memebuy23buy

530d webasto esilämmittimeksi...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jpeltoma
    replied
    Muutin omasta autostani webaston letkut niin että myös moottori lämpenee, muutama huomio: Asennuksen yhteydessä ilmaaminen on yhtä painajaista, kennot tulee tyhjäksi ja webaston putket kiertää ylempänä kuin paisuntasäiliö on...helposti heittää lämmöt punaselle.

    Auton lämpeneminen tyhjäkäynnillä hidastuu, webaston putket on tarkoitettu vain sen omaa kiertoa varten ja ne läpiviennit on tehty ohuella metalliputkella jotka ahdistaa kierrossa. Jos homman tekee kannattaisi se tehdä alusta asti, eli webastolle asti ja takaisin paksua letkua.

    Tietysti pari metriä lisäletkuakin hidastaa alkulämpenemistä, samoinkun kylmä webaston runko ja vesitila. Webasto kun on aika hankalassa paikassa.

    Leave a comment:


  • Enska2
    replied
    Originally posted by Mr_Horsepower View Post
    Tänään löysin todennäköisesti ratkasun omiin tarpeisiiin!!
    Gsm-käynnistin... eli yksi ukko tekee webaston gsm-käynnistimiä vanhoista kännyköistä.. todella yksinkertainen laitos ja vielä helppo asentaa... hintaa tuolla on 150Euroa... Enemmin laitan tuon kun se että meen merkkiliikkeeseen ja maksan noin 100 euroa ja ne ei anna takuuta edes että toimiiko!!.. tuolla matkapuhelin jutulla on vuoden takuu... Jos jotain jää kiinnostaa nii kerron lisää...

    Laitteen ominaisuuksia:
    - kytketään ajastimelle tuleviin johtoihin/suoraan webastoon.
    - webaston/eberin käynnistys vain puhelimeen talletetuista numeroista.
    - puhelin ei vastaa soittoon.
    - webasto päällä noin 20 min soitosta / viimeisimmästä soitosta (ts. voi ladata lisää aikaa).
    - on/off -liukukytkimellä lämmityksen voi keskeyttää.
    - puhelin saa virran suoraan auton akusta, puhelimen oma akku ei toimisi pakkasessa.
    - voi käyttää myös ajastimena.
    - pieni virrankulutus: valmiustilassa ~6 mA, soitettaessa ~160 mA, webasto päällä ~20mA.
    - pakkasrajasta ei ole tietoa, mutta on toiminut -35C asti ongelmitta.
    Attached Files
    Last edited by Enska2; 13-11-2007, 11:30.

    Leave a comment:


  • Wasabi
    replied
    LänsiAuto Hämeenlinna koodasi Webaston esilämppäriksi (530DA -01 Navi).
    Ainakin toistaiseksi näyttäisi toimivan kuten pitääkin. Varustelistakin printattiin kylkeen. Suosittelen!

    Ajattelin asentaa varmuuden vuoksi akulle ylläpitolaturin.

    Leave a comment:


  • Enska2
    replied
    Originally posted by th2376 View Post
    Tuli vielä pikkasen surffailtua noiden mallien parissa. Tällaisen käsityksen sain noista eri malleista:

    Thermo Top Z --> ei vesipumppua
    Thermo Top C --> vesipumpulla varustettu
    Thermo Top Z/C-D --> vesipumppu löytynee tästäkin

    Eli samoilla linjoilla ollaan, onko jollakin muulla vielä asiasta tietoa??
    Kustannussyistä (?) Z- ja C-malleihin on painettu sama laatta "Thermo Top Z/C". Omistajan arvattavaksi jää kumpihan se itsellä on. Pyöreä mötikkä webaston perässä on se vesipumppu. D=diesel.
    Last edited by Enska2; 12-11-2007, 22:38.

    Leave a comment:


  • Pihviini
    replied
    Originally posted by KATKU View Post
    Mulla oli vastaava tilanne viimme syksynä Vaasassa. Olin paikallisessa BMW-huollossa kyselemässä tosta webaston toiminnasta. Asentaja kysy, että onko sulla tuosti auto vai suomi auto. Vastasin, että tuonti. Rupes kyselemään, että ohjelmoidaanko sulle midiin weban kello. Tuumasin, että ohjelmoidaan vaan.
    Ohjelmoitiin sitten midiin weban kello ja valoautomatiikka, saattovalot jne.
    Lysti maksoi muistaakseni 40-50 euroa. Eli ei asennettu autoon mitään uusia osia ainoastaan ohjelmoitiin.
    Autossa oli tuolloin Mid ja kasettisoitin (nykyisin CD)+aut. ilmastointi.
    Auto 530 Da/99.
    Jaaha, eli valoautomatiikka ja saattovalot saadaan koodattua huollossa? Itselläni BMW 530DA 1999. Samalla varmaan onnistuu saada myös vilkkujen väläytys ovia lukittaessa ja avattaessa... Nyt uupuu kaikki edellä mainitut. Muuten kilkkeitä on liikakin.

