Hello. Nytkun täällä on tietäviä paikalla, niin ittellä kans toi nappi. Mut mitä oikeasti tekee. Pitääkö nappia painaa valmiiksi, kun kone käy vai juuri ennen avaimen pois ottoa??? Ruudussa myös joku valikko mihin voi ohjelmoida pari aikaa. Mihin ne liittyy?? Tyhmä ei osaa saksaa, eikä muuta manuskaa ole. Ooppelissa eli ollu tälläsiä hienouksia Niin joo. 540i 11/96.
Juuh, autossani oli tosiaan vesiventtiili rikki, ja se vaihdettiiin tossa kuukausi sitten. Eilen sain vihdoin aikaiseksi tutkia vanhaa venttiiliä. Sain sen purettua ja näyttäs vähän siltä, että venttiilikarassa on joku jousi tjsp joka oli paskana. Voisin kuvitella, että sen vaihtaminen asiansa osaavalle tyypille pikkujuttu, mutta ite en jaksa sen kanssa räveltää. Eli jos joku haluaa ton vanhan venttiilin ostaa, niin pistäkää viestiä. Lisää huonoja kuvia venttiilistä täältä.
Juuh, autossani oli tosiaan vesiventtiili rikki, ja se vaihdettiiin tossa kuukausi sitten. Eilen sain vihdoin aikaiseksi tutkia vanhaa venttiiliä. Sain sen purettua ja näyttäs vähän siltä, että venttiilikarassa on joku jousi tjsp joka oli paskana. Voisin kuvitella, että sen vaihtaminen asiansa osaavalle tyypille pikkujuttu, mutta ite en jaksa sen kanssa räveltää. Eli jos joku haluaa ton vanhan venttiilin ostaa, niin pistäkää viestiä. Lisää huonoja kuvia venttiilistä täältä.
Pistin privaa!
E46 320d sedan vm-02
museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68
Hello. Nytkun täällä on tietäviä paikalla, niin ittellä kans toi nappi. Mut mitä oikeasti tekee. Pitääkö nappia painaa valmiiksi, kun kone käy vai juuri ennen avaimen pois ottoa??? Ruudussa myös joku valikko mihin voi ohjelmoida pari aikaa. Mihin ne liittyy?? Tyhmä ei osaa saksaa, eikä muuta manuskaa ole. Ooppelissa eli ollu tälläsiä hienouksia Niin joo. 540i 11/96.
Ajoilla saat kaksi tuuletusaikaa ajastettua ja ne ajastetaan virran ollessa päällä...mulla ainakin sytyy tähti ajan viereen merkiksi siitä, että ajastus on kytketty. Samoin tuuletuksen merkkivalo mid;ssä.
Omassa e46 -02 on automaattinen ilmastointi. Halutun lämpötilan saa säätää ilmastointilaitteen paneelin napista, ja pieni näyttö näyttää valitun lämpötilan.
Kojelaudan neljälle puhalluskanavalle on lisäksi oma mekaaninen rulla, josta voi pyörittää niistä tulevaa tuuletusta kylmemmälle tai lämpimämmälle. Miten tämä toimii yhdessä itse ilmastointilaitteen paneelin napista valitun lämpötilan kanssa? Vai toimivatko ne toisistaan riippumatta?
Onko niin, että jos kojelaudan rullasta säätää kylmemmälle (vaihtamatta napista valittua lämpötilaa) , niin jalkatilaan ja tuulilasille tulee vastavuoroisesti lämpimämpää, yhteisvaikutuksen pysyessä samana? Ja sama päinvastoin.
Omassa e46 -02 on automaattinen ilmastointi. Halutun lämpötilan saa säätää ilmastointilaitteen paneelin napista, ja pieni näyttö näyttää valitun lämpötilan.
Kojelaudan neljälle puhalluskanavalle on lisäksi oma mekaaninen rulla, josta voi pyörittää niistä tulevaa tuuletusta kylmemmälle tai lämpimämmälle. Miten tämä toimii yhdessä itse ilmastointilaitteen paneelin napista valitun lämpötilan kanssa? Vai toimivatko ne toisistaan riippumatta?
Onko niin, että jos kojelaudan rullasta säätää kylmemmälle (vaihtamatta napista valittua lämpötilaa) , niin jalkatilaan ja tuulilasille tulee vastavuoroisesti lämpimämpää, yhteisvaikutuksen pysyessä samana? Ja sama päinvastoin.
Mikäli tuo toimii samoin kuin vanhemmissa malleissa, niin mekaanisesta rullasta kylmemmälle säätämällä saa kojelaudan suuttimista tulemaan suoraan ulkoilmaa sisälle. Näin esim talvella voi ottaa lämmintä ilmaa jaloille, mutta naamalle saa vähän raikkaampaa. Säätämällä rulla lämpimään asentoon, tulee myös kojelaudan ilma lämmityslaitteen kautta. En tiedä mistä e46:n lämmityslaite haistelee sisäilman lämpötilaa, mutta luulis tuon kompensoivan tota kabiinin lämmitystä/jäähdytystä jollain tavoin, jotta haluttu lämpötila pysyy samana.
Mutta eihän se pysy jos haluaa ylös viileämpää. Jalkoihin tulee aina ilmastointilaitteelta tilattua lämpöä ja ylös sitten siitä rullasta valittua. Tai kuumempaahan sinne jalkoihin ainakin talvella tulee, että lämmöt saadaan siihen valittuun. Mulla on AINA 21 astetta valittuna ja ainoa mitä säädetään on se rulla.
Onko niin, että jos kojelaudan rullasta säätää kylmemmälle (vaihtamatta napista valittua lämpötilaa) , niin jalkatilaan ja tuulilasille tulee vastavuoroisesti lämpimämpää, yhteisvaikutuksen pysyessä samana? Ja sama päinvastoin.
Kerrottakoon tähän vanhaan topiciin että bemarin ilmastointiautomatiikka lämmittää auton jalkojen kautta ja jähdyttää ylhäältä koska lämmin ilma nousee ylöspäin ja kylmä alaspäin
Tän oon ite huomannu myös e32:ssa ja e36:ssa. Liekö ominaisuus?
Taitaa olla ihan kaikissa autoissa sama ominaisuus. Jotenkin ilmavirrat kaiketi keskipakoisvoimien mukana vähän siirtyy, plus kuski kampeaa itteään vastakkaiseen suuntaan. En tiedä virallista selitystä, mutta sama ilmiö on tuntunut enemmin tai vähemmin joka rakkineessa, mikä ajossa on ollut.
Comment