memebuy23buy

webasto temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • expertti
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Webaston omassa ovaalikellossa 60min ja vanhemmassa suorakaiteen muotoisessa 60min pun. taustavalolla, 30min vihreällä taustavalolla.
    T100HTM kokeilin niin sai 120min laitettua, jos virta piisaa...
    Hmm, ahaa. Itsellä tuo ovaalimalli sinisellä valolla... Voisinko sitten niin väärin muistaa että tehdasasetus olisi 20min. Noo, yritän selvittää sen vielä. Voin olla toki väärässäkin.

    Tuosta virrankulutuksesta ja tarpeesta. Onko kenellä tietoa kokemusta miten paljon tuo webasto itse kuluttaa akkua? Entä auton puhallin webaston käytön yhteydessä? Toki puhaltimen nopeus lienee se määräävä tekijä tässä? Oliko nopeussuositus millainen tuolle puhallukselle?

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    Eikös Webaston oletuskäyntiaika ole 20min? Muistaakseni ainakin omassani(jälkiasennus) on niin. Ei ollut just nyt manuska käsillä, mutta voin tarkistaa.

    Tulee muistaa että lämmitys vie virtaa akulta, joten pitempi kuin 20 min on jo riski pakkasilla. Siksi kai tuo oletus käyntiaika on tuo 20min.... Itsellä ollut 30min käyntiaika, mutta olen myös pitänyt akkua samalla latauksessa ylläpitolaturin avulla.

    Ja lämmitysaikaa voi tuosta pidentää/lyhentää.

    OFT ...Lisäksi Webastossa on tuuletus- ominaisuus. Eli lämmityksen sijaan sitä voi käyttää auton viilentämiseen kesällä(lukee webaston ohjeissa)... Itsellä testaamatta tuo, vielä.
    Webaston omassa ovaalikellossa 60min ja vanhemmassa suorakaiteen muotoisessa 60min pun. taustavalolla, 30min vihreällä taustavalolla.
    T100HTM kokeilin niin sai 120min laitettua, jos virta piisaa...

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Aika pitkä lämmitysaika näillä keleillä, 15-20min pitäisi riittää esilämmitykseen mutta itse pidä vielä ajossa että kone lämpenee nopeasti normaaliin. Se jumputus on polttoainepumppu, mutta se on jo mennyt pienemmälle teholle sillä aluksi se hakkaa 2 kertaa sekunnissa.



    Niin kuinka se tuossa auton omassa kellossa on, jälkiasennuskelloissa se on 30-60min. Webasto itsessään varmaan pyörisi vaikka kuinka kauan.

    Eikös Webaston oletuskäyntiaika ole 20min? Muistaakseni ainakin omassani(jälkiasennus) on niin. Ei ollut just nyt manuska käsillä, mutta voin tarkistaa.

    Tulee muistaa että lämmitys vie virtaa akulta, joten pitempi kuin 20 min on jo riski pakkasilla. Siksi kai tuo oletus käyntiaika on tuo 20min.... Itsellä ollut 30min käyntiaika, mutta olen myös pitänyt akkua samalla latauksessa ylläpitolaturin avulla.

    Ja lämmitysaikaa voi tuosta pidentää/lyhentää.

    OFT ...Lisäksi Webastossa on tuuletus- ominaisuus. Eli lämmityksen sijaan sitä voi käyttää auton viilentämiseen kesällä(lukee webaston ohjeissa)... Itsellä testaamatta tuo, vielä.

    Leave a comment:


  • e39530da
    replied
    Originally posted by Terjama75 View Post
    eikös toi webasto pyöri aina puolituntia kerrallaan? Vartissa ehtii cabiini viiletä :think
    Joo pitää kokeilla tulla huomenna autolle "ajoissa" eli esim kun Webasto on vielä päällä ja katsoa oisko se kabiini kuumempi sitten. Onneksi näitä sopivia testausaamuja lienee luvassa vielä paljon

    Sammuuko moottorinlämmitystoiminto automaattisesti sitten kun lähtee ajoon, vaikka Webasto olisikin vielä päällä ajastuksen vuoksi kun starttaa auton?

    Pitäisikö sen jäähdytysnesteen lämpötilamittarin neulan muuten nousta lähelle normaalia keskiasentoaan Webaston ansiosta ennenkuin itse auton moottori ehtii alkaa lämmittämään jäähdytysnestettä? Tai värähtää yhtään sieltä puna-alueelta ylöspäin edes..?
    Last edited by e39530da; 15-10-2010, 09:54.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by e39530da View Post
    Laitoin webaston ajastimeen Zeit1 -kohtaan, että alkaa hönkimään klo 08:00.

    Tulin autolle 08:45 ja lasit olivat sulat ja sisäilman aivan hieman haaleaa. Kuitenkin jotain oli tapahtunu jossain vaiheessa siis.

    Kysymys: kuinka kuumaksi webaston pitäisi auto hönkiä jos toimii oikein? Pitäisikö siellä kabiinissa olla 45 min käynnistymisen jälkeen ihan sisälämpötila (21 astetta) vielä vai onko weba enempi tollanen "ikkunoiden sulattaja" käytännössä?

    Multa kuuluu edestä sellaista pientä bassomaista jumputusta (juuri ja juuri kuulee jos auto päällä kun keskittyy) noin joka toinen sekunti kun Webasto on päällä, normaalia?
    Aika pitkä lämmitysaika näillä keleillä, 15-20min pitäisi riittää esilämmitykseen mutta itse pidä vielä ajossa että kone lämpenee nopeasti normaaliin. Se jumputus on polttoainepumppu, mutta se on jo mennyt pienemmälle teholle sillä aluksi se hakkaa 2 kertaa sekunnissa.

    Originally posted by Terjama75 View Post
    eikös toi webasto pyöri aina puolituntia kerrallaan? Vartissa ehtii cabiini viiletä :think
    Niin kuinka se tuossa auton omassa kellossa on, jälkiasennuskelloissa se on 30-60min. Webasto itsessään varmaan pyörisi vaikka kuinka kauan.
    Last edited by Esal; 15-10-2010, 09:42.

    Leave a comment:


  • Terjama75
    replied
    Originally posted by e39530da View Post
    Laitoin webaston ajastimeen Zeit1 -kohtaan, että alkaa hönkimään klo 08:00.

    Tulin autolle 08:45 ja lasit olivat sulat ja sisäilman aivan hieman haaleaa. Kuitenkin jotain oli tapahtunu jossain vaiheessa siis.

    Kysymys: kuinka kuumaksi webaston pitäisi auto hönkiä jos toimii oikein? Pitäisikö siellä kabiinissa olla 45 min käynnistymisen jälkeen ihan sisälämpötila (21 astetta) vielä vai onko weba enempi tollanen "ikkunoiden sulattaja" käytännössä?

    Multa kuuluu edestä sellaista pientä bassomaista jumputusta (juuri ja juuri kuulee jos auto päällä kun keskittyy) noin joka toinen sekunti kun Webasto on päällä, normaalia?
    eikös toi webasto pyöri aina puolituntia kerrallaan? Vartissa ehtii cabiini viiletä :think

    Leave a comment:


  • e39530da
    replied
    Laitoin webaston ajastimeen Zeit1 -kohtaan, että alkaa hönkimään klo 08:00.

    Tulin autolle 08:45 ja lasit olivat sulat ja sisäilman aivan hieman haaleaa. Kuitenkin jotain oli tapahtunu jossain vaiheessa siis.

    Kysymys: kuinka kuumaksi webaston pitäisi auto hönkiä jos toimii oikein? Pitäisikö siellä kabiinissa olla 45 min käynnistymisen jälkeen ihan sisälämpötila (21 astetta) vielä vai onko weba enempi tollanen "ikkunoiden sulattaja" käytännössä?

    Multa kuuluu edestä sellaista pientä bassomaista jumputusta (juuri ja juuri kuulee jos auto päällä kun keskittyy) noin joka toinen sekunti kun Webasto on päällä, normaalia?

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    mitäpä mielipiteitä tästä ongelmasta?


    Akku on hyvä ja jännitteet ainakin akulta kohdallaan, mutta webasto ei lähde kylmällä kelillä tulille kuin auton ollessa käynnissä. voisiko joku maadoitus tai joku muu huono liitos alentaa webaston päästä niin paljon jännitettä, ettei syty enää? mistähän tuota kannattais mittailla?

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Terjama75 View Post
    Itselläni webasto toimii niin, että kun lähden ajamaan menee siitä muutama minuutti ja weba alkaa puskemaan järkyttävää savupilveä. tuntuu kuitenkin toimivan. Vikadiagnoosiksi olen saanut väliltä huono hehkutulppa likaiseen palopesään. Ensi viikolla auto menee pajalle tarkempiin tutkimuksiin tai oli ainakin hetki sitten menossa, kun selvisi että Weban korjaus osineen kustantaa tollaset 250 euroa..eli eivät kuulemma pysty vaihtamaan pelkkää hehkutulppaa. No, foorumeilta bongasin VAG konsernin marmoritiski keskustelua vuodelta 2007 ja näin mahdollisuuden hankkia tulpan sieltä. Onko kokemuksia kyseisestä osasta (eli osanumeroa) ja sen vaihtamisesta (eli kannattaako edes yrittää autokatoksessa kotikonstein)? :think

    Pystyykö INPA:lla selvittämään todellista root causea?
    Vikahan ei ole hehkutulpassa vaan palopesän pohjaverkko on finaalissa, palopesä karstainen tai pakoputki tai ilmanotto on tukossa, tai paloilmapuhallin pyörii liian hitaasti syystä tai toisesta.
    Hehkutulpaa ohjainkortti tarkkailee kyllä niin hyvin TTC bwebastossa että sen vikaantuminen aiheuttaa ensimmäisenä laitteen menon vikatilaan.

    Toki hehkutulppaakin TTC weboihin saa erikseenkin, tosin vain uudempaan palopesään, itse tulppahan on sama mutta kiinnityksessä on eroa, vanhemmassa tulpassa on pyöreä kaulus juuressa. Toki tämän voi irroittaa vanhasta rikkomalla tulppa ja lyömällä se läpi kauluksesta jonka jälkeen kaulusta neulaviilalla sisäpuolelta hieman siistimällä saa sen pujotettua nätisti uudenmalliseen tulppaan jonka jälkeen tulppa asentuu siististi vanhempaankin palopesään. Hehkutulppia ja muita osia kannattaa kysellä suomessa eeperi.comista (nimestä huolimatta myös webastoja ja osia löytyy).

    Leave a comment:


  • Terjama75
    replied
    Itselläni webasto toimii niin, että kun lähden ajamaan menee siitä muutama minuutti ja weba alkaa puskemaan järkyttävää savupilveä. tuntuu kuitenkin toimivan. Vikadiagnoosiksi olen saanut väliltä huono hehkutulppa likaiseen palopesään. Ensi viikolla auto menee pajalle tarkempiin tutkimuksiin tai oli ainakin hetki sitten menossa, kun selvisi että Weban korjaus osineen kustantaa tollaset 250 euroa..eli eivät kuulemma pysty vaihtamaan pelkkää hehkutulppaa. No, foorumeilta bongasin VAG konsernin marmoritiski keskustelua vuodelta 2007 ja näin mahdollisuuden hankkia tulpan sieltä. Onko kokemuksia kyseisestä osasta (eli osanumeroa) ja sen vaihtamisesta (eli kannattaako edes yrittää autokatoksessa kotikonstein)? :think

    Pystyykö INPA:lla selvittämään todellista root causea?

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by H.Aulakoski View Post
    Näin maallikkona arvioisin että vika olisi pumpussa, kun sieltä ei kuulu ollenkaan sitä webaston pa-pumpulle tyypillistä naksuntaa? :think
    Mitä todennäköisimmin ei ole. Käynnistysprosessi ei etene sinne asti, pumpun ohjaus lähtee toimintaan vasta kun kaikki muu on todettu toimivan oikein (paloilmapuhallin, vesipumppu, hehkun mittaus ja hehkun ohjaus). Se toimiiko auton lämmityslaitteen puhaltimen ohjaus ei webastoa sensijaan kiinnosta. Väylämalleissa vaaditaan useimmiten myös vastauskuittaus tai käynnistyskäsky väylältä ennenkuin yhtään mitään alkaa tapahtua.

    Mihin tahansa webaan pääsee kiinni webaston testerillä suoraan laitteelta (ohjainkortin diagnostiikkaliitännästä), myös kaikkiin merkkikohtaisiin ja näin saa vikakoodit luettua. Monissa merkkikohtaisissa ei tosin ole diagnostiikkajohtoa valmiina ja bmw laitteissa weban diagnostiikkaliitäntään on kytketty auton k linja joka pitää ensin erottaa.
    Jos weban omalla adapterillakaan ei pääse kiinni laitteeseen ja vika ei ole käyttäjässä, laitteen jännitteen tai maan puuttumisessa, virheellisessä softan / adapterin asetusten konfiguroinnissa eikä siinä että yritetään kiinni väärän pinnin kautta, niin vika on todennäköisesti ohjainkortilla ja tällaisen vian korjaus on hyvin haasteellista koska minkäänlaista diagnostiikkaahan ei kortilta saa tällöin ulos...
    Useimmat merkkikohtaiset webastot saa myös lisäksi luettua merkkikohtaisella testerillä.
    Joitakin vanhempia webastoja ei ole mahdollista ohjelmallisesti diagnostisoida. Tällöin kysymyksessä ovat pääosin ennen 90 lukua valmistetut laitteet.
    Myös kaikilla vanhemmilla webaston testausadaptereilla ei ole mahdollista lukea joitakin uudempia kortteja. On ollut havaittavissa myös etteivät kaikki webastokorjaajat päivitä testiohjelmistojaan jolloin joistakin uusimmista laitteista saadaan täysin vääriä mittaustuloksia (livedata), vikakoodit sen sijaan yleensä tulostuvat oikein.
    Last edited by WSE1; 08-10-2010, 23:02.

    Leave a comment:


  • jsr85
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Mutulla muistelen jotain höpinää, että näissä Webastoissa on eri softaversioita ja siitä riippuen suora ajo saattaa toimia eri tavalla. Suora ohjaus myös käyttää Weban softassa olevaa testiohjelmaa. Eli diagnostiikan kautta käynnistäminen ei tapahdu samalla proseduurilla, kuin käynnistys IHKA:lta. Diagnostiikan kautta käytettäessä ei pysty poissulkemaan ongelmaa Weban ja IHKA:n välisessä "keskustelussa".
    Aivan, ihmettelin vain joskus kun yritin testata enkä kuitenkaan saanut webastoa käyntiin. Tuo softaversio juttuhan se vois olla, vaylänhän täytyy olla kunnossa kun livedataa yms. pystyy katteleen.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by jsr85 View Post
    Osaisiko clavurion sanoa et mikä tuossa mun omassa webastossa on kun ei pysty ajamaan manuaalisesti inpan kautta, muuten kaikki toiminnot ok?
    Mutulla muistelen jotain höpinää, että näissä Webastoissa on eri softaversioita ja siitä riippuen suora ajo saattaa toimia eri tavalla. Suora ohjaus myös käyttää Weban softassa olevaa testiohjelmaa. Eli diagnostiikan kautta käynnistäminen ei tapahdu samalla proseduurilla, kuin käynnistys IHKA:lta. Diagnostiikan kautta käytettäessä ei pysty poissulkemaan ongelmaa Weban ja IHKA:n välisessä "keskustelussa".

    Leave a comment:


  • jsr85
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tuleeko Weballe jännite ja maa? Sitten sen K-väylän johdon testaus. Jos nämä on kunnossa, niin ohjainkortti lienee kaput.
    Eipä oo mittailtu piuhoja, jospa ens viikolla oltais viisaampia kun saa thermotestiin sopivan adapterin Se vaan ihmetyttää et mikä sen hajotti yhtäkkiä.

    Osaisiko clavurion sanoa et mikä tuossa mun omassa webastossa on kun ei pysty ajamaan manuaalisesti inpan kautta, muuten kaikki toiminnot ok?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by jsr85 View Post
    Ei löydy koko purkkia inpalla:think
    Tuleeko Weballe jännite ja maa? Sitten sen K-väylän johdon testaus. Jos nämä on kunnossa, niin ohjainkortti lienee kaput.

    Leave a comment:

Working...
X