Zaino Z-9 & Z-10 testit jatkui ja selvisi miksi ensitestissä haju oli mitä oli: tuo aine reagoi penkissä olleeseen Liberon nahanhoitoaineeseen ja siksi lopputulos oli ihmeellinen kitkerä haju. Nyt toisen käsittelyn jälkeen haju alkoikin muistuttamaan nahan hajua. Penkit ovat hiukan mustemmat kuin ennen ja aavistuksen kiiltävämmät. Alussa tosin kiiltoa on huomattavasti mutta aineen imeydyttyä/haihduttua kiilto vähenee. Tuo tekee penkkiin aika neutraalin pinnan eli pinta ei ole tahmea mutta ei myöskään liukas.
Juhis: Mulla on kans omassa nuo vesipuhvelipenkit ja olen käyttänyt tuota Leathermasterilta tilattua hoitoainetta. Hyvin on mulla toiminut, penkit säilyy pehmeinä ja mattapintaisina. Ja todellakin noita autonhoitotuotteita ei mielestäni saa kuin tilaamalla ko. firmasta.
OK.. mulla oli sellainen Leather Masterin hoitosarja joka oli tarkoitettu nimenomaan auton nahkasisustalle. Mutta sen toimivuuteen en ainakaan ollut tyytyväinen edellisen auton sisustassa. Tuntui että sarjan puhdistusaine suorastaan pilasi nahkapenkit. Sama kuin olisi jollain liian vahvalla liuotinmyrkyllä puhdistanut. Eikä puhdistava vaikutus ollut kovin erikoinen. Se hoitoaine taas oli asiallisemman oloista. Mutta pitäisi saada varmuus siitä sopiiko se varmasti noille vesipuhvelinnahkaisille penkeille myös valmistajan mukaan.
Onko kellään muulla kokemusta Armor All firman tuotteista? Itse en ole ollut vanhempien autojen sisustassa kovin tyytyväinen Armor All:n nahanhoitoaineeseen mutta tuossa nykyisessä seiskassa kokeilin sitä kaikkiin muihin osiin paitsi penkkeihin. Eli kojelauta + keskikonsoli + oviverhoilut jotka on autossani nappanahkaa. Aineella nahan pinta pehmeni selvästi, väri muuttui harmaan mustasta syvän mustaksi. Aluksi pinta oli melko kiiltävä mutta vuorokaudessa tasottui todella asiallisen näköiseksi.
Tuntuu ylipäätänkin olevan nahan väri eniten vaikuttava asia tuohon hoitoaineen valintaan. Mustia penkkejä on mielestäni helpoin hoitaa koska lika ja halkeamat näkyy kaikista vähiten niissä. Valkoiset, vaaleankeltaiset ja monet erikoisemmat värit taitavat olla sieltä vaikeimmasta päästä.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Ja vielä Zaino Z-9 & Z-10 juttua: kunnolla kuivuttuaan ja istumisen jälkeen penkki muuttui liukkaaksi, ei kuitenkaan liian liukkaaksi koska penkki on samalla pehmeä. Nahka siis tuntuu pehmeämmältä kuin muilla aineilla ja aine näyttäisikin vaikuttavan itse nahkaan eikä tee pintaan omaa kerrosta. Vaikka penkkejä ei ohjeiden mukaan tarvitse kiillottaa, puhdistin penkit kuitenkin pehmeällä kankaalla koska pinnassa oli epätasaisuutta (ehkä ainetta tuli laitettua liikaa). Nyt näyttää hyvältä. Kokeilkaapa nyt joku muukin, ehkä minä olen haistellut liikaa tuon aineen hajua ja kuvittelen kaiken...
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Onhan tuo vähän eksoottisen kuuloista, "Buffalo Butter".. Mitään tietoa ko aineesta ei ole, googletuksen 1. iskemä. Nyt vain tilaamaan, kokeilemaan ja raportoimaan - toivottavasti ei liuota koko sisustusta pois?
Onhan tuo vähän eksoottisen kuuloista, "Buffalo Butter".. Mitään tietoa ko aineesta ei ole, googletuksen 1. iskemä. Nyt vain tilaamaan, kokeilemaan ja raportoimaan - toivottavasti ei liuota koko sisustusta pois?
