Originally posted by Urpo_rotta
View Post
Webasto Thermotop C/E/Z korjaus
Collapse
X
-
Ainut koodattava parametri kortilla on jänniteohjaus vs. K-väylä. Softa eri diesel vs. bensa. Eli toisesta K-väyläohjatusta (3/99->) dieselistä otettu kortti toimii ilman temppuja (E38, E39, E53).E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
Ylläolevaan vielä^ Joskus muinoin kun ei orkkis Bensa webastolliseen e39 löytynyt käytettyä bensan korttia, eikä sitä saatu silloin muutettua softaamalla, kokeiltiin että toimiihan se bensa webasto myös dieselin kortilla
ei ehkä täysin optimaalisesti mutta toimi enivei kuitenkin.
E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
RikunAutofix.fi
Comment
-
Originally posted by Clavurion View PostAinut koodattava parametri kortilla on jänniteohjaus vs. K-väylä. Softa eri diesel vs. bensa. Eli toisesta K-väyläohjatusta (3/99->) dieselistä otettu kortti toimii ilman temppuja (E38, E39, E53).
Kyllä me vaan prossu siirrettiin, ja siirtohan tehdään siksi, että autokohtainen data siirtyy, enpä usko että olis siihen hommaan alettu jos olisi suoraan toiminut. Kyse siis väyläohjatusta kortista.
Huonot muistikuvat siksi, koska siitä on jo niin kauan
En sitten tiedä onko mahdollista että luovuttaja-auton (e53) laite olisi ollut jänniteohjattu, ja alkoi toimia kun prossu siirrettiin väyläohjatusta. Muistelen että myyjä möi sitä facelift auton korttina, ja vastaanottaja oli siis e39 faceliftE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Toimii toki, mutta seos ei ole optimaalinen.Originally posted by rikuh1 View PostYlläolevaan vielä^ Joskus muinoin kun ei orkkis Bensa webastolliseen e39 löytynyt käytettyä bensan korttia, eikä sitä saatu silloin muutettua softaamalla, kokeiltiin että toimiihan se bensa webasto myös dieselin kortilla
ei ehkä täysin optimaalisesti mutta toimi enivei kuitenkin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Liekö tuossa apinaa koijattu tai sitten kortti on ollut jo lähtöjään viallinen. Kyllä jokainen E53 Webaston kortti on lähtökohtaisesti K-väyläohjattu. (Koodaamalla toki muutettavissa jännite- vs. K-väyläohjaus.) Eikä näissä ole mitään varsinaista autokohtaista dataa.Originally posted by Urpo_rotta View PostKyllä me vaan prossu siirrettiin, ja siirtohan tehdään siksi, että autokohtainen data siirtyy, enpä usko että olis siihen hommaan alettu jos olisi suoraan toiminut. Kyse siis väyläohjatusta kortista.
Huonot muistikuvat siksi, koska siitä on jo niin kauan
En sitten tiedä onko mahdollista että luovuttaja-auton (e53) laite olisi ollut jänniteohjattu, ja alkoi toimia kun prossu siirrettiin väyläohjatusta. Muistelen että myyjä möi sitä facelift auton korttina, ja vastaanottaja oli siis e39 faceliftE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Ketään ei koijattu, tein homman itse prossun vaihtoa lukuunottamatta, senkin katsoin vierestä.Originally posted by Clavurion View PostLiekö tuossa apinaa koijattu tai sitten kortti on ollut jo lähtöjään viallinen. Kyllä jokainen E53 Webaston kortti on lähtökohtaisesti K-väyläohjattu. (Koodaamalla toki muutettavissa jännite- vs. K-väyläohjaus.) Eikä näissä ole mitään varsinaista autokohtaista dataa.
Jäänee arvoitukseksi miksi näin tapahtuiE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Onko tässä kirjoitusvirhe kun hommassa pitäisi toimia nimenomaan päinvastoin... tosin ei ole suurta väliä sinänsä mitenkä ohjaus ja virtaliittimen irroitusjärjestyksen kanssa menettelee.Originally posted by poteroa View PostAina kun webaston ottaa autosta irti, niin viimeisenä virtaliitin irti, tai vastaavasti kun laittaa autoon niin virtaliitin ensimmäisenä kiinni
Comment
-
On, muutamasta sadasta kortista. E53 ja E39 ovat poikkeuksetta identtisesti koodattuja ohjainkortin osalta. E46 alkupään mallit tarvii koodata mutta komponetteja ei tarvi vaihtaa. Vanha ihan alkupään E46 tai E39 jänniteohjattu kortti on täysin erilainen eivätkä sen osat käy ristiin väyläkortin kanssa.Originally posted by Urpo_rotta View PostNäin minulle homma tehtiin jotta alkoi toimia
Edit: onko kokemusta, toimiiko ilman?
Comment
-
Tätä(kin) threadia tuli hyödynnettyä kun tutkin yhden Volvon Webaston toimintaa. Alla pari linkkiä tiedoksi muillekin:
https://www.disco3.co.uk/wiki/Fuel_Burning_Heater
Kohdasta "Diagnostics" alkaen löytyy hyvät ohjeet testauskaapelin rakentamiseen sekä latauslinkit Thermo Test ohjelmistolle. Ainakin ohjelmistoversiot 2.14 sekä 3.4 toimivat OK.
Käytin tätä kaapelia sekä itse tehtyä adapteria ja se toimi OK. En tiedä onko kyseisessä kaapelissa piirinä "FTDI klooni" vai aito FTDI:n piiri mutta tällä ajurilla se ainakin toimi: CDM v2.10.00 WHQL Certified. Kloonipiirit tuppaavat toimimaan vain tietyllä ajurille, joten kannattaa olla päivittämättä niitä...
-mika
Comment
Comment