    Leave a comment:


  • Mr_Horsepower
    replied
    webasto...

    Tänään löysin todennäköisesti ratkasun omiin tarpeisiiin!!
    Gsm-käynnistin... eli yksi ukko tekee webaston gsm-käynnistimiä vanhoista kännyköistä.. todella yksinkertainen laitos ja vielä helppo asentaa... hintaa tuolla on 150Euroa... Enemmin laitan tuon kun se että meen merkkiliikkeeseen ja maksan noin 100 euroa ja ne ei anna takuuta edes että toimiiko!!.. tuolla matkapuhelin jutulla on vuoden takuu... Jos jotain jää kiinnostaa nii kerron lisää...

    Leave a comment:


  • herlokki
    replied
    Vesipumppu

    olen nyt tuonut kaksi kpl e39 diesel bmw;tä ja seuraavaa webaston muutostarpeista kellokäyttöön;
    1. jos on Mid näyttö, onnistuu ohjelmointimuutos webaston kellotoiminnon käyttöönottamalla merkkiliikkeessä (sikäli kun suostuvat tekemään) maksoi
    60e, muuta ei tarvittu! 520D -01

    2. Seuraavaksi toin 530D -99, pienempi näyttö ajotietokone. Webastohuolto asensi kellon, hinta asennettuna 200eur (joensuun öljypiste) ja taas toimii-


    Jututin huoltomiestä;

    Kaveri tehnyt kymmeniä kelloasennuksia bmw:hen, eikä vielä yhtään jossa ei homma olisi toiminut, Webastoissa on aina se oma vesipumppu paketissa -vaikka on puhuttu jossain palstalla että kaikissa ei ole. Lisäksi nämä versiot joissa ei ole erillispumppua venttiiliryhmän alla ovat lähteneet kaikki toimimaan siten että lämmittävät myös kabiinin ja käynnistää puhaltimen.
    Onko niin että tuo erillispumppu on nimenomaan niissä joissa on joku taukolämmitys??? ja silloin tulee myös letkumuutoksi tehdä? tällaista ei ollut vielä tullut Joensuussa vastaan.
    Last edited by herlokki; 09-11-2007, 12:20.

    Leave a comment:


  • petteri
    replied
    Originally posted by sand View Post
    Ei ole, vaan piirilevyllä. Ruuvilla metallikieleke painaa lämpötila-anturia webaston runkoon, josta se mittaa lämpötilan.
    Ok, eli sain sitten väärää tietoa asiasta. Eli taitaa mennä uusiin puihin koko webasto.

    E:Palopesä se oli mikä vaihdettiin. Vanhan sisuskaluista ei ollut paljon enää jäljellä.
    Eli ei pelkää liekkivahti, mutta onneksi asentaja tiesi sentään mitä pitää tehdä
    Last edited by petteri; 09-11-2007, 18:16. Reason: Tieto lisää tuskaa..

    Leave a comment:


  • jpeltoma
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    En nyt oikein näe järkeä tuossa, koska akkulaturi vaaditaan kuitenkin, jos aikoo välttää kovilla pakkasilla jänniterajan alittumisesta seuraavan Webaston käynnistymättömyyden.
    Tarkoitin tietenkin sitä että -25->30 asteen pakkasessa mulla webasto aina kyllä käynnistyy, mutta vaikka on uusi 100 Ah Tranen Kalsium akku niin webasto imee akun tyhjäksi vartissa...Auto 523i. Tarkoitus olisi käyttää webastoa niin vähän kun suinkin. Kovalla pakkasella akun lataamisestakaan ei oikein ole pitkää iloa, kun jääkylmä akku ei tahdo mitään sisäänsä ottaa ja touring E39:ssä akku on sellaisessa paikassa että se ei edes lämpene.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by jpeltoma View Post
    Minkälaisilla jatkoksilla kytkit vesiputket. Eli kun T- kappaleet heittää veks niin mitä tilalle, että tulis luotettava eikä tökkis virtausta?
    Olisko heittää tarvittavan jatkon läpimittaa mm?
    Rahu tuossa asianosaisena jo vastasikin. Minun ei ole omaani tarvinnut muuttaa.
    Originally posted by jpeltoma View Post
    Toinen juttu mikä tossa tuli mieleen, että pitäiskö kokeilla kytkeä Webasto kennon paluulinjan ja moottorin väliin. Siis siten
    että lämpö pukkaisi ensin moottorille ja sen jälkeen vasta kennolle. Monihan on tapellu varsinkin kylmässä se ongelman kanssa että E39 syö akun todella nopeasti webasto päällä. Saisi lyhennettyä lämmitysaikaa, kun moottori lämpenisi ensin. Tiedän että ainakin mersuissa tälläsiä jäliasennuskytkentöjä on tehty.
    En nyt oikein näe järkeä tuossa, koska akkulaturi vaaditaan kuitenkin, jos aikoo välttää kovilla pakkasilla jänniterajan alittumisesta seuraavan Webaston käynnistymättömyyden.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by jpeltoma View Post
    Minkälaisilla jatkoksilla kytkit vesiputket. Eli kun T- kappaleet heittää veks niin mitä tilalle, että tulis luotettava eikä tökkis virtausta?
    Vastaan nyt omasta puolestani en clavurionin.

    Jos haluat tehdä oikein/hyvin niin vaihda koko letku jossa T-palat on niin ei tule ylimääräisiä liitoksia jolloinka mahdolliset tulevat vesivuoto mahdollisuudet vähenevät myös merkittävästi, eli vähemmän riskialttiita paikkoja.

    Jos päätät mennä sieltä mistä aita on matalin niin sama kai se millä putkella/jatkoksella niitä jatkaa, kunhan on suurinpiirtein ulkomitta samaa kuin letkun sisämitta.

    Leave a comment:


  • jpeltoma
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tarvittavat muutokset näkyvät oheisessa kuvassa.
    Minkälaisilla jatkoksilla kytkit vesiputket. Eli kun T- kappaleet heittää veks niin mitä tilalle, että tulis luotettava eikä tökkis virtausta?
    Olisko heittää tarvittavan jatkon läpimittaa mm?

    Toinen juttu mikä tossa tuli mieleen, että pitäiskö kokeilla kytkeä Webasto kennon paluulinjan ja moottorin väliin. Siis siten
    että lämpö pukkaisi ensin moottorille ja sen jälkeen vasta kennolle. Monihan on tapellu varsinkin kylmässä se ongelman kanssa että E39 syö akun todella nopeasti webasto päällä. Saisi lyhennettyä lämmitysaikaa, kun moottori lämpenisi ensin. Tiedän että ainakin mersuissa tälläsiä jäliasennuskytkentöjä on tehty.
    Last edited by jpeltoma; 08-11-2007, 20:47.

    Leave a comment:


  • Okkim328touring
    replied
    webasto vikaa täälläkin...

    Voe helevetti täytyy kyllä sanoa, sunnuntaina kun oltiin kauppaan lähdössä laitoin webaston pöhisemään manuaalisesti (siis ilman ajastusta) ja hyvin toimi. No maanantai aamuna se ei sitten ollut ajastimella lämmittänyt lainkaan, kun menin autolle niin lasit jäässä! Ja emäntä raportoi että sama homma oli toistunut tänä aamuna, ajastus navilta ja auto oli aamulla kylmä.

    Lisäksi huomasin eilen kotiin tullessani että auton lämmöt eivät nouse kun ekaan pykälään, ei siis lähellekkään normaalia, vaikka ajoin ensin kaupungissa ja sitten länsiväylää n. 90 km/h. Ja ulkolämpö oli tuolloin n. +2 C, eli eikös noissa maantienopeuksissa ton koneen kuuluis kuitenki olla normaalilämpöinen??

    Eli mistäs alkais vikaa metsästää?

    Ja autona siis tuo sigun 530dAt automaatti-ilmastoinnilla.

    Leave a comment:


  • maanlu
    replied
    No niin nyt on webasto sitten esilämmittimenä ja toimii hyvin,samalla laitettiin vilkut välkkymään keskus lukon tahtiin.
    käyttötunnit tarkistettiin ja moottori on käynyt 2582,5tuntia
    Vikakoodeja ei ollut tullut 2,5vuoden ajon aikana mikä positiivista.
    Kustansi 60€,suosittelen

    Leave a comment:


  • KATKU
    replied
    Originally posted by sand View Post
    Ei ole, vaan piirilevyllä. Ruuvilla metallikieleke painaa lämpötila-anturia webaston runkoon, josta se mittaa lämpötilan.
    Näin vähän uumoilinkin. Kiitti tiedosta.

    Leave a comment:

Working...
X