Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto Thermotop C/E/Z korjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9143
    • Oulu

    #31
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Näin minulle homma tehtiin jotta alkoi toimia

    Edit: onko kokemusta, toimiiko ilman?
    Ainut koodattava parametri kortilla on jänniteohjaus vs. K-väylä. Softa eri diesel vs. bensa. Eli toisesta K-väyläohjatusta (3/99->) dieselistä otettu kortti toimii ilman temppuja (E38, E39, E53).
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • rikuh1
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2009
      • 507
      • Hämeenlinna

      #32
      Ylläolevaan vielä^ Joskus muinoin kun ei orkkis Bensa webastolliseen e39 löytynyt käytettyä bensan korttia, eikä sitä saatu silloin muutettua softaamalla, kokeiltiin että toimiihan se bensa webasto myös dieselin kortilla ei ehkä täysin optimaalisesti mutta toimi enivei kuitenkin.
      E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
      Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
      RikunAutofix.fi

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5258
        • Pirkkala

        #33
        Originally posted by Clavurion View Post
        Ainut koodattava parametri kortilla on jänniteohjaus vs. K-väylä. Softa eri diesel vs. bensa. Eli toisesta K-väyläohjatusta (3/99->) dieselistä otettu kortti toimii ilman temppuja (E38, E39, E53).

        Kyllä me vaan prossu siirrettiin, ja siirtohan tehdään siksi, että autokohtainen data siirtyy, enpä usko että olis siihen hommaan alettu jos olisi suoraan toiminut. Kyse siis väyläohjatusta kortista.
        Huonot muistikuvat siksi, koska siitä on jo niin kauan

        En sitten tiedä onko mahdollista että luovuttaja-auton (e53) laite olisi ollut jänniteohjattu, ja alkoi toimia kun prossu siirrettiin väyläohjatusta. Muistelen että myyjä möi sitä facelift auton korttina, ja vastaanottaja oli siis e39 facelift
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9143
          • Oulu

          #34
          Originally posted by rikuh1 View Post
          Ylläolevaan vielä^ Joskus muinoin kun ei orkkis Bensa webastolliseen e39 löytynyt käytettyä bensan korttia, eikä sitä saatu silloin muutettua softaamalla, kokeiltiin että toimiihan se bensa webasto myös dieselin kortilla ei ehkä täysin optimaalisesti mutta toimi enivei kuitenkin.
          Toimii toki, mutta seos ei ole optimaalinen.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9143
            • Oulu

            #35
            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Kyllä me vaan prossu siirrettiin, ja siirtohan tehdään siksi, että autokohtainen data siirtyy, enpä usko että olis siihen hommaan alettu jos olisi suoraan toiminut. Kyse siis väyläohjatusta kortista.
            Huonot muistikuvat siksi, koska siitä on jo niin kauan

            En sitten tiedä onko mahdollista että luovuttaja-auton (e53) laite olisi ollut jänniteohjattu, ja alkoi toimia kun prossu siirrettiin väyläohjatusta. Muistelen että myyjä möi sitä facelift auton korttina, ja vastaanottaja oli siis e39 facelift
            Liekö tuossa apinaa koijattu tai sitten kortti on ollut jo lähtöjään viallinen. Kyllä jokainen E53 Webaston kortti on lähtökohtaisesti K-väyläohjattu. (Koodaamalla toki muutettavissa jännite- vs. K-väyläohjaus.) Eikä näissä ole mitään varsinaista autokohtaista dataa.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5258
              • Pirkkala

              #36
              Originally posted by Clavurion View Post
              Liekö tuossa apinaa koijattu tai sitten kortti on ollut jo lähtöjään viallinen. Kyllä jokainen E53 Webaston kortti on lähtökohtaisesti K-väyläohjattu. (Koodaamalla toki muutettavissa jännite- vs. K-väyläohjaus.) Eikä näissä ole mitään varsinaista autokohtaista dataa.
              Ketään ei koijattu, tein homman itse prossun vaihtoa lukuunottamatta, senkin katsoin vierestä.

              Jäänee arvoitukseksi miksi näin tapahtui
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #37
                Originally posted by poteroa View Post
                Aina kun webaston ottaa autosta irti, niin viimeisenä virtaliitin irti, tai vastaavasti kun laittaa autoon niin virtaliitin ensimmäisenä kiinni
                Onko tässä kirjoitusvirhe kun hommassa pitäisi toimia nimenomaan päinvastoin... tosin ei ole suurta väliä sinänsä mitenkä ohjaus ja virtaliittimen irroitusjärjestyksen kanssa menettelee.

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #38
                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Näin minulle homma tehtiin jotta alkoi toimia

                  Edit: onko kokemusta, toimiiko ilman?
                  On, muutamasta sadasta kortista. E53 ja E39 ovat poikkeuksetta identtisesti koodattuja ohjainkortin osalta. E46 alkupään mallit tarvii koodata mutta komponetteja ei tarvi vaihtaa. Vanha ihan alkupään E46 tai E39 jänniteohjattu kortti on täysin erilainen eivätkä sen osat käy ristiin väyläkortin kanssa.

                  Comment

                  • mla
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 81
                    • Tampere

                    #39
                    Tätä(kin) threadia tuli hyödynnettyä kun tutkin yhden Volvon Webaston toimintaa. Alla pari linkkiä tiedoksi muillekin:


                    Kohdasta "Diagnostics" alkaen löytyy hyvät ohjeet testauskaapelin rakentamiseen sekä latauslinkit Thermo Test ohjelmistolle. Ainakin ohjelmistoversiot 2.14 sekä 3.4 toimivat OK.


                    Käytin tätä kaapelia sekä itse tehtyä adapteria ja se toimi OK. En tiedä onko kyseisessä kaapelissa piirinä "FTDI klooni" vai aito FTDI:n piiri mutta tällä ajurilla se ainakin toimi: CDM v2.10.00 WHQL Certified. Kloonipiirit tuppaavat toimimaan vain tietyllä ajurille, joten kannattaa olla päivittämättä niitä...

                    -mika

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