Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rättikaton takaikkuna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

    #31
    E30 rätin "lasi" maksoi suunnilleen yhtä paljon BMW Muncheninissä kuin suomessa, eli ei ne aina ole paljoa halvempia saksassa. Ebaystä tosin voi löytää halvemalla, mutta se on sitten täysin tuurista kiinni.
    F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster

    Comment

    • JD
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1194
      • Espoo

      #32
      Originally posted by Balle
      Ei tässä siitä ollutkaan kyse, uskon että sulla on masters degree E30 rättikaton vaihodossa. Mä nauroin siksi että sä paukuttelit henkseleitä niin vitusti ja solvasit että jätkät puhuu aisioista mistä eivät tiedä ja sä et itse tienny hevon vitun vertaa tuosta Z3 katosta... Tämä oli se pointti!
      Ja bottom line on että mieti ensi kerralla mitä sammakoita päästät suustasi/solvaat muita varsinkin kun et ole itse yhtään se paremmin asiasta perillä.
      Hmm...tässä kohdassa taitaa mennä essonbaarikavereiden ja niiden jotka omakohtaisesti tuntevat tekniikkaa ero:

      Nähdessään kysymykseen annetun vinkin:
      ”Olen cabriolettiini asennuttanut autoverhoomossa uuden lasin, sain hyvän ja maahantuojan hintoja edullisemmin.”

      ...niin monelle tekniikasta ymmärtävälle siitä ehkä tulee mieleen ajatus että kysympä rättikattoihin erikoistuneesta verhoomosta mitä tarjoavat minun automalliin/vuosimalliin.
      Autoverhoomosta saa sitten vastauksia, ehkäpä:
      -Ollaan me noita vetoketjullisiakin useita tehty ja asennettu, maahantuojatkin tuo korjaamoiltaan cabrioletit meille lasien asennukseen, maksaa XX euroa.
      Tai ehkä vastaavat:
      -Ei olla tehty noita, ei kannata tehdä.
      Tai kenties vastaisivat:
      -Ei kannata tehdä, mutta me saadaan tilattua suoraan valmistajalta, maksaa asennettuna ZZ euroa.

      Ja näin sai harrastaja pikkuvaivalla oikeaa tietoa jonka pohjalta tehdä ratkaisu kannattaako nämä vaihtoehdot oman auton kohdalla. Mitään ei ainakaan menettänyt.

      Mutta essonbaareissa vihjeestä nostetaan pelkästään älämölöä ja asiaa selvittämättä ”täysin varmasti” tiedetään nollatiedoilla että autoverhoomot on syvältä ... melko säälittävää :-(
      Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
      https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #33
        hinta

        Originally posted by ART
        No pistäppäs kuule piruuttas linkkiä, mistä sen sillä hinnalla saa. Muutaman kerran olen noitakin tonkaissut, ja sen perusteella uskaltaisin melkein kyllä pistää vetoa että sitä _alkuperäistä_ ei ihan lähelle sataa euroa saa saksasta eikä muualtakaan.
        Se antamani hinta on joka tarkasti on 107e ilman alvia ja 124,12 saksan alvilla.
        Se on se hinta mihin sen saa jokainen ostaessaan sen saksasta BMW:n merkkiliikkeestä.
        Eikö täälläkin foorumilla ole niitä hemmoja jotka ainakin puheittensa puolesta tuo saksasta osia... Eli saksassa vaan ostamaan plexi merkkiliikkeen varaosa tiskiltä ja hinta todellakin on se n. 125e miinus mitä sitten ikinä onnistuu tinkimään siitä.

        Kannattais varmaan hankkia se ETK ja saksan hinnasto siihen, niin olis edes jonkin verran tietoa mitä ne alkuperäiset osat halvimmillaan maksaa... Ja koska täällä ryöstetään ja koska ei.

        Ainakin Rännäri ostaa osia(tilauksesta) suoraan saksasta, eli kannattaa tiedustella myös sieltä.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Balle
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 3413
          • UKI, Suomen New York

          #34
          Originally posted by JD
          Hmm...tässä kohdassa taitaa mennä essonbaarikavereiden ja niiden jotka omakohtaisesti tuntevat tekniikkaa ero:

          Nähdessään kysymykseen annetun vinkin:
          ”Olen cabriolettiini asennuttanut autoverhoomossa uuden lasin, sain hyvän ja maahantuojan hintoja edullisemmin.”

          ...niin monelle tekniikasta ymmärtävälle siitä ehkä tulee mieleen ajatus että kysympä rättikattoihin erikoistuneesta verhoomosta mitä tarjoavat minun automalliin/vuosimalliin.
          Autoverhoomosta saa sitten vastauksia, ehkäpä:
          -Ollaan me noita vetoketjullisiakin useita tehty ja asennettu, maahantuojatkin tuo korjaamoiltaan cabrioletit meille lasien asennukseen, maksaa XX euroa.
          Tai ehkä vastaavat:
          -Ei olla tehty noita, ei kannata tehdä.
          Tai kenties vastaisivat:
          -Ei kannata tehdä, mutta me saadaan tilattua suoraan valmistajalta, maksaa asennettuna ZZ euroa.

          Ja näin sai harrastaja pikkuvaivalla oikeaa tietoa jonka pohjalta tehdä ratkaisu kannattaako nämä vaihtoehdot oman auton kohdalla. Mitään ei ainakaan menettänyt.

          Mutta essonbaareissa vihjeestä nostetaan pelkästään älämölöä ja asiaa selvittämättä ”täysin varmasti” tiedetään nollatiedoilla että autoverhoomot on syvältä ... melko säälittävää :-(
          Emmä jaksa vääntää tästä enää. Surkeaa että kaveri ei voi myöntää myös erehtyneensä...
          Possuja ja Bemareita

          Comment

          • ART
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 305

            #35
            Originally posted by jannmann
            Se antamani hinta on joka tarkasti on 107e ilman alvia ja 124,12 saksan alvilla.
            Se on se hinta mihin sen saa jokainen ostaessaan sen saksasta BMW:n merkkiliikkeestä.
            OK, tuohon en osaa muuta sanoa kuin että kyllähän se sitten on jo 150e:n tuntumassa kun sen sieltä Suomeen saa, olettaen että tinkivät Saksan merkkiliikkeen tiskillä yhtä paljon kuin Suomessakin. Antamasi hinnan uskon kyllä pitävän paikkansa, sillä jenkki-ebayssä kauppaavat alkuperäisosaakin n.130USD-hintaan. Joka tapauksessa sanoisin että edullisemman käypäisen osan saa siltä emiata.com:in jannulta, joka kauppaa niitä myös ebay.de:ssä hintaan 69e+20e postikulut (hakusana "Z3 heckscheibe"). Tosin koska ne tulee jenkeistä, siihen tulee EU-tullit päälle, enkä tiedä paljonko ne tuohon summaan tehnee. Postikulu kuitenkin tuskin on paljon suurempi jenkkilästä suomeen kuin saksaankaan?

            Comment

            • JD
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1194
              • Espoo

              #36
              Originally posted by Balle
              Emmä jaksa vääntää tästä enää. Surkeaa että kaveri ei voi myöntää myös erehtyneensä...
              Ei voi auttaa :-) mutta lukemalla selviää mistä oli hyötyä alkuperäiseen kysymykseen ja mistä ei...
              Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
              https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

              Comment

              • Convertible
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2638
                • Turku

                #37
                Itse kyllä kyselin siltä suomalaiselta kaverilta Munchenin BMW varaosapuolelta ja verrattiin suomen ja saksan hintoja ja ei sitä osaa sitten kannattanut tilata. Vaikka siihen sai sen -10% BMW clubi alennuksen.

                No, halusin orkkiksen koska siinä on TUV ym. leimat, ei niitä tosin kukaan siitä tarkastele, mutta orkkis on aina orkkis.
                F25 X3 35d
                E87 118i
                E46 330ti
                E46 M3
                E30 M3
                E30 M3 Convertible
                Z3 Roadster

                Comment

                • Balle
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 3413
                  • UKI, Suomen New York

                  #38
                  Originally posted by Convertible
                  No, halusin orkkiksen koska siinä on TUV ym. leimat, ei niitä tosin kukaan siitä tarkastele, mutta orkkis on aina orkkis.
                  Niin, tämä TUV leimakin vielä... Onnea vaan matkaan kun se vastavalmistunut autoinssi hokaa että sulta puuttuu leima akkunasta...

                  Sitäpaitsi, mua ei ainakaan huvittais jättää autoa jonnekin vitun verhoomoon että saavat mitoittaa/mallata sitä pleksiä...
                  Possuja ja Bemareita

                  Comment

                  • ART
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 305

                    #39
                    Originally posted by Convertible
                    Itse kyllä kyselin siltä suomalaiselta kaverilta Munchenin BMW varaosapuolelta ja verrattiin suomen ja saksan hintoja ja ei sitä osaa sitten kannattanut tilata. Vaikka siihen sai sen -10% BMW clubi alennuksen.

                    No, halusin orkkiksen koska siinä on TUV ym. leimat, ei niitä tosin kukaan siitä tarkastele, mutta orkkis on aina orkkis.
                    Hmm.. Tarviikos tuossa takamuovissa jotain TUV-leimojakin? Enpä ole kyllä tuollaista tullut koskaan ajatelleeksi. Lasissa sen kyllä ymmärtää, että sen täytyy tietyt törmäysturvallisuuskriteerit täyttää, mutta miten lie muovissa? Tuskin kuitenkaan optiikan puolesta mitään luokituksia tarvitsee, kun takaikkuna saanee Suomen katsastussäännösten mukaan olla vaikka täysin läpinäkymätön, vai?

                    Comment

                    • JD
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1194
                      • Espoo

                      #40
                      Originally posted by Balle
                      Niin, tämä TUV leimakin vielä... Onnea vaan matkaan kun se vastavalmistunut autoinssi hokaa että sulta puuttuu leima akkunasta...
                      Kerrotko tarkemmin milloin tälläinen leimavaatimus on tullut koskemaan cabriolettien muovilaseja, mitä siinä pykälässä näit sanottavan avoautoista?


                      Suuri osa vanhojen avoautojen rättikatoista teetetään uusiksi verhoomoista, myös vanhoihin arvoautoihin ja ”lasit” niihinkin tulee usein metritavarasta.
                      Pääsiäisenä voi American Car Showssa katsoa kuinka monessa avojenkissä on verhoilijan tekemä rättikatto ja leimattomia takalaseja. Verhoomot varmaankin tietäisivät tämän pykälän olemassaolon? Silti leimattomia on suomi ja maailma pullollaan. Vai onko tämä pykälä ihan uusi juttu, sanottiinko siinä jotakin siirtymäajoista, tarkennatko vähän?
                      Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                      https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                      Comment

                      • Heguli
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 815
                        • www.e30m3.fi

                        #41
                        Vaihdatin omaan avooni uuden alkuperäisen BMW katon taka"laseineen" eikä siinä ollut mitään TUV leimoja vaikka en nyt sen tarkemmin sitä tutkinut.
                        Die beste fahrt mit hosen an, BMW

                        Comment

                        • J.L
                          Minimi-Jakke
                          • Oct 2002
                          • 846
                          • .

                          #42
                          ......................
                          Last edited by J.L; 22-08-2014, 21:14.

                          Comment

                          • kake
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2002
                            • 590
                            • Kerava

                            #43
                            Originally posted by J.L
                            Nostetaas vanhaa topikkia ylös.

                            Onnistuuko E30 cabin takalasin vaihtamaan katon ollessa paikallaan? Turhan suuri homma irroittaa koko rätti ja kuskata se irrallaan verhoomoon.

                            Entä onko mitään mahdollisuuksia saada hommaa onnistumaan jos tekee itse? Eli ompeleet uusiksi ja liimat väliin
                            Itse liimasin lasin niin että avasin ne etulukitussalvat. Rätti ei ollut
                            siten enää "pinkeä", ja oli helpompi liimata. Pistin pelkällä liimalla kun
                            ajattelin ettei ne ompeleet paljoa auta.
                            Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                            Comment

                            • lastus
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2004
                              • 746
                              • Vantaa

                              #44
                              Oma lasi tuli tuossa kanssa vaihdettua, 1mm paksusta (muistaakseni pvc) muovia Etolasta ja ei muuta kun edestä ylös ja vanha pois ja uusi tilalle. Ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan, kun itse kangaskin alkaa olemaan jo niin vanha. Kyllä se nyt vettä pitää kun liimat väliin laittoi, kaunista siitä ei tullut mutta ensi kerralla sitten osaa paremmin. Lähinnä tuli mieleen että lasi kannattaa yläreunasta ensiksi ommella paikoilleen, reunoilta pieni pätkä ja sitten nostaa katon alareunaa ja ompelee sen sieltä kiinni ja sen jälkeen reunat. Näin itse muovi pikkuisen paremmin pingottuu eikä jää tollaiseksi löysäksi kuten omassa, myöskin reunat meni aaltoiseksi. Aikaahan tuossa meni kun käsiompelukoneella tuota kiinni laittoi, tikkaukset nyt ei ole hienoimmasta päästä, eikä kyllä lähelläkään kunnon saumaa. Tietääkö joku mistä löytyisi itse koko katon vaihto-ohjetta?
                              BTCF Team Kännissä Alasti
                              Ex: E30 325 Cab aka rylläysbussi

                              Comment

                              • mcmake
                                Newbiemmer
                                • Oct 2003
                                • 24
                                • Lahti

                                #45
                                Tuolla jonkunlaiset ohjeet, jos lontoo taittuu.
                                Lost and Found Area for World Upholstery & Trim

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