E30 rätin "lasi" maksoi suunnilleen yhtä paljon BMW Muncheninissä kuin suomessa, eli ei ne aina ole paljoa halvempia saksassa. Ebaystä tosin voi löytää halvemalla, mutta se on sitten täysin tuurista kiinni.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rättikaton takaikkuna
Collapse
X
-
Originally posted by BalleEi tässä siitä ollutkaan kyse, uskon että sulla on masters degree E30 rättikaton vaihodossa. Mä nauroin siksi että sä paukuttelit henkseleitä niin vitusti ja solvasit että jätkät puhuu aisioista mistä eivät tiedä ja sä et itse tienny hevon vitun vertaa tuosta Z3 katosta... Tämä oli se pointti!
Ja bottom line on että mieti ensi kerralla mitä sammakoita päästät suustasi/solvaat muita varsinkin kun et ole itse yhtään se paremmin asiasta perillä.
Nähdessään kysymykseen annetun vinkin:
”Olen cabriolettiini asennuttanut autoverhoomossa uuden lasin, sain hyvän ja maahantuojan hintoja edullisemmin.”
...niin monelle tekniikasta ymmärtävälle siitä ehkä tulee mieleen ajatus että kysympä rättikattoihin erikoistuneesta verhoomosta mitä tarjoavat minun automalliin/vuosimalliin.
Autoverhoomosta saa sitten vastauksia, ehkäpä:
-Ollaan me noita vetoketjullisiakin useita tehty ja asennettu, maahantuojatkin tuo korjaamoiltaan cabrioletit meille lasien asennukseen, maksaa XX euroa.
Tai ehkä vastaavat:
-Ei olla tehty noita, ei kannata tehdä.
Tai kenties vastaisivat:
-Ei kannata tehdä, mutta me saadaan tilattua suoraan valmistajalta, maksaa asennettuna ZZ euroa.
Ja näin sai harrastaja pikkuvaivalla oikeaa tietoa jonka pohjalta tehdä ratkaisu kannattaako nämä vaihtoehdot oman auton kohdalla. Mitään ei ainakaan menettänyt.
Mutta essonbaareissa vihjeestä nostetaan pelkästään älämölöä ja asiaa selvittämättä ”täysin varmasti” tiedetään nollatiedoilla että autoverhoomot on syvältä ... melko säälittävää :-(Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
hinta
Originally posted by ARTNo pistäppäs kuule piruuttas linkkiä, mistä sen sillä hinnalla saa. Muutaman kerran olen noitakin tonkaissut, ja sen perusteella uskaltaisin melkein kyllä pistää vetoa että sitä _alkuperäistä_ ei ihan lähelle sataa euroa saa saksasta eikä muualtakaan.
Se on se hinta mihin sen saa jokainen ostaessaan sen saksasta BMW:n merkkiliikkeestä.
Eikö täälläkin foorumilla ole niitä hemmoja jotka ainakin puheittensa puolesta tuo saksasta osia... Eli saksassa vaan ostamaan plexi merkkiliikkeen varaosa tiskiltä ja hinta todellakin on se n. 125e miinus mitä sitten ikinä onnistuu tinkimään siitä.
Kannattais varmaan hankkia se ETK ja saksan hinnasto siihen, niin olis edes jonkin verran tietoa mitä ne alkuperäiset osat halvimmillaan maksaa... Ja koska täällä ryöstetään ja koska ei.
Ainakin Rännäri ostaa osia(tilauksesta) suoraan saksasta, eli kannattaa tiedustella myös sieltä.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by JDHmm...tässä kohdassa taitaa mennä essonbaarikavereiden ja niiden jotka omakohtaisesti tuntevat tekniikkaa ero:
Nähdessään kysymykseen annetun vinkin:
”Olen cabriolettiini asennuttanut autoverhoomossa uuden lasin, sain hyvän ja maahantuojan hintoja edullisemmin.”
...niin monelle tekniikasta ymmärtävälle siitä ehkä tulee mieleen ajatus että kysympä rättikattoihin erikoistuneesta verhoomosta mitä tarjoavat minun automalliin/vuosimalliin.
Autoverhoomosta saa sitten vastauksia, ehkäpä:
-Ollaan me noita vetoketjullisiakin useita tehty ja asennettu, maahantuojatkin tuo korjaamoiltaan cabrioletit meille lasien asennukseen, maksaa XX euroa.
Tai ehkä vastaavat:
-Ei olla tehty noita, ei kannata tehdä.
Tai kenties vastaisivat:
-Ei kannata tehdä, mutta me saadaan tilattua suoraan valmistajalta, maksaa asennettuna ZZ euroa.
Ja näin sai harrastaja pikkuvaivalla oikeaa tietoa jonka pohjalta tehdä ratkaisu kannattaako nämä vaihtoehdot oman auton kohdalla. Mitään ei ainakaan menettänyt.
