Announcement

Collapse
No announcement yet.

webasto temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • soikka
    BTCF Member
    • Apr 2007
    • 25
    • -

    Oma tarina lyhykäisyydessään(530d vm00):
    -webasto kävi 2 min käyttäen ainoastaan paloilma puhallinta jonka jälkeen sammui.
    -ohjainkortti(ei alkuperäinen vaan thermotop c & telestart) korjaukseen elektromekaan = sieltä tuli ohjainkortti mikä oli alkuperäinen bemari kortti minkä sai toimimaan kytkemällä auton väyläjohdon(punavalkoinen) pinniin kaksi missä oli käyttämätön johto webaston vikakoodien lukua varten konehuoneessa.
    -webasto toimii telestartilla ja auton käynnistettäessä lähtee aina päälle

    jotenkin ihmetyttää kun akku sippas heti ku webasto astu kuvioihin ja ostinkin exide 95ah akun mutta sekin on laturissa parhaillaan kun oli akku tyhjentyny työmatkaa tulee 15km suuntaansa ja pari kertaa viikossa reipas 70km suuntaansa ! ei oo vielä auennu koko käyttömaailma mutta kai se tutuksi tulee ja toivottavasti toi akun tyhjeneminen johtui nyt jostain muusta kun sitä ennen oli webasto ainoastaan 10min päällä...

    onko puhallin nopeus aina vakio vai puhaltaako sillä nopeudella mikä on jätetty ? laturin kuntokin tarvis varmaan tarkistaa...

    Comment

    • zdömii
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 133
      • Kuopio

      Täällä on nyt ongelmaa webaston kanssa. Webasto kyllä pyörii ihan normaalisti, muttei lämmitä ollenkaan moottoria eikä sisätiloja. Salavalikosta katsoin puolen tunnin webaston käytön jälkeen tarkan lämpötilan, joka oli lähes sama kuin ulkolämpötila. Auto 525d -01. Mikä lie vikana?
      e60 530dA -04
      ex-e39 525D -01
      ex-e36 325 -91

      Comment

      • Homebrew
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 349
        • Paimio

        Originally posted by zdömii View Post
        Täällä on nyt ongelmaa webaston kanssa. Webasto kyllä pyörii ihan normaalisti, muttei lämmitä ollenkaan moottoria eikä sisätiloja. Salavalikosta katsoin puolen tunnin webaston käytön jälkeen tarkan lämpötilan, joka oli lähes sama kuin ulkolämpötila. Auto 525d -01. Mikä lie vikana?
        Oisko kiertovesipumppu? Letkuja tunnustelemalla selviää miten vesi lämpenee.. Omassa weba kyllä lämmitti vettä, mutta kun vesi ei kiertänyt kunnolla, niin lämmöt nousi liikaa -->sammutti itsensä ja kun vedenlämpö laski niin weba käynnisty uudestaan hetkeksi ja sama homma toistui. Tuntui kyllä letkuissa, webalta lähtevä letku kuumana ja paluuletku kylmä. Eipä tuota ongelmaa muuten saanu kiinni kuin vahtaamalla vierestä miten käyttäytyy ja diagnostiikalla..
        Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
        Ex. E91 330d -07

        Comment

        • Gize
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 548
          • Tampere

          Vikaa puskee

          Nostelempa tätä topicia esiin kun en viitsi uutta aloittaa, näitä kun löytyy täältä enemmän kuin tarpeeksi. Modet siirtää jos kokee vääräks

          On luettu jo 1000+1 sivua, mutta eipä tuosta oikein ota selvää.

          Viime talvena webasto ei käynyt kuin muutaman minuutin kerrallaan (ajastettuna), autossa on kyllä paska akku joten pistin sen syyksi, koska kävi normaalisti auto käynnissä.

          1,5kk takaperin hommasin sitten inpan ja kaapelin ja nollasin koodit, (vesipumppu, liekkivahti), weba käymään, kävi hetken ja sammui. Tällöin lähti inpalla hyvin käymään joka kerta, mutta sammui overheatiin ja vikakoodina vesipumppu. Auto käynnissä koodit nollattuna sama homma, aina sai käymään inpalla mutta sammui sitten noin 5min jälkeen ylikuumenemiseen.

          No, läppäri rupesi renaamaan joten vian selvitys siirtyi näin pitkälle;

          Nyt tilanne on se, että inpan pakkosyötölläkään webasto ei halua herätä henkiin kovin useasti. Usean tunnin käytin tuohon (ja myös käynnistysyrityksiä ~40+) ja vaikuttaisi siltä että lähtee käyntiin vain kun on tehty sulakereset, p-a pumppu on ollut pakkosyötöllä ja sitten inpalla käyntiin. Tällöin palaa sen minuutin tai kaksi, ei väliä onko auto käynnissä. Muutoin ei lähde, vaan menee cooling-modeen suoraan (liekkivahdin kyselyn jälkeen). Vikakoodeihin jää vain liekkivahti (Glow Plug Flame Detector). Mikään arvo ei nyt nouse yli rajan eikä jännite romahda joten ei ole siitä kiinni.

          Onko tässä todennäköisimmin siis korttivika vai pitäisikö lähteä tuosta liekkivahdin (hehkun?) vaihdosta ja ihmetellä siitä eteenpäin, kun on vaihtanut jälleen turhaan osia
          Kulkineet:
          BMW 730dA -03
          BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
          BMW 323i -95
          Honda CBR600Fighter
          EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

          3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

          Comment

          • Madduli
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 395
            • -

            Originally posted by Gize View Post
            Nostelempa tätä topicia esiin kun en viitsi uutta aloittaa, näitä kun löytyy täältä enemmän kuin tarpeeksi. Modet siirtää jos kokee vääräks

            On luettu jo 1000+1 sivua, mutta eipä tuosta oikein ota selvää.

            Viime talvena webasto ei käynyt kuin muutaman minuutin kerrallaan (ajastettuna), autossa on kyllä paska akku joten pistin sen syyksi, koska kävi normaalisti auto käynnissä.

            1,5kk takaperin hommasin sitten inpan ja kaapelin ja nollasin koodit, (vesipumppu, liekkivahti), weba käymään, kävi hetken ja sammui. Tällöin lähti inpalla hyvin käymään joka kerta, mutta sammui overheatiin ja vikakoodina vesipumppu. Auto käynnissä koodit nollattuna sama homma, aina sai käymään inpalla mutta sammui sitten noin 5min jälkeen ylikuumenemiseen.

            No, läppäri rupesi renaamaan joten vian selvitys siirtyi näin pitkälle;

            Nyt tilanne on se, että inpan pakkosyötölläkään webasto ei halua herätä henkiin kovin useasti. Usean tunnin käytin tuohon (ja myös käynnistysyrityksiä ~40+) ja vaikuttaisi siltä että lähtee käyntiin vain kun on tehty sulakereset, p-a pumppu on ollut pakkosyötöllä ja sitten inpalla käyntiin. Tällöin palaa sen minuutin tai kaksi, ei väliä onko auto käynnissä. Muutoin ei lähde, vaan menee cooling-modeen suoraan (liekkivahdin kyselyn jälkeen). Vikakoodeihin jää vain liekkivahti (Glow Plug Flame Detector). Mikään arvo ei nyt nouse yli rajan eikä jännite romahda joten ei ole siitä kiinni.

            Onko tässä todennäköisimmin siis korttivika vai pitäisikö lähteä tuosta liekkivahdin (hehkun?) vaihdosta ja ihmetellä siitä eteenpäin, kun on vaihtanut jälleen turhaan osia
            itellä eberissä anto liekkivahdin vikakoodia, vaihdoin liekkivahdin, ei auttanut, aivojen vaihdolla kuntoon. Webaston kortteja korjataan Rovaniemellä, en nyt muista firma nimeä. Eberin kortteja ei missään massan takia joka on kortin päällä. :(
            E46 316 -99
            Ex:
            E39 523iA -98
            E46 316 -99
            E46 318 -99

            Comment

            • Enska2
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 113
              • Känkkylä

              Originally posted by Gize View Post

              Onko tässä todennäköisimmin siis korttivika vai pitäisikö lähteä tuosta liekkivahdin (hehkun?) vaihdosta ja ihmetellä siitä eteenpäin, kun on vaihtanut jälleen turhaan osia
              Varmaankin hehku ok, vesipumppu rikki, kortilla liekkivahtivika.
              Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!

              Comment

              • tuotsi
                Newbiemmer
                • Jun 2003
                • 16
                • Vantaa

                Lainaanpa minäkin tätä ketjua. Eli osaako joku sanoa että kuuluuko kuvan Webaston (Thermo Top T) "höyrystinkankaassa" olla pyöreä reikä vai onko kyseessä ns entinen höyrystin?


