Announcement

Collapse
No announcement yet.

webasto temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jaki
    replied
    Originally posted by Gize View Post
    Nyt tilanne on se, että inpan pakkosyötölläkään webasto ei halua herätä henkiin kovin useasti. Usean tunnin käytin tuohon (ja myös käynnistysyrityksiä ~40+) ja vaikuttaisi siltä että lähtee käyntiin vain kun on tehty sulakereset, p-a pumppu on ollut pakkosyötöllä ja sitten inpalla käyntiin. Tällöin palaa sen minuutin tai kaksi, ei väliä onko auto käynnissä. Muutoin ei lähde, vaan menee cooling-modeen suoraan (liekkivahdin kyselyn jälkeen). Vikakoodeihin jää vain liekkivahti (Glow Plug Flame Detector). Mikään arvo ei nyt nouse yli rajan eikä jännite romahda joten ei ole siitä kiinni.
    Minulla ei tuli vikakoodiksi dosier pumpe (polttoainepumppu) ja käyttäytyi siuurin piirtein kuin tuo edellä. Vikana oli kuitenkin piiriikortti ja lopulta ilmeisesti myös veispumppu.
    Vaihtamalla koko rotisko uuteen ja vesipumppu laite on toiminut moitteetta. Eli tuossa pa-pumpussa ei ole mitään vikaa.

    Leave a comment:


  • Gize
    replied
    Originally posted by Enska2 View Post
    Varmaankin hehku ok, vesipumppu rikki, kortilla liekkivahtivika.
    Onko tuota korttivikaa siis mitenkään mahdollista todeta, muutoin kuin vaihtamalla hehkun ja toteamalla että sinne meni nekin rahat? Kortin lähetys korjattavaksi kun kuitenkin maksaa, joten ehjää korttia en haluaisi edes irroitella.

    Itse ihmettelen miten se korttivika olisi juuri tässä kuukauden sisällä tullut kun inpalla pelitti hyvin hetki sitten.

    Vesipumppukin toki voi olla kaput, mutta miksi ei anna enää vikakoodia siitä? Ja vielä miksi tuo laite sammuu (jos sen saa käyntiin) parin minuutin päästä, kun enää ei overheat ongelmaa ole?

    Lisää neuvoja kaivattaisiin jos jollain on jotain ideaa mistä aloittaa projekti? Vai kaivanko koko paskan irti autosta ja lyön sen vaikka kaivuriin kiinni ja ostan firman piikkiin sitten bemariin uuden

    Leave a comment:


  • tuotsi
    replied
    Originally posted by Enska2 View Post
    Kuuluu olla höyrystinkankaassa pyöreä reikä. Diesel höyrystin ja ihan ok kuntoinenkin näyttää olevan.

    Tuollenen liitinkehikko löytyy muistaakseni hyllystä. Lähetänkö niin pääset kehikon vaihtohommiin?
    Hyvä tietää, ei oikein netistä löytynyt kuvia tuosta höyrystimestä kuin toisesta suunnasta josta kangas ei näy ollenkaan. Tämä kyseinen Webasto mykistyi kerrasta joten tuon virtaliittimen lisäksi välttämättä ei muita vikoja olekaan... ehkä.

    Laitoin yv:tä tuosta kehikosta, ruskea mönjä piirilevyn päällä vähän epäilyttää, mitenkä mahtaa käyttäytyä kolvatessa...

    Leave a comment:


  • Enska2
    replied
    Originally posted by tuotsi View Post
    Lainaanpa minäkin tätä ketjua. Eli osaako joku sanoa että kuuluuko kuvan Webaston (Thermo Top T) "höyrystinkankaassa" olla pyöreä reikä vai onko kyseessä ns entinen höyrystin?


    Ja toinen kysymys että saako noita Webaston runkoliittimiä jostain? On näköjään keskusyksikön virtaliittimestä syöpynyt toinen napa irti kokonaan. Ihme ettei toimi...


