Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kangas Penkkien pesu

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nonii
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 209
    • Jyväskylä

Originally posted by markok View Post
    Juuri näin. Loppuuko tuo paska joskus tuolta penkistä vai onko kangas puhki ennenkuin imuroitava vesi on puhdasta? Minulla musta sisusta, mutta ruskeita tai harmaita laikkuja jää edelleen näkyviin joihinkin kohtiin.
    Moro

Kauanko annoit aineen vaikuttaa. Huomioi myös se, ettei pesuaine vaikuta lian aiheuttamiin värimuutoksiin. Eli jos lika/neste tms. on "liuottanut" kankaassa olevaa väriainetta ei pesuaine palauta väribalanssia.
    Itse annoin pesuaineen vaikuttaa n. 10 min.
    Pestiin muuten taas yhden auton penkit kakarat oli mätvännyt suklaajäätelöä sekä purkkaa. Pesuainetta, vaikutusta n 5 - 10 min ja sitten imua sekä samalla lisää pesuainetta ja sitten vielä pelkkä imu. Penkeistä tuli uudenveroiset. Kandee kokeilla vähän "jäykempää" liuosta jos tahrat ei meinaa irrota.
    Mulla on käytössä Kiillon Jiffy

Ja muuten mullakin on ensimmäinen osa paskana. Se pieni läpinäkyvä muovisuutin tipahti lattialle ja siitä halkesi se pesuaine ruiskuttimen kiinnike, on vähän liian "kovaa" muovia nuo kun halkeilee noin helposti. Muuten olen oikein tyytyväinen ja on hintansa haukkunut jo moneen kertaan.
    Nykyinen: W204 220 CDI T

Ex:

Octavia RS
    E39 523
    E30 324
    E30 316

Comment

• markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3019
      • Kuopio

Originally posted by Nonii View Post
      Moro

Kauanko annoit aineen vaikuttaa. Huomioi myös se, ettei pesuaine vaikuta lian aiheuttamiin värimuutoksiin. Eli jos lika/neste tms. on "liuottanut" kankaassa olevaa väriainetta ei pesuaine palauta väribalanssia.
      Itse annoin pesuaineen vaikuttaa n. 10 min.
      Pestiin muuten taas yhden auton penkit kakarat oli mätvännyt suklaajäätelöä sekä purkkaa. Pesuainetta, vaikutusta n 5 - 10 min ja sitten imua sekä samalla lisää pesuainetta ja sitten vielä pelkkä imu. Penkeistä tuli uudenveroiset. Kandee kokeilla vähän "jäykempää" liuosta jos tahrat ei meinaa irrota.
      Mulla on käytössä Kiillon Jiffy

Ja muuten mullakin on ensimmäinen osa paskana. Se pieni läpinäkyvä muovisuutin tipahti lattialle ja siitä halkesi se pesuaine ruiskuttimen kiinnike, on vähän liian "kovaa" muovia nuo kun halkeilee noin helposti. Muuten olen oikein tyytyväinen ja on hintansa haukkunut jo moneen kertaan.

Ehkä pitäisi sitten antaa pasuaineen vaikuttaa kauemmin. Itse olen suihkuttanut pesuaineen ensin koko penkkiin ja sitten perään imurointi samalla suihkuttaen lisää pesuainetta ja lupuksi pesuaineen imurointi pois. Eli pesuaine ei ole pinnassa kuin pari minuuttia.

Väriaineen liukenemisesta ei ole kysymys kun läikkä oikeastaan siirtyy vain eri kohtaan jokaisen pesun yhteydessä. Kiillon Jiffyä käytän itsekin ja noin 10ml/1L olen laittanut pesuainetta. Oletko sinä lopuksi huuhdellut penkit pelkällä vedellä imuroiden ja onko viimeisellä kerralla imurin säiliössä kirkasta vettä vai onko se edelleen ruskeaa niinkuin minulla?
      BMW 530iA Touring -05

Comment

• Nonii
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 209
        • Jyväskylä

Originally posted by markok View Post
        Ehkä pitäisi sitten antaa pasuaineen vaikuttaa kauemmin. Itse olen suihkuttanut pesuaineen ensin koko penkkiin ja sitten perään imurointi samalla suihkuttaen lisää pesuainetta ja lupuksi pesuaineen imurointi pois. Eli pesuaine ei ole pinnassa kuin pari minuuttia.

Väriaineen liukenemisesta ei ole kysymys kun läikkä oikeastaan siirtyy vain eri kohtaan jokaisen pesun yhteydessä. Kiillon Jiffyä käytän itsekin ja noin 10ml/1L olen laittanut pesuainetta. Oletko sinä lopuksi huuhdellut penkit pelkällä vedellä imuroiden ja onko viimeisellä kerralla imurin säiliössä kirkasta vettä vai onko se edelleen ruskeaa niinkuin minulla?
        En ole huuhdellut, mutta jos vesi on ruskeaa niin varmaanhan siitä paskaa vielä irtoaa. Olen vain yksinkertaisesti "räjäyttänyt lian pois".
        Tuo huuhtelu ei välttämättä kyllä ole ihan huono idea.
        Nykyinen: W204 220 CDI T

Ex:

Octavia RS
        E39 523
        E30 324
        E30 316

Comment

• Madfexx
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3646
          • Lempäälä

Niin minkäslaisen seossuhteen porukka on todennut hyväksi tuon Jiffyn suhteen?:think
          Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
          Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

Comment

• Keke71
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 340
            • Kiiminki

Tulipa ostettua itellekkin tuo se4001 pesuri, hyvä laite. Ostin myös sen lyhyen imusuulakkeen. Pesuaineena on sitten Kärcher:in omaa tekstiilinpuhdistusainetta, ainakin sillä lika irtosi penkeistä. Täytyy tässä hieman odottaa että penkit kuivuu kokonaan, niin näkee jääkö laikkuja. Toivottavasti ei.

E: Penkkien kuivuttua, ei laikkuja. Eli hyvin toimii tuo aine.
            Last edited by Keke71; 20-05-2010, 21:19.
            E39 540iA Touring

Comment

• ritariässä
              BTCF Member
              • Jan 2006
              • 3536
              • Raisio

Parasta jälkea kotikonstein tulee kun ensin irroittaa penkit, kantaa pihalle, kastelee liuotinpesuaineella esim painesuihkepullon kanssa ja muutaman minuutin jälkeen harjailee/hankaa likaisimmat kohdat ja aloittaa itse pesuoperaation painepesurilla!

Näin olen tehnyt kymmeniin autoihin, parin vuoden ikäisistä museoikäisiin ja yhdenkään kohdalla ei ole tullut penkki/airbag ym ongelmia.

Pesun jälkeinen kuivaus on yhtä tärkeä kuin itse pesu.

Joissain autoissa sytyttää esim airbag valot jos joutuu penkkien/sähköliittimien ollessa irti käynnistämään auton, mutta ne lähtee vikamuistin nollauksella pois.

Kuulostaa hurjalta, mutta toimi kun tietää mitä tekee!
              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

Comment

• Madfexx
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3646
                • Lempäälä

Vihdoin sain Kärcherini huollosta - uusi letku tuli takuuseen. Tuossa vähän sohvaa sillä imuroin ja muutamat tahrat jo poistin. Ihan lupaavan oloinen laite. Vielä kun pääsee vähän auton sisustaan testaamaan niin osaa sanoa lopullisen mielipiteen :think
                Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

Comment

• Jesse1
                  Newbiemmer
                  • Jul 2005
                  • 17

Siivousliikkeessä kehottivat ostamaan sellaisen märkäimurin missä ei ole tuota sumutus toimintoa ollenkaan. Kaikista menneet rikki kuulemma aika nopeasti ja sen jälkeen ollut sumupullo ahkerassa käytössä

Comment

• MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7521
                    • Jyväshyvä

Originally posted by Madfexx View Post
                    Runsaat kahdeksan euroa maksoi pullo, miinus sitten alet mitä nyt itsellä oli hyödynnettävissä.
                    Pesin ex. autosta (170 tkm, 3 vuotta) kangaspenkit,
                    ja ei niistä vimosen päälle puhtaita tullut vaikka pesin ne n. 6:ään kertaan.
                    Ts. ensin istuinosa, sitten selkänoja, sitten istuinosa.
                    Tällä lailla kolme kierrosta. Takapenkkiä pesin lisäksi vielä kerran, pari.

380 tkm ajetusta 2-autosta lähti semmoiset moskat että ihan oksetti kun
                    kaatoi niitä vesiä pois sieltä imurista...
                    Kahvin väristä ja pinnassa jotan ihme huttua...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7521
                      • Jyväshyvä

Originally posted by Jesse1 View Post
                      Siivousliikkeessä kehottivat ostamaan sellaisen märkäimurin missä ei ole tuota sumutus toimintoa ollenkaan. Kaikista menneet rikki kuulemma aika nopeasti ja sen jälkeen ollut sumupullo ahkerassa käytössä
                      Mulla oli vuokralla Jyväskylän mattopesusta joku Italialainen vehje,
                      taisi olla jostain vuosituhannen vaiheestsa ja hyvin se pelitti...
                      Suutin oli kyllä järeätä tehoa, mutta noissa varmaankin hajoaa se vesipumppu?
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• future
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 166
                        • keskellä korpea

Tuli ostettua m3:sen kangas/alcantra lepakkopenkit e36 coupeen, mutta kysmys herääkin, että voiko tätä samaa "reseptiä" käyttää myös alcantra kohtiin. Eli voiko niihin alcantra kohti laittaa samaa pesuainetta ja käyttää painehuutelelulaitetta, kuin kangas kohtiinkin.

Comment

• jms-btcf
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 696
                          • Tampere

Originally posted by Jesse1 View Post
                          SE4002:n tuli ainakin mulla viiden vuoden takuu joten hajoavat osat hoitunee sitä kautta. Bauhausissa myyjä kehotti vielä ottamaan heidän laitteellaan kopion kuitista kun ei alkuperäisen kuitin muste välttämättä kestä viittä vuotta...
                          e61 535d

Comment

• Zeta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7521
                            • Kotona

Kellään tuoreita kokemuksia kangaspenkkien pesettämisestä jossain firmassa?

Paljon kannattaa maksaa pelkistä penkkien ja oviverhoilujen (ja ehkä katto) pesusta?

Pitäisi tuossa ennen kesää saada penkit jossain puhtaaksi ja itseä ei amatöörinä huvita alkaa vaaleaa sisustaa nyhräämään puhtaaksi...
                            -
                            Käyttöautona: F20
                            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                            -

Comment

• Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

Originally posted by Zeta View Post
                              Kellään tuoreita kokemuksia kangaspenkkien pesettämisestä jossain firmassa?
                              On.

Olisko ollut 160€ sisäpesu, auton pesu+myllytys+vahaus ja konehuoneen pesu.

Comment

• Zeta
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7521
                                • Kotona

Originally posted by Bmw Master View Post
                                On.

Olisko ollut 160€ sisäpesu, auton pesu+myllytys+vahaus ja konehuoneen pesu.
                                No ei kuulosta kohtuuttomalta. Tosin itselle riittäisi varmaan pelkkä sisustan pesu eikä tarvisi mitään lattiamattoja tai kojelautoja jynssätä...
                                -
                                Käyttöautona: F20
                                Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                                Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                                -

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