                Ja toinen kysymys että saako noita Webaston runkoliittimiä jostain? On näköjään keskusyksikön virtaliittimestä syöpynyt toinen napa irti kokonaan. Ihme ettei toimi...


                Ei tunnu tähän malliin hirveästi olevan varaosaa enää tarjolla.
                BMW M550D G30 -17

                Comment

                • Enska2
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 113
                  • Känkkylä

                  Originally posted by tuotsi View Post
                  Lainaanpa minäkin tätä ketjua. Eli osaako joku sanoa että kuuluuko kuvan Webaston (Thermo Top T) "höyrystinkankaassa" olla pyöreä reikä vai onko kyseessä ns entinen höyrystin?


                  Ja toinen kysymys että saako noita Webaston runkoliittimiä jostain? On näköjään keskusyksikön virtaliittimestä syöpynyt toinen napa irti kokonaan. Ihme ettei toimi...


                  Ei tunnu tähän malliin hirveästi olevan varaosaa enää tarjolla.
                  Kuuluu olla höyrystinkankaassa pyöreä reikä. Diesel höyrystin ja ihan ok kuntoinenkin näyttää olevan.

                  Tuollenen liitinkehikko löytyy muistaakseni hyllystä. Lähetänkö niin pääset kehikon vaihtohommiin?
                  Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!

                  Comment

                  • tuotsi
                    Newbiemmer
                    • Jun 2003
                    • 16
                    • Vantaa

                    Originally posted by Enska2 View Post
                    Kuuluu olla höyrystinkankaassa pyöreä reikä. Diesel höyrystin ja ihan ok kuntoinenkin näyttää olevan.

                    Tuollenen liitinkehikko löytyy muistaakseni hyllystä. Lähetänkö niin pääset kehikon vaihtohommiin?
                    Hyvä tietää, ei oikein netistä löytynyt kuvia tuosta höyrystimestä kuin toisesta suunnasta josta kangas ei näy ollenkaan. Tämä kyseinen Webasto mykistyi kerrasta joten tuon virtaliittimen lisäksi välttämättä ei muita vikoja olekaan... ehkä.

                    Laitoin yv:tä tuosta kehikosta, ruskea mönjä piirilevyn päällä vähän epäilyttää, mitenkä mahtaa käyttäytyä kolvatessa...
                    BMW M550D G30 -17

                    Comment

                    • Gize
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 548
                      • Tampere

                      Originally posted by Enska2 View Post
                      Varmaankin hehku ok, vesipumppu rikki, kortilla liekkivahtivika.
                      Onko tuota korttivikaa siis mitenkään mahdollista todeta, muutoin kuin vaihtamalla hehkun ja toteamalla että sinne meni nekin rahat? Kortin lähetys korjattavaksi kun kuitenkin maksaa, joten ehjää korttia en haluaisi edes irroitella.

                      Itse ihmettelen miten se korttivika olisi juuri tässä kuukauden sisällä tullut kun inpalla pelitti hyvin hetki sitten.

                      Vesipumppukin toki voi olla kaput, mutta miksi ei anna enää vikakoodia siitä? Ja vielä miksi tuo laite sammuu (jos sen saa käyntiin) parin minuutin päästä, kun enää ei overheat ongelmaa ole?

                      Lisää neuvoja kaivattaisiin jos jollain on jotain ideaa mistä aloittaa projekti? Vai kaivanko koko paskan irti autosta ja lyön sen vaikka kaivuriin kiinni ja ostan firman piikkiin sitten bemariin uuden
                      Kulkineet:
                      BMW 730dA -03
                      BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                      BMW 323i -95
                      Honda CBR600Fighter
                      EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                      3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2978
                        • Uusimaa

                        Originally posted by Gize View Post
                        Nyt tilanne on se, että inpan pakkosyötölläkään webasto ei halua herätä henkiin kovin useasti. Usean tunnin käytin tuohon (ja myös käynnistysyrityksiä ~40+) ja vaikuttaisi siltä että lähtee käyntiin vain kun on tehty sulakereset, p-a pumppu on ollut pakkosyötöllä ja sitten inpalla käyntiin. Tällöin palaa sen minuutin tai kaksi, ei väliä onko auto käynnissä. Muutoin ei lähde, vaan menee cooling-modeen suoraan (liekkivahdin kyselyn jälkeen). Vikakoodeihin jää vain liekkivahti (Glow Plug Flame Detector). Mikään arvo ei nyt nouse yli rajan eikä jännite romahda joten ei ole siitä kiinni.
                        Minulla ei tuli vikakoodiksi dosier pumpe (polttoainepumppu) ja käyttäytyi siuurin piirtein kuin tuo edellä. Vikana oli kuitenkin piiriikortti ja lopulta ilmeisesti myös veispumppu.
                        Vaihtamalla koko rotisko uuteen ja vesipumppu laite on toiminut moitteetta. Eli tuossa pa-pumpussa ei ole mitään vikaa.
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • Joni.T
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2007
                          • 81
                          • Raahe/Oulu

                          Ongelmia olisi täälläkin webaston kanssa. Eli Tele-mallin webasto, kaukokäynnistys siis. Bensa vehe.

