c mallin meset on semmosia että jos irrotti ja kytki akun ilman apuvirran käyttöä, suuri vaara että joku purkki meni paskaks. Yksityiskohdat vähän hämäränpeitossa mutta näin valisti paikallinen autosähkäri kun siltä kyselin juurikin tuosta e60 akun irrotuksesta.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by nappe74 View PostMutta eikös E60 pitäsi olla aina virran päässä... myös kun akkua vaihdetaan?? Muistelin lukeneeni ettei autoa saisi päästää virrattomaksi...Originally posted by JJtalo View PostEi tarvi antaa hyppyvirtaa, turvallisin mielin voi irrottaa akunkengät.Last edited by Heguli 31; 10-01-2016, 19:33.
Comment
-
Comment