    Ei tunnu tähän malliin hirveästi olevan varaosaa enää tarjolla.
    Kuuluu olla höyrystinkankaassa pyöreä reikä. Diesel höyrystin ja ihan ok kuntoinenkin näyttää olevan.

    Tuollenen liitinkehikko löytyy muistaakseni hyllystä. Lähetänkö niin pääset kehikon vaihtohommiin?

    Leave a comment:


  • tuotsi
    replied
    Lainaanpa minäkin tätä ketjua. Eli osaako joku sanoa että kuuluuko kuvan Webaston (Thermo Top T) "höyrystinkankaassa" olla pyöreä reikä vai onko kyseessä ns entinen höyrystin?


    Ja toinen kysymys että saako noita Webaston runkoliittimiä jostain? On näköjään keskusyksikön virtaliittimestä syöpynyt toinen napa irti kokonaan. Ihme ettei toimi...


    Ei tunnu tähän malliin hirveästi olevan varaosaa enää tarjolla.

    Leave a comment:


  • Enska2
    replied
    Originally posted by Gize View Post

    Onko tässä todennäköisimmin siis korttivika vai pitäisikö lähteä tuosta liekkivahdin (hehkun?) vaihdosta ja ihmetellä siitä eteenpäin, kun on vaihtanut jälleen turhaan osia
    Varmaankin hehku ok, vesipumppu rikki, kortilla liekkivahtivika.

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    Originally posted by Gize View Post
    Nostelempa tätä topicia esiin kun en viitsi uutta aloittaa, näitä kun löytyy täältä enemmän kuin tarpeeksi. Modet siirtää jos kokee vääräks

    On luettu jo 1000+1 sivua, mutta eipä tuosta oikein ota selvää.

    Viime talvena webasto ei käynyt kuin muutaman minuutin kerrallaan (ajastettuna), autossa on kyllä paska akku joten pistin sen syyksi, koska kävi normaalisti auto käynnissä.

    1,5kk takaperin hommasin sitten inpan ja kaapelin ja nollasin koodit, (vesipumppu, liekkivahti), weba käymään, kävi hetken ja sammui. Tällöin lähti inpalla hyvin käymään joka kerta, mutta sammui overheatiin ja vikakoodina vesipumppu. Auto käynnissä koodit nollattuna sama homma, aina sai käymään inpalla mutta sammui sitten noin 5min jälkeen ylikuumenemiseen.

    No, läppäri rupesi renaamaan joten vian selvitys siirtyi näin pitkälle;

    Nyt tilanne on se, että inpan pakkosyötölläkään webasto ei halua herätä henkiin kovin useasti. Usean tunnin käytin tuohon (ja myös käynnistysyrityksiä ~40+) ja vaikuttaisi siltä että lähtee käyntiin vain kun on tehty sulakereset, p-a pumppu on ollut pakkosyötöllä ja sitten inpalla käyntiin. Tällöin palaa sen minuutin tai kaksi, ei väliä onko auto käynnissä. Muutoin ei lähde, vaan menee cooling-modeen suoraan (liekkivahdin kyselyn jälkeen). Vikakoodeihin jää vain liekkivahti (Glow Plug Flame Detector). Mikään arvo ei nyt nouse yli rajan eikä jännite romahda joten ei ole siitä kiinni.

    Onko tässä todennäköisimmin siis korttivika vai pitäisikö lähteä tuosta liekkivahdin (hehkun?) vaihdosta ja ihmetellä siitä eteenpäin, kun on vaihtanut jälleen turhaan osia
    itellä eberissä anto liekkivahdin vikakoodia, vaihdoin liekkivahdin, ei auttanut, aivojen vaihdolla kuntoon. Webaston kortteja korjataan Rovaniemellä, en nyt muista firma nimeä. Eberin kortteja ei missään massan takia joka on kortin päällä. :(

    Leave a comment:


  • Gize
    replied
    Vikaa puskee

    Nostelempa tätä topicia esiin kun en viitsi uutta aloittaa, näitä kun löytyy täältä enemmän kuin tarpeeksi. Modet siirtää jos kokee vääräks

    On luettu jo 1000+1 sivua, mutta eipä tuosta oikein ota selvää.

    Viime talvena webasto ei käynyt kuin muutaman minuutin kerrallaan (ajastettuna), autossa on kyllä paska akku joten pistin sen syyksi, koska kävi normaalisti auto käynnissä.

    1,5kk takaperin hommasin sitten inpan ja kaapelin ja nollasin koodit, (vesipumppu, liekkivahti), weba käymään, kävi hetken ja sammui. Tällöin lähti inpalla hyvin käymään joka kerta, mutta sammui overheatiin ja vikakoodina vesipumppu. Auto käynnissä koodit nollattuna sama homma, aina sai käymään inpalla mutta sammui sitten noin 5min jälkeen ylikuumenemiseen.

    No, läppäri rupesi renaamaan joten vian selvitys siirtyi näin pitkälle;

    Nyt tilanne on se, että inpan pakkosyötölläkään webasto ei halua herätä henkiin kovin useasti. Usean tunnin käytin tuohon (ja myös käynnistysyrityksiä ~40+) ja vaikuttaisi siltä että lähtee käyntiin vain kun on tehty sulakereset, p-a pumppu on ollut pakkosyötöllä ja sitten inpalla käyntiin. Tällöin palaa sen minuutin tai kaksi, ei väliä onko auto käynnissä. Muutoin ei lähde, vaan menee cooling-modeen suoraan (liekkivahdin kyselyn jälkeen). Vikakoodeihin jää vain liekkivahti (Glow Plug Flame Detector). Mikään arvo ei nyt nouse yli rajan eikä jännite romahda joten ei ole siitä kiinni.

    Onko tässä todennäköisimmin siis korttivika vai pitäisikö lähteä tuosta liekkivahdin (hehkun?) vaihdosta ja ihmetellä siitä eteenpäin, kun on vaihtanut jälleen turhaan osia

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Originally posted by zdömii View Post
    Täällä on nyt ongelmaa webaston kanssa. Webasto kyllä pyörii ihan normaalisti, muttei lämmitä ollenkaan moottoria eikä sisätiloja. Salavalikosta katsoin puolen tunnin webaston käytön jälkeen tarkan lämpötilan, joka oli lähes sama kuin ulkolämpötila. Auto 525d -01. Mikä lie vikana?
    Oisko kiertovesipumppu? Letkuja tunnustelemalla selviää miten vesi lämpenee.. Omassa weba kyllä lämmitti vettä, mutta kun vesi ei kiertänyt kunnolla, niin lämmöt nousi liikaa -->sammutti itsensä ja kun vedenlämpö laski niin weba käynnisty uudestaan hetkeksi ja sama homma toistui. Tuntui kyllä letkuissa, webalta lähtevä letku kuumana ja paluuletku kylmä. Eipä tuota ongelmaa muuten saanu kiinni kuin vahtaamalla vierestä miten käyttäytyy ja diagnostiikalla..

    Leave a comment:


  • zdömii
    replied
    Täällä on nyt ongelmaa webaston kanssa. Webasto kyllä pyörii ihan normaalisti, muttei lämmitä ollenkaan moottoria eikä sisätiloja. Salavalikosta katsoin puolen tunnin webaston käytön jälkeen tarkan lämpötilan, joka oli lähes sama kuin ulkolämpötila. Auto 525d -01. Mikä lie vikana?

    Leave a comment:


  • soikka
    replied
    Oma tarina lyhykäisyydessään(530d vm00):
    -webasto kävi 2 min käyttäen ainoastaan paloilma puhallinta jonka jälkeen sammui.
    -ohjainkortti(ei alkuperäinen vaan thermotop c & telestart) korjaukseen elektromekaan = sieltä tuli ohjainkortti mikä oli alkuperäinen bemari kortti minkä sai toimimaan kytkemällä auton väyläjohdon(punavalkoinen) pinniin kaksi missä oli käyttämätön johto webaston vikakoodien lukua varten konehuoneessa.
    -webasto toimii telestartilla ja auton käynnistettäessä lähtee aina päälle

    jotenkin ihmetyttää kun akku sippas heti ku webasto astu kuvioihin ja ostinkin exide 95ah akun mutta sekin on laturissa parhaillaan kun oli akku tyhjentyny työmatkaa tulee 15km suuntaansa ja pari kertaa viikossa reipas 70km suuntaansa ! ei oo vielä auennu koko käyttömaailma mutta kai se tutuksi tulee ja toivottavasti toi akun tyhjeneminen johtui nyt jostain muusta kun sitä ennen oli webasto ainoastaan 10min päällä...

    onko puhallin nopeus aina vakio vai puhaltaako sillä nopeudella mikä on jätetty ? laturin kuntokin tarvis varmaan tarkistaa...

    Leave a comment:


  • OneAndOnly
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Mikä ihme tuossa on?
    Webaston pa-putket on niin onnettoman ohuet että normi talvidiesel ei enää kulje siellä.
    Webasto lakkaa paljon aiemmin pelittämästä kuin itse auto polttoaineen jäätymisen takia.
    Harva webasto toimii kylmiltään yli 30 asteen pakkasessa jos ei ole arktista talvilaatua tankissa...

    Jos weba ei saisi polttoainetta niin miksi se sitten toimii heti sillä sekunnilla kuitenkin kun auton laittaa käyntiin. Tosi on kyllä sekin että jossakin kohti raja tulee dieselin sakkaamisessa vastaan mut en usko että vielä -30 tai -35 lukemissa vaikka ei arktista laatua olisikaan.

    Leave a comment:


  • RJH
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Mikä ihme tuossa on?
    Webaston pa-putket on niin onnettoman ohuet että normi talvidiesel ei enää kulje siellä.
    Webasto lakkaa paljon aiemmin pelittämästä kuin itse auto polttoaineen jäätymisen takia.
    Harva webasto toimii kylmiltään yli 30 asteen pakkasessa jos ei ole arktista talvilaatua tankissa...

    Täällä on E61:ssä pelannut webasto ongelmitta tosi hyvin: Viime viikolla oli joka aamu yli 30 astetta pakkasta, huippujen ollessa kahtena aamuna 37 astetta. Webasto ei nikotellut kertaakaan vaikka tankissa normi (-32 C?)talvilaatua...

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by OneAndOnly View Post
    Heh, on se ihmeellinen eläjä toi mun auton weba... aamulla oli 30,5 pakkasta niin weba ei pysyny päällä edes apuvirralla... sit iltapäivällä pakkasta -17,0 niin weba toimi ilman mitään lisävirtaa... ei kyllä tiedä itkeäkkö vai nauraa...
    Mikä ihme tuossa on?
    Webaston pa-putket on niin onnettoman ohuet että normi talvidiesel ei enää kulje siellä.
    Webasto lakkaa paljon aiemmin pelittämästä kuin itse auto polttoaineen jäätymisen takia.
    Harva webasto toimii kylmiltään yli 30 asteen pakkasessa jos ei ole arktista talvilaatua tankissa...

    Leave a comment:


  • OneAndOnly
    replied
    Heh, on se ihmeellinen eläjä toi mun auton weba... aamulla oli 30,5 pakkasta niin weba ei pysyny päällä edes apuvirralla... sit iltapäivällä pakkasta -17,0 niin weba toimi ilman mitään lisävirtaa... ei kyllä tiedä itkeäkkö vai nauraa...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