No jumalauta! Kiitos linkistä! Tuohan näyttää mainoksen mukaan juuri siltä mitä on etsittykin. Eli eksoottisen nahkasisustan hoitoa varten. Eli ei mitään zippinetto ainetta jolla naapuri hinkkaa corollan vinyylejä! Täytyykin kysyä kyseisestä firmasta mitä toimitus maksaisi Suomeen asti. Luulisi Jenkkien tietävän mitä tekevät tuossa asiassa kun siellähän niillä on ne puhvelitkin..
Enpä tiedä tuliko näitä aineita vielä mainittua, mutta...
viime viikolla tuli kokeiltua motonetin hagman's leather & skin carea, joka teki laikukkaan jäljen mustaan penkkiin. Noh, tästä viisastuneena n. puoli tuntia myöhemmin uusi kokeilu Prestan nahanhoitoaineella. Damn! Ne raapaleet mitä oli niin meni piiloon, väri palautui paremmaksi ja tuli sellainen sopiva kiilto, ei liian pimp mutta ei liian mattakaan. Penkki on pehmeä mutta ei liukas. Kaikin puolin penkeistä tuli hyvät, joten suuret plussat Prestan hoitoaineelle ja kiltille jälleenmyyjälle, jolta sain koe-erän ainetta
Z-10 ei sovi puhvelien penkkeihin ja jättää kiiltävää pintaa. Z-9 taas putsaa ja oman etupenkin kohdalla palauttaa hyvän ulkonäönkin. Oli e39 vesipuhveli kuskinpenkissä erittäin kiiltäväksi ja liukkaaksi mennyt istuinosa. Z-9:llä lähti kiilto, liat ja liukkaus ja penkki näyttää taas uudelta.
Edittiä. Tässä näkyy hyvin minkänlainen nahan pitää olla
Tuo vasemmalla oleva on vanhaa kulunutta nahkaa ja oikealla oleva on uutta. Tässä nyt on verhoilu kyseessä, mutta jos omat nahat eivät näytä tolta, kuin toi oikealla oleva, niin joku on jätännyt ne hoitamatta.
En millään jaksanut koluta koko thriidiä läpi niin kysynpä että kuinkas voisi tuota m-tech2 ( en osaa kirjoittaa ) rattia hoitaa?
Ratti kun on täysin kunnossa niin olis ihan jees jos kestäisi siinä kunnossa. Eli ettei tuo nahka pääsisi kuivumaan jne..
Samalla voisi tuota ämmäläisen nuppia jollain nahkan hoito tuotteilla kiillotella..?
En millään jaksanut koluta koko thriidiä läpi niin kysynpä että kuinkas voisi tuota m-tech2 ( en osaa kirjoittaa ) rattia hoitaa?
Ratti kun on täysin kunnossa niin olis ihan jees jos kestäisi siinä kunnossa. Eli ettei tuo nahka pääsisi kuivumaan jne..
Samalla voisi tuota ämmäläisen nuppia jollain nahkan hoito tuotteilla kiillotella..?
Ehdotuksia?
Kiits.
Nahkaa nekin on. Ihan samoilla aineilla kuin penkkejä vaan.. (itse käytän mehiläisvahaa)
Onkos kukaan muu kokeillu Sotkan nahanhoitosettiä. Sieltä saa pari eri kokoonpanoa, toisessa on puhdistussaippua ja vaha, toisessa on lisäksi joku suoja-aine. Mulla on tuollainen suppeampi setti, siinä on kaksi purkkia ja puhdistuspyyhe. Purkeissa on molemmissa vaahtomuovisienet vakiovarusteena, toisessa purkissa siis saippua ja toisessa hoitoaine. Hintaa tuolla oli viime kesänä jotain 10-15e
Saippua vaikuttaa hyvin miedolta, mutta hyvin sillä lika lähtee vaahtomuovisienellä hangaten. Sitten pyyhkäistään pyyhkeellä kuivaksi. Penkkien kuivuttua vaha pintaan ja sen voi antaa imeytyä vaikka yön yli. Seuraavana päivänä imeytymättömän vahan voipi pyyhkäistä pois ja lopputuloksena on mattapintainen, ei liukas, pehmeähkö nahkapenkki.
Comment