                          Toimi viime talvena hienosti kunnes yhtäkkiä ei enää. Polttoaine ei kulje auton pohjassa olevalta pumpulta webastolle. Käynnistyy ja sammuu noin 120 sekunnin kuluttua.
                          -Pumppu on ehjä, koitettu jo toistakin
                          -Pumpulle tosin ei tule kuin ~10v jännite mutta se ei muuttunut vaikka johdot uusittiin
                          -Akku ok
                          -Vesipumppu väreilee sen verran että on ilmeisesti kunnossa
                          -Sulakkeet ok
                          -Menee välillä vikatilaan->sulake irti ja yrittää käynnistyä jälleen
                          -Pakoputkesta puhaltaa ilmaa
                          ...
                          Missä vika voisi olla? Valohoitoon tuota en viitsi viedä, kertokaa mitä kokeilen seuraavaksi

                          Mistä löytyisi edullisesti höyrystin tai hehkutulppa?
                          Last edited by Joni.T; 30-10-2013, 19:57.
                          ALPINA B3 -96
                          E30 Cabriolet
                          E30 jäärata special edition
                          ex.
                          E30 318 Is -90
                          E30 316 -84
                          E30 325 -89
                          E39 525d -03
                          E39 525i M-sport -03
                          ALPINA B6 -93

                          Comment

                          • Enska2
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2007
                            • 113
                            • Känkkylä

                            Originally posted by Joni.T View Post
                            Ongelmia olisi täälläkin webaston kanssa.
                            Webaston tyypin kun vielä selvittäisit. Onkohan Thermo Top S? Vois sitten alkaa arvuuttelun. Onko tuo pa-pumpun jännite jälleen kerran mitättu liittimen ollessa irti pumpusta? Ilmeisesti pakoputkesta puhaltaa vain kylmää? Puhaltaako palopuhallin kovaa koko ajan?
                            Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!

                            Comment

                            • Madduli
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2012
                              • 395
                              • -

                              Pa-letku tukossa/poikki? Molemmat päät irti ja paineilmaa sisälle jos on tukossa. Ota nyt ensin se polttoaineletku webastolta irti ja lyö webasto käyntiin. 2min aikana pitäs tulla about 10ml bensaa.
                              Ootko koittanu tankki täynnä startata? Voi olla et se ottoputki on niin lyhyt ettei ota tankki tyhjillään bensaa.
                              Last edited by Madduli; 23-10-2013, 13:16.
                              E46 316 -99
                              Ex:
                              E39 523iA -98
                              E46 316 -99
                              E46 318 -99

                              Comment

                              • Joni.T
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2007
                                • 81
                                • Raahe/Oulu

                                Originally posted by Enska2 View Post
                                Webaston tyypin kun vielä selvittäisit. Onkohan Thermo Top S? Vois sitten alkaa arvuuttelun. Onko tuo pa-pumpun jännite jälleen kerran mitättu liittimen ollessa irti pumpusta? Ilmeisesti pakoputkesta puhaltaa vain kylmää? Puhaltaako palopuhallin kovaa koko ajan?
                                Thermo Top S juurikin on. Jännite mitattu tosiaan ilman pumppua, 10 volttia. Kylmää puhaltaa putkesta ja puhaltaa koko ajan kovaa.

                                Polttoaine letku kyllä ok, polttoainepumppu ei suostu lähtemään prosessiin mukaan. Irtaallaan se kyllä pelaa virtaa syötettäessä ja tosiaan kahta eri pumppua jo kokeiltu ja johtojen liitännät tarkastettu.
                                ALPINA B3 -96
                                E30 Cabriolet
                                E30 jäärata special edition
                                ex.
                                E30 318 Is -90
                                E30 316 -84
                                E30 325 -89
                                E39 525d -03
                                E39 525i M-sport -03
                                ALPINA B6 -93

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