memebuy23buy

webasto temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Orvix
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Aloittaisin viemällä auton piuhan päähän ja lukemalla vikakoodit. Lisäksi voi tutkailla live-dataa. Sovi jonkun foorumilaisen kanssa, niin ei maksa omaisuuksia. Tuo osien vaihteleminen arvailujen perustella tulee äkkiä kalliiksi.
    Mulla on K-line kaapeli entuudestaan ja tuollahan pääsee webaan käsiksi Webaston Thermo test ohjelmalla. Ajattelin kokeilla mitä tapahtuu, mutta askarruttaa vielä pitääkö webaston 2-pinniltä lähtevältä johdolta katkaista yhteys autoon kun ropailee Thermo Testillä?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Orvix View Post
    Onko arvausta tehtaalla asennetun TT-V webaston käyntihäiriön aiheuttajasta? Auto on 325d vuosimallia 2010 ja webaan vaihdoin uuden polttimen kun käyntiinlähtö oli huonoa, käynti epätasaista, savutti jne.

    Uudella polttimella weban käynti on hieman röpöttävää, ei kuulosta puhtaalta ja kovemmilla pakkasilla ei aina syty vaan työntää lähitienoon täyteen valkoista savua. En tiedä kuuluuko asiaan, mutta kun weban sammuttaa ja tuuletus lähtee päälle niin laite haisee epämiellyttävälle. Näissä ilmeisesti säädetään seosta palopuhaltimen nopeutta muuttamalla, niin olisiko tästä apua?
    Aloittaisin viemällä auton piuhan päähän ja lukemalla vikakoodit. Lisäksi voi tutkailla live-dataa. Sovi jonkun foorumilaisen kanssa, niin ei maksa omaisuuksia. Tuo osien vaihteleminen arvailujen perustella tulee äkkiä kalliiksi.

    Leave a comment:


  • Orvix
    replied
    Onko arvausta tehtaalla asennetun TT-V webaston käyntihäiriön aiheuttajasta? Auto on 325d vuosimallia 2010 ja webaan vaihdoin uuden polttimen kun käyntiinlähtö oli huonoa, käynti epätasaista, savutti jne.

    Uudella polttimella weban käynti on hieman röpöttävää, ei kuulosta puhtaalta ja kovemmilla pakkasilla ei aina syty vaan työntää lähitienoon täyteen valkoista savua. En tiedä kuuluuko asiaan, mutta kun weban sammuttaa ja tuuletus lähtee päälle niin laite haisee epämiellyttävälle. Näissä ilmeisesti säädetään seosta palopuhaltimen nopeutta muuttamalla, niin olisiko tästä apua?

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    E91 330XD -06 webasto ei käynnisty ajastettuna tai suoraan kytkettynä. Haluaisin kokeilla webaston vikatilan nollausta ennen kuin vien huoltoon. Ilmeisesti joku sulakkeista pitäisi ottaa hetkeksi irti, mutta mikä? Jossain luki F7 20A, mutta itsellä tuossa kohdassa taitaa olla joku 5:n amppeerin sulake, eikä tämän poisto vaikuttanut asiaan. Pliiz help!

    Leave a comment:


  • Guula
    replied
    e61 weba

    e61 525d oli weba alunperin mykkänä.
    No korttihan sieltä oli palanut huolella ja vaihdoin korjatun kortin sekä samalla vesipumpun. Puhdistelin ja mittasin hehkun myös.
    Käytin sitten webaa irtaallaan testipenkissä ja toimi hyvin.
    Sitten autoon kiinni ja sehän lähti toimimaan.
    Ongelmana nyt ettei lähte käyntiin ajastimella ensimmäisellä yrityksellä (joskus vasta kolmannella).
    Weba toimii ajossa hyvin eikä ole vikakoodeja (oli jokin can vikakoodi, muttei ole tullut nyt uudestaan).
    Kun lähtee tulille sitten pysyy päällä sen 30min.
    Ajastimen kun pistää syttyy se punainen valo ja jää palamaan.
    Kun aika tulee niin alkaa vilkkumaan ja lähtee vesipumppu, polttopuhallin ja naksauttaa sitten muutaman kerran pa-pumppua. Sen jälkeen loppuu punaisen valon vilkkuminen, weba pöhisee vähän aikaa ja sitten sammuu.
    Ideaa mitä kannattaisi seuraavaksi tutkia?
    Lähtee käyntiin siis kaukosäätimellä ja kun idrivesta pistää ruksin.
    Tuo ajastuksella lähtevä tuntuu että lähtee eritavalla jo pyörittämään, palopuhallin kuulostaa huutavan täysillä kun muuten se lähtee pikkuhiljaa pyörittelemään.

    Edit: Ja äskenkin lähti käsikäytöllä päälle suoraan.
    Edit2: näkyy se vielä valittavan "can low wire error"
    Last edited by Guula; 25-02-2015, 06:10.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Hene View Post
    Webasto BDW 46, E34 dieselissä orkkisasennuksena lisäakkuineen.

    Syttyy normaalisti ja käy pari-kolme minuuttia, sitten aloittaa jäähdytyksen ja yrittää vielä yhdesti uudelleen. Sama juttu.

    +Kiertoesipumppu pyörii
    +Polttoainepumppu nakuttaa
    +Palopuhallin toimii
    +Ei savuta

    -Liekkivahti antaa ~12V signaalin (dark) mitattuna ohjausboksilta webaston ollessa päällä.
    +Liekkivahdin toiminta testattu hehkuttamalla sitä pikkutoholla, ohjausboksilta mitattu jännite ~1V.

    Eli liekki ei käy tarpeeksi kuumana. Veikkaan viaksi höyrystimen kulunutta felttirengasta / polttoaineen riittävyyttä.

    Miten paljon polttoainepumpun pitäisi tuottaa ainetta ja millaisella paineella? Nyt se pikku tiplan tiputtaa kerrallaan letkun ollessa irti.

    Talven mittaan lämmittimen toiminta hiipunut pikkuhiljaa.
    etsi netistä bbw 46 .pdf haulla korjausmanuaali, siinä on ohje ainemäärän mittaukseen, vaikuttaa kuvailemasi perusteella saavan liian vähän ainetta, joko ottaa ilmaa ennen pumppua tai pumpun (sisäiset) kuulaventtiilit ovat ruosteessa, jos vika olisi linjassa pumpun jälkeen tulisi pieni lammikko auton alle.

    Leave a comment:


  • Hene
    replied
    Webasto BDW 46, E34 dieselissä orkkisasennuksena lisäakkuineen.

    Syttyy normaalisti ja käy pari-kolme minuuttia, sitten aloittaa jäähdytyksen ja yrittää vielä yhdesti uudelleen. Sama juttu.

    +Kiertoesipumppu pyörii
    +Polttoainepumppu nakuttaa
    +Palopuhallin toimii
    +Ei savuta

    -Liekkivahti antaa ~12V signaalin (dark) mitattuna ohjausboksilta webaston ollessa päällä.
    +Liekkivahdin toiminta testattu hehkuttamalla sitä pikkutoholla, ohjausboksilta mitattu jännite ~1V.

    Eli liekki ei käy tarpeeksi kuumana. Veikkaan viaksi höyrystimen kulunutta felttirengasta / polttoaineen riittävyyttä.

    Miten paljon polttoainepumpun pitäisi tuottaa ainetta ja millaisella paineella? Nyt se pikku tiplan tiputtaa kerrallaan letkun ollessa irti.

    Talven mittaan lämmittimen toiminta hiipunut pikkuhiljaa.
    Last edited by Hene; 18-01-2015, 11:50.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Auton malli ja valmistusvuosi sekä tieto onko webasto alkuperäinen tai tarvike olis hyödyllisiä arvailujen jatkeeksi.

    INPAlla pääsee tuoreempiin suoraan väylällä kiinni, olikohan alkaen 09/99 tjsp, saa käytännössä samat tiedot kuin webaston omalla ohjelmalla.

    Leave a comment:


  • _racing_
    replied
    Mikä mahtaa olla diesel webastossa vikana kun näytö vilkkuu ja ei saa kytkettyä päälle?

    Leave a comment:


  • Gize
    replied
    Originally posted by Gize View Post
    Onko tuota korttivikaa siis mitenkään mahdollista todeta, muutoin kuin vaihtamalla hehkun ja toteamalla että sinne meni nekin rahat? Kortin lähetys korjattavaksi kun kuitenkin maksaa, joten ehjää korttia en haluaisi edes irroitella.

    Itse ihmettelen miten se korttivika olisi juuri tässä kuukauden sisällä tullut kun inpalla pelitti hyvin hetki sitten.

    Vesipumppukin toki voi olla kaput, mutta miksi ei anna enää vikakoodia siitä? Ja vielä miksi tuo laite sammuu (jos sen saa käyntiin) parin minuutin päästä, kun enää ei overheat ongelmaa ole?
    Jatketaanpa tämän ihmettelyä jälleen.

    Kortti kävi enskalla testattavana (kiitos tästä) eikä siitä vikaa sitten löytynyt. Milläs näitä väyläjohtoja kannattaisi ihmetellä (juu tietysti mitataan) mutta mitä mistä mihin Vai vaihdetaanko tuo hehku nyt sitten seuraavaksi vai onko jollakin heittää muita neuvoja kehiin mistä aloittaa?

    Onko Tampereella kellään suositella osaavaa webastohuoltoa joka voisi tuon katsoa läpi, ajaa vaikka autosta irrallaan tms. jotta vika saataisiin joko itse webastoon tai autoon.

    Itsekin tekisin jos olisi aikaa enemmän, talvikin kun jo puskee päälle.

    Läppärikin mokoma irtisanoutui joten en pääse edes sillä tällä hetkellä ihmettelemään.

    Mitenkäs kun kortti on ehjä niin miksi webaa ei saa sanomaan sanaakaan ilman läppäriä? Autosta kytkettäessä valo vaan vilkkuu taulussa mutta tuo laitos ei kyllä tee yhtään mitään... :think

    Leave a comment:


  • Hebbu ///M3
    replied
    Väärä merkki, va jos jollain on kokemusta ebayn lämmittimistä...



    Tuolla sanotaan, Tarvitset asennussarja universal tai erityisesti tätä autoa varten
    ja ohjausyksikön.

    Meinaako tuo että tarvitset ohjausyksikön, pelkkää ajastinkelloa ja riittääkö lämmittimelle herätysjohtoon 12v käynnistykseen? Vai tarviiko tuo vielä erillisen ohjainboksin mikä muuttaa käynnistyskäskyn, ykkösiksi ja nolliksi lämmittimelle?
    Kytkentäkaavioissa oli kelloa ja boksia, eli liekkö nykyaikainen kello myös semmonen mikä laittaa lämppärille ykköstä ja nollaa, vai miksikä nuita väylä-hommia kututaan?

    Leave a comment:


  • Joni.T
    replied
    Originally posted by Madduli View Post
    Noni, sehän korjaantu halvalla =D
    Jos webasto ei lähe 3 yrityksen jälkeen käyntiin menee se vikatilaan. sulakkeen nappaamalla irti minuutiks poistuu vikatilasta, näin tulevaisuutta ajatellen
    Joo onneksi Tuota sulake kikkaakin yritin mutta ohjeissa jotka löysin käskettiin pitää 5 sekuntia irti

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    Noni, sehän korjaantu halvalla =D
    Jos webasto ei lähe 3 yrityksen jälkeen käyntiin menee se vikatilaan. sulakkeen nappaamalla irti minuutiks poistuu vikatilasta, näin tulevaisuutta ajatellen

    Leave a comment:


  • Joni.T
    replied
    Taas rokkaa webasto. Eli purin koko webaston, kasasin uudestaan ja lähti viimein taas käymään. Vikakoodit luki Enska2 (kiitokset hänelle!) ja ilmeisesti hyvin pieni vika ollut jossain välissä, ilmaa imaissut polttoaineputkeen tai jännite käynyt liian alhaalla. Henkimaailman laitteita

    Last edited by Joni.T; 01-11-2013, 16:47.

    Leave a comment:


  • Joni.T
    replied
    Originally posted by Madduli View Post
    Juurikin tuolla se vika luultavasti piilee, luultavasti kolvaus pettänyt. En tiiä kummassa kortissa sitte on. Jos et löydä vikaa itse/osaa korjata niin sercap.fi löytyy 120e hintaan kortin korjaus. En mee varmaksi sanomaan että vika on tossa ohjainkortissa, mutta vahvasti epäilen.
    Joskus mietin et ottais ton ohjainkortin pois tosta laitteen yhteydestä ja siirtäs muualle jonkun muoviboxin sisälle ni ei joutuis kolvaukset niin kovalle koetukselle ton lämmönvaihtelun takia. :think
    Laitetaan korvan taakse, kiitos vinkistä.

    Leave a comment:

Working...
X