Mutta essonbaareissa vihjeestä nostetaan pelkästään älämölöä ja asiaa selvittämättä ”täysin varmasti” tiedetään nollatiedoilla että autoverhoomot on syvältä ... melko säälittävää :-(Possuja ja Bemareita
Comment
-
-
Originally posted by jannmannSe antamani hinta on joka tarkasti on 107e ilman alvia ja 124,12 saksan alvilla.
Se on se hinta mihin sen saa jokainen ostaessaan sen saksasta BMW:n merkkiliikkeestä.
Comment
-
-
Originally posted by BalleEmmä jaksa vääntää tästä enää. Surkeaa että kaveri ei voi myöntää myös erehtyneensä...Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
Itse kyllä kyselin siltä suomalaiselta kaverilta Munchenin BMW varaosapuolelta ja verrattiin suomen ja saksan hintoja ja ei sitä osaa sitten kannattanut tilata. Vaikka siihen sai sen -10% BMW clubi alennuksen.
No, halusin orkkiksen koska siinä on TUV ym. leimat, ei niitä tosin kukaan siitä tarkastele, mutta orkkis on aina orkkis.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by ConvertibleNo, halusin orkkiksen koska siinä on TUV ym. leimat, ei niitä tosin kukaan siitä tarkastele, mutta orkkis on aina orkkis.
Sitäpaitsi, mua ei ainakaan huvittais jättää autoa jonnekin vitun verhoomoon että saavat mitoittaa/mallata sitä pleksiä...Possuja ja Bemareita
Comment
-
-
Originally posted by ConvertibleItse kyllä kyselin siltä suomalaiselta kaverilta Munchenin BMW varaosapuolelta ja verrattiin suomen ja saksan hintoja ja ei sitä osaa sitten kannattanut tilata. Vaikka siihen sai sen -10% BMW clubi alennuksen.
No, halusin orkkiksen koska siinä on TUV ym. leimat, ei niitä tosin kukaan siitä tarkastele, mutta orkkis on aina orkkis.
Comment
-
-
Originally posted by BalleNiin, tämä TUV leimakin vielä... Onnea vaan matkaan kun se vastavalmistunut autoinssi hokaa että sulta puuttuu leima akkunasta...
Suuri osa vanhojen avoautojen rättikatoista teetetään uusiksi verhoomoista, myös vanhoihin arvoautoihin ja ”lasit” niihinkin tulee usein metritavarasta.
Pääsiäisenä voi American Car Showssa katsoa kuinka monessa avojenkissä on verhoilijan tekemä rättikatto ja leimattomia takalaseja. Verhoomot varmaankin tietäisivät tämän pykälän olemassaolon? Silti leimattomia on suomi ja maailma pullollaan. Vai onko tämä pykälä ihan uusi juttu, sanottiinko siinä jotakin siirtymäajoista, tarkennatko vähän?Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
Originally posted by J.LNostetaas vanhaa topikkia ylös.
Onnistuuko E30 cabin takalasin vaihtamaan katon ollessa paikallaan? Turhan suuri homma irroittaa koko rätti ja kuskata se irrallaan verhoomoon.
Entä onko mitään mahdollisuuksia saada hommaa onnistumaan jos tekee itse? Eli ompeleet uusiksi ja liimat väliin
siten enää "pinkeä", ja oli helpompi liimata. Pistin pelkällä liimalla kun
ajattelin ettei ne ompeleet paljoa auta.Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino
Comment
-
-
Oma lasi tuli tuossa kanssa vaihdettua, 1mm paksusta (muistaakseni pvc) muovia Etolasta ja ei muuta kun edestä ylös ja vanha pois ja uusi tilalle. Ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan, kun itse kangaskin alkaa olemaan jo niin vanha. Kyllä se nyt vettä pitää kun liimat väliin laittoi, kaunista siitä ei tullut mutta ensi kerralla sitten osaa paremmin. Lähinnä tuli mieleen että lasi kannattaa yläreunasta ensiksi ommella paikoilleen, reunoilta pieni pätkä ja sitten nostaa katon alareunaa ja ompelee sen sieltä kiinni ja sen jälkeen reunat. Näin itse muovi pikkuisen paremmin pingottuu eikä jää tollaiseksi löysäksi kuten omassa, myöskin reunat meni aaltoiseksi. Aikaahan tuossa meni kun käsiompelukoneella tuota kiinni laittoi, tikkaukset nyt ei ole hienoimmasta päästä, eikä kyllä lähelläkään kunnon saumaa. Tietääkö joku mistä löytyisi itse koko katon vaihto-ohjetta?BTCF Team Kännissä Alasti
Ex: E30 325 Cab aka rylläysbussi
Comment
-
Comment