Muutin omasta autostani webaston letkut niin että myös moottori lämpenee, muutama huomio: Asennuksen yhteydessä ilmaaminen on yhtä painajaista, kennot tulee tyhjäksi ja webaston putket kiertää ylempänä kuin paisuntasäiliö on...helposti heittää lämmöt punaselle.
Auton lämpeneminen tyhjäkäynnillä hidastuu, webaston putket on tarkoitettu vain sen omaa kiertoa varten ja ne läpiviennit on tehty ohuella metalliputkella jotka ahdistaa kierrossa. Jos homman tekee kannattaisi se tehdä alusta asti, eli webastolle asti ja takaisin paksua letkua.
Tietysti pari metriä lisäletkuakin hidastaa alkulämpenemistä, samoinkun kylmä webaston runko ja vesitila. Webasto kun on aika hankalassa paikassa.
530d webasto esilämmittimeksi...
Collapse
X
-
Originally posted by Mr_Horsepower View PostTänään löysin todennäköisesti ratkasun omiin tarpeisiiin!!
Gsm-käynnistin... eli yksi ukko tekee webaston gsm-käynnistimiä vanhoista kännyköistä.. todella yksinkertainen laitos ja vielä helppo asentaa... hintaa tuolla on 150Euroa... Enemmin laitan tuon kun se että meen merkkiliikkeeseen ja maksan noin 100 euroa ja ne ei anna takuuta edes että toimiiko!!.. tuolla matkapuhelin jutulla on vuoden takuu...Jos jotain jää kiinnostaa nii kerron lisää...
Laitteen ominaisuuksia:
- kytketään ajastimelle tuleviin johtoihin/suoraan webastoon.
- webaston/eberin käynnistys vain puhelimeen talletetuista numeroista.
- puhelin ei vastaa soittoon.
- webasto päällä noin 20 min soitosta / viimeisimmästä soitosta (ts. voi ladata lisää aikaa).
- on/off -liukukytkimellä lämmityksen voi keskeyttää.
- puhelin saa virran suoraan auton akusta, puhelimen oma akku ei toimisi pakkasessa.
- voi käyttää myös ajastimena.
- pieni virrankulutus: valmiustilassa ~6 mA, soitettaessa ~160 mA, webasto päällä ~20mA.
- pakkasrajasta ei ole tietoa, mutta on toiminut -35C asti ongelmitta.Last edited by Enska2; 13-11-2007, 11:30.
Leave a comment:
-
-
LänsiAuto Hämeenlinna koodasi Webaston esilämppäriksi (530DA -01 Navi).
Ainakin toistaiseksi näyttäisi toimivan kuten pitääkin. Varustelistakin printattiin kylkeen. Suosittelen!
Ajattelin asentaa varmuuden vuoksi akulle ylläpitolaturin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by th2376 View PostTuli vielä pikkasen surffailtua noiden mallien parissa. Tällaisen käsityksen sain noista eri malleista:
Thermo Top Z --> ei vesipumppua
Thermo Top C --> vesipumpulla varustettu
Thermo Top Z/C-D --> vesipumppu löytynee tästäkin
Eli samoilla linjoilla ollaan, onko jollakin muulla vielä asiasta tietoa??
Last edited by Enska2; 12-11-2007, 22:38.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by KATKU View PostMulla oli vastaava tilanne viimme syksynä Vaasassa. Olin paikallisessa BMW-huollossa kyselemässä tosta webaston toiminnasta. Asentaja kysy, että onko sulla tuosti auto vai suomi auto. Vastasin, että tuonti. Rupes kyselemään, että ohjelmoidaanko sulle midiin weban kello. Tuumasin, että ohjelmoidaan vaan.
Ohjelmoitiin sitten midiin weban kello ja valoautomatiikka, saattovalot jne.
Lysti maksoi muistaakseni 40-50 euroa. Eli ei asennettu autoon mitään uusia osia ainoastaan ohjelmoitiin.
Autossa oli tuolloin Mid ja kasettisoitin (nykyisin CD)+aut. ilmastointi.
Auto 530 Da/99.
Leave a comment:
-
-
webasto...
Tänään löysin todennäköisesti ratkasun omiin tarpeisiiin!!
Gsm-käynnistin... eli yksi ukko tekee webaston gsm-käynnistimiä vanhoista kännyköistä.. todella yksinkertainen laitos ja vielä helppo asentaa... hintaa tuolla on 150Euroa... Enemmin laitan tuon kun se että meen merkkiliikkeeseen ja maksan noin 100 euroa ja ne ei anna takuuta edes että toimiiko!!.. tuolla matkapuhelin jutulla on vuoden takuu...Jos jotain jää kiinnostaa nii kerron lisää...
Leave a comment:
-
-
Vesipumppu
olen nyt tuonut kaksi kpl e39 diesel bmw;tä ja seuraavaa webaston muutostarpeista kellokäyttöön;
1. jos on Mid näyttö, onnistuu ohjelmointimuutos webaston kellotoiminnon käyttöönottamalla merkkiliikkeessä (sikäli kun suostuvat tekemään) maksoi
60e, muuta ei tarvittu! 520D -01
2. Seuraavaksi toin 530D -99, pienempi näyttö ajotietokone. Webastohuolto asensi kellon, hinta asennettuna 200eur (joensuun öljypiste) ja taas toimii-
Jututin huoltomiestä;
Kaveri tehnyt kymmeniä kelloasennuksia bmw:hen, eikä vielä yhtään jossa ei homma olisi toiminut, Webastoissa on aina se oma vesipumppu paketissa -vaikka on puhuttu jossain palstalla että kaikissa ei ole. Lisäksi nämä versiot joissa ei ole erillispumppua venttiiliryhmän alla ovat lähteneet kaikki toimimaan siten että lämmittävät myös kabiinin ja käynnistää puhaltimen.
