memebuy23buy

webasto temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tontsa80
    replied
    paha sanoa

    mielestäni viimeksi kurkkiessani putki oli ihan ok, eikä lintassa.. voisin koittaa vaikka huomenna ottaa videon missä näkyisi impalla kuinka käynnistyy ja mitä vaiheita weba yleensä tekeekään ennen sammumista.. josko joku siitä sitten ymmärtäisi mistä kiikastaa.. muutkin ideat/kokeilut edelleen tervetulleita

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Voiko se paloilmapuhallin kuormittua imupuolen ahdistuksen takia niin paljon, että antaa vikakoodin, imuletku lintassa?

    Leave a comment:


  • Tontsa80
    replied
    jeps

    Originally posted by jp_olli View Post
    Olisikohan ollut minulla korjattavana?

    Kortissa, joka ilmeisesti nyt on kyseessä oli paloilmapuhaltimen ohjainaste palanut ja käynyt kuumana aiheuttaen pientä hiiltymistä piirikortille, joka kuitenkin saatiin toimimaan uudella osalla ja piirikortin "puhdistuksella", sekä perusosien vaihdolla.

    Koepoltto ja osatestit olivat ok, joten kortin pitäisi olla kunnossa.

    Toivotaan, että homma saadaan porukalla selvitettyä.
    Juu sulla oli fiksauksessa

    Se paloilmapuhallin ei tosiaan kitise ym pidä erikoisia ääniä.. mitäs tolle nyt sit oikein vois tehä, tai tutkia asiaa enempi?? mikään iso vika ei vissiin ole koska ei webasto mene "lukkoon" kyseisen vikakoodin takia... jotenkin tosiaan tuntuisi että ei kuitenkaan paloilmapuhallin puhku niin innokkaasti kuin pitäisi..

    Leave a comment:


  • jp_olli
    replied
    Originally posted by Tontsa80 View Post
    Eli e39 ja webasto.. kortti kävi tälläkin palstalla vaikuttavalla henkilöllä korjauksessa, ja nyt tekee sellaista että lähtee aamulla käymään, ja käy noin 4min.. sen jälkeen sammuu ja impalla vikakoodi combustion airfan.. puhallin kuitenkin tuntuisi toimivan koska savua tulee paljon putkesta, ehkä pikkuisen liikaakin.. Eli mahtaako olla edelleen korttivika, vai onko puhaltimessa jotain kipua.. tekee saman joka aamu eli yrittää kyllä.. ja lämmintä tulee putkesta.
    tässä tapauksessa näyttää sammuessaan veden lämpötilaksi noin 40 astetta.


    Tilanne 2.

    Jos laitan auton käydessä weban käyntiin, niin kerkeää se käymään noin 1min kunnes näyttää että veden lämpötila jo yli 100astetta.. jos en kerkeä sammuttamaan mokomaa niin tulee overheating vai johtuuko siitä ettei termeri ole auki ja ei vesi kierrä?


    Ei varmaan enää iso vika ole, mutta olisi kiva tietää lähteäkö hakemaan vikaa itse webastosta, kortista vai muualta...
    Olisikohan ollut minulla korjattavana?

    Kortissa, joka ilmeisesti nyt on kyseessä oli paloilmapuhaltimen ohjainaste palanut ja käynyt kuumana aiheuttaen pientä hiiltymistä piirikortille, joka kuitenkin saatiin toimimaan uudella osalla ja piirikortin "puhdistuksella", sekä perusosien vaihdolla.

    Koepoltto ja osatestit olivat ok, joten kortin pitäisi olla kunnossa.

    Toivotaan, että homma saadaan porukalla selvitettyä.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Tontsa80 View Post
    Eli e39 ja webasto.. kortti kävi tälläkin palstalla vaikuttavalla henkilöllä korjauksessa, ja nyt tekee sellaista että lähtee aamulla käymään, ja käy noin 4min.. sen jälkeen sammuu ja impalla vikakoodi combustion airfan.. puhallin kuitenkin tuntuisi toimivan koska savua tulee paljon putkesta, ehkä pikkuisen liikaakin.. Eli mahtaako olla edelleen korttivika, vai onko puhaltimessa jotain kipua.. tekee saman joka aamu eli yrittää kyllä.. ja lämmintä tulee putkesta.
    tässä tapauksessa näyttää sammuessaan veden lämpötilaksi noin 40 astetta.


    Tilanne 2.

    Jos laitan auton käydessä weban käyntiin, niin kerkeää se käymään noin 1min kunnes näyttää että veden lämpötila jo yli 100astetta.. jos en kerkeä sammuttamaan mokomaa niin tulee overheating vai johtuuko siitä ettei termeri ole auki ja ei vesi kierrä?


    Ei varmaan enää iso vika ole, mutta olisi kiva tietää lähteäkö hakemaan vikaa itse webastosta, kortista vai muualta...
    Paloilmapuhallin ilmeisesti ottaa liikaa virtaa siinä vaiheessa kun palotapahtuma on edennyt niin että ohjainlaite alkaa ohjata puhallinta täydelle nopeudelle. Tätä tukee myös savutus eli ilmeisesti puhallin ei jaksa pyöriä riittävällä nopeudella, laakerivika? Toki puhallin pitää yleensä tällöin myös kitisevää ääntä. On mahdollista että vika olisi myös ohjainkortilla vaikka pääsääntöisesti ohjainkortin paloimapuhaltimen ohjaukseen liittyvät viat ovat on -off tyyppisiä eli ei puhallin pyöri lainkaan tai pyörii itsekseenkin.

    Tilanne 2 johtuu siitä kun auton sisätiloissa on jo lämmin tai sen verran lämpöä että vesiventtiilit sulkeutuvat ihkan ohjaamina jolloin vesi ei pääse kiertämään, kyseessä lienee jälkiasennusweba tai alkuperäinen joka on jälkeenpäin ohjelmoitu tai jälkeenpäin muutettu sarjakierrolle (myös moottori lämpenee esilämmityksellä).

    Leave a comment:


  • Tontsa80
    replied
    jep

    Originally posted by jsr85 View Post
    Tarkasta ettei ole ilmaa järjestelmässä, tai vesipumppu sökö?
    Koitin jo ilmata.. paha sanoa onnistuiko.. mutta eikös pitäis toimia auton käydessä, vaikka pumppu olis sökö? näin ainakin lueskellu täältä..:think

    Mutta mikähän sen sammumisen sitte aiheuttaa niin nopeasti silloin kun itse lähtee käymään? joo ja kyllä se savuttaa liikaa.. mamma juuri soitti ja kysyi että miksi auto käryttää niin pirusti

    Leave a comment:


  • jsr85
    replied
    Originally posted by Tontsa80 View Post
    Jos laitan auton käydessä weban käyntiin, niin kerkeää se käymään noin 1min kunnes näyttää että veden lämpötila jo yli 100astetta.. jos en kerkeä sammuttamaan mokomaa niin tulee overheating vai johtuuko siitä ettei termeri ole auki ja ei vesi kierrä?
    Tarkasta ettei ole ilmaa järjestelmässä, tai vesipumppu sökö?

    Leave a comment:


  • Tontsa80
    replied
    Outoja ongelmia..

    Eli e39 ja webasto.. kortti kävi tälläkin palstalla vaikuttavalla henkilöllä korjauksessa, ja nyt tekee sellaista että lähtee aamulla käymään, ja käy noin 4min.. sen jälkeen sammuu ja impalla vikakoodi combustion airfan.. puhallin kuitenkin tuntuisi toimivan koska savua tulee paljon putkesta, ehkä pikkuisen liikaakin.. Eli mahtaako olla edelleen korttivika, vai onko puhaltimessa jotain kipua.. tekee saman joka aamu eli yrittää kyllä.. ja lämmintä tulee putkesta.
    tässä tapauksessa näyttää sammuessaan veden lämpötilaksi noin 40 astetta.


    Tilanne 2.

    Jos laitan auton käydessä weban käyntiin, niin kerkeää se käymään noin 1min kunnes näyttää että veden lämpötila jo yli 100astetta.. jos en kerkeä sammuttamaan mokomaa niin tulee overheating vai johtuuko siitä ettei termeri ole auki ja ei vesi kierrä?


    Ei varmaan enää iso vika ole, mutta olisi kiva tietää lähteäkö hakemaan vikaa itse webastosta, kortista vai muualta...

    Leave a comment:


  • e39530da
    replied
    [QUOTE=WSE1;2166190]
    Originally posted by e39530da View Post

    BMWn tehdasohjelmointi, pitää webastoa käynnissä 30 min.
    Kiitos tiedosta. Hieno juttu, että löytyy kaltaisiasi näihin paremmin perehtyneitä (jotka vieläpä voivat jakaa tietopankkiaan)

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Ovaalikellon tehdasasetus on 30min.
    Jos sulla on sininen valo siinä kellossa niin se on volkkarin kello...

    hmmm, minkä värinen sen bimmeriin tarkoitettu olis, oranssi vai? Ja onko noissa muuta eroa kuin tuo taustavalo....

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    Hmm, ahaa. Itsellä tuo ovaalimalli sinisellä valolla... Voisinko sitten niin väärin muistaa että tehdasasetus olisi 20min. Noo, yritän selvittää sen vielä. Voin olla toki väärässäkin.

    Tuosta virrankulutuksesta ja tarpeesta. Onko kenellä tietoa kokemusta miten paljon tuo webasto itse kuluttaa akkua? Entä auton puhallin webaston käytön yhteydessä? Toki puhaltimen nopeus lienee se määräävä tekijä tässä? Oliko nopeussuositus millainen tuolle puhallukselle?
    Kellolla oletusasetusta voi muuttaa 10-60 min välillä, t100 10-120min välillä.
    Käyntiaikaa voi toki myös muuttaa "lennosta".

    Itse webasto voisi virrankulutuksen puolesta olla parikin tuntia päällä auton käynnistymisen siitä vaarantumatta, puhallin se sähköä syö. Puhaltimen nopeus olisi hyvä olla niin pieni kuin mahdollista mutta tietenkin kuitenkin sellainen jotta siitä on jotakin hyötyä sisätilan lämmittämiseksi, joten kompromisseja joutuu aina tekemään.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    [QUOTE=e39530da;2165940]
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Mikäs kello tossa mulla on (eli pitääkö kuinka kauan päällä?) kun siihen syttyy Webastosta punainen valo, joka on muodoltaan vähän kuin "4 siivekettä lähtisi keskeltä eri suuntiin"? Valo sijaitsee siinä ison navin pelkääjän puoleisen, kierrettävän namiskan kohdilla..
    BMWn tehdasohjelmointi, pitää webastoa käynnissä 30 min.

    Leave a comment:


  • e39530da
    replied
    [QUOTE=Jürgen_;2165901]Ovaalikellon tehdasasetus on 30min.
    Jos sulla on sininen valo siinä kellossa niin se on volkkarin kello...


    Mikäs kello tossa mulla on (eli pitääkö kuinka kauan päällä?) kun siihen syttyy Webastosta punainen valo, joka on muodoltaan vähän kuin "4 siivekettä lähtisi keskeltä eri suuntiin"? Valo sijaitsee siinä ison navin pelkääjän puoleisen, kierrettävän namiskan kohdilla..

    Osaako joku vastata siihen, että pitäisikö esim 0-kelissä Webaston vartin/tai 30min käytöllä helähtää se jäähdytysveden lämpömittarin neula kuinka korkealle? Ei varmaan puoleen väliin nouse eli sille normaalille käyntilämmölle, mutta jos jotain tietoa olisi, niin voisi ihmetellä toimiiko toi omani sittenkin normaalisti..

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    Hmm, ahaa. Itsellä tuo ovaalimalli sinisellä valolla... Voisinko sitten niin väärin muistaa että tehdasasetus olisi 20min. Noo, yritän selvittää sen vielä. Voin olla toki väärässäkin.

    Tuosta virrankulutuksesta ja tarpeesta. Onko kenellä tietoa kokemusta miten paljon tuo webasto itse kuluttaa akkua? Entä auton puhallin webaston käytön yhteydessä? Toki puhaltimen nopeus lienee se määräävä tekijä tässä? Oliko nopeussuositus millainen tuolle puhallukselle?
    Ovaalikellon tehdasasetus on 30min.
    Jos sulla on sininen valo siinä kellossa niin se on volkkarin kello...


    Originally posted by Esal View Post
    Juu tuolla kahan sivuilla oli että 10-60min, tarkempaa ohjetta ei nyt saanut auki. Samoin c mallin webastolle käyntiajaksi 60min eli eikö käykkään sen pitempään? Virtoja en mitannut mutta puhallin vie jollain 3 palkilla jo enemmän kuin itse lämmitin, 5-6 A akkulaturi ei riittänyt pitämään jännitettä yllä.
    Se Webasto C/Z/E/P versiot käyvät niin kauan kun akkua ja/tai polttoainetta riittää jos käyntikäskyä pidetään päällä.
    Last edited by Jürgen_; 15-10-2010, 16:12.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    Hmm, ahaa. Itsellä tuo ovaalimalli sinisellä valolla... Voisinko sitten niin väärin muistaa että tehdasasetus olisi 20min. Noo, yritän selvittää sen vielä. Voin olla toki väärässäkin.

    Tuosta virrankulutuksesta ja tarpeesta. Onko kenellä tietoa kokemusta miten paljon tuo webasto itse kuluttaa akkua? Entä auton puhallin webaston käytön yhteydessä? Toki puhaltimen nopeus lienee se määräävä tekijä tässä? Oliko nopeussuositus millainen tuolle puhallukselle?
    Juu tuolla kahan sivuilla oli että 10-60min, tarkempaa ohjetta ei nyt saanut auki. Samoin c mallin webastolle käyntiajaksi 60min eli eikö käykkään sen pitempään? Virtoja en mitannut mutta puhallin vie jollain 3 palkilla jo enemmän kuin itse lämmitin, 5-6 A akkulaturi ei riittänyt pitämään jännitettä yllä.

    Leave a comment:

Working...
X