Announcement

Collapse
No announcement yet.

webasto temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ratomi
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Taitaa vaan olla alhaisen jännitteen aiheuttamaa lämmitysajan muuttumista :think
    kyllähän se tuota vikaa oli mulla

    Laitoin sisätilalämmittimen puhaltamaan akkuun ja akkulaturin lataamaan+auton oma defan ylläpitolaturi myös niin webasto pelasi niinkuin pitääkin ja pakkasta-30

    akku on n. 1v vanha vartan silver 100ah,eli ei muuta kuin akkukaupoille niin lakkaa harmaitten hiuksien kasvu

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Kysyn apua kollegan Eberivikaan.

    Eberi lähtee ok käyntiin ja alkaa pöhisemään ja lämmittämään, käy noin 1-2 minuuttia kunnes polttoainepumpun naksuntasykli nopeutuu ja pöhinä voimistuu, sitten naksunta alkaa hiipumaan ja eberi sammuu. Sisäpuhaltimet jäävät päälle huutamaan. Audi A3 sportpack 2.0TDI 2006 ja Ebersbacher kauko-ohjauksella. Auto on öisin tolpassa ja laturi lataa akkua. Akku vaihdettu 2 kertaa.

    Leave a comment:


  • Scotti
    replied
    Terve.

    Joo mulla on kans ollu ongelmia ton webaston kans.

    Se käy kun auto on käynnissä mutta ei suostu käynnistyyn manuaalisesti kun auto on pois päältä.

    Siinä taitaa olla se vesipumppu hajalla.

    Kun yrittää käynnistää niin alkaa puhaltaan sit nakuttaan kiihtyvällä tahdilla sit kuullostais siltä että se syttyis mut sit se sammuu ja hirvee savupilvi nousee. Mut kun auto on käynnissä niin se käy ja lämmintä ilmaa tulee webaston pakoputkesta.

    Onko toi kallis homma vaihdattaa toi vesipumppu? Ja missä vois suorittaa?

    Leave a comment:


  • ratomi
    replied
    Nettiä selaillessa huomasin eräältä sivustolta sellaisen asian että onkohan tuo rest nappi eli "taukolämmitys" jotenkin yhteydessä tuohon webastoon joka rajoittaisi nyt tuon käytön 30min?

    Vaikka kello yrittää ohjata sitä 60min...

    Leave a comment:


  • ratomi
    replied
    Onko kukaan katsonu akun jännitettä salavalikosta mitä näytää kun webasto on päällä?

    Eikö se jännite raja ole joku 10,? missä webasto kytkeytyy pois päältä?

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by ratomi View Post
    Nyt kun on vähän alle -30 pakkasta niin puhalteli sen 30min iloisesti ja sisälle tuli lämmintä.

    salavalikosta seurasin akun jännitettä niin oli 11,5-11,7 luokkaa kun webasto oli päällä ja moottorin lämmöt nousi...

    On kyllä aika kapine että itsekseen muuttelee sitä lämmitysaikaa :think
    Taitaa vaan olla alhaisen jännitteen aiheuttamaa lämmitysajan muuttumista :think

    Leave a comment:


  • ratomi
    replied
    Nyt kun on vähän alle -30 pakkasta niin puhalteli sen 30min iloisesti ja sisälle tuli lämmintä.

    salavalikosta seurasin akun jännitettä niin oli 11,5-11,7 luokkaa kun webasto oli päällä ja moottorin lämmöt nousi...

    On kyllä aika kapine että itsekseen muuttelee sitä lämmitysaikaa :think

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Ei se oo niin yksinkertaista. Sieltähän voi olla vaikka ropelli murusina, jolloin pumppu kyllä pyörii, mutta vesi ei kierrä. Moottori voi olla vähän huonossa hapessa ja toimia jotenkin, letkuissa voi olla ilmaa. Kaiva se kone nyt ekana näkyville ja laita vaikka käsi pumpun kylkeen kun tökkäät koneen tulille. Aika pian pitääis alkaa tuntumaan veden lämpeneminen vaikka letkusta kiinni pitämällä.

    Leave a comment:


  • ratomi
    replied
    Eli vesipumppu siellä sit ainakin pelaa...

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Ei se kauaa pöhise jos ei vesi kierrä. Veden lämmöt nousee melkoisen nopeasti sinne 70c tuntumaan ja poltto lakkaa. Jos pumppu on ihan totaalisen kaput, ei kone lähde päälle ollenkaan. Tuli testattua, kun oli unohtunut laittaa pumpun liitin kiinni koneeseen.

    Leave a comment:


  • ratomi
    replied
    Kuinka pitkään webasto voi olla päällä kovalla pakkasella ennenkuin se sammuttaa itsensä jos kiertovesipumppu ei pelaa?

    Olen tässä pähkäilly myös sellaista että olisko dieseli jo niin jämäkkää -37 ettei se webasto saa tarpeeksi ja siksi ei pysy päällä???

    Kestääkö tuohon commorail koneeseen mennä laittamaan jäänestoa?

    Olen lukenu täältä foorumista niin toiset sanoo että kestää ja toiset taas että ei missään nimessä saa mennä laittamaan :think

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Tavallisissa malleissa pumppu on tosiaan jossain tankin tietämillä. Jos se pumppu tikuttaa jossain etupäässä, voisin veikata, että sulla on semmonen säiliöllinen webasto. Olis se ainakin melko eksoottinen sijoituspaikka pumpulle, jos käytössä on tankkilähtö ja pumppu auton etupäässä.

    Leave a comment:


  • ratomi
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Johtunee siitä, että joissain malleissa webaston polttoaineen saanti on polttoaineen tuloputken varrella ja webastossa on itsessään pieni säiliö joka täyttyy samalla kun polttoainepumppu nostaa paineen. Tuo säiliöllinen riittää about 30min käyttämiseen, mutta koneen käydessä se voi toki käydä ihan kuinka pitkään tahansa.

    Tänään -37,webasto päällä vain 18min!!! kelloon jäi palamaan liekin kuva ja muutenkin kaikki oli niin kuin olisi vielä lämmittänyt mut eipä vaan webasto pöhissy. Oisko mulle sit just tuo kyseinen välisäiliö ja mitä kovempi pakkanen niin sen vähempi aikaa polttoaine riittää...

    Mistä tuon voi katsoa että onko siinä omaa säiliötä?

    Webaston kun laitaa päälle niin siellä kyllä alkaa polttoainepumppu nakuttamaan jossain webaston luona,eikö tuon pumpun pitäisi tuoda tankilta asti aineet?

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    ..

    Originally posted by arska_90 View Post
    Auto on e38 740iaL -01. Webasto ei ole toiminut koko talvena (ei lähde käyntiin, yrittää kyllä mutta hiipuu melkein heti) ja vein auton korjaamolle. Olivat vaihtaneet palopesän ja tulpan mutta ei toimi vieläkään. Korjaamon mukaan seuraavana olisi sitten koko paskan vaihtaminen uuteen, mikä ei olekaan halpaa huvia. Voisiko webassa olla jotain muuta vielä pielessä vai täytyykö tyytyä uuden vaihtoon?
    Ja edelliseen viitaten, saako tähän malliin lohkolämmitintä ja minkämoinen homma olisi itse vaihtaa?
    Vika on todennäköisesti ohjainkortissa.

    Ota yhteyttä joko sercap huoltopalveluun Rovaniemellä tai eletromekaan Lohjalla. Apu löytyy molemmista..,

    Leave a comment:


  • arska_90
    replied
    Auto on e38 740iaL -01. Webasto ei ole toiminut koko talvena (ei lähde käyntiin, yrittää kyllä mutta hiipuu melkein heti) ja vein auton korjaamolle. Olivat vaihtaneet palopesän ja tulpan mutta ei toimi vieläkään. Korjaamon mukaan seuraavana olisi sitten koko paskan vaihtaminen uuteen, mikä ei olekaan halpaa huvia. Voisiko webassa olla jotain muuta vielä pielessä vai täytyykö tyytyä uuden vaihtoon?
    Ja edelliseen viitaten, saako tähän malliin lohkolämmitintä ja minkämoinen homma olisi itse vaihtaa?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