Onko niin että tuo erillispumppu on nimenomaan niissä joissa on joku taukolämmitys??? ja silloin tulee myös letkumuutoksi tehdä? tällaista ei ollut vielä tullut Joensuussa vastaan.Last edited by herlokki; 09-11-2007, 12:20.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sand View PostEi ole, vaan piirilevyllä. Ruuvilla metallikieleke painaa lämpötila-anturia webaston runkoon, josta se mittaa lämpötilan.
E:Palopesä se oli mikä vaihdettiin. Vanhan sisuskaluista ei ollut paljon enää jäljellä.
Eli ei pelkää liekkivahti, mutta onneksi asentaja tiesi sentään mitä pitää tehdä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEn nyt oikein näe järkeä tuossa, koska akkulaturi vaaditaan kuitenkin, jos aikoo välttää kovilla pakkasilla jänniterajan alittumisesta seuraavan Webaston käynnistymättömyyden.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jpeltoma View PostMinkälaisilla jatkoksilla kytkit vesiputket. Eli kun T- kappaleet heittää veks niin mitä tilalle, että tulis luotettava eikä tökkis virtausta?
Olisko heittää tarvittavan jatkon läpimittaa mm?
Originally posted by jpeltoma View PostToinen juttu mikä tossa tuli mieleen, että pitäiskö kokeilla kytkeä Webasto kennon paluulinjan ja moottorin väliin. Siis siten
että lämpö pukkaisi ensin moottorille ja sen jälkeen vasta kennolle. Monihan on tapellu varsinkin kylmässä se ongelman kanssa että E39 syö akun todella nopeasti webasto päällä. Saisi lyhennettyä lämmitysaikaa, kun moottori lämpenisi ensin. Tiedän että ainakin mersuissa tälläsiä jäliasennuskytkentöjä on tehty.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jpeltoma View PostMinkälaisilla jatkoksilla kytkit vesiputket. Eli kun T- kappaleet heittää veks niin mitä tilalle, että tulis luotettava eikä tökkis virtausta?
Jos haluat tehdä oikein/hyvin niin vaihda koko letku jossa T-palat on niin ei tule ylimääräisiä liitoksia jolloinka mahdolliset tulevat vesivuoto mahdollisuudet vähenevät myös merkittävästi, eli vähemmän riskialttiita paikkoja.
Jos päätät mennä sieltä mistä aita on matalin niin sama kai se millä putkella/jatkoksella niitä jatkaa, kunhan on suurinpiirtein ulkomitta samaa kuin letkun sisämitta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTarvittavat muutokset näkyvät oheisessa kuvassa.
Olisko heittää tarvittavan jatkon läpimittaa mm?
Toinen juttu mikä tossa tuli mieleen, että pitäiskö kokeilla kytkeä Webasto kennon paluulinjan ja moottorin väliin. Siis siten
että lämpö pukkaisi ensin moottorille ja sen jälkeen vasta kennolle. Monihan on tapellu varsinkin kylmässä se ongelman kanssa että E39 syö akun todella nopeasti webasto päällä. Saisi lyhennettyä lämmitysaikaa, kun moottori lämpenisi ensin. Tiedän että ainakin mersuissa tälläsiä jäliasennuskytkentöjä on tehty.Last edited by jpeltoma; 08-11-2007, 20:47.
Leave a comment:
-
-
webasto vikaa täälläkin...
Voe helevetti täytyy kyllä sanoa, sunnuntaina kun oltiin kauppaan lähdössä laitoin webaston pöhisemään manuaalisesti (siis ilman ajastusta) ja hyvin toimi. No maanantai aamuna se ei sitten ollut ajastimella lämmittänyt lainkaan, kun menin autolle niin lasit jäässä!Ja emäntä raportoi että sama homma oli toistunut tänä aamuna, ajastus navilta ja auto oli aamulla kylmä.
Lisäksi huomasin eilen kotiin tullessani että auton lämmöt eivät nouse kun ekaan pykälään, ei siis lähellekkään normaalia, vaikka ajoin ensin kaupungissa ja sitten länsiväylää n. 90 km/h. Ja ulkolämpö oli tuolloin n. +2 C, eli eikös noissa maantienopeuksissa ton koneen kuuluis kuitenki olla normaalilämpöinen??
Eli mistäs alkais vikaa metsästää?
Ja autona siis tuo sigun 530dAt automaatti-ilmastoinnilla.
Leave a comment:
-
-
No niin nyt on webasto sitten esilämmittimenä ja toimii hyvin,samalla laitettiin vilkut välkkymään keskus lukon tahtiin.
käyttötunnit tarkistettiin ja moottori on käynyt 2582,5tuntia
Vikakoodeja ei ollut tullut 2,5vuoden ajon aikana mikä positiivista.
Kustansi 60€,suosittelen
Leave a comment:
-
Leave a comment: