530d webasto esilämmittimeksi...
Collapse
X
-
Kerran jos toisenkin on merkkiliikkeessäkin käynyt niin, että varuste on kyllä lisätty (löytyy ZCS:stä), mutta varsinainen ohjainlaitteiden koodaus on jäänyt jostain syystä puolitiehen. Mutta nämä selviää kyllä äkkiä, kun vaikka NCS:llä kurkkaa.
-
-
Originally posted by Leppis View PostKohta taas talvi iskee ja olis kiva olla pelit ja vehkeet kunnossa. Auto 530d -03 isolla navilla koitettu koodauttaa webastoa kahdessa eripaikkassa ja kummallakin kerralla koodaus kyllä onnistunu mutta jostain syystä ei vaan tule näkyviin mitään. Koodaajissa vika vai autossa?
Leave a comment:
-
-
joo, kyllä se koodaajassa on, itse käytin -02 530d mtt-tradingillä ja pelaa kun buickki!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Leppis View PostKohta taas talvi iskee ja olis kiva olla pelit ja vehkeet kunnossa. Auto 530d -03 isolla navilla koitettu koodauttaa webastoa kahdessa eripaikkassa ja kummallakin kerralla koodaus kyllä onnistunu mutta jostain syystä ei vaan tule näkyviin mitään. Koodaajissa vika vai autossa?
Leave a comment:
-
-
Kohta taas talvi iskee ja olis kiva olla pelit ja vehkeet kunnossa. Auto 530d -03 isolla navilla koitettu koodauttaa webastoa kahdessa eripaikkassa ja kummallakin kerralla koodaus kyllä onnistunu mutta jostain syystä ei vaan tule näkyviin mitään. Koodaajissa vika vai autossa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MakeH View PostLaita webastolle GSM-käynnistin, ei tarvitse enää ajastella!Last edited by miccou; 29-06-2011, 11:53.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by th2376 View PostKun tuo esilämmityksen ohjelmointi tehdään ilman komponenttimuutoksia, ilmaantuu siitä vikakoodeihin "kiertovesipumppu rikki" -ilmoitus. Ja tämä siis siksi että tuossa tehtaalta alkuperäisenä lähteneessä esilämmitysversiossa on vesiventtiilikiertovesipumppu, jonka puutteesta auto nyt siis herjaa. Käytännön merkitystähän tällä vikakoodilla ei ole.
Jos tuon esilämmityksen haluaa alkuperäistä vastaavaksi, tulee asentaa seuraavat osat:
1) Install KIT, independent heater (82 30 0 137 540)
- tämä sisältää johtosarjan (64 50 0 021 252) jossa piuhat vesiventtiilikiertovesipumpulle sekä piuhat auton takaosaan mahdollista kaukokäyttöä varten sekä muuta pientä hilua.
- hinta ~100 euroa
ELI:tämän asentamalla on helppoa laittaa webastoa ohjaamaan telestart T70/80/90
2) Install KIT, independent heater (64 50 0 140 304)
- tämä sisältää vesiventtiilikiertovesipumpun (64 11 8 374 994) sekä letkusarjan joilla letkut kytketään "Bypass"-moodiin, eli siten että esilämmittimen vesi kiertää vain kennolla, ei moottorilla
- hinta ~350 euroa
ELI:jos ja kun näillä leveysasteilla on hyvä lämmittää myös tuota moottoria niin tästä sarjasta tarvitaan vain tuo kiertovesipumppu, noita letkuja on turha asentaa.
Joku jolla tuo esilämmitintoiminto ollut jo tehtaalta voisi kommentoida vielä noita vesipumppuja. Lähinnä se kiinnostaa että löytyykö näistä autoista siis 2xsähköinen vesipumppu vai onko tuo webaston oma pumppu poistettu, ovatko sarjassa yms.... ???
Originally posted by Clavurion View PostAinakin "Rubu" voisi kertoa, löytyykö häneltä tehdasasenteisesta esilämmityksestä myös Webaston vesipumppu.
Jos tuon vesiventtiilien alla sijaitsevan ylimääräisen vesipumpun haluaa asentaa, riittää sille jännitelinjan veto ilmastoinnin ohjainyksikön 26-pinniseltä liittimeltä (sin.), pinnistä 9. Muu johtosarja jää täysin haaskuuseen, ellei asenna erillistä kauko-ohjausta.
Otetaampas pieni lainaus vuosien takaa. Elikkä nyt kun oon lukenut ja vertaillut tietoja omaan autoon (530da -02), niin näyttäisi siltä, että mulla on perinteinen vakiovarusteweba, jonka on joku ohjelmoinut toimimaan esilämmittimenä. Komennon löytyy MIDistä ja ohjelmointi toimii. Weba käy myös automaattisesti ajon aika. Vesiventtiilien alla ei ole kiertovesipumppua, moottori lämpiää myös esilämmityksessä ja IHKAsta löytyy aika maininta vesipumpusta.
Asia nousi tapetille, kun weba lakkasi toimimasta. IHKAan viesti lisälämmittimen ongelmista ja webaan viesti kiertovesipumpusta. Lisää itkua asiasta täällä (NAPS). Pumppu on tilauksessa ja toivotaan, että itse webaongelma korjaantuu sillä.
Muistaakseni jopa joskus on REST-toiminto vilahtanut MIDissä jonkun mittarinollauksen tms. yhteydessä. Poistuuko ko. valinta sieltä, kun IHKA huomaa, että sitä venttiilien alapuolista kiertovesipumppua ei ole tai se on rikki?
Tuli mieleen, että nyt kun esilämmitys on ohjelmoitu ja se sen pumpun haluaisi, niin voisihan sen sinne laittaa. Jos vaikka uusi webaston pumppu toimisi kauemman, kun sielä on toinen pumppu auttamassa. Pöydältä löytyy seuraavanlainen pumppu ylimääräisenä (TOINEN NAPS). Peräisin Sprintterin vesikierrosta. Ajattelin, että tuon laittaisi siihen vesiventtiilien alapuolelle kierrättämään vettä samalla tavoin, kuin alkuperäisessä vesiventtiili-pumppu -yhdistelmässä. Mutta tuon virran kanssa mietin, että voiko sen ottaa suoraan sieltä IHKAn liittimestä eli ts. piisaako sielä virta pyörittämään pumppua. Itse laittaisin mieluummin releellä, mutta jos sielä on rele välissä, niin huomaako IHKA, että sielä on toimiva pumppu, kun se ohjaa pelkkää relettä?
Onko ko. ajatuksessa ylipäätänsä mitään järkeä, koska silloin on periaatteessa kaksi pumppua sarjassa? Ja pyörittääkö IHKA ko. pumppua myös ajon aikana, kun tarvitaan lämmintä sisälle vai muodostuuko mahdollisesti pyörimättömästä pumpusta tukos kiertolinjaa, jolloin sisätilat ei lämpiä ajossa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by csimann View PostTästä juuri viimeisimmän tiedon mukaan olisi kysymys. Tarvitaanko tuota venttiiliä, vai meneekö koodaamalla? Ilmeisesti juuri tämä kolmitieventtiili sisältyy mystiseen BMW:n retrofitkittiin...
Ota yhteyttä esm. nimimerkki Rahuun.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tuomija View PostOnko mahdollista että webasto yrittäisi avata kolmitieventtiiliä jota ei tässä tapauksessa ole ja sen takia ei käynnistyisi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tuomija View PostMulla seuraavanlaista ongelmaa Saksantuonti 2005 X5:ssa (3.0D). Webasto on koodattu esilämmittimeksi, eli navin näytöstä löytyy nyt Aux.heating. Ohjattaessa esilämmitys päälle suoraan näytöltä tai ajastimella Webasto ei käynnisty vaan ohjaus poistuu n. 10s kuluttua ja auton sisäpuhallin pysähtyy.
...
Auton käydessä Webasto toimii normaalisti.
Täällä täysin sama ongelma, eikä ratkaisua ole etsinnöistä huolimatta löytynyt. Ihan sama onko laturissa vai ei, akku vaihdettu boschin s6 agm lippulaivaan. Tilanne on sama myös, jos syöttää webaston 1 pinniin jännitteen.
Jos joku koodaamalla saa toimimaan, niin työstään saa tuntuvan palkkion!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by WSE1 View PostOngelmasi on liian alhainen jännite webaston liittimellä. Se johtuuko tämä akusta vaiko johtosarjasta tai itse liittimen huonosta kontaktista kannattaa selvittää ennen akun vaihtoa. Jos laitat akun lataukseen webasi todennäköisesti toimii normaalisti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tuomija View PostMulla seuraavanlaista ongelmaa Saksantuonti 2005 X5:ssa (3.0D). Webasto on koodattu esilämmittimeksi, eli navin näytöstä löytyy nyt Aux.heating. Ohjattaessa esilämmitys päälle suoraan näytöltä tai ajastimella Webasto ei käynnisty vaan ohjaus poistuu n. 10s kuluttua ja auton sisäpuhallin pysähtyy.
Putkitukset webastolle ovat tämän linki mukaiset http://www.realoem.com/bmw/showparts...13&hg=64&fg=18 eli kolmitievesiventtiiliä ei ole, joka on tässä versiossa: http://www.realoem.com/bmw/showparts...11&hg=64&fg=18
Auton käydessä Webasto toimii normaalisti. Luulin vian olevan webaston kiertovesipumpussa joka oli rikki. Pumppu on nyt vaihdettu ja se lähtee käyntiin heti kun lämmitysohjaus tulee päälle. Webasto on mallia Z.
Mikä voisi olla tässä tapauksessa ongelmana? Testasin lämmitystä myös ottamalla webaston sulakkeen irti ja tässä tapauksessa ohjaus pysyi päällä ja sisätilan puhallin pyöri. Onko mahdollista että webasto yrittäisi avata kolmitieventtiiliä jota ei tässä tapauksessa ole ja sen takia ei käynnistyisi?
INPA:lla on luettu myös vikamuisti ja se on tyhjä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: